بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

هیچ کس دوست ندارد آثار پیری مثل چین و چروک را در چهره خودش ببیند؛ همین میل به جوان ماندن قرن‎ها انسان‎ها را برای یافتن اکسیر جوانی راهی کوه و بیابان کرد. امروز هم همین حالت صادق است؛ ولی به جای اکسیر جوانی مردم به دنبال روشی‎مختلف جوانسازی صورت خود هستند. در اثر سبک زندگی ناسالم، آلودگی هوا، غذاهای تراریخته، کهولت سن و آسیب‎های تصادفی، پوست ما مستعد داشتن جوش، لک، جای زخم؛ کاهش حجم پوست، از بین رفتن خاصیت کشسانی و شل شدن و افتادگی پوست نواحی صورت، گردن و سینه است. ما نمی‎توانیم روند طبیعی پیر شدن را متوقف کنیم؛ ولی با کمک گرفتن از راهکارهای جدید حوزه پزشکی و زیبایی می‎توانیم از تاثیر عمیق آن بکاهیم. برای جوانسازی پوست روش‎های گوناگونی وجود دارد که در ادامه این مطلب می‎خواهیم آن‎ها را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

روش‎های مختلف جوانسازی صورت

لیزر فوتونا چیست؟

لیزر چهار بعدی فوتونا یکی از روش‎های محبوب لیزر درمانی برای درمان آسیب‎های پوستی است. نحوه کارکرد فوتونا ترکیبی از دو روش اربیوم و ان دی یگ است که با اعمال دو طول موج گوناگون یکی از روش‎های مختلف جوانسازی صورت است. فناوری و تکنولوژی پیشرفته فوتونا فقط تحت اختیار یک شرکت در کشور اسلونی است که تحت لیسانس آمریکا فعالیت می‎کند.

لیزر فوتونا با اعمال حرارت ملایم پوست را وادار به کلاژن سازی می‎کند. با فوتونا مجموعه‎ای از درمان‎های پوستی را دریافت می‎کنید. این لیزر کاربردی و موثر با افزایش دادن حجم پوست موجب از بین رفتن جای زخم، چین و چروک و درمان شلی و افتادگی پوست می‎شود؛ همچنین با لایه برداری از پوست در رفع لک‎های پوستی، جای جوش و تتو موثر است. فوتونا محدودیت سنی ندارد و افراد با هر جنسیتی و سنی می‎توانند از طریق آن مشکلات پوستی خود را درمان کنند. درد کم، درمان دقیق و سریع، درمان غیر تهاجمی بدون ایجاد برش و انجام تزریق و همچنین نداشتن عوارض شدید، به همراه عدم وجود دوره نقاهت همه باعث شده که فوتونا جزو انتخاب‎ها اول افراد باشد.

روش‎های مختلف جوانسازی صورت

مزوتراپی چیست؟

پوست ما به مجموعه‌‎ای از مواد مغذی و ویتامین‎ها نیاز دارد تا بتواند سالم و شاداب باشد. سبک زندگی این روزهای ما و غذاهای ناسالم باعث شده که این مواد به اندازه کافی به پوست ما نرسد. مزوتراپی به عنوان یک درمان تزریقی برای جبران این کمبود بسیار موثر است. در روش مزوتراپی بنا به تشخیص پزشک مجموعه‎ای از عصاره‎های گیاهی، ویتامین‎ها، هورمون‎ها و ... توسط تعداد زیادی سوزن بسیار نازک به لایه میانی پوست تزریق می‎شود. ورود مواد فعال بیولوژیک مورد نیاز پوست باعث تولید کلاژن و جوانسازی پوست می‎شود؛ همچنین این روش موجب افزایش حجم پوست و درمان شلی و افتادگی پوست هم می‎شود.

مزوتراپی به عنوان یک روش غیر جراحی طرفدران بسیاری دارد؛ چون عوارض عمل‎های جراحی را ندارد. مزوتراپی را به عنوان جایگزین جراحی لیپوساکشن میشناسند؛ چون یکی از نتایج مزوتراپی حذف چربی پوست است. در این روش داروها و مواد مورد نیاز به طور مستقیم وارد پوست می‎شود برای همین تاثیر آن بر روی پوست بسیار است. رفع تیرگی‎های پوست، درمان سلولیت و ملاسما، رفع غبغب، درمان چاقی موضعی، رفع خطوط روی پوست، لیفت صورت، روشن کردن و جوان سازی پوست و ... گوشه‎ای از کاربردهای مزوتوراپی است.

روش‎های مختلف جوانسازی صورت

هایفوتراپی چیست؟

در هایفوتراپی با امواج فراصوت سر و کار داریم همان امواجی که در سونوگرافی وجود دارد. اولترا سوند یا امواج فراصوت با شدت بسیار بالا به ناحیه مورد نظر تابیده می‎شود؛ این کار موجب بالا رفتن دمای پوست می‎شود و در این مرحله پوست وادار می‎شود که کلاژن بیش‎تری تولید کند. هایفوتراپی جزو بهترین روش‎ها برای رفع چین و چروک و لیفت صوت است.

هایفوتراپی در زمینه ‎های گوناگون پزشکی کاربرد دارد؛ ولی در بحث زیبایی جزو جدیدترین روش‎های مختلف جوانسازی صورت است. تا امروز عوارض جدی از هایفوتراپی ثبت نشده؛ این روش بسیار کم عوارض و بی‎خطر است. سوزن سوزن شدن و قرمزی پوست که جزو عوارض پایه همه روش‎های لیزری است بعد از گذشت چند ساعت از بین می‎رود؛ ولی در موارد بسیار خاص ممکن است در ناحیه مور نظر فرد دچار بی حسی و کبودی شود که باز هم موقتی است و بعد از چند روز از بین می‎رود. تاثیر هایفوتراپی در لحظه قابل مشاهده نیست و تاثیرات مثبت آن مدتی بعد مشخص می‎شود و نکته مهم این است که هایفوگرافی تقریبا در زمره روش‎های غیر قابل برگشت قرار می‎گیرد و نیاز کمی به ترمیم دارد؛ با این حال تعداد نظرات مثبت از هایفوتراپی بالای نود درصد است.

روش‎های مختلف جوانسازی صورت

کدام روش برای شما مناسب است؟

به سوال اصلی رسیدیم. کدام روش بهتر است؟ در مسائل مربوط به درمان و سلامت نمی‎شود جواب قطعی داد. شما باید بعد از مراجعه به یک متخصص و مشورت گرفتن روش مورد نظر خود را با توجه به شرایط جسمی، سبک زندگی و ... انتخاب کنید؛ برای مثال کسانی که داروهای استروئیدی مصرف می‎کنند باید برای مزوتراپی مصرف دارو را متوقف کنند یا کسانی که دارای ضایعه پوستی یا آکنه‎های شدید هستند باید قبل از هایفوتراپی درمان‎های دیگر را امتحان کنند.

بهترین کار این است که بر روی سلامتی و زیبایی خود ریسک نکنید و برای پیدا کردن بهترین شیوه حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. هر کدام از روش‎های گفته شده در یک چیز برجسته‎تر از دیگری است. نقطه عطف کار مزوتراپی تغذیه پوست است؛ وجه تمایز فوتونا لایه برداری، حجم دهنگی و جوانسازی پوست است؛ و هایفوتراپی لیفتینگ پوست را عالی انجام می‎دهد. شما بهتر است ابتدا خواسته‎های خود را الویت بندی کنید و با توجه به مهم‎ترین خواسته خود برای انتخاب از بین روش‎های جوانسازی پوست اقدام کنید.

نتیجه گیری

جوانسازی پوست امروز دغدغه خیلی از افراد است؛ به همین دلیل همه به دنبال یافتن روش‎های مختلف جوانسازی صورت هستند. روش‎های خانگی مثل ماسک‎های مختلف و بخور‎های گوناگون؛ روش‎ها دارویی مثل استفاده از کرم‎ها و ... و روش‎های درمانی مثل لیزردرمانی فوتونا و هایفوتراپی و روشی تزریقی مثل مزوتراپی همه برای کمک به شما به وجود آمده است. می‎توانید بنابر سلیقه خود هر کدام را امتحان کنید. ما در این مطلب با معرفی سه روش لیزر فوتونا، هایفوتراپی و مزوتراپی سعی کریدم شما را با مزایا ومعایب هر کدام آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخب را داشته باشید.

به سلامت و زیبایی خود اهمیت بدهید. حتما در مراکز معتبر و تحت نظر پزشکان ماهر برای انجام هر کدام از روش‎های گفته شده اقدام کنید تا جوان شدن را دوباره تجربه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز