بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شرایط زندگی و تحصیل در فنلاند، نروژ و دانمارک

هزینه تحصیل در فنلاند

فنلاند یکی از کشور های برتر اروپایی برای مهاجرت تحصیلی است. دانشگاه های این کشور تا سال 2017 رایگان بودند بنابراین تنها هزینه تحصیل در فنلاند، هزینه زندگی دانشجو بود. اما در حال حاضر دانشگاه های فنلاند رایگان نیستند و شما برای تحصیل در این کشور باید شهریه بپردازید؛ با این وجود دانشگاه های فنلاند نسبت به بسیاری از دانشگاه های اروپایی کم هزینه تر هستند. دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد. همچنین در این کشور زبان فنلاندی به صورت رایگان آموزش داده می شود و در صورتی که دانشجویان به زبان فنلاندی تحصیل کنند، در پرداخت شهریه تخفیف می گیرند و به این ترتیب هزینه تحصیل در فنلاند کاهش می یابد. همچنین دانشجویان 25 ساعت در هفته اجازه دارند که به کار بپردازند و بخشی از هزینه ها را نیز از این طریق کاهش دهند. پس از پایان تحصیل نیز به فارغ التحصیلان یک سال فرصت داده می شود تا در فنلاند به جستجوی کار بپردازند.

هزینه تحصیل در فنلاند در دانشگاه های مختلف متفاوت است و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما نیز متغیر است. در جدول زیر می توانید شهریه تقریبی برخی از دانشگاه های شناخته شده فنلاند را مشاهده کنید.

 

هزینه سالیانه دانشگاه به یورو

دانشگاه

12  تا15  هزار

آلتو

6 تا 9 هزار

آرکادا

8 تا 15 هزار

شرق فنلاند

13 تا 18 هزار

هلسینکی

10 تا 13 هزار

اوولو

8 تا 12 هزار

تامپیر

8 تا 16 هزار

تورو

 

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه های زندگی در فنلاند را نیز تامین کنند. زمانی که برای درخواست ویزای دانشجویی فنلاند اقدام می کنید باید نشان دهید که می توانید هزینه زندگی در فنلاند را بپردازید. هزینه اصلی دانشجویان شامل هزینه غذا، اسکان، حمل و نقل، لوازم تحریر و بیمه است. به طور میانگین این هزینه بین 700 تا 900 یورو در ماه است. البته با توجه به مکانی که زندگی می کنید و الگوی مصرف شما این هزینه می تواند متغیر باشد. عموماً هزینه تحصیل در فنلاند در شهر های بزرگ تر بیشتر از شهر های کوچک تر است. 

شرایط مهاجرت به نروژ

یکی دیگر از کشور های پیشرفته و ثروتمند اروپایی نروژ است که بسیاری از افراد مهاجرت به این کشور را انتخاب می کنند. نروژ از کشور های اسکاندیناوی است که عضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور عضو ناحیه شنگن نیز می باشد، بنابراین با کسب اقامت نروژ امکان تردد آزادانه در ناحیه شینگن وجود دارد. کیفیت زندگی مطلوب در این کشور سبب شده است که افراد زیادی که شرایط مهاجرت به نروژ را دارند، برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. نرخ بیکاری پایین و وجود موقعیت های شغلی فراوان نیز سبب شده است که این کشور مورد توجه مهاجران قرار گیرد. به طور کلی برای مهاجرت به نروژ از طریق 5 راه اصلی می توان اقدام کرد. این روش ها شامل کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی است.

کار در نروژ یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور است. نروژ با توجه به نرخ بیکاری پایینی که دارد موقعیت های شغلی فراوانی برای افراد متخصص دارد. برخی از کشور های اروپایی مانند اتریش و آلمان به شما اجازه می دهند که برای جستجوی کار در این کشور ها ویزا بگیرید. اما متاسفانه نروژ ویزای جستجوی کار ندارد و شما نمی توانید برای کاریابی به این کشور سفر کنید. یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به نروژ از طریق کار داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرما در این کشور است. با توجه به اینکه این کشور ویزای جستجوی کار ندارد، شما باید از روش های آنلاین یا از طریق موسسات کاریابی با کارفرمایان نروژی ارتباط بگیرید و رزومه خود را ارائه دهید. تسلط به زبان انگلیسی یا نروژ، سابقه کار و تخصص کافی در حرفه خود، از مهم ترین عوامل برای یافتن یک شغل مناسب در نروژ است.

شرایط مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل نیز برای افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند فراهم است. دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی رایگان است. در مقطع لیسانس برای تحصیل رایگان باید به زبان نروژی تحصیل کرد اما از مقطع فوق لیسانس می توان به زبان انگلیسی در این کشور به صورت رایگان تحصیل کرد. اگر دانشجویان نمره مورد نظر برای زبان نروژی ندارند می توانند به مدت 1 سال در کشور نروژ، زبان نروژی بیاموزند و سپس وارد دانشگاه شوند. به دانشجویان پس از پایان تحصیل فرصت داده می شود تا در نروژ به جستجوی کار بپردازند و اقامت خود را به نوع کاری تبدیل کنند. در صورت اخذ اقامت کاری می توان اقامت دائم و تابعیت نروژ را نیز کسب نمود.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به نروژ، سرمایه گذاری در این کشور است. برای اینکه شرایط مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری را داشته باشید، باید روش مناسبی برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. چرا که همه راه های سرمایه گذاری در این کشور باعث اخذ اقامت نمی شود. به عنوان مثال شما نمی توانید با خرید ملک در نروژ اقامت این کشور را کسب کنید، در حالی که در کشور هایی مثل پرتغال و اسپانیا امکان اخذ اقامت با خرید ملک وجود دارد. برای مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری باید در این کشور یک شرکت ثبت کنید و با ارائه یک طرح تجاری یا بیزنس پلن نشان دهید که بیزنس شما برای نروژ سود آوری دارد.

از بین روش های ذکر شده، روش پناهندگی به دلیل خطرات زیادی که دارد به متقاضیان توصیه نمی شود و بهتر است از راه هایی که در ادامه شرح می دهیم اقدام شود.

در صورت ازدواج با یک شهروند نروژی به شما اقامت این کشور اعطا می شود. از جمله شرایط مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج این است که طرفین باید اثبات کنند ازدواج آن ها حقیقی است و تنها با هدف کسب اقامت ازدواج نمی کنند. علاوه بر این شهروند نروژی باید درآمد مناسبی داشته باشد و نشان دهد که می تواند زندگی هر دو نفر را تامین کند. در این روش ابتدا به شخص اقامت نروژ اعطا می شود. پس از چند سال زندگی در این کشور و در صورتی که ازدواج پابرجا باشد، می توان تابعیت نروژ را کسب کرد.

تحصیل در دانمارک

دانشگاه های دانمارک از نظر سطح علمی در بین دانشگاه های اروپایی از رتبه بالایی برخوردارند و شما با تحصیل در این کشور می توانید به سطح علمی مطلوبی دست یابید. هزینه تحصیل در دانمارک نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی بالاتر است اما سطح کیفی دانشگاه ها و زندگی در این کشور باعث شده است که افراد زیادی تحصیل در دانمارک را به عنوان روشی برای مهاجرت انتخاب کنند. شما در این کشور هم به زبان دانمارکی و هم به زبان انگلیسی می توانید تحصیل کنید. برای گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس باید نمره آیلتس 6، در مقطع فوق لیسانس آیلتس 6.5 و در مقطع دکترا نمره آیلتس 7 یا بالا تر ارائه دهید. شرایط سنی نیز برای تحصیل در دانمارک مهم است به عنوان مثال در مقطع لیسانس بهتر است بیش از 24 سال سن نداشته باشید، در مقطع کارشناسی ارشد نیز سن کمتر از 37 سال مناسب است. البته دانمارک نسبت به بسیاری از کشور های دیگر در رابطه با سن متقاضی سخت گیری کمتری دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دانمارک در سال بین 10 هزار تا 16 هزار یورو می باشد. البته در برخی از رشته های خاص مانند پزشکی این هزینه بیشتر است و ممکن است حدود 34 هزار یورو در سال هزینه داشته باشد.

پس از پایان تحصیل نیز به شما 6 ماه فرصت داده می شود تا در این کشور به جستجوی کار بپردازید. در صورتی که با موفقیت استخدام شوید می توانید اقامت کاری دانمارک را کسب کنید و پروسه کسب اقامت دائم و تابعیت این کشور را آغاز نمایید.

https://malekpourmie.com/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9/



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز