بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
جهت آشنایی با رفتارهای دختر در مراسم خواستگاری و چگونگی برخورد آن با داماد و خانواده داماد این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین شب‌های زندگی هر دختر در زندگی، شب خواستگاری او محسوب می‌شود. خواستگاری یکی از مراسم‌های مهم در فرهنگ ایرانی محسوب می‌شود. در این مراسم برای اولین بار خانواده پسر و دختر با یکدیگر ملاقات می‌کنند. به همین سبب دیداری بسیار مهم برای هر دو خانواده محسوب می‌شود. رفتار دختر و پسر در این مراسم می‌تواند تاثیر مهمی روی هر دو خانواده بگذارد. ما در این مطلب از سوربان به بررسی بهترین آداب و رفتار دختران در جلسه خواستگاری خواهیم پرداخت.

اصول مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری | 10 نکته مهم رفتاری که هر دختری باید بدونه!

اگر در شرف ازدواج هستید و به زودی داماد به همراه خانواده خود به خانه شما خواهد آمد؛ نکات ارائه شده در ادامه می‌تواند به شما در برخورداری از رفتاری سنجیده و مناسب کمک کند.

۱۰ نکته مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری

پوشش مناسب داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خواستگاری باید به آن توجه کرد، پوشش مناسب این مراسم است. دختران در این مراسم باید پوشش محتشم و متناسب با فرهنگ خانواده خود داشته باشند. در اولین ملاقات با خانواده داماد باید خود واقعی‌تان باشید. اگر خانواده داماد مذهبی هستند، سعی نکنید برای جلب نظر خانواده در جلسه خواستگاری پوششی بسته داشته باشید.

با این کار خانواده داماد شما را می‌پسندند، اما ممکن است در آینده به علت پوشش بازتان دچار مشکلاتی با آنان شوید. بنابراین در انتخاب پوشش دقت زیادی کنید و سعی کنید برای خرید لباس مجلسی متناسب با این مراسم زمان زیادی را صرف کنید که هیچ وقت پشیمان نشوید.

طوری حرف بزنید که بی احترامی تلقی نشود.

شاید برای شما مسئله باشد که چگونه در جلسه خواستگاری صحبت کنیم؟ در این جلسه دختر باید از گفتن سخنانی که ممکن است بی احترامی تلقی شوند، خودداری کند. هرگونه توهین به خواستگار و خانواده او ناشایست خواهد بود. سخنان این چنینی می‌توانند سبب ایجاد نارضایتی در خانواده داماد و از دست دادن فرصت خواستگاری شوند.

آرایش ملایم داشته باشید.

اصول مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری | 10 نکته مهم رفتاری که هر دختری باید بدونه!

یکی دیگر از نکاتی که دختر باید در جلسه خواستگاری رعایت کند، برخورداری از آرایش ملایم است. آرایش‌های خیلی غلیظ در جلسه اول آشنایی می‌توانند سبب شوند که دید خانواده داماد در برخورد اول نسبت به شما منفی شود. به همین سبب سعی کنید با برخورداری از آرایشی ساده، خود واقعی‌تان باشید.

از داماد و خانواده اش به خوبی استقبال کنید.

در گذشته دخترها پس از گذشت مدت زمانی از آمدن خواستگار، با سینی چای به استقبال او و خانواده‌اش می‌رفتند. اما در حال حاضر این‌گونه نیست و دختر به همراه خانواده خود به استقبال داماد و خانواده او خواهد رفت. بنابراین یکی از نکات مهم برای رفتار دختر در جلسه خواستگاری استقبال مناسب او از خانواده داماد است. سعی کنید به همراه خانواده خود به جلوی در رفته و به خوبی با آنان احوال پرسی کنید. سپس داماد و خانواده او را راهنمایی کرده که در بالای مجلس بنشینند.

اعتماد به نفس داشته باشید.

عدم برخورداری از اعتماد به نفس می‌تواند تاثیر بدی روی خانواده داماد داشته باشید. بنابران در هنگام گوش دادن به صحبت های والدین در خواستگاری، سعی کنید با اعتماد به نفس کامل ظاهر شوید. نمی‌توان وجود استرس را در این جلسه انکار کرد، اما شما باید بتوانید تا حدودی خودتان را کنترل کرده و دست پاچه نشوید.

ارتباط چشمی برقرار کنید.

اصول مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری | 10 نکته مهم رفتاری که هر دختری باید بدونه!

در هنگام پرسیدن سوالات خواستگاری باید سعی کنید تماس چشمی مناسبی با داماد یا خانواده او داشته باشید. وقتی چشم‌هایتان به افق دیگری خیره باشد، برداشت شخص مقابل آن است که شما به حرف هایش توجه زیادی نکرده و برای او احترام قائل نیستید. گاهی اوقات عدم نگاه کردن به چشم‌های فرد مقابل می‌تواند سبب شود که او شما را فردی بدون اعتماد به نفس بخواند. بنابراین سعی کنید ارتباط چشمی مناسبی را در حد تعادل برقرار کنید.

از قبل سوالات خود را آماده کرده و در جلسه خواستگاری بپرسید.

سوالات دختر در جلسه خواستگاری باید کاملا صریح و رک پرسیده شوند. حتما لیستی از سوالاتی که دوست دارید از داماد بپرسید را آماده کنید. پرسیدن سوال نشان می‌دهد که شما برای فرد مقابل زمانی را صرف کرده‌اید و برای او ارزش قائل شده‌اید. اگر هیچ سوالی از داماد نداشته باشید، ممکن است در آینده پشیمانی به وجود آید.

خود واقعی‌تان باشید نقش بازی نکنید.

سعی نکنید در این جلسه خودتان را خیلی بالا کشیده و تعریف‌هایی بی‌دلیل از خود داشته باشید. هر دو خانواده باید واقعیت را به یکدیگر بگویند. تعریف بیش از حد حتی از طرف خانواده عروس هم می‌تواند آزار دهنده تلقی شود. خصوصیات رفتاری واقعی خود را نمایان کرده و از داماد نیز بخواهید در رابطه با خصوصیات اصلی خود برای شما توضیح دهد.

زبان بدن را جدی بگیرید.

اصول مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری | 10 نکته مهم رفتاری که هر دختری باید بدونه!

علاوه بر این که باید بدانیم در مراسم خواستگاری چه بگوییم، زبان بدن نیز امری مهم تلقی می‌شود. زبان بدن می‌تواند سبب شود که خصوصیاتی نظی

ر اعتماد به نفس، اضطراب، غرور، صداقت و بسیاری از موارد دیگر مشخص شوند. پس به زبان بدن داماد توجه بالایی داشته باشید. طرز نشستن، نحوه تکان دادن دست‌ها و موارد دیگر می‌تواند مشخص کند که آیا طرف مقابل از شما خوشش آمده است یا نه.

خانواده دختر برای مشخص کردن قرار بعدی تماس نمیگیرند.

اگر تعداد جلسات خواستگاری بیش از یک جلسه شد، باید توجه کنید که خانواده دختر برای مشخص کردن جلسه بعدی تماس نمی‌گیرد. تماس همیشه باید از سمت خانواده پسر باشد. زنگ زدن خانواده دختر برای مشخص کردن قرار بعدی می‌تواند سبب شود که خانواده داماد گمان کنند که خانواده عروس به برقراری این وصلت بسیار مشتاق بوده و تمایل دارند که هرچه سریع‌تر به نتیجه مناسب دست یابند.

بیشتر گوش کنید و کمتر صحبت کنید.

سعی نکنید که متکلم وحده باشید. در جلسه خواستگاری باید به خوبی به حرف‌های داماد و خانواده او گوش سپرده و تصمیم مناسب را اتخاذ کنید. بنابراین به خوبی و با آرامش به حرف‌های طرف مقابلتان گوش داده و سعی نکنید با واکنش‌های سریع او را قضاوت کنید.

اصول مهم رفتار دختر در جلسه خواستگاری | 10 نکته مهم رفتاری که هر دختری باید بدونه!

کلام آخر

در این مطلب سعی شد که آداب و رفتار دختر در جلسه خواستگاری مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به این که این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است، نکات بسیار دیگری نیز وجود داشته که می‌تواند در آداب و رفتار دختر تاثیرگذار باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز