بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی اهمیت زیادی در کاهش تورم و التهاب، کاهش کبودی، جلوگیری از خونریزی، محافظت از ساختار بینی و تسکین درد دارد. در ادامه این مقاله عکس نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی و روش صحیح خوابیدن بعد جراحی بینی اشاره شده است.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی استفاده از دو بالشت در زیر سر خود در زمان خوابیدن و استراحت کردن است تا سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد. با قرار دادن دو بالشت در زیر سر در زمان خوابیدن، تورم و کبودی ناشی جراحی کاهش پیدا کرده و همچنین در جلوگیری از خونریزی، محافظت از ساختار بینی و تسکین و کاهش درد کمک می‌کند.

در این مقاله به طور کامل در مورد اهمیت حالت خوابیدن بعد از عمل بینی، بهترین روش خوابیدن بعد از عمل بینی، نکات کلی خوابیدن بعد جراحی بینی، ضرر به پهلو خوابیدن بعد عمل بینی صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید:

 

اهمیت نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

نحوه خوابیدن بعد عمل بینی به تسریع روند بهبود بعد جراح کمک می‌کند که باید طبق اصول باشد. در ادامه به دلایل اهمیت خوابیدن بعد عمل جراحی بینی اشاره شده است:

کاهش تورم و کبودی

خوابیدن به صورت طاق باز به کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی کمک می‌کند. همچنین برای کاهش تورم می‌توانید در زمان خوابیدن و استراحت کردن از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید.

جلوگیری از خونریزی

اگر بعد جراحی بینی به پهلو بخوابید و زیاد جابجا شوید، احتمال بروز خونریزی و کج شدن بینی بعد عمل وجود دارد.

محافظت از ساختار بینی

درست خوابیدن بعد جراحی بینی به تثبیت استخوان و ساختار بینی کمک می‌کند که نباید به آن فشار وارد کنید.

تسکین درد

درست خوابیدن بعد عمل بینی به کاهش درد در بینی و نواحی اطراف آن کمک می‌کند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی؛ طاق باز خوابیدن بعد از عمل بینی

طرز خوابیدن بعد از عمل بینی

نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی به بهبود و کاهش دوران نقاهت کمک می‌کند. در ادامه بهترین حالت خوابیدن بعد از جراحی بینی آورده شده است:

  • طاق باز خوابیدن بعد از عمل بینی: بهترین حالت برای خوابیدن بعد جراحی بینی، خوابیدن به صورت طاق باز است که صورت شما به بالا است. پس از جراحی بینی به هیچ عنوان نباید به بینی و صورت شما فشار وارد شود. برای اینکار و کاهش تورم می‌توانید از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید.
  • استفاده از بالشت نرم: از بالشت‌های نرم و لطیف در زیر سر خود استفاده کنید تا به بینی و صورت شما فشار وارد نشود.
  • پرهیز از خوابیدن به پهلو: تا 2 هفته بعد جراحی بینی از خوابیدن به پهلو خودداری کنید، زیرا اینکار به بینی فشار وارد کرده و ممکن است باعث کج شدن و یا تغییر ساختار بینی بعد جراحی شود.
  • تنها خوابیدن: در روزهای اول بعد عمل بینی باید از ضربه و ایجاد فشار به بینی خودداری شود. به همین دلیل بهتر است در روزهای اول بعد جراحی بینی تنها بخوابید ولی در اتاق خود یک همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به شما کمک کند.
  • پرهیز از غلت زدن: سعی کنید در روزهای اول بعد جراحی بینی چند بالشت در اطراف خود قرار دهید تا از غلت زدن اضافه جلوگیری شود. جابجایی بیش از حد در زمان خوابیدن ممکن است منجر به جابجای استخوان بینی و یا کج شدن آن شود.
  • پرهیز از خوابیدن به روی شکم: تا 1ماه اول بعد عمل بینی از خوابیدن به روی شکم خودداری کنید، زیرا در این صورت به بینی شما وارد شده و باعث کج شدن آن می‌شود.
  • خودداری از تحرک سر: در روزهای اول بعد عمل بینی و در زمان خوابیدن از تکان دادن بیش از حد سر باید خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به خونریزی و یا تورم بیش از حد شود.

 

عکس نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

در ادامه می‌توانید عکس نحوه صحیح خوابیدن بعد جراحی بینی را مشاهده کنید:

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی؛ طاق باز خوابیدن بعد از عمل بینی

نکات کلی خوابیدن بعد از عمل بینی

در ادامه یک سری نکات ضروری برای درست خوابیدن بعد از عمل بینی آورده شده است:

  • در محیط آرام و خنک بخوابید.
  • در روزهای اول بعد عمل بینی بهتر است یک همراه در کنار خود داشته باشید.
  • اطراف خود بالشت قرار دهید تا از تکان خوردن و جابجایی در هنگام خواب جلوگیری شود.
  • شستشوی بینی بعد عمل جراحی به باز شدن مجرای تنفسی و خواب بهتر کمک می‌کند.
  • در صورت احساس درد قبل خواب از مسکن‌های تجویز شده پزشک استفاده کنید.
  • طاق باز خوابیدن بعد از عمل بینی در روزهای اول پیشنهاد می‌شود.

با رعایت نکات خوابیدن بعد جراحی بینی به روند بهبود و کاهش دوران نقاهت خود کمک می‌کنید.

 

ایا به پهلو خوابیدن بعد از عمل بینی ضرر دارد؟

خوابیدن بعد عمل بینی به پهلو می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. در ادامه به دلایل ضرر خوابیدن بعد جراحی بینی به پهلو اشاره شده است:

فشار به بینی

خوابیدن به پهلو می‌تواند روی بینی فشار وارد کند که منجر به خونریزی، تورم و کبودی بیشتر می‌شود.

تغییر شکل و ساختار بینی

در دوران نقاهت بعد عمل بینی، شکل آن در حال شکل‌گیری است. به همین دلیل خوابیدن به پهلو می‌تواند ساختار بینی را تغییر داده و منجر به کج شدن بینی شود.

مشکل تنفسی

خوابیدن به پهلو می‌تواند منجر به انسداد مجرای تنفسی و ایجاد مشکلات تنفسی شود. به همین دلیل بهترین نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی، به صورت طاق باز است.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی؛ طاق باز خوابیدن بعد از عمل بینی

به پهلو خوابیدن بعد از عمل بینی تا کی نباید انجام شود؟

بعد عمل بینی تا کی باید صاف خوابید؟ به طور کلی به پهلو خوابیدن بعد عمل بینی تا 2 هفته بعد جراحی باید پرهیز شود. زیرا تا 2 هفته بعد از عمل بینی هنوز ساختار آن تثبیت نشده و با به پهلو خوابیدن ممکن است شکل آن تغییر کرده و یا فشار زیادی وارد شود.

 

نحوه خوابیدن یک ماه بعد از عمل بینی

با گذشت 1 ماه بعد جراحی بینی، خوابیدن به پهلو مشکلی ندارد ولی باید دقت کنید که در زیاد جابجا نشده و به بینی خود فشار وارد نکنید.

 

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل در مرود اهمیت طرز صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی، بهترین حالت خوابیدن بعد از جراحی بینی، نکات مهم خوابیدن بعد عمل جراحی بینی، مدت زمان طاق باز خوابیدن بعد از عمل بینی، ضرر خوابیدن به پهلو بعد از عمل بینی صحبت شده است. اگر سوالی در زمینه بهترین روش خوابیدن بعد جراحی بینی دارید می‌توانید برای ما کامنت بگذارید تا به شما پاسخ داده شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز