بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
نحوه صدا زدن و مورد خطاب قرار دادن همسر در محیط های گوناگون متفاوت است و همچنین اینکه چگونه و با چه الفاظی همسرمان را صدا بزنیم تاثیر مهم و زیادی روی احساسات همسرمان دارد و میتواند باعث افزایش عشق و علاقه بین زن و شوهر شود یا برعکس!

 در منزل و یا بیرون منزل چگونه همسر خود را صدا بزنیم؟ آیا نحوه صدا کردن همسر در محیط خانه و در محیط های عمومی باید باهم فرق کند؟
سایت سوربان در این مطلب سعی دارد نکات کلیدی و مهم در رابطه با صدا زدن همسر را برای شما عزیزان شرح دهد، در این مطلب با ما همراه شوید.

چگونه همسرمان را صدا کنیم؟ نکات کلیدی و مهم در رابطه با صدا کردن همسر

طرز صدا زدن همسر شاید در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشد، با خود میگوییم می‌توانیم اسم همسرمان را صدا بزنیم یا می‌توانیم با نام های احساسی و عاشقانه کـه دوست داریم او را صدا بزنیم. جالب توجه است کـه صدا زدن نام همسر می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب تأثیر زیادی داشته باشد، هرچه اسمی که با آن همسرمان را صدا بزنیم دل‌نشین تر باشد میزان آرامش درونی بیشتری به همراه خواهد داشت.

ما باید سعی کنیم، هنگام صدا زدن همسرمان از کلمات و عناوین مناسب استفاده کنیم و همچنین در این کلمات باید احترام به وی را در نظر داشته باشیم، چراکه صدا زدن محترمانه همسرمان موجب افزایش اعتماد به‌ نفس در او و همچنین موجب افزایش میزان عشق و علاقه او نسبت به خود می‌شویم. این رفتار باعث می‌شود از طرف همسرمان احترام متقابل دریافت کنیم.
 باید از همان دوران عقد استفاده از اصطلاحات مختلف برای صدازدن همسر آغاز کرد. این کار شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما با چند بار تکرار استفاده از این اصطلاحات عادی می‌شود.

چرا بهتر اسـت که این کار را از همان دوران عقد شروع کرد؟

به دلیل اینکه بیان این کلمات در هر موقعی باعث به وجود آمدن احساسی ناب و حس با ارزش بودن در فرد مقابل می‌شود پس بهتر است که انجام این کار را  هر چـه زودتر شروع کرد.

سه مکان کلی برای صدا کردن همسرمان وجود دارد:

1.   در محیط‌ ها و مکان های عمومی همسرم را چگونه صدا بزنم؟

زن و شوهر باید از قبل توافق کنند که در مکان های عمومی ، محیط کار و یا مهمانی‌ها چطور و با چه الفاظی یکدیگر را صدا کنند یعنی در این رابطه باهم صحبت کنند. به‌ طور مثال ممکن است تصمیم بگیرند که در مغازه و خیابان و سایر مکان های عمومی یکدیگر را آقا یا خانم صدا بزنند یا در محل کار یکدیگر را با نام خانوادگی صدا کنند و در مهمانی‌ها با توجه به اینکه چه کسانی در مهمانی حضور دارند( بستگان نزدیک در مهمانی هستند یا نه)، مثلاً از لفظ محمد جان یا سمیرا خانم استفاده کنند.
 

بعضی افراد در این خصوص حساسیت هایی دارند که خب حق دارند! و این حساسیت‌ها باید از جانب همسر مورد توجه قرارگرفته شود. مثلاً بیشتر آقایان دوست ندارند همسرشان در محل کارشان او را با این نام صدا کند: مثلاً جوجوی من!
باید از همسرمان بپرسیم که دوست دارد در مکان های عمومی چطور او را صدا بزنیم و با چه الفاظی.

2.    در محیط خانواده چگونه همسرم را صدا بزنم؟

در محیط خانواده، که بیشتر اوقات همسران در کنار هم هستند، می‌توان فضای عاشقانه‌ تری را برای صدا کردن همدیگر ایجاد کنید.
البته اینجا هم باید از همسرتان سؤال کنید که دوست دارد چگونه او را صدا کنید؛  و همچنین نظر خود را هم به او بگویید که دوست دارید در محیط خانه او را چطور صدا بزنید. 

    شاید او بگوید که دوست دارم اسم خودم را صدا بزنی.
    شاید یک نفر اسم شناسنامه‌ای اش را دوست نداشته باشد و از همسرش بخواهد با نام جدیدی او را صدا کند که برایش خوشایندتر است و آن اسم را دوست دارد.
    یا ممکن است الفاظ و عناوینی مثل: عشقم،  عزیزم، آقایی، عمرم، خانومی،عروسکم، بهترینم، عشق دلم، قلبم،  نفسم، آقای من و ... مطرح شود.

    شما باید بر اساس سلیقه و احساسات همسرتان گاهی اوقات کلماتی را استفاده کنید که  فکر می‌کنید حس عاشقانه به او منتقل می‌کند مانند: خانوم خوشگلم، دلربای من، آقای خوش‌تیپم، ژلوفن من، آرامش دلم، سرور من و ... .
    همچنین یکی از ایده های جالب این است که بر اساس ویژگی های ظاهری او یا استعداد های خاص او، گاهی القاب دوست داشتنی درباره اش درست کنید و آن‌ها را بکار ببرید مثل : هنرمند من، نقاش من، مهربان من، چشم عسلی، کدبانوی بی‌نظیر من، چش قشنگم، ورزشکار من، مهندسم و ... .

چگونه همسرمان را صدا کنیم؟ نکات کلیدی و مهم در رابطه با صدا کردن همسر

نکته‌ای که اینجا مطرح می‌شود این است که در حضور فرزندان هم باید از این الفاظ استفاده کرد یا خیر؟ که جواب مثبت است( البته الفاظ و کلمات غیر جنسی)  صدا کردن عاشقانه همسر در محیط خانه و در حضور فرزند هم باعث انتقال این حس عاشقانه و اطمینان به فرزندتان می‌شود هم اینکه او هم نحوه رفتار با همسر را به تدریج یاد می‌گیرد.

3.    در محیط های خصوصی و دونفره چطور همسرم را صدا بزنم؟

هنگامی که زن و شوهر در اتاق خواب هستند و فضا برای روابط زناشویی مهیاست، آزادند که برای مورد خطاب قرار دادن همسر از کلمات جنسی و عاشقانه هم استفاده کنند تا لذت رابطه جنسی‌شان بیشتر شود. در این رابطه همسران باید دو نکته مهم را مورد توجه قرار دهند:

    از کلمات همدیگر ناراحت نشوند تا دچار سوء تفاهم نشوند.  و اگر از لفظی هم بدشان آمد همان لحظه به همسرشان نگویند و  بعداً این موضوع را با همسرشان مطرح کنند و بگویند فلان کلمه را نگو.
    چیزهایی که در آن حالت می‌گویند را در همان اتاق‌خواب جا بگذارند و بیرون از اتاق‌خواب از این الفاظ استفاده نکنند.

چهار نکته مهم و اساسی در هنگام صدا کردن همسر

الف) همه این کلمات و الفاظ باید با احترام همراه باشند. احترام یکی از اصول اساسی زندگی مشترک است و همه‌چیز حتی صدا زدن همسر هم  باید با احترام همراه باشد.
ب) ممکن است یک کلمه از نظر شما عاشقانه و دوست داشتنی باشد ولی همسر شما از آن ناراحت شود. باید مراقب این موضوع باشید.
ج)  لحن بیان کردن این اسامی و کلمات اهمیت ویژه‌ای دارد و علاوه بر این کلماتی که برای صدا کردن همسرتان به کار می‌برید، باید لحن بیان و زبان بدنتان هم در همین راستا باشد. 

تحقیقات نشان داده است که برای انتقال کامل یک پیام، کلمات مورد استفاده فقط 7 درصد نقش دارند و 93 درصد باقی‌مانده به لحن بیان این کلمات و زبان بدن مربوط می‌شود. 
برای نمونه ، به کلمه ساده‌ای مثل "بله" توجه  کنید و فکر کنید که چندین نوع می‌توانید آن را ادا کنید و هر نوع بیان چه معناهای متفاوتی می‌تواند داشته باشد از تأیید و تردید گرفته تا سؤال و نفی و حتی تمسخر و ... .

د)شماره همسرتان را در گوشی همراهتان با اسمی که با آن همسرتان را در محیط منزل که یک محیط کاملا خصوصی است، صدا می‌کنید ذخیره نکنید. ممکن است همسرتان بدش بیاید هنگامی‌که شما به او زنگ می‌زنید ( یا او به شما زنگ می‌زند) و در یک محیط عمومی است مثل محل کارش ، کلمات خصوصی مانند "چشم عسلی من" روی گوشی تلفن ظاهر شود! و بقیه آن را ببینند.
 



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: