بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بعضی مواد غذایی تنها برای سیر شدن و لذت بردن خورده میشوند اما خوردن بعضی دیگر علاوه بر اینكه لذت بخش است میتواند در سلامت و زیبایی نیز تاثیر بسزایی داشته باشد و روند پیری شما را تا مدت ها به تعویق بیندازند.

پیری و سالخوردگی فقط در سنین بالا رخ نمی‌دهد یا بهتر است این‌طور بگوییم که اگر سبک زندگی غلطی داشته باشید که بخشی از آن رژیم غذایی ناسالم و نامطلوب است، ممکن است در سنین جوانی و زودتر از آن‌چه انتظارش را دارید، سالخورده و پیر به نظر برسید.

بله درست است که برای همیشه قرار نیست جوان بمانیم؛ اما با خوردن غذاهای سالمی که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند می‌توانیم روند پیری را کند کنیم، چین و چروک صورت را به تعویق بیندازیم و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهیم.

پس برای جوان ماندن تا حد ممکن استرس را از خود دور کنید، فعالیت بدنی منظم داشته باشید و مهم‌تر از همه مواد غذایی سالم بخورید. در این مطلب از سوربان با تغذیه ضد پیری و خوراکی‌هایی که برای سلامت پوست و سایر ارگان‌های بدن مفیدند آشنا خواهید شد و به شما خواهیم گفت کدام خوراکی ها خاصیت جوان کنندگی دارند، تا انتها با ما همراه شوید.

7 تا چیز بخور تا پیر نشی!【 با خوردن این  خوراکی ها جوان و زیبا بمانید】

با خوردن این خوراکی ها جوان و زیبا بمانید

با افزایش سن، غذاهایی که می‌خوریم می‌توانند بر تناسب اندام، ظاهر، کیفیت زندگی و خطر بیماری تأثیر بگذارند. بدن ما برای حمایت از روند طبیعی پیری به مواد مغذی مختلفی متکی است. برخی از مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کنند، همچون خوراکی های ضد چروک پوست.

مهم است که توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی ضد پیری شما را به طور قابل توجهی جوان‌تر نشان نمی‌دهد و تغذیه تنها یکی از جنبه‌های پیری است. با این حال، افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا با بالا رفتن سن بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید. به طور کلی سعی کنید این موارد را در رژیم غذایی خود بخورید :

جعفری ؛ خون ساز

7 تا چیز بخور تا پیر نشی!【 با خوردن این  خوراکی ها جوان و زیبا بمانید】

بهترین گیاه برای کم خونی جعفری نیز می‌تواند باشد. این گیاه بومی منطقه مدیترانه بوده و برای بهبود کم‌خونی بی‌نظیر عمل می‌کند. جعفری غنی از آهن بوده و فقر آهن را بهبود می‌بخشد. از جعفری می‌توانید به عنوان یک سبزی خوش‌طعم و خوش‌عطر در کنار همه غذاهای خود استفاده کنید. همچنین در قالب دمنوش نیز می‎‌توان از جعفری بهره گرفت.

فلفل ؛ حفظ جوانی و شادابی

فلفل تند علاوه بر کپسایسین غنی از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 می باشد که به کاهش چین و چروک پوست کم کرده و با افزایش تولید کلاژن باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

قارچ ؛ دوران جوانی را افزایش میدهد

7 تا چیز بخور تا پیر نشی!【 با خوردن این  خوراکی ها جوان و زیبا بمانید】

اسید کوجیک، علاوه بر این که پوست شما را روشن می‌کند، می‌تواند باعث شادابی و رفع علایم پیری شود. در بیشتر لوسیون‌های جوان‌سازی پوست این اسید وجود دارد. اغلب پوست افراد بر اثر کهولت سن، بروز مشکلات کبدی و همچنین تابش نور خورشید دچار لک می‌شود. قارچ با داشتن ترکیبات مفید می‌تواند روند ظهور این لک‌ها را متوقف کند.

گوجه ؛ افزایش طول عمر

گوجه فرنگی یکی از پر مصرف ترین اعضای خانواده بادنجانیان می باشد که خواص درمانی بسیاری دارد از جمله این خواص میتوان به سلامت دستگاه گوارش، افزایش طول عمر ، سلامت چشم، روشن تر شدن پوست و درمان یبوست و سهال اشاره کرد.

مصرف اسفناج انعطاف پذیری پوست را افزایش میدهد

7 تا چیز بخور تا پیر نشی!【 با خوردن این  خوراکی ها جوان و زیبا بمانید】

شما میتوانید با استفاده از اسفناج در بدنتان یك سنگر محكم در برابر سرطان بسازيد. در پژوهشی كه در نشریه بینالمللی سرطان چاپ شد آمدهاست، افرادی كه در طول روز مقدار زیادی سبزیهاي پربرگ مصرف میكنند 50درصد كمتر از كسانی كه مقدار كمی مصرف میكنند، دچار تومورهای پوستی میشوند.

در واقع در آن نوع سبزیها نوعی ماده به نام «فولیت» وجود دارد كه به سلولها كمك ميكند كه خود را به راحتی بازسازی كنند و در نتیجه رشد سلولهای سرطانی كاهش یابد. علاوه بر اینها، آب موجود در این سبزی در غشاي سلولی نفوذ میكند و در نتیجه پوست انعطافپذیرتر میشود و چروكهای كمتری روی آن بهوجود می‌آیند.

هویج و خواص بی‌نظیرش برای سلامتی و جوانسازی

هویج یک سبزی ریشه‌ای است که فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد از جمله خواص این سبزی خوشمزع میتوان موارد زیر را نام برد ؛

  • سلامت چشم‌ها را بهبود می‌بخشد
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
  • خواص ضدسرطانی دارد
  • سطح قند خون را پایین می‌آورد
  • سلامت پوست
  • سلامت گوارشی
  • پیشگیری از کم خونی
  • کاهش التهابات

سیر ؛ جلوگیری از پیری زودرس پوست

7 تا چیز بخور تا پیر نشی!【 با خوردن این  خوراکی ها جوان و زیبا بمانید】

پیری زودرس پوست مشکلی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید رسیدگی های مورد نیاز برای پوست انجام شود. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست می توانید از ماسک سیر نیز استفاده کنید. زیرا سیر دارای مقادیر زیادی آلیسین و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند و باعث جوانسازی پوست صورت می گردد.

کیوی ؛ جوانساز پوست

کیوی، فقط یک میوه خوش مزه و سرشار از مواد مغذی نیست بلکه یک ماده طبیعیعالی برای مراقبت از پوست هم محسوب می شود. حاوی مواد مغذی مناسب پوست، مانند:ویتامین C و E و آنتی اکسیدان است این مواد برای تقویت و جوان سازی سلامت پوست ضروری می باشند و علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که آن را به یک ملین عالی تبدیل می کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: