بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ارتباطات در جوامع امروزی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن جوامع تحولات بسیاری در زمینه انواع ارتباطات بشری صورت گرفته است. یکی از مسائلی که به واسطه تغییرات اجتماعی دچار تحولات شده، روابط دختر و پسر قبل از ازدواج است. در زمان‌های قدیم برخی از زوجین تا پای سفره عقد همدیگر را نمی‌دیدند و بدون هیچ شناختی وارد زندگی مشترک می‌شدند. اما امروزه خیلی از جوانان چندین سال با هم دوست می‌شوند تا با شناخت کامل‌تری زندگی مشترک خود را شروع کنند.

باید ها و نبایدهای رابطه قبل از ازدواج

در واقع انواع روابط قبل از ازدواج وجود دارد که تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی آینده را تحت تاثیر خود قرار می دهد. علاوه بر پرداختن به سوال قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟ در این مقاله از سایت سوربان به موضوعات دیگری همچون زیان های رابطه قبل از ازدواج نیز خواهیم پرداخت.

رابطه قبل از ازدواج | ۱۰ نکته کلیدی در رابطه با روابط عاطفی قبل از ازدواج

10 نکته مهم روابط عاطفی قبل از ازدواج و پیامد های رابطه دوستی

ازدواج و انتخاب فرد مناسب یکی از سخت ترین مراحل زندگی هر فرد می باشد. حساسیت این انتخاب به این دلیل است که در صورت رخ دادن اشتباهی در آن، زندگی آینده فرد تباه می شود.

1. جذابیت های ظاهری افراد

همه ما انسان ها به طور فطری زیبایی ها را دوست داریم. داشتن چهره خوب و یا نوع تیپ خاصی ممکن است در نگاه اول برای دختر و پسر بسیار جذاب باشد. در واقع همه ما انسان ها به اولین موردی که جذب می شویم، ظاهر یک فرد می باشد.

ظاهر هر فرد می تواند برای هر فردی جذابیت خاصی داشته باشد و همه نگاه ها یکسان نیست.

مطابق با تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۹ انجام شد، نتایج این تحقیقات نشان داد که داشتن ظاهر مناسب و برخورداری از یک چهره خوب برای خانم ها یکی از محاسن بسیار مهم برای آقایان شناخته شده است. اما برای خانم ها، توانایی مالی و آینده که بتوان در آن احساس امنیت و تامین شدن داشته باشند بسیار جذاب می باشد.

 اگر از اطرافیان خود در زمینه ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج سوالی بپرسید، ممکن است ملاک های متفاوتی در رابطه با انتخاب فرد مناسب داشته باشند، اما به طور کلی جذابیت های ظاهری برای همین افراد ملاک و معیاری محسوب نمی شود. برخی از دختران و پسران تصور می‌کنند که چنانچه فرد مقابلشان جذابیت ظاهری داشته باشد بسیار به او علاقه مند خواهند شد.

2. فکر می کنید فرد مقابلتان همه چیز تمام است!

اوایل آشنایی یک دختر و پسر ممکن است جذابیت های زیادی برای هر دو نفر وجود داشته باشد. این حذابیت های به گونه ای است که هر دو فرد تصور می کنند که فرد مقابلشان بهترین فرد است و به همین دلیل به اطمینان در انتخاب می رسند.

همین موضوع موجب می شود تا چشمان خود را بر روی تمامی عیب های طرف مقابل بندد و به همین دلیل هرگز به دنبال تغییر در طرف مقابل نیستند.

یکی از دلایلی که دختران و پسران جوان از این نوع رابطه ها دست بکشند، این است که تصور می کنند فرد مقابلشان بهترین فردی است که می توانست باشد و به همین دلیل می خواهند تا همیشه او را دوست داشته باشند.

اما همین مسئله حتی پس از عقد، می تواند رنگ ببازد و یا پس از ازدواج بسیار تغییر کند و به همین دلیل این موضوع از جمله ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج می باشد.

رابطه قبل از ازدواج | ۱۰ نکته کلیدی در رابطه با روابط عاطفی قبل از ازدواج

3. امکان قطع این رابطه با کمترین پیامدها وجود دارد

یکی از خطراتی که برای رابطه های پیش از ازدواج بسیار پررنگ است، این است که هیچ گونه تعهدی برای نگه داشتن و یا ادامه دادن به این رابطه با فرد مقابل وجود نخواهد داشت. این موضوع موجب می شود تا به راحتی هر دو فرد زیر تمام تعهداتی که داشتند بزنند و به همین دلیل به آن خاتمه دهند. زیرا رسمیتی در این نوع روابط وجود ندارد.

اگر شما نامزد باشید و یا عقد کرده باشید و پس از طی نمودن دوره آشنایی به این نتیجه برسید که فرد مقابل به درد شما نمی خورد و به هر دلیلی با هم احساس خوشبختی نخواهید کرد و مایل به خاتمه این رابطه باشید، در این صورت برای اتمام رابطه باید به تمام فامیل، دوستان و آشنایان خود جواب پس دهید که چرا ازدواج نکرده اید و … در صورتی که در بهم خوردن رابطه دوستی این مشکلات وجود ندارد.

4. برطرف نیاز جنسی از جمله ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

طبیعی است به هنگام شروع یک رابطه عاطفی یکی از گرایشاتی که برای هر دو نفر به وجود می آید، کشش و تمایل جنسی می باشد. این گرایش جنسی لزوما نمی تواند موجب بهبود یک رابطه باشد. اما متاسفانه برخی از دختران و پسران به هنگام شروع رابطه، به طور معمول گرایش های زیادی برای این موضوع خواهند داشت.

متاسفانه گرایش دختران و پسران در بسیاری از موارد موجب می شود تا این روابط مورد سو استفاده قرار بگیرد و فرد دچار زیان های رابطه قبل از ازدواج شود. همین سواستفاده ها موجب می شود تا در آینده نیز بسیاری از مشکلات همچنان به قوت خود باقی بماند و به همین دلیل زندگی آینده او را تغییر دهند.

5. وضعیت نامعلوم آینده در دوران دوستی با فرد

در آشنایی های رسمی که با دخالت و نظارت خانواده ها به انجام می رسد، به طور معمول، فرد خود را متعهد به تامین آینده نامزد می داند و یکی از ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج نیز همین مسئله می باشد. یکی از گلایه هایی که در تمامی دختران وجود دارد این است که فرد مقابل هنوز تکلیف او را مشخص نکرده است و به همین دلیل دچار مشکل می باشند.

رابطه قبل از ازدواج | ۱۰ نکته کلیدی در رابطه با روابط عاطفی قبل از ازدواج

6. قضاوت و داوری نسبت به جنس مخالف

توجیح برخی از دختران و پسران در رابطه با اینکه چرا مایل به برقراری رابطه با جنس مخالف می باشند این است که با این کار، می توانند شناخت بهتری نسبت به فرد مقابل پیدا کنند. این توجیح کاملا اشتباه است. گاهی داشتن همین روابط موجب می شود تا فرد نسبت به افرادی که در آینده او می باشند همین روحیات را انتقال دهد.

7. بالا رفتن هزینه های فرد

هزینه هایی که در ازدواج وجود دارد به صورتی است که تمامی این هزینه ها برای داشتن یک زندگی مشترک و آغاز یک شروع جدید می باشد. اما هنگامی که او تصمیم به داشتن یک رابطه با فرد مقابل می گیرد، مجبور است بسیاری از هزینه ها متقبل شود و در عین حال هیچ گونه نتیجه را در پی نخواهد داشت و توجه به آن در ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج بسیار موثر می باشد.

8. افسردگی

متاسفانه یا خوشبختانه بسیاری از افرادی که این گونه رابطه ها را تجربه می کنند، شاید روابط آن ها تنها جنبه سرگرمی دارد و به همین دلیل نمی توان اطمینان داشت که این دو فرد با هم ازدواج کنند. از دست دادن فردی که برای سال ها به او علاقه مند بودید و نبود او موجب می شود تا پس از دست دادن او تنها احساس یاس و ناامیدی کنید.

9. احتمال بارداری از دیگر ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

در پی داشتن رابطه جنسی ، حتی بدون دخول و مقاربت، احتمال به وجود آمدن بارداری های ناخواسته ها بسیار زیاد خواهد بود. همین مسئله موجب می شود تا این تبعات قابل جبران نباشد. متاسفانه دام هایی که در بسیاری از این روابط وجود دارد به همین سادگی نمی باشد و نمی توان به راحتی از آن ها عبور نمود.

10. وابستگی شدید و روی آوردن به اعتیاد

برای برخی از آقا پسرها که عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی دارند، این موضوع می تواند موجب وابستگی شدید به طرف مقابلشان شود. همین مسئله در واقع پیامدهای بسیار زیادی برای هر یک از افراد بر جای خواهد داشت. این موضوع در صورت عدم حل مسئله درست، می تواند موجب شود تا بعدها به سمت اعتیاد سوق داده شوند.

رابطه قبل از ازدواج | ۱۰ نکته کلیدی در رابطه با روابط عاطفی قبل از ازدواج

رابطه قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

یکی از سوالاتی که دختران و پسران جوان دارند، این است که آیا می‌توان بدون ارتباط به شناخت کافی و جامعی در مورد همسر آینده رسید؟ آیا با وجود اینکه همه دختران و پسران در حال حاضر روابط دوستی را تجربه می کنند و این روابط بسیار عادی شده است باز هم شما به پیامدهای منفی آن اعتقاد دارید؟از نظر شما قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟

چنانچه مایلید که ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج برای شناخت طرف مقابلتان به کار ببرید، حتماً به این نکته توجه کنید که این شناخت باید با نظارت خانواده ها و اجازه آنها باشد. چرا؟ زیرا بسیاری از مشکلات، زمانی خود را بروز می دهند که خانواده ها با هم ارتباط برقرار می کنند. همچنین به دلیل رسمیت این نوع رابطه ها، احتمال خطای آن بسیار کمتر می‌شود.

رابطه قبل از ازدواج اگر به دور از هرگونه حواشی و صرفاً برای شما به طرف مقابل باشد، بسیار رابطه پسندیده و درستی است. در صحبت‌ های مراجعین همیشه این موضوع وجود دارد که ما در ابتدا قصدمان همین شناخت بود اما متاسفانه پس از برقراری ارتباط مسیرها تغییر پیدا کرد و به همین دلیل  آسیب های آینده را به خوبی نشان داد.

روابط قبل از ازدواج چه معایبی در پی خواهد داشت؟

آنچه در این مقاله ذکر می شود تلاش بر ارائه اطلاعاتی در رابطه با زیان های رابطه قبل از ازدواج  می باشد. قطعا هر نوع رابطه‌ای و هر نوع معاشرتی و هر گونه ازدواجی در صورتی که با آگاهی و همچنین آموزش های درست انجام شود، احتمال اشتباه و خطا در آن بسیار کمتر می‌شود. بنابراین تصور نکنید که داشتن یک ازدواج سنتی و یا روابط دوستی می‌تواند موجب خوشبختی و یا بدبختی مطلق شما باشد.

بی اعتمادی در زندگی آینده

بی اعتمادی در دختران و پسرانی که با هم ازدواج می کنند یکی از مسائلی مهمی ای است که در آینده تجربه می‌کنند. برخی از دختر خانم ها و آقا پسرها تمایل دارند به همسر خود به عنوان فردی که شبیه گذشته آن ها می باشد برخورد کنند. گاهی مسائلی را پنهان میکنند مواجه می شوند همین مسئله می‌تواند زندگی آینده آن ها را مختل کند.

برخی از آقا پسرها هم در صورت ازدواج با همان فرد و یا فرد دیگری این تصور را دارند که اگر  همین خانم در گذشته موفق به پنهان کردن این مسائل از خانواده خود شده است، بنابراین در آینده نیز به احتمال خیلی زیاد به من خیانت خواهد کرد و یا اینکه بسیاری از حرف های او را باور ندارند این بی اعتمادی مخل زندگی زناشویی برای هر دو نفر می شود و از جمله ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج می باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز