بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
آیا با پسر کوچکتر از خودم ازدواج کنم؟ و آیا ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود صحیح است؟ بررسی ازدواج با پسر کوچکتر از نظر روانشناسی در این مطلب سوربان.

همواره موضوعات مرتبط با اختلاف سنی در رابطه ذهن خانم ها را به خود مشغول کرده است. مادر این مقاله قصد داریم به یکی از این سوالات مهم بپردازیم. سوال اینجاست که آیا ازدواج با یک مرد کوچکتر و یا همسن بهتر است یا ازدواج با یک مرد با تجربه و جا افتاده ؟! آیا اختلاف سنی در زندگی مشترک اهمیت دارد یا خیر؟ برای باسخ به این سوال در ادامه این مقاله با سوربان همراه باشید. 

اختلاف سنی در زندگی مشترک جزو یکی از فاکتورهای اصلی است که البته نمی تواند تعیین کننده خوشبختی باشد اما دانستن این نکته که اختلاف سنی می تواند چه تاثیرات مثبت و منفی در زندگی مشترک داشته باشد به تصمیم گیری شما کمک خواهد کرد. می دانیم که یک فرد با سن و سال کم مسلما تفاوت های زیادی با فرد سن و سال دار خواهد داشت اما هر کدام از اینها دارای نکات مثبت و منفی خاص خود هستند.

آیا با پسر کوچکتر از خودم ازدواج کنم خوشبخت می شم؟

زندگی با شوهر کوچکتر از خود (ازدواج با دختر بزرگتر)

نکات مثبت 

یکی از نکات مثبت اختلاف سنی کم با همسر درک بهتر طرفین از یکدیگر است. افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند تجربه‌هاوخاطره‌های یکسانی برای صحبت و وقت گذرانی با هم دارند و  بیشتر شبیه به دوست می مانند در نتیجه خود را راحت تر با عادت های یکدیگر وفق می دهند چرا که هر چه سن کمتر باشد امکان انعطاف پذیری افراد بیشتر است. 

زن و شوهری که اختلاف سنی کمی دارند و یا زن یکی – دو سال بزرگتر از مرد است باعث می شود که زن و شوهر با یکدیگر رشد کنند و می توانند با هم در روزهای جوانی هیجان را تجربه کنند و در پیری همراه هم استراحت کنند.

نکات منفی 

ممکن است در ازدواج با یک شوهر کم سن و سال، نکات منفی چشم شما را روی تمام نکات مثبت آن ببندد چرا که برای ازدواج با یک شوهر کم سن و سال باید دارای صبر و تحمل زیادی باشید...همانطور که می دانید دختران در 9 سالگی به بلوغ می رسند و پسران در 15 سالگی ؛ در اصل دختران 6 سال زودتر از پسران به بلوغ رسیده اند و تازه اگر دختر و پسری 6 سال با یکدیگر تفاوت سنی داشته باشند در واقع از نظر بالغ بودن و پختگی هم سن خواهند بود از این جهت ازدواج بایک پسر همسن به منزله ی ازدواج با پسری است که 6 سال از شما کوچکتر است!

  • گاهی از خامی و بی تجربگی شوهرتان، از اینکه یک چیز را هزار بار به او بگویید و اینکه خیلی چیزهای را تازه باید به او یاد دهید خسته می شوید. از اینکه خیلی چیزهای را به اندازه ی شما نمی داند و مانند شما درک خیلی چیزها را ندارد کلافه می شوید.
  • همه‌ی زنها دوست دارند که مرد زندگیشان برای او تکیه گاه باشد و بتواند از او حمایت کند اما به مرد کم سن و سال کمتر می توان تکیه کرد و حتی بعضی وقت ها باید شما تکیه گاه او شوید
  • از نظر ظاهر مردان با گذشت زمان جا افتاده تر می شوند و زنان به دلیل مشکلات زندگی پیرتر و این نگرانی زنان را به دنبال خواهد داشت که مبادا با پیر شدن ،همسرش به سراغ فرد دیگری برود! 
  • پسر کم سن و سال از نظر مالی و اقتصادی تقریبا اول راه است و ازدواج با چینن فردی قناعت و سازگاری زیادی را می طلبد .

آیا با پسر کوچکتر از خودم ازدواج کنم خوشبخت می شم؟

زندگی با شوهر جا افتاده و با تجربه

  نکات مثبت 

زندگی با فردی که به اندازه ی کافی بالا و پایین های زندگی را چشیده است و تجربه های لازم را در زندگی کسب کرده است خوبی‌های خاص خودش را دارد.  

  • شوهران جا افتاده از آنجا که خوبی ها و بدی های دنیا را بیشتر دیده اند قدر زن و زندگی را بیشتر می دانند. آنان حس قدرت طلبی بیشتری می کنند و با تجربه ی خود می توانند بسیاری از مشکلات را مدیریت کنند و نمی گذارند به راحتی بحرانی در زندگی ایجاد شود.
  • مردان با تجربه تکیه گاه های محکمی برای همسرانشان خواهند بود و می دانند کجا و چگونه از همسرانشان حمایت کنند و زیر بال وپرش را بگیرند.

نکات منفی 

  • ازدواج با مردان جا افتاده و با اختلاف سنی زیاد باعث می شود که زن و شوهر درک خوبی از یکدیگر نداشته باشند. این مردان از آنجا که خیلی چیزهای را می دانند ممکن است بعد از مدتی حوصله نداشته باشند ،شاهد بزرگ شدن زن باشند . همچنین این مردان از انجا که در دوران جوانی تفریحات و خوشگذرانی های خود را کرده اند خیلی همراه و هم گام همسرانشان نخواهند بود.
  • جا افتاده بودن سن مرد می تواند او را به همسری کنترلگر تبدیل کند که مدام برای همسرش تعیین تکلیف کند.

شرایط را بسنجید 

ما با یک دید کلی به این مساله نگاه کردیم و بادی بگوییم در اصل، ملاک سن در افراد متفاوت است چه بسا افرادی که سن کمی دارند اما از ذکاوت و تجربه و دانایی بالایی برخوردارند و خیلی بهتر از مردان جا افتاده می توانند یک زندگی را اداره کنند و بالعکس ممکن است مردی جاافتاده باشد اما با این وجود خیلی از باید ها و نباید های زندگی را باید به او گوش زد کرد و راه رسم زندگی را به او آموخت لذا بهترین راه حل برای کنار امدن با اختلاف سنی همسر آینده تان شناخت خودتان و طرف مقابلتان است . ممکن است شما رفتارتان به گونه ای باشد که خیلی بزرگ تر از سنتان به نظر برسید اما خودتان این را بهتر از هرکسی می دانید که کودک درونتان هنوز زنده است لذا ازدواج شما با یک فرد جا افتاده ممکن است دچار مشکل شود چراکه یک مرد جا افتاده ،کودکی و جوانی خود را کرده است و اکنون به دنبال یک زندگی آرام و بدون هیجان است درحالیکه شما در اوج هیجان هستید.

همچنین ممکن است نظر بقیه درباره ی شما این باشد که شما خیلی بزرگتر از سنتان رفتار می کنید و خودتان هم به این باور رسیده اید لذا ازدواج شما با یک پسر کم سن و سالی که هنوز به پختگی لازم نرسیده است شما را آزار خواهد داد و بعد از ازدواج احتمال پشینمانی وجود دارد. 

بنابراین با صحبت کردن و آشنا شدن با  روحیات و خلق و خوی طرف مقابلتان و سنجیدن آن ها با روحیات خود می توانید تشخیص دهید که ازدواج با یک شوهر کم سن و سال به نفع شماست و یا ازدواج با یک شوهر جا افتاده.

منبع:تبیان



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس بلانش تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز