بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اقدامات قبل‌ از جراحی پلک و مراقبت‌ های پس‌ از آن باعث می‌ شوند تا نتایج مطلوب و مورد رضایت حاصل شود. در واقع هدف از جراحی زیبایی پلک، برطرف کردن پف آلودگی و حالت افتادگی در یک یا هر چهار پلک است. کسانی که قصد دارند تحت جراحی پلک قرار بگیرند، باید نکات مهم قبل‌ از جراحی پلک را بدانند. به‌ همین خاطر در این مقاله از سایت دکتر احسان عباس نیا قصد داریم این موارد را ذکر کنیم.

نکات مهم قبل از جراحی پلک

آشنایی با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

چشم و پلک از جمله اجزای صورت هستند که در روند پیری دچار تغییر می شوند. این تغییرات به شکل چروک و افتادگی پوست به وجود می‌ آیند. به کمک جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی می‌ توان افتادگی و پف چشم در اثر روند پیری را به‌ صورت ایمن برطرف کرد. جراحی پلک قابل انجام روی یکی از دو پلک یا هر دو پلک فوقانی و تحتانی است. این عمل جزو جراحی های زیبایی حساس محسوب می‌ شود به این خاطر که بسیار نزدیک به اعصاب بینایی بوده و باید نهایت دقت و حساسیت را در انجام آن به خرج داد.

اقدامات قبل از جراحی پلک

از جمله اقدامات ضروری پیش‌ از جراحی پلک می‌ توانیم به موارد اجاره اشاره کنیم:

  • ابتدا لازم است جراح پلاستیک و زیبایی قابل‌ اطمینان را انتخاب کنید؛ زیرا یکی از مهم‌ ترین اقدامات پیش‌ از جراحی پلک محسوب می‌ شود و نقش بسیار مهمی در نتیجه جراحی خواهد داشت.
  • کلیه آزمایشات لازم که در جلسه مشاوره توسط پزشک تجویز می‌ شود را در یک آزمایشگاه معتبر انجام دهید و نتیجه را روز جراحی همراه خود داشته باشید.
  • اگر دارو مصرف می‌ کنید یا به دارو یا ماده غذایی خاصی حساسیت دارید، حتماً پیش‌ از انجام جراحی آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • در جلسه‌ ای که توسط جراح معاینه می‌ شوید باید در مورد اقدامات قبل و بعد از جراحی آگاه شوید. توصیه می‌ کنیم حتماً از جراح خود بخواهید در مورد نتیجه نهایی عمل جراحی یک دیدگاه کلی در اختیار شما قرار دهد تا راحت‌ تر تصمیم‌ گیری کنید.
  • دو هفته پیش‌ از انجام جراحی پلک از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی جداً خودداری کنید.
  • پیش‌ از انجام جراحی پلک باید داروها و پمادهای چشمی که توسط جراح تجویز شدند را طبق دستور به‌ صورت مرتب استفاده کنید.
  • دو هفته قبل‌ از جراحی مصرف داروهایی که باعث مختل شدن انعقاد خون می‌ شوند مثل آسپرین را قطع کنید.
  • شب پیش‌ از جراحی حمام کرده و در روز عمل بدون هیچگونه آرایشی به کلینیک مراجعه کنید.

نکات مهم قبل از جراحی پلک

اقدامات پس‌ از جراحی پلک

بعد از جراحی پلک نیز شما باید یکسری اقدامات ضروری را در نظر داشته باشید و آن‌ ها را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

  • وجود کمی تورم پس‌ از جراحی کاملاً طبیعی است که می‌ توان با استفاده از کمپرس سرد آن را بهبود بخشید. روش دیگری که برای درمان ورم چشم می‌ توانید استفاده کنید قرار دادن سر بالاتر از حد معمول است.
  • برای مشاهده نتیجه نهایی عجله نکنید و صبر داشته باشید تا ورم کاملاً فروکش کند.
  • به‌ هیچ‌ عنوان بخیه‌ ها را دست‌ کاری نکنید. برش های ایجاد شده به‌ نحوی داخل خط پلک پایین یا پشت چین پلک بالا قرار می‌ گیرند که پس‌ از مدتی کاملاً از بین خواهد رفت.

نکات مهم قبل از جراحی پلک

بوتاکس قبل از جراحی پلک

اخیراً تزریق بوتاکس رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند در نواحی پیشانی و دور چشم بوتاکس انجام دهند؛ اما توجه داشته باشید برای انجام عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک باید حداقل ۶ ماه از تزریق بوتاکس گذشته باشد تا پلک و ابرو در جای درست خود قرار بگیرند و پزشک بتواند عمل را با نتایج مطلوب انجام دهد.

عوارض بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

پس‌ از بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکسری عوارض به‌ صورت موقت ایجاد می‌ شوند که شامل تاری دید، حساسیت به نور، آبریزش چشم، دوبینی، بی حسی و پف پلک‌ ها، درد یا ناراحتی، تورم و کبودی هستند. این عوارض کاملاً طبیعی بوده و پس‌ از مدتی برطرف خواهند شد. معمولاً کبودی و تورم حدود ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌ کشد تا کاملاً از بین برود. همچنین زخم‌ های ناشی از بریدگی های جراحی ممکن است تا ماه‌ ها طول بکشد اما کاملاً محو خواهند شد. توجه داشته باشید که مدت زمان بهبودی برای هر فرد متفاوت است اما مراقبت‌ های لازم تا حد زیادی روند بهبودی را سریع‌ تر می‌ کنند.

مراجعه به پزشک

همان‌ طور که گفته شد یکی از مهم‌ ترین نکاتی که باید قبل‌ از جراحی پلک توجه داشته باشید انتخاب پزشک و جراح باتجربه و حاذق است که بتواند جراحی شما را به‌ نحو احسنت با دریافت نتایج مطلوب انجام دهد. دکتر احسان عباس نیا جراح و متخصص چشم یکی از بهترین متخصصان در این زمینه هستند که می‌ توانید با خیال راحت پروسه درمان خود را تحت نظر ایشان بگذرانید. برای دریافت نوبت ویزیت حضوری کافیست با شماره‌ های درج شده در این سایت تماس بگیرید.

نکات مهم قبل از جراحی پلک

اطلاعات تماس با مطب دکتر احسان عباس نیا

آدرس: سعادت آباد ، میدان کاج ، سرو شرقی ، خیابان سوم ، نبش نسترن ، پلاک ۲۴، طبقه اول ، واحد ۲
تلفن مطب: 021.22079236
تلفن مشاوره:  09120446407
آدرس سایت: https://dr-abbasnia.ir
آدرس پیج اینستاگرام: http://www.instagram.com/dr_ehsan_abbasnia



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز