بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
تقدیم هدایایی به عنوان عیدانه به عروس خانم در عید نوروز ، یکی ازمراسمات زیبای ایرانیان است که در هر قومی رسم و رسوم خاصی دارد.

یکی از دغدغه‌های خانواده داماد برای عید نوروز خرید و هدیه دادن عیدی مناسب به عروس خانم می‌باشد. عید نوروز هم مثل بقیه اعیاد یکسری رسم و رسوم دارد که یکی از رسوم مهم این عید برای تازه‌عروس دامادها بردن عیدی برای عروس خانم است.

ما در این مقاله از سایت سوربان به این سوال مهم پاسخ داده ایم که: عیدی برای عروس چی ببریم؟ پس اگر این دغدغه را دارید و نمیدانید برای نامزد یا همسرتان عیدی چه چیزی بخرید تا انتها با ما همراه باشید.

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

چقدر قرار است هزینه کنید؟

در قدم اول میزان هزینه‌ای که برای خرید وسایل لازم دارید را در نظر بگیرید. امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها بهتر است محتاطانه خرید کنید و از خرید عروسی برخی وسایل غیرضروری و اضافی منصرف شوید. البته این مورد نباید باعث خسیس بودن شما شود چون همان‌طور که می‌دانید عید نوروز از مهم‌ترین مناسبت‌ها است.

برخی از مردم وسایل برقی (مانند: تستر، قهوه ساز و …) یا وسایل دکوری (مانند تابلو فرش و …) برای عید نوروز به عروس خانم هدیه می‌دهند که امروزه این مورد منسوخ‌ شده است.

مهم‌ترین هدیه عید خرید لباس برای عروس است. معمولاً رسم است که لباس شب عید عروس رو داماد به‌عنوان عیدی برای عروس می‌خرد. (مانتو، شلوار، کیف، کفش، شال یا روسری و لباس راحتی)

این مورد می‌تواند کم یا زیاد شود در برخی شهرها این رسم آن‌قدر مفصل است که از لباس‌زیر تا مانتو شلوار و پالتو و چکمه و کیف و کفش و لباس خانه و لباس مجلسی و همه و همه را شامل می‌شود؛ اما اغلب یک دست لباس مهمانی و یک دست مانتو شلوار و روسری هم می‌تواند کافی باشد.

رکن اول عیدانه عروس ؛ هفت سین!

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

رکن اول عیدی عید نوروز هفت سین است؛ خانواده آقا داماد می‌توانند مطابق رسم و رسومات هفت سین برای عروس خانم تهیه کنند و در کنار سایر هدایا ببرند. سبزه، سنبل، ماهی قرمز و … نمادهای عید نوروز می‌باشند که حال و هوای خوبی کنار عیدی‌ها ایجاد می‌کنند.

سعی کنید مثل عکس‌های پایین هفت سین رو توی یک سینی با ظرف‌های جداگانه بچینید تا شلخته و درهم نباشد. تزیین هم یادتان نره هفت سین در ظروف مسی یا سفالی بسیار جذاب و شیک است.

برای عیدی عروس چی میبرن؟ آجیل شب عید

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

یکی دیگر از هدایای مرسوم برای عروس که در کنار هدایای اصلی برده می‌شود آجیل است که آن را هم بهتر است به شکل زیبا و مرتب تزئین کنید. آجیل یکی از خوراکی‌های همیشگی ما ایرانیها در عید نوروز می‌باشد به همین جهت مانند شب یلدا آجیل و خشکبار به‌صورت تزئین شده در سبد یا تنگ یا ظرف‌ های زیبا به عروس خانم و خانواده‌اش پیشکش می‌شود.

عیدی برای عروس از طرف خانواده داماد؛ یک تکه طلا

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

به‌ جز این موارد با توجه به بودجه داماد و رسم هر شهر معمولاً هدیه دیگری برای عروس تهیه می‌کنند مثل یک تکه طلا، یا سکه‌ های گرمی و ربع‌ سکه و نیم‌سکه و …

خرید طلا در خیلی جاها مرسوم است این تکه می‌تواند یک سکه یا النگو و گوشواره و گردنبند و انگشتر باشد، هرچند چون خرید انگشتر هم برای حلقه و هم برای انگشتر نشان مرسوم است اما برای عیدی نوروز معمولاً تهیه نمی‌شود. در این میان خرید النگو مرسوم‌تر است.

گل و شیرینی، شکلات و میوه ؛ عیدی برای عروس

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

یکی از مهم‌ترین رسم و رسوم عید عروس به همراه داشتن گل و شیرینی می‌باشد، این رسم از قدیم در بین خانواده‌‌های ایرانی رواج داشته است که رعایت آن بسیار مهم می‌باشد.

گل و گلدان طبیعی هم می‌توانید تهیه کنید مثلاً می‌توانید یک دسته‌گل زیبا و یا گلدان‌های تزئینی آپارتمانی خریداری کنید.

شیرینی، شکلات و میوه هم رکن اساسی عیدی‌ها می‌باشند. (بعضی شهرها رسم دارند که مواد غذایی هم می‌برند)

برای عیدی عروس چی خوبه؟ لباس نو برای سال نو

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

با شروع سال جدید و از راه رسیدن فصل بهار، جهان ظاهری نو و تازه را به خود می‌بیند. طبیعت هم لباسی نو بر تن می‌کند که این موضوع دنیا را به مکانی زیباتر تبدیل کرده است.

از این رو لباس نو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای عیدی عروس باشد، شما عزیزان می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی زوجین برای عروس و یا حتی داماد لباسی زیبا و نو را تدارک ببینید تا سال جدید را با هدیه‌ی زیبا شما شروع کنند.

عیدی برای داماد؟!

برای نو عروس عیدی چی ببریم؟

معمولاً خانواده عروس هم برای داماد یک دست لباس (پیرهن، شلوار و کفش) می‌گیرند.

یکی از رسومات خرید عیدی برای پدر و مادر و اعضای خانواده عروس است. البته با توجه به این میزان هزینه‌ها ضرورتی ندارد.

کلام آخر

بهتر است مطابق سلیقه عروس خانم مواردی مثل لباس و طلا با حضور خود عروس خانم خریداری شود.

در کل خیلی از هدایا به‌رسم و رسوم خودتان و بودجه آقا داماد بستگی دارد که می‌توانید یک‌سری موارد را اضافه و یا کم کنید.

درک متقابل در این اوضاع اقتصادی بسیار ضروری است زیرا هزینه‌ها بالا رفته و خرید تمامی وسایل با بهترین کیفیت، فشار مالی زیادی به داماد تحمیل می‌کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(24 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز