بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

برخلاف تصوری که از تاج گل عروسی دارید، که البته به تازگی محبوبیت خاصی پیدا کرده است؛ این ایده، ایده ی جدیدی نیست و زمان پیدایش اون به قرن ها پیش برمیگرده که البته اون را با معانی و مفهیم خاصی استفاده میکردند. برای اینکه راجع به این قضیه بیشتر بدونید باید به درس تاریخ برسیم و از یونان شروع کنیم. با سوربان همراه باشید.

مسیری که تاج گل طی کرده تا به اینجا برسه

یونان باستان:

در یونان باستان تاج گل مرود استفاده بود و از آن بیشتر در موقعیت های خاص و برای گرامیداشت خدایانشان استفاده میشد. در همان دوره بود که بر سر داشتن حلقه های گل از جنس برگ بو مد شد ( برای مثال ژولیوس سزار را به یاد بیاورید). این حلقه های گل به ارتش هایی که در جنگ پیروز میشدند یا به موفقیتی میرسیدند اعطا میشد و معنا ی احترام بود.

اروپایی های قرون وسطی:

در حقیقت در این دوره از زمان بود که استفاده از تاج گل از مد افتاد و حالا دلیلش؟ بت پرستانی که از حلقه های گل برای مراسم های مذهبی خودشان و آراستن بت هایشان استفاده میکردند به جرم توهین به مقدسات و کفر محکوم شدند. به زبون دیگه استفاده از تاج گل اصلا امنیت نداشت.

اوکراینی ها:

در اوکراین از تاج گل که به نام وینوک شناخته میشد، برای مراسم خاص استفاده میشد.معمولا دختران در سن مناسب ازدواج این تاج ها را به سر میزاشتن و در مراسم ازدواج حلقه های گلی از گل های تلفونی بر سر زوج گذاشته میشد. امروزه از این تاج گل ها بیشتر در فستیوال ها یا مراسم خاص مانند عروسی استفاده میشود.

چنین باستان:

در چین از حلقه های گل به رنگ نارنجی برای عروسی ها استفاده میشد. از اونجایی که درخت هایی با شکوفه های نارنجی همزمان هم شکوفه میدادند و هم میوه، از آنها به عنوان نمادی از باروری استفاده میشد و این مفهوم را به همراه داشت که برای زندگی زوج فرزندان زیادی به همراه خواهد آورد.

زمان ویکتوریا:

در زمان ملکه ویکتورا، ویکتوریا با تاجی از گل های نارنجی که از سنت چینی ها برگرفته شده بود در سال 1840 با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد. این شکوفه های نارنجی به قدری در مد روز اروپا تاثیر گزار بود که ضرب المثل "شکوفه های نارنجی جمع کردن (to gather orange blossoms)" به معنای زن گرفتن در بین مردم جای گرفت.

1960 در آمریکا:

در اواخر 1960 تاج گل توسط هیپی ها به معنای عشق و صلح به آمریکا بازگشت. این حرکت که قرار بود یک نوع خرد فرهنگ به حساب بیاید باعث شد که تاج گل به دنیای مد آمریکا و البته به عروسی ها دوباره راه باز کند.

امروزه:

چرا ما انقدر شیفته ی تاج های گل شدیم؟ یکی از دلایل ساده ی اون اینکه این گل ها در طول تاریخ نمادی از عشق،باروری و جشن بوده اند و دیگر اینکه این گل ها به سادگی میتواند نشانه ای از شما باشد. شما میتوانید این گل ها را به سلیقه ی خودتون از تاج گل خیلی بزرگ و پر از گل تا چند شاخه گل رز ساده تغییر دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز