بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که یک مقدمه برای شکل گیری یک زندگی جدید است . خیلی از زوج های جوان در این دوران مهم فقط به فکر تفریح و خوش‌گذرانی هستند.اما می‌توان گفت زمان نامزدی مهم‌ترین دورانی است که می‌توان در این دوران شناخت کافی از طرف مقابل به دست آورد

چگونه نامزدی موفقی داشته باشیم؟ در دوران نامزدی چگونه رفتار کنیم؟ چه کارهایی را نباید د دوران نامزدی انجام داد؟ چرا دوره نامزدی دوره سرنوشت سازی است؟ 

دوران نامزدی دوران مهمی برای به دست آوردن شناخت کافی از طرف مقابل است از این‌ رو باید در این دوران مهم زندگی رفتاری درست داشت، و اگر از همان روزهای ابتدایی نامزدی، رفتار مناسبی نداشته باشید، ممکن است کسی که دوستش دارید را از دست بدهید و یا وارد رابطه‌ای شوید که تحمل ماندن در آن رابطه را ندارید.
در این مطلب از سایت سوربان شما را با بایدها و نبایدهای دوران شیرین و البته حساس نامزدی آشنا می‌کنیم.

چگونه نامزدی موفقی داشته باشیم؟ از این 10 رفتار دوری کنید!

چه اشتباهاتی در دوران نامزدی غیرقابل جبران اند؟

دوران نامزدی در فرهنگ عموم، به عنوان شیرین‌ترین دوران زندگی  تلقی می‌شود.  با اینکه فلسفه به وجود آمدن این دوران شناخت بیشتر طرفین است اما هیجان در آن غلبه دارد.بعضی از اشتباهات هستند که در دوران نامزدی انجام می‌شوند و حتی ممکن است تا آخر عمر تأثیر این اشتباهات گریبان گیر دو طرف شود، که تأثیر همین هیجان زدگی هاست.
بخش دیگری از این اشتباهات "فرهنگی" است. بلاتکلیف بودن یا اختلاف نظر فرهنگی دو خانواده در مورد این دوران یکی از همین عوامل فرهنگی را تشکیل می‌دهد.

10 اشتباه مهم در دوران نامزدی

1.    رفت و آمد بیش‌ازحد نداشته باشید.

 رفت و آمدها در دوران نامزدی باید منظم و با برنامه باشند. به هر حال در این دوران شما چیزی شبیه به زندگی واقعی را تجربه می‌کنید و در زندگی واقعی هم هرکسی بیش از حد برای طرف مقابلش وقت نمی‌گذارد! حال اگر این رفت و آمدها  خانواده ها را هم شامل شود موجب زحمت خانواده ها می‌شود رفت و آمد های دوران نامزدی باید در حد معقول باشد نه بیش از حد!

2.    از نامزدتان بت نسازید.

 نباید تصور کنید که طرف مقابلتان یک انسان کامل و بی‌عیب و نقص است زیرا که این تصور باعث می‌شود که خود را فراموش کنید و خیال کنید که در مقابل او هیچ هستید.
ولی باید بدانیم که او هم مثل ما یک انسان است؛ و یکسری  خصوصیت های خوب و بد دارد. پس  طرف مقابل را باید آن‌گونه که هست و با همه خوبی ها و بدی هایش ببینیم و بعد، تصمیم بگیریم. البته یکی از دلایل اینکه طرف مقابل را انسانی بی نقص می‌بینیم، می‌تواند یک جورهایی ستایش کردن سلیقه خودمان باشد ؛ یعنی به این معنا که من آن‌قدر آدم کاملی هستم که به کمتر از یک انسان بی عیب و نقص راضی نمی‌شوم.  باید حواستان به این مکانیسم‌های دفاعی گول زننده باشد.

3.    خود را یک انسان کامل و بی عیب و نقص تصور نکنید.

در مقابل بزرگ‌بینی طرف مقابل، خود بزرگ بینی است. اعتماد به نفس و اطمینان بیش از اندازه به خود، باعث ایجاد فاصله بین نامزدها می‌شود. و اجازه نمی‌دهد احساس همدیگر را به شکل درست درک کنیم.

4.    دروغ گویی و تظاهر ممنوع!

"صداقت" مهم‌ترین رکن شروع یک زندگی مشترک و سالم و موفق است. حتی اگر این صداقت  باعث قطع پیوند در دوران نامزدی شود باید بازهم باید صادق باشیم؛ زیرا قطعاً این رابطه درست نبوده بوده و دیر یا زود از بین می‌رفت. ما باید خود واقعی‌مان را به نامزدمان معرفی کنیم،  این امر باعث می‌شود تا در زندگی آینده راحت تر باشیم. خود واقعی همه نقاط منفی و هم مثبت شخصیت ما را هم شامل می‌شود.

5.    خود را به طرف مقابل تحمیل نکنید.

 در دوران نامزدی باید عادی رفتار کنیم؛ یعنی نه آن‌قدر بی توجه و سرد و در مقابل  نه آن‌قدر احساساتی و عاشق‌پیشه که او را پشیمان کنیم و فراری بدهیم. در این دوران خود واقعی‌مان باشیم و اجازه دهیم تا گذر زمان و رفتار منطقی ما باعث ایجاد عشق و علاقه پایدار و محکمی بین ما شود.  

6.    رابطه جنسی را در این دوران تجربه نکنید.

از مهم‌ترین حد و مرزهای دوران نامزدی " رابطه جنسی " است.  در دوران نامزدی رابطه جنسی را تجربه نکنید زیرا: اگر طرفین احساس کنند که مناسب همدیگر نیستند و باید جدا شوند این جدایی راحت‌تر انجام شود. 

پسرها معمولاً خیلی علاقه دارند که زودتر رابطه جنسی با نامزدشان برقرار کنند. جالب است بدانید که رابطه جنسی برای پسر ها بیشتر فیزیولوژیک است تا عاطفی، اما دخترها  اگر با کسی رابطه جنسی برقرار کنند، از نظر عاطفی به او وابسته می‌شوند. همین تفاوت موجب می‌شود که جدایی بعد از برقراری رابطه جنسی برای دخترها خیلی سخت تر باشد.

7.    همه اطرافیان را از رابطه نامزدی باخبر نکنید.

بهتر است که افراد کمتری از رابطه نامزدی خبر داشته باشند زیرا  اگر پس از گذشت مدتی از دوران نامزدی تصمیم به جدایی گرفتید ( به هر دلیلی)  این جدایی راحت تر صورت گیرد.
به عبارت دیگر هر چه رابطه بیشتر در چشم باشد،باعث به وجود آمدن یک تعهد ناخواسته در فرد برای ادامه دادن این رابطه می‌شود.

8.    خانواده‌ها نباید نامزدها را بیش از حد محدود کنند.

با اینکه این مقاله برای جوانان است اما این بخش راجع به خانواده هاست، محدودیت بیش از اندازه از جانب خانواده ها در دوران نامزدی باعث می‌شود تا دو طرف شناخت کافی از هم پیدا نکنند. ضمناً لازم است خانواده‌ها به بلوغ فکری جوانان احترام بگذارند و در این مورد بازتر عمل کنند. دخالت خانواده ها در مسائل در نامزدی اشتباه ترین اتفاق ممکن است که می‌تواند سبب به جود آمدن سوء تفاهم های زیادی شود.

9.    نیازی نیست که همه راز های شخصی تان را به نامزدتان بگویید.

دروغ نگفتن به این معنی نیست که باید ریز و درشت زندگی  را برای طرف مقابلمان بگوییم. خیلی از رازها هستند که ما فقط یک طرف آن‌ها هستیم و فاش کردنش برای نامزدمان پیامدهایی برای نفر سوم دارد،همچنین آشکار کردن خیلی از رازها فقط باعث ایجاد سوء تفاهم می‌شود و باعث به هم ریختن رابطه می‌شود.

سؤالی که خیلی از نامزدها از روانشناسان خانواده می‌پرسند این است که: آیا لازم است ما در مورد روابط قبلی‌مان همه چیز را به نامزدمان بگوییم ، که جواب روانشناسان نه است البته با شرط و شروط. طبق عقیده روانشناسان  لازم نیست نامزدتان از تمام جزییات رابطه قبلی شما باخبر شود. و اگر او سؤالی پرسید بگویید که اگر هم کسانی در گذشته در زندگی من  بوده‌اند مهم نیست و مهم این است که الآن  من به تو متعهدم. در واقع ما در زندگی گذشته مان به همدیگر تعهدی نداشتیم که اکنون بخواهیم رابطه های قبلی مان را برای هم بازگو کنیم.

10.    زندگی و رابطه خودتان را با زندگی و روابط دیگران مقایسه نکنید.

قطعاً اشتباه ترین کار ممکن مقایسه کردن رابطه مان با رابطه های دیگران است زیرا مقایسه باعث ایجاد توقعات نابجا از نامزدمان می‌شود، ما باید مقایسه کردن زندگی خود را با زندگی دیگران کنار بگذاریم و معتقد باشیم که رابطه هر کدام از ما منحصر به خودمان است 

مقایسه کردن رابطه و زندگی خود با دیگران به طور معمول بدون توجه به شرایط طرف مقابل مانند: وضعیت مال، سن، وضعیت شغلی طرف مقابل، تحصیلات و مدرک و وضعیت فرهنگی طرف مقابلمان انجام می‌شود. و باعث به وجود آمدن ناراحتی و کدورت بین طرفین می‌شود.
در نتیجه اینکه این مقایسه ها شاید بتواند رفتار طرف مقابل را به طور موقتی عوض کند اما ناخواسته بودن این امر باعث می‌شود تا در این دوران شناخت خوبی از هم پیدا نکنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز