بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای برگزاری مراسم عروسی، هر چهار فصل زیبای بهار، تابستان، پاییز و زمستان می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب جهت برگزاری هر یک از جشن های عقد یا عروسی باشد. اما در بین تمام این فصول، زمستان از فصل هایی است که طرفداران خاص خود را دارد بسیاری از افراد در نظر دارند تا مراسم عروسی خود را در این فصل زیبا برگزار کنند اگر میخواهید مراسم عروسیتان را در زمستان برگزار کنید باید مزایا و مشکلات برگزاری عروسی در زمستان را بدانید.

افرادی که می خواهند مراسم عروسی خود را برگزار کنند با این سوال مواجه اند که بهترین زمان برای برگزاری عروسی چه فصلی است. بسیاری از افراد تمایل دارند تا مراسم خود را در فصل زمستان برگزار کنند.  اگر قصد دارید مراسم جشن عروسی خود را در فصل زمستان برگزار کنید، لازم است تا با مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل زمستان آشنا شوید. در این مطلب از سوربان با مزایا و معایب عروسی در زمستان آشنا میشویم با ما همراه شوید.

مزایا و معایب عروسی در فصل زمستان| برای عروسی کدوم فصل بهتره؟!

مزایای برگزاری عروسی در فصل زمستان

۱. در فصول سرد سال چون نسبت به فصول گرم سال مراسم عروسی کمتری برگزار میشود خدمات دهنده های عروسی مانند : تالار ، تشریفات عروسی ، مزون های لباس و... برای فصول سرد سال تخفیفات ویژه درنظر میگیرند.

۲. معمولا در فصل سرد سال به دلیل ترافیک کاری کمتر آتلیه ها و عکاس ها وقت آزاد بیشتری دارند و شما در انتخاب آتلیه و فیلمبردار و همچنین روز عروسی گزینه های بیشتری در دست دارید و دستتان نسبتا باز است.

۳. فصل زمستان فصل گل های زیبایی است که میتوانید برای گل آرایی مراسم و دسته گل و تزئین ماشین عروس از آنها استفاده کنید.

۴. یکی از مهمترین مسائل در عکاسی و فیلمبرداری عروسی ، میزان نور است‌. شدت نور در فصل های گرم سال گاهی چشم هارا اذیت میکند اما در فصل سرد این مشکل وجود ندارد.

مزایا و معایب عروسی در فصل زمستان| برای عروسی کدوم فصل بهتره؟!

۵. در سالن عروسی و روی میزها میتوانید بدون نگرانی از گرم شدن بیش از حد فضا برای دیزاین زیبایی از شمع های زیبا و رنگی استفاده کنید.

۶. در پذیرایی از میهمانانتان میتوانید یک منوی زمستانی تدارک ببینید و با نوشیدنی و دسر های گرم از میهمانانتان پذیرایی کنید این ایده خاص و جذابی است.

۷. طبیعت زیبا و بکر زمستان این امکان را به شما میدهد که لوکیشن های زیبا و خاصی برای عکسهایتان داشته باشید.

۸. عروس خانم هایی که عاشق شنل هستند، عروسی در فصل زیبای زمستان موقعیت عالی برای استفاده از مدل خز یا مخمل این شنل هاست.

۹. یکی دیگر از مزایای عالی عروسی در زمستان این است که بخاطر سردی هوا عرق کردن و خراب شدن شینیون و میکاپ عروس و مهمانان وجود ندارد.

۱۰. در فصل زمستان شب ها طولانی تر است و برگزاری عروسی در زمستان یک مزیتی که دارد این است که زمان بیشتری برای بودن کنار مهمانان و صرف شام دارید.

مزایا و معایب عروسی در فصل زمستان| برای عروسی کدوم فصل بهتره؟!

۱۱. مهمانان از گرمی هوا گلایه نمیکنند.

۱۲. میتوانید با تم های زمستانی زیبا و خاص فضای متفاوت و چشم نوازی داشته باشید.

انتخاب فصل زمستان برای برگزاری مراسم عروسی و ازدواج یک سری معایبی هم دارد اگر قصد دارید در این فصل مراسم عروسی برگزار کنید حتما لازم است تا با معایب عروسی در زمستان هم آشنا شوید.

معایب برگزاری عروسی در فصل زمستان

۱. اولین عیبی که در این فصل وجود دارد این است که در زمان عکاسی ممکن است لباس عروس و داماد کمی کثیف شود.

۲. در فصل زمستان روزها کوتاه هستند و اگر در روز قرار است به آتلیه بروید و عکاسی کنید زمان کمتری برای این کار خواهید داشت.

مزایا و معایب عروسی در فصل زمستان| برای عروسی کدوم فصل بهتره؟!

۳. از دیگر معایب عروسی در زمستان این است که ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از سرد شدن غذاها روی میز شام از وارمر استفاده کنید که اینکار هزینه اضافی برایتان خواهد داشت.

۴. اگر برای عکاسی به طبیعت و فضای باز میروید احتمالا نمیتوانید لباس دنباله دار بپوشید چراکه سریعا کثیف میشود (اما میتوانید دنباله متحرک استفاده کنید)

۵. یکی دیگر از معایب عروسی در زمستان این است که ممکن است روز برگزاری مراسم بارش برف و باران شدید وجود داشته باشد که این امر ممکن است باعث شود برخی از مهمانان از آمدن به مراسم عروسی صرف نظر کنند.

۶. سردی و خشکی هوا در فصل زمستان برای عروس خانم هایی با پوست خشک اصلا خوب نیست.

مزایا و معایب عروسی در فصل زمستان| برای عروسی کدوم فصل بهتره؟!

۷. امکان سرماخوردگی مهمانان یا عروس داماد در فصل زمستان و هوای سرد وجود دارد.

۸. تغییر ناگهانی هوا و بارش باران یا برف ممکن است بعضی برنامه هایتان مثل عکاسی در فضای باز و... را بهم بریزد.

سایر نکات مهم در برگزاری مراسم عروسی در فصل زمستان

  • برای گرفتن عروسی در فصل زمستان داشتن سیستم گرمایشی یکی از نکات مهم می باشد که باید حتما به آن توجه داشته باشید.
  • نورپردازی در فصل زمستان باید به گونه ای باشد که در صورت بارش برف و یا باران نور محیط خراب نشود و تاثیر منفی در فیلمبرداری مراسم عروسی نگذارد.
  • باید نوشیدنی های گرم و تازه در طول مراسم سرو شود تا مهمانان احساس خوبی در جشن داشته باشند و سرمای کمتری را احساس کنند.
  • جایگاه عروس و داماد علاوه بر زیبایی باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد تا عروس و داماد احساس سرما نکنند.

مزایا و معایب عروسی در فصل زمستان| برای عروسی کدوم فصل بهتره؟!

  • باغ بهتر است سرپوشیده شود تا مهمانان علاوه بر استفاده از فضای زیبای باغ و رقص و پایکوبی، اذیت نشده و به آنها خوش بگذرد.
  • اگر باغ دارای فواره یا حوض آب است بهتر است برای برگزاری مراسم عروسی در زمستان، حوض با فواره ها بسته شوند زیرا سرمای هوا در فضا را چند برابر می نمایند.
  • باغ باید دارای پارکینگ به اندازه کافی باشد تا مهمانان برای پارک کردن ماشین های خود دچار مشکل نشوند و از سوی دیگر در صورت بارندگی، ماشین ها در گل و لای گیر نکنند.

تزئینات مناسب فصل زمستان برای باغ عروسی

معمولا در فصل زمستان برای باغ، از تزییناتی همچون شمع و چوب با نمایی از بارش برف، استفاده می شود. این تزیینات بسیار زیبا و مختص به این فصل هستند و مراسم عروسی را بسیار متفاوت و زیباتر می نمایند. وجود ریسه های رنگی یا سفید نیز می تواند در شب نمای خاصی به باغ بدهد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(8 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز