بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ازدواج، جشن شروع یک زندگی دو نفره جدید است و تهیه جهیزیه عروس تنها بخشی از آن است. بخشی که هم هیجان انگیز است و باعث ذوق خانواده ها می شود و هم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باعث نگرانی در مورد هزینه ها خواهد شد در این مقاله نکاتی را شرح میدهیم که اگر مستاجر هستید باید در خرید جهیزیه توجه ویژه‌ای به این نکات داشته باشید.

تهیه جهیزیه برای عروس یکی از قدیمی ترین سنت های ازدواج است که در ایران و برخی از کشورهای دیگر، از گذشته تا به امروز رواج دارد. در گذشته هدف از دادن جهاز، کمک به داماد در تامین مخارج خانواده بوده است. جهیزیه های آن دوران خیلی ساده تر بود و اینقدر پر زرق و برق و تجملی نبود. سنت قدیمی جهیزیه در اقوام مختلف، متفاوت است. برای مثال در برخی از استان های کشور، تهیه جهیزیه بر عهده پسر است و برخی ها معتقدند داماد باید تمام مایحتاج زندگی را برای عروس تامین کند.

امروزه اینکه چه کسی لوازم خانه را تهیه کند، یک مسئله توافقی است و مواردی هم وجود دارد که داماد خودش تمام لوازم مورد نیاز را تهیه می کند. ولی با این حال، خانواده ها روی مسئله جهیزیه حساسیت خاصی دارند.

تهیه خانه در ابتدای زندگی شاید برای خیلی زوج های جوان سخت باشد و بیشتر زوج های جوان اول زندگیشان خانه ای اجاره میکنند تا بعدها بتوانند آن خانه یا خانه دیگری را برای خود تهیه کنند تا بتوانند با خیال راحت و آسوده در آن زندگی کنند.

اما عروس و داماد هایی که مستاجر اند در تهیه جهزیه چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشند؟ اصلا خانه خریدن یا اجاره کردن تاثیری در تهیه جهیزیه دارد یا نه؟ قطعا همینطور است و اگر قرار است در خانه اجاره ای زندگی کنید لازم است در تهیه جهیزیه نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در این مطلب از سوربان به شرح این نکات مهم پرداختیم.

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

نکات مهم در خرید جهیزیه برای خانه اجاره ای

۱. ترجیحا اثاث خانه را رنگ روشن انتخاب کن.

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

زمانی که در یک خانه مستاجر هستید بلخره زمان قرارداد تمام شده و شما شاید به هر دلیلی قصد اجاره مجدد آن خانه را نداشته باشید و دلتان بخواهد خانه ای دیگر را اجاره کنید پس بهتر است اسباب و وسایل خانه را رنگ روشن انتخاب کنید چراکه اگر خانه بعدی کوچکتر باشد وسایل رنگ تیره حس خفگی و دلگیری به خانه میدهد‌.

۲. پرده پانچ یکی از بهترین انتخاب هاست.

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

مدل پرده پانچ، از آن طراحی‌های مدرن و مینیمال است که با سلیقه‌ی بسیاری همخوانی دارد. دوخت و همچنین نصب این پرده‌ها بسیار آسان است و برای هر نوع محیطی با هر عملکردی مناسب.

۳. انتخاب فرش

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

سعی کنید فرش هایی با اشکال هندسی منظم و رنگ روشن انتخاب کنید چرا که این مدل فرش هم فضای اتاق را بزرگتر نشان میدهد و هم جدیدتر و به روزتر هستند.

۴. انتخاب پا تختی

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

پاتختی‌ در واقع یک وسیله چند منظوره است. هر فرد با توجه به نیازهای خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. پاتختی معمولا کنار تخت قرار می‌گیرد و می‌تواند محلی برای قرار دادن کتاب، اشیا دکوراتیو و آباژور باشد. همچنین پیش از خواب از این وسیله کاربردی می‌توان به عنوان میز برای مرور و یادداشت برنامه روزانه نیز استفاده کرد. این میزهای کوچک می‌توانند دکوراسیون اتاق خواب را نیز زیباتر و جذاب‌تر کنند. برخی از انواع پاتختی‌ را می‌توان در فضاهای دیگر از جمله راهروها و یا کنج اتاق نشیمن نیز قرار داد.

ذخیره‌سازی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و کاربردی پاتختی‌ها است و حتی شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی آن‌ها باشد. علاوه بر سطح رویه پاتختی که برای قرار دادن وسایل به کار می‌رود، برخی از آن‌ها دارای کشو یا قفسه نیز هستند. پاتختی‌هایی که محلی برای ذخیره وسایل دارند، به مرتب و منظم ماندن اتاق خواب شما کمک خواهند کرد.

سعی کنید پاتختی هایی را انتخاب کنید که صرفا نقش دکور نداشته باشد و دارای کشو و فضای ذخیره سازی باشد.

۵. انتخاب میز آرایش

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

بهتر است میز آرایشی انتخاب کنید که فضای کمتری اشغال کند یعنی قد بلندتر و پهنای کمی دارند و همچنین دارای تعدادی کشو برای نگهداری لوازم آرایشتان باشد.

۶. انتخاب پاف مناسب

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

پاف در حقیقت یکی از قطعات مبل خانگی است که به طول معمول به‌عنوان زیر پایی، صندلی اضافه برای نشیمن و یا حتی میز به‌کاربرده می‌شوند.

اگر قصد خرید پاف دارید مدل صندوقی یک انتخاب عالی برای شماست البته لازم به ذکر است اگر اتاق خوابتان کوچک است پاف را از لیست خریدتان حذف کنید.

۷. تخت خواب جک دار

عروس اگه مستاجری اینجوری جهیزیه بخر!

تخت های جک دار، به تخت های اطلاق می شود که کفی تخت به کمک یک جک فلزی به راحتی حرکت داده می شود و شما می توانید از فضای زیر این تخت برای قرار دادن اشیاء کم مصرف تر استفاده کنید. به این نوع تخت ها، تخت با باکس هم اطلاق می شود. خرید تخت جک دار، برای خانه های که فضای کمی دارند بسیار مناسب است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(71 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:
  • سحر پنجشنبه, 11 اسفند 1401

    خیلی عالی


عناوین جذاب امروز