بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دانستن وظایف اصلی هر یک از خانواده های عروس و داماد در برگزاری عقد محضری نقشی مهم در هرچه بهتر برگزار کردن جشن عقد دارد در ادامه به صورت کلی با این وظایف آشنا شوید.

آشنایی با وظایف خانواده ها در عقد محضری در برگزاری یک مراسم باکیفیت و اصولی و بی نقص نقشی اساسی را ایفا می کند. درواقع خانواده عروس و داماد هر یک با توجه به آداب و رسومشان وظایفی را بر عهده دارند که همگی ملزم به رعایت آن هستند.

بنابراین در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم به بررسی وظایف خانواده داماد و وظایف خانواده عروس در عقد محضری بپردازیم؛ زیرا خانواده هایی که هیچ تجربه ای در برگزاری مراسم عقد محضری ندارند، اطلاعات محدودی در این زمینه دارند و همین امر باعث سردرگمی آن ها می شود. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا با وظایف خانواده داماد از جمله خواهر و مادر داماد و وظایف خانواده عروس در برگزاری عقد محضری آشنا شوید.

بررسی 0 تا 100 وظایف خانواده داماد و خانواده عروس در عقد محضری

وظایف اصلی خانواده داماد در برگزاری عقد محضری

قبل از مرور وظایف خانواده داماد در عقد محضری، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که به دلیل وجود قومیت های مختلف در ایران، آداب و رسوم مختلفی نیز برای برگزاری مراسم های مختلف از جمله مراسم عقد وجود دارد؛ بنابراین ما در این مقاله به وظایفی اشاره خواهیم کرد که عموما در جامعه ایرانی یکسان است.

حال شما می توانید با توجه به رسم و رسوم خود این وظایف را انتخاب و یا تغییر دهید.

در ادامه شما را با وظایف اصلی خانواده ها در عقد آشنا خواهیم کرد که اولین خانواده ای که به آن خواهیم پرداخت، وظایف خانواده داماد در مراسم عقد است:

وظایف خانواده داماد در مراسم عقد

  1. خرید حلقه نامزدی
  2. خرید سرویس طلا
  3. خرید لباس عقد
  4. خرید هدیه از طرف داماد و همچنین خانواده داماد
  5. تهیه دسته گل عروس
  6. آراستن ماشین عروس
  7. شام عقد
  8. پرداخت هزینه های محضر

وظایف مادر داماد در مراسم عقد محضری

بررسی 0 تا 100 وظایف خانواده داماد و خانواده عروس در عقد محضری

وظایف مادر داماد در مراسم عقد به مراتب بسیار بیشتر از سایر اعضای خانواده نظیر خواهر و برادر داماد است؛ بنابراین باید به درستی این وظایف را مدیریت کند.

از جمله این وظایف عبارتند از:

  1. مشارکت در تصمیم گیری های مربوط به مراسم
  2. تهیه هدایایی که در مراسم عقد به عروس و داماد داده تقدیم می شود
  3. فراهم کردن تدارکات پذیرایی از مهمان ها
  4. کمک به خانواده عروس در برگزاری مراسم عقد

وظایف خواهر داماد در برگزاری عقد محضری

از جمله وظایفی که در مراسم عقد بر عهده خواهر داماد است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استقبال از فامیل عروس
  2. انجام رقص های تشریفاتی مانند رقص چاقو، بردن ظرف عسل و ساییدن قند بالای سر عروس و داماد. (البته لازم به ذکر است که این مورد هم می تواند به عنوان وظایف خواهر داماد عنوان شود و هم خیر. زیرا عروس و داماد می توانند شخص مورد نظرشان را خودشان انتخاب کنند.).
  3. خواهر داماد در طول مراسم باید حواسش به داماد باشد و در صورت نیاز به اون کمک کند. همچنین در صورتی که عروس خواهر نداشته باشد، این وظایف دو چندان می شود.
  4. خواهر داماد به هیچ عنوان نباید آرایش و لباس مشابه عروس انتخاب کند.
  5. توجه به نحوه پذیرایی و نیاز های مهمان ها در طول مراسم. (همه چیز باید به نحو احسن انجام شود و هیچ کم و کسری وجود نداشته باشد.).

وظایف خانواده عروس در برگزاری عقد محضری

بررسی 0 تا 100 وظایف خانواده داماد و خانواده عروس در عقد محضری

خانواده عروس نیز هر یک دارای وظایف خاصی در برگزاری مراسم عقد محضری هستند که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد:

وظایف خانواده عروس در عقد محضری

  1. انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد، به عنوان یکی از مهم ترین وظایف خانواده عروس در عقد محضری به شمار می رود.
  2. انتخاب دیزاین و دکوراسیون محضر عقد
  3. انتخاب سفره عقد
  4. پذیرایی از مهمان ها

کلام آخر

لازم به ذکر است که امروزه زوج ها تمام تصمیمات و اقداماتشان را بر اساس شرایط و توافقات انجام شده در مراسم بله برون پیش می برند؛ بنابراین هیچ اجباری در انجام این وظایف وجود ندارد. همانطور که قبلا گفته شد شما می توانید با توجه به آداب و رسوم محل زندگی خود نسبت به تغییر هر یک از این وظایف اقدام کنید؛ و با توجه به شرایط خود قدم بردارید و سنت حسنه ازدواج را به جا آورید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز