بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
پذیرایی در مجلس خواستگاری اهمیت زیادی دارد، و منعکس کننده فرهنگ و سلیقه خانواده عروس خانم است لذا لازم است در مورد پذیرایی در مجلس خواستگاری نکاتی را مور توجه قرار داد و آداب خاصی را رعایت کرد.

پذیرایی خواستگاری چگونه باید باشد؟ آداب یک پذیرایی شیک و اصولی در خواستگاری چیست؟ در مجلس خواستگاری چطور باید پذیرایی کرد؟ آیا نحوه پذیرایی در مجلس خواستگاری اهمیت دارد؟

سایت سوربان در این مطلب به آداب و نکات مهم و اصولی در رابطه با چگونگی پذیرایی در مجلس خواستگاری پرداخته است، در این مطلب با ما همراه شوید.

پذیرایی خواستگاری [نکات کلیدی در مورد آداب پذیرایی در مجلس خواستگاری]

پذیرایی از مهمانان در مراسم خواستگاری بر عهده خانواده عروس است که این پذیرایی در واقع نشان دهنده رفتار و فرهنگ خانواده است. بنابراین، پذیرایی خواستگاری باید به شکل مناسب و متداول انجام شود و به همه نکات در زمان پذیرایی توجه شود.

در جلسه خواستگاری چگونه پذیرایی کنیم ؟

اولین وسیله پذیرایی که همه ما بعد از شنیدن کلمه خواستگاری به ذهنمان میرسد چای است. در فرهنگ ما ایرانی ها چای با خواستگاری آمیخته شده است و هر چقدر هم که خود را درگیر مدرنیته، تجملات و سنت گریزی کنیم باز هم امکان حذف چای از جلسه خواستگاری وجود ندارد. به طور کلی  ذائقه و سلیقه ایرانی ها با چای انس گرفته است و کمتر کسی وجود دارد که در طول روز حداقل یک لیوان چای میل نکند.

اما چای خواستگاری با دیگر چای ها فرق زیادی دارد و به قول معروف، مزه چای خواستگاری تا همیشه زیر زبان آدم باقی میماند. چای خواستگاری فرق دارد و باید دقت خیلی زیادی روی عطر و طعم و همچنین رنگ آن داشته باشیم. 

چای خوش رنگ و خوش طعم حساسترین قسمت پذیرایی در خواستگاری

در این قسمت از مقاله اصول دم کردن یک چای خوش عطر، خوش طعم و خوش رنگ را برای شما شرح میدهیم:
در ابتدا برای دم کردن یک چای خوب باید در سماور از آب سرد استفاده کرد زیرا که آب گرم جوشیده بوی ناخوشایندی ایجاد میکند و احیانا برای شما هم اتفاق افتاده که لکه هایی شبیه به چربی را در سطح لیوان چای خود مشاهده کنید.

در واقع این لکه ها در صورت استفاده از آب گرم در سماور و گاهی اوقات هم در اثر دم کردن چای با آبی که هنوز به جوش نیامده است به وجود می آیند.
نکته دومی که لازم است به آن توجه کنیم این است که برای دم کردن چای خواستگاری، آبی که از قبل در سماور وجود دارد را دور بریزید و دوباره سماور را پر از آب کنید چون آب مانده باعث پایین آمدن کیفیت چای خواستگاری خواهد شد. 

باید توجه کرد که آب سماور باید به جوش بیاید و حدودا  15 تا 20 دقیقه در حال جوش باقی بماند بعد از آن اقدام به دم کردن چای کرد و همچنین  بهتر است که از سماوری که تازه رسوب گیری شده است استفاده نکنید چون ممکن است باعث شود گرده های رسوب روی آب جوش و چای باقی بماند  و روی طعم چای تاثیر بگذارد. برایرخوشرنگ تر شدن چای بهتر است که برای دم کردن آن از قوری چینی استفاده کنیم. 

همچنین میتوانید با امتحان کردن چای در روزهای قبل از مراسم خواستگاری از کیفیت چای که قرار است از آن استفاده کنید مطمئن شوید. اساسا در هنگام خرید چای به سه فاکتور مهم باید توجه کرد که این سه فاکتور عبارت اند از: 1.  درشت بودن چای 2.  خوش عطر بودن چای حتی درحالت خشک بودن 3.و رنگ چای هر چه به قرمز نزدیکتر باشد بهتر است.

اما جدا ازین موارد کیفیت اصلی چای در وقت دم کردن مشخص میشود پس پیشنهاد میکنیم چایی را که میخواهید برای جلسه خواستگاری استفاده کنید، از قبل چندبار امتحان کنید تا از عطر و طعم آن مطمئن شوید.

نکات کلیدی و مهم درمورد پذیرایی چای در مجلس خواستگاری

لازم است که قبل از دم کردن چای آن را با آب سرد بشویید تا اگر احتمالا خاک چای به همراه داشت شسته شود و از بین برود و تاثیر بد روی طعم چای دم نگذارد. 
عموما مدت زمان لازم برای دم کشیدن چای در قوری حدود 20 دقیقه است. پس باید توجه کنید که به موقع آن را دم کنید تا چای کهنه مانده یا جوشیده به مهمانان حاضر در خواستگاری تعارف نکنید!

یکی دیگر از ترفندهای کارساز برای دم کردن یک چای عالی این است که در هنگام دم، یک حبه قند کوچک را درون قوری بیندازید. با این کار از سیاه شدن چای جلوگیری میکنید. 
همچنین از قوری هایی که درون خود صافی فلزی دارند نباید استفاده کرد چون روی عطر و طعم چای تاثیر منفی میگذارد، میتوانید برای صاف کردن چای از چای صاف کن در حین ریختن چای در فنجان یا لیوان استفاده کنید. 

باید فنجان ها یا لیوان هایی که قرار است چای را درون آنها بریزید را از قبل شسته و با پارچه ای  بدون پرز خشک کنید تا لک نداشته باشند و همچنین باید هنگام ریختن چای دقت کافی داشته باشید تا کف سینی خشک باقی بماند. 

یکی دیگر از ایده ها برای اینکه سینی چای خود را زیباتر کنید میتوانید از یک شاخه گل( مریم یا نرگس ) در کنار سینی چای خود استفاده کنید و همچنین روی فنجانها و داخل چای از گل محمدی خشک شده استفاده کنید. 

برای سرو چای باید از نوعی از قندها یا شیرینی ها استفاده کنید. خرما، شیرینی، کشمش، قندهای طعم دار و رنگی،انواع شکلات ها و یا آبنبات های رنگی همگی را میتوان در کنار چای استفاده کرد، اما بهتر است در جلسه خواستگاری به روش سنتی از قند معمولی استفاده کنید. 
و یک توصیه کلیدی برای عروس خانم ها این است که در هنگام تعارف کردن چای به ممانان خواستگاری همواره اعتماد به نفس و آرامش خود را حفظ کنید. 

تکمیل پذیرایی خواستگاری با استفاده از میوه و شیرینی

در مجلس خواستگاری بعد از چای معمولا با شیرینی و میوه و در فصول گرم با شربت از مهمانان پذیرایی میشود که این موارد از پذیرایی را بهتر است بقیه اعضای خانواده انجام دهند، مثلا برادر یا خواهر عروس خانم. 

برای انتخاب شیرینی دقت زیادی داشته باشید. از تازه بودن شیرینیها مطمئن شوید و  در این مورد بهتر است از شیرینی های خشک با سایز متوسط استفاده شود تا چیدمان آن در ظرف شیکتر و زیباتر باشد و هم اینکه خوردن آن برای میهمانان آسان تر باشد. باید توجه کنید که به همان اندازه که شما در جلسه خواستگاری تحت فشار و استرس هستید خانواده داماد و مخصوصا خود آقای داماد هم تحت این فشار و اضطراب است و احتمالا خوردن شیرینیهای بزرگ و با خامه زیاد برای آنها در یک جلسه رسمی و مهم که همه  همدیگر را زیر نظر دارند سخت باشد. 

بعد از چای و شیرینی به انتخاب و چیدمان میوه میرسیم.
برای انتخاب میوه ها در حین خرید باید دقت کافی داشته باشید و میوه هایی بدون لک ، تازه و با ظاهر بی نقص را خریداری کنید. جال است بدانید که در جلسه خواستگاری ظاهر و شکل میوه ها گاها از طعم آنها مهم تر است بنابراین برای مثال در حین خرید سیب در مورد ظاهرش اینکه  بدون لک باشد،  و رنگ آنها که سبز یا زرد یا قرمز شفاف باشد، دقت کنید و اگر طعم آنها هم خوب باشد بدون شک بهتر و ایده آل تر است. 



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز