بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
شاید تا به حال درباره روانشناسی رنگ ها چیز زیادی نشنیده باشید اما قطعا تاثیر قابل توجه رنگ های مختلف را بر روحیه خود احساس کرده اید در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید روانشناسی رنگ ها چیست و چطور از آن در شاخه های مختلف و برای درمان مشکلات مختلف استفاده می‌شود.

آیا رنگ آبی به شما احساس آرامش می دهد؟ آیا رنگ قرمز باعث می شود اشتها شما بیشتر شود؟ روانشناسی رنگ چه اهمیتی دارد؟ طراحان داخلی ساختمان ها مدت ها است عقیده دارند که رنگ ها می توانند به طور قابل توجهی بر خلق و خو، احساسات، عواطف و … افراد تاثیر بگذارد.

تاثیر روانشناسی رنگ بر شخصیت افراد یکی از چالش هایی است که محققان را به پژوهش و تحقیقات زیادی کشانده است. پابلو پیکاسو، هنرمند شناخته شده، اعتقاد داشت که رنگ ها نیز مانند ویژگی افراد هستند و باعث تغییرات احساسات می شوند.

به دلیل اهمیت و تاثیر روانشناسی رنگ بر شخصیت افراد، در ادامه این مطلب از سوربان ما به بررسی روانشناسی رنگ ها، تاثیر روانشناسی رنگ در شخصیت و … پرداخته ایم. اگر شما نیز دوست دارید در این باره اطلاعات جالب و کاملی کسب کنید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

روانشناسی رنگ ها چیست؟

روانشناسی رنگ به مطالعه چگونگی تاثیر رنگ های مختلف بر شخصیت، اخلاق، رفتار و کردار انسان گفته می شود. رنگ ها ابزار ارتباطی قدرتمند شناخته شده اند. از رنگ ها می توان حتی برای تاثیر بر واکنش های فیزیولوژیکی استفاده نمود. مثلا بعضی از رنگ ها می توانند با تغییرات فیزیولوژیکی که ایجاد می کنند باعث بالا رفتن فشار خون، خستگی چشم و یا افزایش متابولیسم شوند.

در روانشناسی رنگ هدف تعیین چگونگی تاثیر رنگ ها بر تصمیمات روزانه افراد است. مانند: وسایلی که می خریم، لباس هایی که می پوشیم و … . معانی و مفهوم هر کدام از رنگ ها باعث می شود که ما از رنگ های خاصی استفاده کنیم.

روانشناسی رنگ ها برای درمان

رنگ آبی و تاثیر آن بر لاغر شدن

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

رنگ آبی طبیعتی آرامش بخش دارد. پژوهشگران معتقدند این رنگ تغییرات شیمیایی در بدن ایجاد می کند که آرامش بخش هستند و سوخت و ساز را کاهش می دهند. همچنین بررسی ثابت کردند  آبی رنگی ضد اشتهاست. محققان می گویند رنگ آبی به این دلیل ضد اشتهاست که در طبیعت به ندرت یافت می شود ( گوشت ها و گیاهان ).

برخی از متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند افراد از بشقاب ها و ظروف غذاخوری آبی رنگ استفاده کنند. حتی می توانید نوری آبی رنگ روی یخچال بدهید تا شب ها از دستبردهای شبانه به یخچال جلوگیری کند. افرادی هم که سعی دارند وزن خود را افزایش دهند تا جای ممکن نباید از ظروف آبی استفاده کنند و یا در فضاهایی غذا بخورند که به این رنگ هستند.

تاثیر رنگ سبز در آرامش و کاهش اظطراب

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

رنگ سبز، متعادل کننده رشد و آرام کننده، تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی‌است.

اگر شما از رنگ سبز استفاده کنید، در ابتدا آثار خوبی دارد، اما پس از مدتی، کسل کننده می‌شود. سبز بر روی دستگاه عصبی سمپاتیک موثر است. فشار خون را در رگ‌های خونی کاهش می‌دهد. این رنگ بر روی دستگاه عصبی انسان به عنوان یک رنگ آرام بخش اثر می‌کند و در بهبود اختلالات خواب، خستگی و تحریک پذیری موثر است.

رنگ بنفش برای درمان بی‌خوابی

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

رنگ بنفش یک رنگ مفید در درمان اختلالات روحی و عصبی به شمار می‌رود. این رنگ جذاب یک مسکن قوی است که بی خوابی و اضطراب افراد را کاهش می‌دهد. اگرچه این رنگ اشتها را کاهش می‌دهد اما به قلب آرامش می بخشد. درمان یبوست شدید، افزایش فعالیت طحال، درمان بیماری‌های کلیه و مثانه، رفع شب ادراری‌ها، کاهش فشارخون و بهبود صرع از دیگر خواص درمانی رنگ بنفش برای انسان است.

اگر افسرده هستید رنگ زرد چاره درمان است

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

رنگ زرد برای افراد افسرده و ملانکولیک (نوعی افسردگی) مفید است.

در گذشته رنگ زرد را به عنوان رنگ زندگی می‌شناختند؛ و معتقد بودند که این رنگ، حالت خوشی، شادمانی و سبکی را ایجاد می‌کند. زرد، رنگ فهم و ادراک است.

نور زرد طلایی برای ذهن و بدن، سلامتی بخش است و می‌توان از رنگ زرد برای افزایش قدرت یادگیری در افراد استفاده کرد.

اگر به فکر کردن نیاز دارید از رنگ نیلی استفاده کنید

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

  • نیلی پاک کننده است و بر روی هوشیاری انسان موثر است.
  • از نظر فیزیولوژیکی، نیلی سرد کننده و قابض است.
  • نیلی، پاراتیروئید را تحریک می‌کند و فعالیت تیروئید را کم می‌کند.
  • نیلی، خون را پاک می‌کند.

اگر کم خونی دارید خوراکی های قرمز رنگ را دریابید

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر زندگی شما ؛ هر رنگ راه حل یک مشکل!

قرمز رنگی است با کوتاهترین طول موج. قرمز مناسبترین رنگ برای درمان کم خونی و کمبود آهن بدن است. رنگ قرمز اعصاب‌و خون را تحریک و با اثرات قرمز رنگی است با کوتاهترین طول موج. قرمز مناسبترین رنگ برای درمان کم خونی و کمبود آهن بدن است. رنگ قرمز اعصاب‌و خون را تحریک و با اثرات مضر سرما مبارزه می کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز