بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
جور نشدن ازدواج و خواستگار نداشتن ممکن است دلایل زیادی داشته باشد خوشبختانه خیلی از این دلایل هم قابل برطرف شدن هستند فعالیت اجتماعی داشته باشید و سطح توقعات خود را پایین بیاورید.

چرا ازدواجم جور نمیشه ؟!

زندگی این روزها در جامعه به سمتی می‌رود که دیگر افراد کمتر به ازدواج فکر می‌کنند و حتی داشتن روابط طولانی مدت را به ازدواج ترجیح می‌دهند. علت این مسأله بسیار متعدد است. اما در این بین دخترانی هستند که واقعاً دوست دارند ازدواج کنند اما از نبودن خواستگار گلایه دارند و گاهی از خدا می‌خواهند که زودتر ازدواج کنند.

در این مقاله از سوربان سعی داریم که شما را با روش‌­هایی آشنا کنیم که بتوانید علاوه بر دعا کردن و کمک خواستن از خدا برای این خواسته خود، راه‌ حلی های عملی برای ازدواج کردن را تمرین کنید.

چرا ازدواجم جور نمیشه ( چرا بختم باز و ازدواجم جور نمیشه )

خدایا چکار کنم زودتر ازدواج کنم؟

پیدا کردن شریک زندگی و شوهرکردن یکی از نیازهای طبیعی است که در خانم‌ ها وجود دارد. ممکن است ذهن شما درگیر این مسأله شده باشد که چه زمانی ازدواج می‌کنید و چگونه همسر و شوهر مناسبی برای خودتان پیدا کنید.

حتی گاهی صحبت کردن با اطرافیان در این مورد که نیاز به ازدواج دارید کار ساده‌ای نیست و ممکن است نگران قضاوت‌ های آنها باشید و یا حتی مهارت‌ های برقراری ارتباط را نداشته باشید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا موارد مهمی درباره نحوه پیدا کردن شوهر را باهم بررسی کنیم.

دلیل‌تان برای ازدواج چیست؟

مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که دلایل خود را برای ازدواج و نیاز به همسر پیدا کنید. این دلایل می‌تواند متعدد باشد. برای مثال دختری که از تنهایی خسته شده است و به دنبال ازدواج است و یا از فشار خانواده خسته شده است و می‌خواهد زودتر از خانه پدری خلاص شود.

پس دلایل شما برای ازدواج مهم است تا بتوانید براساس دلایل درست و منطقی مانند رشد کنار همسر، پیشرفت و فرزنددارشدن به روش صحیح به سمت ازدواج پیش بروید.

بررسی ویژگی‌های شخصیتی خودتان

قدم مهم دیگر این است که ویژگی‌ های شخصیتی خودتان را کاملاً بررسی کنید و در واقع خودتان را بررسی کنید. گاهی وجود یکسری از ویژگی‌ های منفی در شخصیت‌ تان مانع از نزدیک شدن مردها به شما می‌شود.

برای مثال اگر شما دائماً رفتارهای ضدمردانه داشته باشید و یا برعکس شبیه به یک مرد رفتار کنید، جذابیتی برای یک آقا نخواهید داشت. گاهی هم داشتن ویژگی‌ هایی مانند غرغر زدن و دائماً شاکی بودن مانع از جذب درست و پیدا کردن خواستگار می‌شود.

شما باید برای پیدا کردن خواستگار جذابیت‌ های مختلف خود را بررسی کنید، چقدر اعتماد به نفس دارید و احساس ارزشمندی می‌کنید؟ تا چه میزان می‌توانید خودتان را به دنیای مرد رویاهایتان نزدیک کنید و با او پیوند داشته باشید؟

‌بررسی شرایط خانواده و پذیرش‌ های لازم

شما باید ویژگی‌ ها و شرایط خانواده خود را در نظر داشته باشید. گاهی به دلیل شغل پدر و یا مشکلات فراوان خانوادگی، ازدواج شما به تعویق می‌افتد و باید دقیقاً بررسی کنید که آیا علت این خواستگار نداشتن به شغل پدرتان و ویژگی‌های مهم خانواده‌تان مربوط است یا خیر.

قطعاً این دست شما نبوده است که پیش از تولد خیلی از مسائل را کنترل کنید که کجا به دنیا آمده‌اید؟ در چه خانواده‌‌ای رشد کرده و بزرگ شده‌اید؟ آیا در خانواده شما مسأله اعتیاد وجود داشته است یا خیر؟ تمامی این عوامل برای جذب خواستگار مهم و موثر است.

چرا ازدواجم جور نمیشه ( چرا بختم باز و ازدواجم جور نمیشه )

بررسی معیارهای خود درباره همسر آینده

نکته مهم دیگر بررسی معیارهایی است که شما برای خواستگار و همسر آینده‌تان در نظر گرفته‌اید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود دختران با وجود داشتن شرایط مناسب، خواستگار خوب نداشته باشند، داشتن معیارهای سخت و غیرواقعی ست به طور مثال زمانی که از طرف مقابل انتظار شرایط مالی عالی را دارند. پس شما باید معیارهای واقعی برای همسر آینده‌تان درنظر داشته باشید.

اعتماد به نفس کافی برای فعالیت‌ های اجتماعی

اعتماد به نفس خود به خود به وجود نمی‌آید، بلکه اعتماد به نفس نتیجه اعتماد شما به توانمندی‌ هایی است که از خود نشان می‌دهید. فرض کنید شما به خوبی پختن ماکارونی را بلد هستید، اگر با باور همین اعتماد به نفس پختن ماکارونی و اعتماد به این توانایی، سراغ پختن غذای دیگری بروید، یعنی اعتماد به نفس شما خوب کار می‌کند. بنابراین باید خود را باور داشته باشید تا بتوانید در فعالیت‌ های اجتماعی حضور پررنگی داشته باشید و توانمندی‌ های خود را نشان دهید.

سنجیدن شرایط جامعه و بررسی توقعات

گاهی بعضی از دختران شرایط حال حاضر جامعه که به طور طبیعی سن ازدواج بالا رفته است و یا بخاطر مسائل مالی ازدواج‌ ها کمتر صورت می‌گیرد را در نظر نمی‌گیرند. درنظر نگرفتن این مسأله باعث می‌شود که شما توقع داشته باشید که سریعاً ازدواج خوبی داشته باشید و یا هر خواستگاری که آمد، فوراً بخواهید با او ازدواج کنید.

ادامه دادن ارتباط با دوستان متأهل

بعد از ازدواج دوستان‌ تان، ارتباط خود را با آنها قطع نکنید. یکی از رخداد های مهم بعد از ازدواج آنها می‌تواند آشنایی شما با دوستان و یا اقوام همسر دوست‌ تان باشد. بنابراین سعی کنید که ارتباط خود را حفظ کنید. اگر آنها به شما فردی را معرفی کردند، ابتدا دقیق او را بررسی کنید.

چرا هیچ کس با من ازدواج نمی‌کنه؟

همه زندگی را در ازدواج دیدن

یکی از ضعف‌ هایی که برخی از دختران دارند این است که تمام زندگی خود را وابسته به ازدواج کردن می‌دانند. حتی متأسفانه برخی از خانواده‌ها بخاطر اینکه دخترشان مجرد است، شرایط را برای او سخت می‌کنند و دائم فشار می‌آورند که چرا ازدواج نمی‌کند!

چرا ازدواجم جور نمیشه ( چرا بختم باز و ازدواجم جور نمیشه )

یک دختر در هر شرایطی نباید ازدواج را تنها ملاک خوشبختی خود بداند. ازدواج باید با آگاهی و داشتن مهارت‌ های درست اتفاق بیفتد، شما باید شریک زندگی درستی انتخاب کنید تا آمار طلاق بالا نرود و شما هم قربانی طلاق و هزینه‌ های زیاد آن نباشید.

  • منزوی بودن و عدم فعالیت

مانع مهم دیگر این است که شما هیچ فعالیتی نداشته باشید، هیچ کجا دیده نشوید، دستاوردی نداشته باشید ولی انتظار خواستگار داشته باشید. شما باید در آن جمعی که دوست دارید همسر آینده خود را در آنجا ملاقات کنید به شیوه درست و صحیح و با رعایت تمامی موازین اخلاقی دیده شوید. هیچ مردی از یک دختر منزوی و بدون انرژی خوشش نمی‌آید. افسردگی و داشتن خلق افسرده مانع از جذب کردن مرد مورد علاقه‌تان می‌شود.

  • سبک زندگی مخرب داشتن

سبک زندگی مخرب یعنی داشتن رفتارهایی که به جای جذب کردن مردان برای ازدواج آنها را فراری می‌دهد. مثلاً به جای اینکه دختر سعی داشته باشد مهارت‌ های ارتباطی، اخلاقی و احساسی خود را به صورت درست مدیریت کند، دائماً در حال رسیدگی افراطی به ظاهر خود هست.

گاهی اوقات هم نداشتن سبک درستی برای تغذیه و خواب از شما یک فرد بی‌برنامه می‌سازد که انگار به خودش و سلامتی‌اش اهمیتی نمی‌دهد.

  • بودن در رابطه عاطفی بلند مدت و بدون هدف

یکی دیگر از مهم‌ ترین دلایلی که دختران نمی‌توانند ازدواج کنند، بودن در رابطه عاطفی بلند مدتی است که هیچ هدفی برای آینده این رابطه وجود نداشته باشد.

  • به ظاهر خود نرسیدن

اگر از آن طرف بوم هم بیفتید و هیچ رسیدگی به ظاهر خود نداشته باشید ضرر می‌کنید! شما باید تعادلی مابین رسیدگی به ظاهر و عدم افراط در آن داشته باشید. این رسیدگی می‌تواند شامل رسیدگی به پوست و مو که تاثیر زیادی روی زیبایی دختر دارد و همچنین داشتن رژیم غذایی درست همراه با ورزش باشد.

  • دائماً در حال ارتباط بودن با مردها

اگر شما دختری باشید که در فضاهای مختلف مانند فضای کاری و یا تحصیلی با مردان زیادی تعامل و صمیمیت بیش از حد داشته باشید، شانس خود را برای داشتن یک موقعیت مناسب و فردی که شما را برای ازدواج زیرنظر دارد از دست می‌دهید.

بنابراین سعی کنید این مانع را خودتان بوجود نیاورید که موقعیت‌ های ازدواج‌تان کم نشود.

  • چسبیدن به تحصیل و یا جایگاه شغلی

داشتن تحصیلات عالیه قطعاً عالی و شیرین است و به شما موقعیت اجتماعی خوب و شغل بهتری را نوید می‌دهد، اما نکته مهم اینجاست که چسبیدن به تحصیلات و فکر نکردن به ازدواج می‌تواند شما را از مسیر عادی زندگی دور کند و به نوعی فرار کردن از پذیرش مسئولیت زندگی مشترک باشد. درست است که ازدواج و تحصیل به صورت همزمان کار دشواری است، اما بهتر است بدانید که این دو متضاد هم نیستند و برای داشتن یکی دیگری را فدا نکنید.

چرا ازدواجم جور نمیشه ( چرا بختم باز و ازدواجم جور نمیشه )

  • ‌توقعات بالا داشتن در ابتدای زندگی

مانع آخر بر سر راه ازدواج و شوهر نکردن، داشتن توقعات بالا از خواستگارتان است. مطئمناً دو جوان ابتدای زندگی بخصوص بدون حمایت خانواده‌ها نمی‌توانند همه چیز داشته باشند.

پس سعی کنید با توجه به میانگین جامعه به درستی انتخاب کنید و در همان ابتدا همراهی بیشتری با شرایط همسرتان داشته باشید.

سوالات رایج

من دختر زیبایی هستم و جایگاه شغلی خوبی دارم، پس چرا کسی خواستگاریم نمیاد؟

ممکن است شما هم انتظارات و توقعات بالایی در انتخاب همسر داشته باشید.گاهی خانم‌های پردستاوردی مثل شما برای مردان اطراف ترسناک بنظر می‌رسند! چون آنها تصور می‌کنند که شما دیگر احتیاجی به ازدواج ندارید و همه‌ی مراحل زندگی و موفقیت‌ها را به تنهایی کسب کرده‌اید.

بنابراین بهتر است موضع خود را نسبت به ازدواج و مردان اطرافی‌تان مشخص کنید تا آنها در جریان باشند که شما دوست دارید ازدواج کنید.

با اینکه خانواده خوبی دارم، اما خواستگارهای نامناسبی دارم، چیکار کنم آدم مناسبی بیاد خواستگاریم؟

ابتدا ویژگی‌ های یک خواستگار مناسب را برای خود شرح دهید و مشخص کنید. سپس قبل از ورود خواستگار به منزل شرایط مناسب یا نامناسب بودن او را بسنجید تا با آمدن یک خواستگار نامناسب شما ناامید نشوید.

لازم به ذکر است که باید همانگونه که در مقاله اشاره شد، ویژگی­‌های شخصیتی و فردی خودتان را نیز مورد بازبینی قرار دهید تا بتوانید اگر ضعفی در درون خود حس می‌کنید آن را برطرف کنید.

بخاطر گذشته بدم، شوهر گیرم نمیاد، چیکار کنم؟

ابتدا باید باور داشته باشید که گذشته شما تمام شده است و اگر هنوز اثراتی از آن باقی مانده است باید به پذیرش این نکته برسید که دیگر نمی‌توانید به گذشته برگردید و آن را تغییر دهید.

مطئمناً شرایط شما کمی سخت‌تر از بقیه دختران خواهد بود اما به این معنی نیست که دیگر شرایط ازدواج کردن را نخواهید داشت. شما باید ابتدا بتوانید خود را ببخشید و سپس فردی را برای ازدواج انتخاب کنید که پختگی و بلوغ لازم را برای پذیرش گذشته شما را داشته باشد.

یعنی واقعاً میشه منم شوهرم کنم؟ آخه اصلا قیافه خوبی ندارم

چهره فقط یکی از ملاک‌های انتخاب در ازدواج است. ممکن است شما ظاهر خوبی داشته باشید ولی بخاطر نداشتن اعتماد به نفس کافی خود را زیبا ندانید. روی سایر دستاوردهای خودتان تمرکز کنید و سعی کنید به وسیله این دستاوردها دیده شوید.

خیلی از طرف خانواده تحت فشار هستم که شوهر کنم، ولی خواستگارهام به دلم نمی‌شینه، چیکار کنم؟

ابتدا به صورت دقیق معیارهای خودتان را برای انتخاب همسر مشخص کنید. سپس این معیارها را با خواستگاران‌ تان بسنجید و مقایسه کنید. از ملاک‌های خودتان با خانواده صحبت کنید تا آنها نیز بدانند شما به دنبال چه فردی هستید.

ازدواج به علت فشار خانواده نوعی فرار است اما شما هم  وسواس را کنار بگذارید و با انتخاب صحیح از این فشارهای سخت رها شوید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز