بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
روز عقد و نامزدی یکی از مهم‌ترین و البته رویایی‌ترین روزهای زندگی هر فردی است. عروس و داماد خوشبخت دوست دارند این روز را در کنار شریک زندگی خود و میهمانانی که در شادی آن‌ها حضور یافته‌اند، به بهترین و خاص‌ترین شکل ممکن رقم بزنند.

زوج های جوان زیادی هستند که برای مراسم عقد خود به دنبال دفتر ازدواج می باشند اما مدام این سوال در ذهن آن ها به وجود می آید که سالن عقد و دفتر ازدواج را چطور انتخاب کنیم؟

خب، شاید این کار به ظاهر سخت و زمان بر باشد اما با کمی دقت و برنامه ریزی می توانید بهترین گزینه ای که با سلیقه و بودجه شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید.

امروز در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور می توانید زیباترین و مناسب ترین سالن عقد و دفتر ازدواج را انتخاب کنید.

برای انتخاب یک سالن عقد کاربلد و حرفه ای باید این معیار ها را در نظر داشت.

مراسم عقد محضری

با شرایط این روزها و به خاطر شیوع ویروس کرونا کمتر زوج هایی هستند که بخواهند یک جشن نامزدی و یا عقد کنان مفصل و بزرگ بگیرند. به همین خاطر برگزاری مراسم عقد محضری بهترین گزینه می باشد.

اما نکته و مسئله مهم این است که چطور می توان یک سالن عقد و دفتر ازدواج مناسب را پیدا کرد؟!

مراسم عقد محضری در حقیقت نوعی دیدار بین عروس و داماد می باشد که برای اولین بار در غالب همسر رسمی یکدیگر محسوب می شوند  و بزرگترهای فامیل در این مراسم حضور دارند.

برای برگزاری این مراسم نیاز به یک سری برنامه ریزی ها می باشد که اولین و مهم ترین آن انتخاب یک دفتر ازدواج رسمی می باشد که هم شیک و زیبا باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد.

در ادامه با ما همراه شوید تا برای پیدا کردن یک سالن عقد و دفتر ازدواج شیک شما را راهنمایی کنیم.

مهمترین شاخصه ها در انتخاب و رزرو سالن عقد و محضر عقد مناسب

برای اینکه جشن عقد محضری خود را آنطور که دوست دارید برگزار کنید نیاز به یکسری برنامه ریزی و  توجه به یک سری نکات دارید تا بتوانید بهترین مکان را برای جشن عقد خود انتخاب کنید.

برخی از زوج ها هستند که برای این کار با موسسات تشریفات عروسی که تجربه بیشتری در این مورد دارند مشورت می کنند.

برای انتخاب یک سالن عقد کاربلد و حرفه ای باید این معیار ها را در نظر داشت.

برخی دیگر با همفکری زوج های جوان فامیل که به تازگی چنین مراسمی داشته اند مشورت می کنند.

با در نظر گرفتن و توجه به موارد و نکات زیر شک نداشته باشید دیگر این سوال برایتان پیش نخواهد آمد که سالن عقد و دفتر ازدواج را چگونه انتخاب کنیم؟

۱. نحوه چیدمان سالن عقد و جایگاه عروس و داماد

اولین مسئله که باید برای انتخاب سالن عقد و دفتر ازدواج به آن توجه داشته باشید طراحی و دکوراسیون داخلی مکانی است که انتخاب می کنید.

از آنجایی که در این روز بزرگ شما نقطه توجه میهمان ها هستید بنابراین باید جایگاهی که در سالن یا دفتر ازدواج برای شما در نظر گرفته می شود در مرکز توجه و دید همگان باشد.

برای انتخاب یک سالن عقد کاربلد و حرفه ای باید این معیار ها را در نظر داشت.

پس در زمان انتخاب دفتر ازدواج و یا سالن عقد حتما به طراحی و دکوراسیون سالن و جایگاهی که برای شما در نظر گرفته شده است توجه زیادی داشته باشید.

۲. دیزاین و طراحی سفره عقد

مسئله مهم بعدی دیزاین و طراحی سفره عقد می باشد. رنگ ها و چیدمانی که در سفره عقد به کار برده شده اند باید تا حدودی به رنگ و طراحی داخلی سالن مرتبط باشد.

فراموش نکنید که چیدمان سفره  و المان های استفاده شده در سفر، کنار طراحی و دکوراسیون سالن حرف اول را می زنند تا شما انتخاب بهتری داشته باشید.

خیلی از سالن ها هستند که برای انتخاب و چیدمان سفره عقد دست عروس و داماد را باز می گذارند و به آن ها اجازه می دهند تا با سلیقه خود سفره عقد را دیزاین کنند. اما برخی دیگر از سالن ها و دفاتر هستند که امکانات محدودی دارند و از شیوه های پایدار برای این منظور استفاده می کنند.

۳. عاقد

در فرهنگ مردم ایران کسی که خطبه عقد را می خواند را عاقد می گویند.  از نظر خانواده های ایرانی، این فرد باید با ایمان، پاکدست و امین باشد. چرا که بر این عقیده هستند کلام عاقد برای زندگی مشترک عروس و داماد شگون دارد.

خوش سخن بودن و با اخلاق بودن عاقد نیز مسئله مهمی است که شما عروس و دامادهای عزیز باید در زمان انتخاب سالن عقد و دفتر ازدواج به آن توجه زیادی داشته باشید.

برای انتخاب یک سالن عقد کاربلد و حرفه ای باید این معیار ها را در نظر داشت.

۴. نحوه برخورد مدیریت سالن عقد

از دیگر مواردی که توجه به آن کمک خواهد کرد تا کمتر ذهنتان درگیر این سوال باشد که سالن عقد و دفتر ازدواج را چگونه انتخاب کنیم؟ نحوه برخورد مدیریت می باشد.

بدون شک هیچ یک از ما از مدیریتی که بداخلاق باشد  ودر اولین برخورد نتوانیم حس خوبی را از او دریافت کنیم نمی توانیم وارد مذاکره شویم. فرقی ندارد که مدیریت در چه سازمان و ارگان و یا پستی فعالیت دارد.

برخی از سالن ها و دفاتر ازدواج قوانین خاص مربوط به خود را دارند و این مسئله کاملا قابل احترام می باشد. مثلا برخی از دقاترهستند که به شما اجازه نمی دهند از آینه و شمعدان خودتان برای سفره عقد استفاده کنید و اصرار دارند که حتما از وسایل موجود در همان سالن برای سفره عقد استفاده شود.

بنابراین شما عروس و دامادهای عزیز باید این موارد به ظاهر کوچک و کم اهمیت را هم مد نظر داشته باشید. شاید این مسئله برای آقای داماد خیلی مهم نباشد اما برخی از عروس خانم ها هستند که دوست دارند برای سفره عقد از آینه و شمعدان خودشان استفاده کنند.

۵. هزینه و قیمت خدمات سالن عقد

در سالن های عقد یک سری خدمات همچون پذیرایی از میهمان ها و گاها موسیقی اجرا می شود که هر یک از آن ها در کنار ورودی سالن هزینه های جداگانه ای را در بر دارند.

دقت داشته باشید که شما باید با توجه به بودجه و هزینه ای که در اختیار دارید به دنبال سالن عقد و دفتر ازدواج باشید.

برای انتخاب یک سالن عقد کاربلد و حرفه ای باید این معیار ها را در نظر داشت.

۶. ظرفیت و مساحت سالن عقد

قبل از بستن قرار داد با سالن عقد و دفتر ازدواجی که انتخاب کرده اید حتما تعداد میهمان هایتان را هم در نظر داشته باشید. ممکن است که فضا و مساحت مکان انتخابی برای میزبانی از میهمان های شما به اندازه کافی بزرگ نباشد.

یا بالعکس ممکن است فضا به اندازه ای بزرگ باشد که میهمان های شما در آن گم شوند و این در فیلمبرداری جشن شما چندان زیبا نخواهد بود.

کلام آخر

امیدواریم که باارائه این مقاله توانسته باشیم به شما عروس و دامادهای عزی کمک کرده باشیم تا بهترین، شیک ترین، مناسب ترین سالن عقد و دفتر ازدواج را انتخاب کنید.

اگر میخواهید بهترین ، شیک ترین و به صرفه ترین سالن عقد و محضر عقد را پیدا و برای براگزاری مراسم عقد خود رزرو کنید میتوانید به بخش سالن عقد و محضر عقد در سایت سوربان مراجعه کرده و طبق نکات گفته شده و معیارها و بودجه خود بهترین سالن عقد یا محضر عقد دلخواه خود را پیدا کرده و مراسم عقدی بینظیر و به یادماندنی و بی نقص برای خود و همسرتان و البته میهمانانتان رقم بزنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

سالن عقد و ازدواج دیاموند با تراس گاردن

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد پیوند مهر دریا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد نشان (الماس) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد VIP نشان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

عمارت عقد باغ چوبی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز