بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

دوران نامزدی را می توان مرحله ای هیجان انگیز و در عین حال مهمی دانست که اگر به تازگی وارد این دوره شدید به شما تبریک می گوییم و آرزو داریم به سعادتمندی حقیقی برسید، این دوره اصلی ترین قدم برای شکل گیری زندگی جدید شما بوده و می تواند به شما کمک بزرگی برای شناسایی بهتر طرف مقابل کند. متاسفانه خیلی از زوجین به این دوره به عنوان دوره ای برای خوش گذرانی نگاه می کنند که باعث می شود اشتباهات زیادی مرتکب شوند و به سادگی فرصت های مهمی را برای شناختن صحیح طرف مقابل از دست بدهند.
این شد که مقاله ای با دوران نامزدی موفق برای شما عزیزان تهیه کردیم که می تواند این دوره را شیرین تر و آسان تر کند. با سوربان همراه باشید و این نکات را تا انتها مطالعه کنید.

چطور دوران نامزدی موفقی داشته باشیم؟

راهکارهایی بی نظیر برای داشتن دوران نامزدی موفق

بدانید که شما، تازه اول راه هستید!

دوران نامزدی برای شناخت بیشتر زوجین تدارک دیده شده و شما نباید بگذارید که تعهدتان در این دوره نسبت به یکدیگر، شما را از این که با چشم باز یکدیگر را ببینید منع کند و اجازه قبول حقایق ها را از شما بگیرد. همچنین باید توجه کنید که مبادا بعدها وقتی طرفتان را شریک مناسبی برای خود ندانستید، ترس از حرف مردم شما را وادار به پا گذاشتن به دوره عقد کند. اگر قرار بر این بود از همان اول با هم عقد می کردید و نیازی به دوره نامزدی نداشتید!
در این دوره شما باید این مسئولیت را بر عهده بگیرید که درباره تفاوت ها و تفاهم هایی که دارید تحقیق کنید، شخصیت واقعی او را بسنجید و او را از هر نظر و ملاکی مورد بررسی قرار دهید. باید در این دوره از سلامت روان طرف مقابل مطمئن شوید و سپس به او برای گذراندن مراحل بعدی برای وارد شدن به زندگی مشترک بله بگویید.
این را هم اضافه کنیم که تا جایی که ممکن است نامزد بودن تان را فقط به آشنایان نزدیک خبر دهید تا در صورت عدم تفاهم بهتر بتوانید از او جدا شوید.

نامزدی طولانی، راهی پر از مشکل

اگر با گذشت حداقل 6ماه تا یک سال از دوره نامزدی هنوز نمی توانید ازدواج کنید و سر خانه زندگی خود بروید، پیشنهاد می کنیم عجله کردن برای رسمیت بخشیدن به رابطه خود را کنار بگذارید و برای تدارک شرایط لازم برای مقدمات ازدواج تلاش کنید. چرا که طولانی بودن نامزدی باعث بروز مشکلاتی شده (مشکلاتی مثل رفت و آمد، اختلاف با خانواده ها و ... ) و رابطه شما را خدشه دار می کند.

شما نمی توانید کسی را تغییر دهید! این را از صمیم قلب باور کنید

ما هم این را قبول داریم که بعضی ها بعد از ازدواج کمی تغییر می کنند و برای وارد شدن به دوره جدید زندگی خود از عادات و خواسته های نابجای خود می گذرند، اما همین حالا باید آب پاکی روی دستتان بریزیم که وقتی شخصیتی شکل گرفته می شود تغییر دادنش امکان کمی دارد و یا حتی غیر ممکن می شود! پس با این قضیه منظقی برخورد کنید و بدانید در صورتی که با این دید غلط ازدواج کنید که روزی ایرادات شریک زندگی تان را تغییر خواهید داد، آینده خوبی پیش رو ندارید.
اگر خیال ازدواج با کسی را دارید، باید او را همینطور که هست قبول کنید، شاید او به مرور زمان در بعضی زمینه ها عوض شود، ولی خیلی نمی توان روی این تغییرات حساب کرد.

چطور دوران نامزدی موفقی داشته باشیم؟

بهترین رفتار در دوران نامزدی

 

1. رعایت فاصله

اگر به تازگی نامزد کردید و صیغه محرمیت میان شما به جا آورده شده، سعی کنید تا گرفتن جشن عروسی و شروع رسمی زندگی مشترک، به فاصله ها احترام بگذارید تا احساسات شما آنقدر قوی نشود که شما را از واقعیت ها فراری دهد.
همچنین اگر در این دوران با نامزدتان رابطه جنسی برقرار کنید شاید در صورت ایجاد مشکل، بهم زدن رابطه برای شما سخت شود و دیگر نتوانید به راحتی با شخص دیگری ازدواج کنید.
پس به خودتان فرصت دهید و با رعایت فاصله این دوره را بگذرانید، نگران نباشید این دوره طولانی نیست و همین باعث می شود با چشم باز مهم ترین تصمیم زندگی تان را بگیرید.

2. مدام امتحان پس نگیرید

هیچگاه به خودتان اجازه دخالت در به حریم شخصی نامزدتان را ندهید و نگذارید او هم پا به حریم شخصی شما بگذارد. آزمون عشق نگیرید و به او گوشزد نکنید که: «اگه منو دوست داری با اون دوستت قطع رابطه کن!»، «اگه به من علاقه داری، نباید هیچ چیز خصوصی داشته باشی و من باید از همه رمز عبور حساب های اینترنتیت با خبر باشم و گوشیتو چک کنم» و...؛
از نظر بعضی زوجین، این کار برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل بوده و میزان تعهد آن ها را مشخص می کند در صورتی که این عقیده از پایه اشتباه است و باید برای اطلاع از شدت عشق طرف مقابل، به عمل کردن به قول هایی که می دهد، میزان احترام به شما و نزدیکانتان، تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر توجه کنید.

3. خود خودتان باشید

یکی از مهم ترین و فجیع ترین اشتباه در دوره عقد که بسیار هم اتفاق می افتد، این است که شما خودتان را درست و حسابی به طرق مقابل معرفی نمی کنید و اسرار دارید مثل یک گره کور باقی بمانید و او برای باز کردن این گره و اطلاع از شخصیت حقیقی شما به سختی های زیادی دچار شود.
دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل اما مهم تر این است که درست خودتان را معرفی کنید. باید به طرف مقابل بفهمانید که چه کسی هستید، عقاید شما چیست و در آینده چطور می خواهید به زندگی ادامه دهید؟ اگر خودتان را به طرز صحیحی معرفی کنید و او به شناختی دقیق از شما برسد بسیار بهتر نیازهایتان را برآورده کرده و خود را برای زندگی در کنارتان آماده می کند.

4. نیازی به بیان رازهای نهفته ندارید!

اگر فکر می کنید گفتن همه رازها در دوران نامزدی کاری درست است، عقیده کاملا غلطی دارید. شما نیازی ندارید که راز هایی را که گفتن یا نگفتن آن ها باعث ایجاد تاثیری روی زندگی مشترک تان نمی شود، را بیان کنید و بهتر است در مورد بسیاری از آن ها سکوت کنید. گفتن بعضی از حقایق و رازهایی از زندگی گذشته، می تواند رابطه شما را دچار اختلال کند.


امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله و نکات کاربردی برای گذراندن دوره نامزدی موفق، شما را یاری کنیم و ابهامات شما را رفع کنیم.

شما در این باره چه نظری دارید؟ تا به حال در دوران نامزدی چه اشتباهاتی مرتکب شده اید و چه نصیحتی برای دیگر تازه عروس ها دارید؟

نظراتتان را حتما در پایان همین مقاله با ما در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز