بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بر اساس چه معیارهایی همسر آینده و شریک زندگی خود را انتخاب کنیم؟ کدام ملاک ها برای انتخاب همسر درست و منطقی هستند! در ادامه با ما همراه شوید تا به شما بگوییم بهترین و درست ترین معیارها برای انتخاب همسر و شریک زندگی را چگونه برای خود در نظر بگیرید.

معیارهای درست انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی و زبان بدن

معیارهای درست انتخاب همسر کدام اند؟ برای انتخاب همسر چه ملاک ها و معیارهایی را باید در نظر گرفت؟ چند سالی است که آمار و ارقام طلاق به شدت بالا رفته به قدری که انگار با ازدواج کورس انداخته و دوست دارد آمار خود را به آمار ازدواج برساند و یا حتی بالاتر برود! یعنی درست به همان میزان که امضای ازدواج زده میشود، مهر طلاق نیز خورده شود! و این موضوع خیلی ناراحت کننده است، خیلی خیلی زیاد!

این موضوع نشان میدهد که انسان ها، جوانان ، خانم ها و آقایان انتخاب درستی ندارند و یا اینکه خلقیاتی نامناسب پیدا کردند مثل تنوع طلبی و یا سازش نکردن با یکدیگر و خیلی موارد اشتباه دیگر که طبعا همه این موارد دست به دست هم میدهند تا آمار طلاق بالا بکشد! جالب است بدانید که طول عمر عشق چندان هم طولانی نیست و این زوج ها بعد از دو سه چهار پنج یا نهایتا ده سال زندگی مشترک از هم جدا میشوند!

اما راه چاره چیست؟ بهتر نیست که معیارهایمان را تغییر بدهیم و یا آنها را اصلاح کنیم؟ اصلاً آیا شما می‌دانید که معیارهای درست برای انتخاب همسر کدامند؟ در ذهن خود معیار ها و ملاک هایی که برای انتخاب همسر در نظر گرفته‌اید شامل چه مواردی است؟

ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان به شما خواهیم گفت که از دیدگاه روانشناسی و زبان بدن بهترین معیارها برای انتخاب همسر چه مواردی هستند. پس برای اینکه معیارهای درست انتخاب همسر را بشناسید و بتوانید بهترین انتخاب همسر را داشته باشید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیا تا بهت بگم همسر و شریک زندگیت را چجوری انتخاب کنی! معیارهای پوچت رو بریز دور!

معیارهای درست برای انتخاب همسر

۱. خودشناسی ؛ چرا میخواهم ازدواج کنم؟

در بحث درست‌ترین معیارها برای انتخاب همسر گزینه اول که به آن اشاره می‌کنیم خودشناسی است، در گام اول باید از خود بپرسید که چرا می‌خواهم ازدواج کنم؟ فرار از تنهایی و یا موقعیت مالی و یا چهره فرد! برخی از افراد بر این باورند که در نگاه اول عاشق طرف مقابل خود شدند و تمایل دارند که با او ازدواج و زندگی مشترک خود را با او آغاز کنند. اما بهتر است بدانید که اینا دلایل کافی برای ورود به زندگی مشترک نیستند.

البته ناگفته نماند که همه این موارد مهم هستند اما گزینه‌هایی از لیست معیارهای درست انتخاب همسر هستند و به تنهایی نمی‌توانند دلیل یک ازدواج موفق باشند. پس ابتدا سنگ‌های خود را با خود وا بکنید و ببینید به چه دلیل دارید ازدواج می‌کنید.

۲‌. موقعیت شناسی ؛ هم کفو بودن دو نفر!

انسان‌ها معمولاً نسبت به شرایطی که در زندگی برایشان پیش می‌آید و موقعیت های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تغییر می‌کنند.

اگرچه که این موضوع را نمی‌توان یک اصل مطلق دانست اما تجربه‌ها نشان داده است که افراد نسبت به آنچه که هستند همسر خود را انتخاب می‌کنند شما باید بدانید که اگر مثلاً شما به دنبال یک شخص هنردوست و تحصیل کرده در فلان رشته و با فلان مدرک هستید پس باید خودتان نیز به همان اندازه موفقیت کسب کرده باشید و یا هنردوست باشید

هم کفو بودن دو نفر برای ازدواج یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب همسر است شخصی که به عنوان همسر انتخاب می‌کنید نباید از منظر های گوناگون مانند موقعیت اجتماعی، اقتصادی، شرایط خانوادگی و... خیلی با شما تفاوت داشته باشد خیلی بالاتر و یا خیلی از شما پایین‌تر نباشد!

بیا تا بهت بگم همسر و شریک زندگیت را چجوری انتخاب کنی! معیارهای پوچت رو بریز دور!

۳. معیارهای منطقی برای خود داشته باشید!

در بررسی ملاک های مهم انتخاب همسر به موضوع معیارهای منطقی انتخاب همسر می‌رسیم یکی از بهترین و مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که یک سری معیارهای منطقی و درست برای انتخاب همسر برای خود در نظر بگیرید فراموش نکنید که معیارهای شما نباید غیرمعمول و غیر منعطف باشند چرا که در این صورت ممکن است هیچگاه نتوانید شخص مورد علاقه خود را پیدا کنید.

ملاک هایی رایج مثل تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت هم تفاوت دینی هستند که شما میتوانید رویشان مانور بدهید و برایتان اهمیت داشته باشند تا به خوبی و راحتی بتوانید فردی مناسب انتخاب کنید.

۴. اجتماعی باشید و فعالیت های اجتماعی داشته باشید.

اگر از آن دسته افراد غیر اجتماعی و به شدت درونگرا هستید، باید بگوییم که در انتخاب همسر کار سخت تری دارید چراکه دایره ارتباطات شما خیلی محدود خواهد شد.

فردی که اجتماعی است و با افراد زیادی گرم میگیرد و صحبت میکند و در ارتباط است، به طبع دایره خیلی وسیع تری برای انتخاب همسر دارد. آدم های زیادی را میبیند و متقابلا افراد زیادی نیز او را میبینند! پس این موضوع خود میشود گزینه های بیشتر و بهتر! در محیط‌ هایی مثل دانشگاه، محل کار، فعالیت‌ های داوطلبانه یا خونوادگی و دوستانه، حضور اجتماعی خود را لطفا جدی تر کنید و از اینکه افراد به شدت محدودی در اطراف خود نگه داشته اید بیرون بیاید.

بیا تا بهت بگم همسر و شریک زندگیت را چجوری انتخاب کنی! معیارهای پوچت رو بریز دور!

۵. درگیر معیارهای ظاهری نشوید!

خیلی از افراد هستند که به قصد ازدواج با خانوم و یا آقایی دوست میشوند و یا اینکه بعد از رفتن به خواستگاری به جهت آشنایی بیشتر رفت و آمد هایی با یکدیگر دارند که در این صورت باید این ارتباط در جهت شناخت دو طرف پیش برود و صحبت در رابطه با مسائل اینچنینی باشد. در حالی که متاسفانه دیده میشود بیشتر وقت این روابط صرف رستوران رفتن و هدیه دادن و صحبت در رابطه با ظواهر و مراسم عروسی احتمالی و غیره میگذرد که خب این مسئله اصلا به نفع شما نیست.

شما در حقیقت باید در جهت شناخت طرف مقابل خود یک لیست منطقی تهیه کرده باشید و درگیر ظواهر نشوید! گاهی این ظواهر و مسائل کم اهمیت و پیش پا افتاده هستند که چشم و گوش ما را به روی واقعیت ها میبندند و اجازه نمیدهند تا موارد و فاکتور های مهم را بررسی کنیم.

بیا تا بهت بگم همسر و شریک زندگیت را چجوری انتخاب کنی! معیارهای پوچت رو بریز دور!

کلام آخر

در این مقاله درباره تصمیم گیری در مورد بهترین معیار های انتخاب همسر و ملاک های درست انتخاب همسر صحبت کردیم و به شما گفتیم که درست ترین و مهمترین معیارها برای انتخاب همسر کدام اند، تصمیم‌گیری در مورد ازدواج و شناخت معیارهای درست انتخاب همسر کار بسیار دشوار و حساسی است.

روانشناسان می‌گویند افرادی که توانایی درست برقراری ارتباط را بلد باشند، در این زمینه از دیگران موفق‌تر خواهند بود. با توجه به ماهیت موضوع، نمی‌توان یک معیار واحد برای انتخاب همسر در همه افراد در نظر گرفت.

اما به طور کلی می‌توان روی کسی که توانایی احترام، همدلی، عشق‌ورزی، درک صحیح از رابطه و قدرت بخشش داشته باشد، برای ساخت یک رابطه حساب کرد.

ما در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم با چشم باز تصمیم بگیرید و بهترین و درست ترین معیار های انتخاب همسر را برای خود انتخاب کنید، امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد خوشحال میشویم در بخش نظرات با ما همراه بوده و اگر نظری، انتقادی و یا پیشنهادی دارید آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز