بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
همانطور که می دانید پارچه لنین تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و جزو اولین پارچه هایی است که توسط بشر تولید شد. به همین دلیل از این پارچه، مخصوصا مدل های ساده و تک رنگ آن، در تولید لباس و اکسسوری های مختلفی استفاده می شود. اما ما در این مطلب قصد داریم به یکی از جذاب ترین مدل های پارچه لنین، یعنی پارچه لنین طرح دار بپردازیم.

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

پارچه لنین یا لینن، نامی بسیار آشنا برای هر خانم اهل خرید لباس است. پارچه لنین یکی از شناخته شده ترین پارچه ها در جهان است و در صدر لیست پرفروش ترین پارچه ها قرار دارد. به طور کلی افراد به پارچه های دارای الیاف طبیعی، تمایل بیشتری دارند. زیرا این الیاف با کمترین دخالت انسان تولید شده و تبدیل به لباس هایی کاربردی می شوند. همانطور که می دانید پارچه لنین تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و جزو اولین پارچه هایی است که توسط بشر تولید شد. به همین دلیل از این پارچه، مخصوصا مدل های ساده و تک رنگ آن، در تولید لباس و اکسسوری های مختلفی استفاده می شود. اما ما در این مطلب قصد داریم به یکی از جذاب ترین مدل های پارچه لنین، یعنی پارچه لنین طرح دار بپردازیم.

پارچه لنین طرح دار نیز تاریخچه ای بسیار طولانی دارد. از همان زمان که بشر یاد گرفت با رنگ روی سنگ خطوط مختلفی ترسیم کند، پارچه های طرح دار نیز تولید شدند. این روزها پارچه لنین طرح دار با تکنیک های مختلفی تولید می شود. در نتیجه تنوع بی نظیری دارد و شما می توانید از این پارچه کاربردی با تنوع فوق العاده، در دوخت لباس های مختلف بهره ببرید. یکی از مهمترین آیتم ها در استایل هر خانم ایرانی، مانتو است. به همین دلیل در ادامه علاوه بر قیمت پارچه لینن طرح دار با چندین مدل مانتو لینن طرح دار نیز آشنا خواهید شد. البته قبل از هر چیز، بد نیست با این سوال آغاز کنیم که پارچه لنین چیست و چه ویژگی هایی دارد.

پارچه لنین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شاید این سوال دیگر قدیمی شده باشد اما برای بسیاری از خانم هایی که قصد دارند با دنیای پارچه و خیاطی آشنا شوند، سوال مهمی است. زیرا پارچه لنین یکی از پرکاربردترین پارچه های موجود در بازار است. قبل از هر چیز باید بدانید تلفظ صحیح نام این پارچه، لینن است. لنین به اشتباه در میان عموم مورد استفاده قرار می گیرد. ما نیز برای سهولت قصد داریم در این مطلب این پارچه را با نام لنین مورد اشاره قرار دهیم. پارچه لنین یک پارچه با الیاف کاملا طبیعی متشکل از نخ و کتان است. بافت این پارچه کاملا ساده است و اگر از نزدیک به آن نگاه کنید، می توانید بافت تار و پودی آن را مشاهده نمایید. شاید در نگاه اول این پارچه کمی زمخت به نظر برسد، اما در هنگام لمس آن خواهید دید تا چه حد نرم و لطیف است. زیر دست این پارچه دوست داشتنی همانند سایر پارچه های دارای الیاف طبیعی کاملا لطیف و یکدست است. پارچه لینن طرح دار معمولا از قسمت رویی طرح دارد و داخل این پارچه سفید است.

 

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

هیچ کدام از مدل های پارچه لینن طرح دار بدن نمایی ندارند و حتی در رنگ های روشن، سایه نمی اندازند. در نتیجه به هیچ دلیلی نیاز به آستر کشی این پارچه ندارید. همانطور که اشاره کردیم، پارچه لینن سالیان سال است که توانسته جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کند و به عنوان پرفروش ترین پارچه موجود در بازار شناخته شود. دلیل داشتن چنین جایگاهی، ویژگی های خاص این پارچه است. اصلی ترین ویژگی که این پارچه را به یک پارچه پرفروش تبدیل کرده است، خنکی و اصطلاحا تنفس پذیری بالای آن است. این پارچه دارای بافت تار و پودی است که به راحتی اجازه می دهد جریان هوا از میان آن عبور کند. علاوه بر این، الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه، جاذب رطوبت هستند. این دو ویژگی تاثیر بسزایی در کاهش تعریق شما در روزهای گرم خواهد داشت. در ادامه قصد داریم در مورد قیمت پارچه لینن طرح دار و لباس هایی که می توانید با این پارچه طراحی نمایید، صحبت کنیم.

قیمت پارچه لینن طرح دار چطور مشخص می شود؟

اگر قصد خرید پارچه لنین طرح دار جدید را دارید، حتما در مورد قیمت و نحوه تعیین قیمت آن کنجکاو هستید. همانطور که می دانید، مدل های مختلفی از پارچه لینن یا لنین در بازار موجود است. به همین دلیل باید از ابتدا اشاره کرد که قیمت پارچه لینن طرح دار، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین فاکتور موثر در تعیین قیمت این پارچه، الیاف آن است. همانطور که گفتیم این پارچه از الیاف طبیعی پنبه و کتان تولید می شود. فرآیند برداشت این گیاهان و تبدیل آنها به الیاف نساجی، فرآیندی طولانی و زمان بر است. در نتیجه بر قیمت نهایی این پارچه تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است در بازار مدل های ارزان تری از پارچه لنین مشاهده کنید که قیمت پایین تری دارند. این مدل پارچه لنین به دلیل ترکیب با الیاف مصنوعی، قیمت پایین تری دارد.

نکته دیگری که باید در زمان خرید پارچه لنین طرح دار جدید به خاطر داشته باشید، کشور سازنده و برند پارچه است. کاملا طبیعی است که پارچه های وارداتی در مقایسه با پارچه های ایرانی، قیمت بیشتری داشته باشند. در نتیجه محل تولید می تواند تاثیر زیادی بر قیمت پارچه لینن طرح دار داشته باشد. نکته دیگری که باید هنگام خرید پارچه لنین طرح دار جدید بدانید، تاثیر کیفیت چاپ پارچه بر قیمت آن است. این پارچه معمولا با جدیدترین دستگاه های چاپ و بهترین رنگ های پارچه، تولید می شود. در نهایت باید ارزش بالای طرح های خاص این پارچه را نیز در نظر داشته باشید. اگر پارچه لنین طرح دار جدید شما طرح خاصی دارد، به این معنی است که در متراژ محدود تولید شده و این نکته می تواند بر قیمت نهایی پارچه تاثیر بگذارد.

5 مدل مانتو لینن طرح دار برای تابستان امسال

با فرا رسیدن فصل گرما، مانتوهای جذابی در بازار مشاهده می کنید. طراحان معمولا برای دوخت مانتو مناسب فصل بهار و تابستان، به دنبال پارچه های خنک و جذاب هستند. پارچه لنین طرح دار تمام این ویژگی ها را دارد. در واقع اگر به دنبال پارچه ای بی رقیب برای دوخت مانتو مناسب روزهای گرم هستید، به شما پارچه لنین طرح دار جدید را توصیه می کنیم. زیرا این پارچه از هر نظر دوام بسیار و کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه برای سهولت فرآیند خرید و دوخت مانتو، قصد داریم به چند مدل مانتو لینن طرح دار اشاره کنیم. آشنایی با این مدل های جدید و مطابق مد روز، خرید پارچه لنین طرح دار جدید را برای شما آسان تر خواهد کرد.

مانتو پیراهنی بلند با پارچه لنین طرح دار

 

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

یکی از جدیدترین مدل مانتوهای لینن طرح دار که امسال در بازار مشاهده می کنید، مانتوهای پیراهنی هستند. این مدل مانتو یکی از راحت ترین مدل هایی است که هر خانمی در کمد خود به آن نیاز دارد. مانتوهای پیراهنی که با پارچه لنین طراحی می شوند، ممکن است جلو بسته یا دکمه دار باشد. برای طراحی جذاب تر این مدل، معمولا از دامن های طبقاتی استفاده می شود. در نتیجه اگر اضافه وزن دارید یا به طور کلی راحتی مانتو برای شما اولویت دارد، یک مانتو پیراهنی بلند با پارچه لنین طرح دار می تواند آیتم ثابت استایل شما برای روزهای گرم پیش رو باشد. شما می توانید این مانتو زیبا را در سفر و حتی مهمانی های دوستانه بپوشید. برای تکمیل استایل خود با این مانتو، به شما صندل و کفش های راحتی را توصیه می کنیم.

پارچه لنین طرح دار برای دوخت مانتو کتی

مانتو کتی به شدت در سال های گذشته مورد استقبال خانم ها قرار گرفت. با توجه به ذوق و خلاقیت طراحان، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید این مدل مانتو زیبا و دوست داشتنی را در روزهای گرم تابستان نپوشید. یک مانتو کتی با پارچه لنین طرح دار می تواند انتخاب فوق العاده ای برای شما باشد. این پارچه ایستایی کتی دارد و برای دوخت مدل های مختلف مانتو کتی با این پارچه، نیاز به آستر کشی ندارید. علاوه بر این، با توجه به تنفس پذیری بالا، این پارچه بسیار خنک است و شما می توانید یک کت اسپرت و یا مانتوی کتی کژوال با این پارچه داشته باشید. برای دوخت مانتوهای کتی، می توانیم به شما پارچه لنین راه راه را پیشنهاد کنیم.

مانتو اورسایز آستین کیمونو

مدل های مختلف پارچه لنین به دلیل دارا بودن الیاف طبیعی، کشسانی ندارند. در نتیجه توصیه می شود با این پارچه فقط لباس های متناسب با سایز خود و اورسایز را طراحی کنید. یکی از ساده ترین و جذاب ترین مانتوهایی که می توانید با پارچه لنین طرح دار برای خود بدوزید، مانتو اورسایز کوتاه با آستین کیمونو است. اگر در انتخاب مانتو طرفدار راحتی هستید، این مدل مانتو با آستین های کاملا گشاد، برای شما ایدئال است. این مدل مانتو لینن طرح دار را می توانید به صورت جلو بسته یا دکمه دار طراحی نمایید.

کراپ کت با پارچه لنین طرح دار

مدل های کتی یا اورسایز برای سلیقه همه خانم ها مناسب نیست. مخصوصا دختر خانم های نوجوان که ترجیح می دهند مطابق با مد روز لباس بپوشند، این روزها طرفدار کراپ کت هستند. کراپ کت ها، کت های کوتاهی هستند که قد آن ها تا بالای کمربند است. این روزها ست های کت کراپ با شلوار بگ بسیار مورد توجه نوجوانان است. شما می تواند هر دو قسمت این ست را با پارچه لنین طرح دار بدوزید و از راحتی و خنکی آن در تمام روزهای بهار و تابستان لذت ببرید. پارچه لنین طرح دار بدن نما نیست و ایستایی مناسبی برای دوخت این مدل کت و شلوار دارد. می توانید با اضافه کردن جیب های بزرگ و بندهای مختلف در قسمت هایی از این کت و شلوار، یک ست شیک و خاص داشته باشید.

مانتوهای دو تکه با پارچه لنین طرح دار

 

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

طراحان خوش ذوق این روزها موفق شدند جسورانه تر به طراحی مدل مانتو با پارچه لینن طرح دار بپردازند. یکی از مدل هایی که جدیدا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، مانتوهای دو تکه است. به طور معمول در طراحی این مانتوها از یک پیراهن ساده بلند و یک رویی استفاده می شود. دست شما برای طراحی رویی این مانتو کاملا باز است. می توانید از کراپ کت ها استفاده نمایید و یا بلوز یا تونیک های متفاوتی را برای قسمت بالایی این مانتو در نظر بگیرید. مدل های بسیار متنوعی از این مانتو لنین در بازار موجود است. البته نباید فراموش کنید، مدل مانتوهای دو تیکه با دامن و کت یا رویی نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

چطور از پارچه لینن طرح دار خود مراقبت کنیم؟

به طور کلی، پارچه لنین در دسته پارچه های بادوام قرار می گیرد. در نتیجه برای شستشو و نگهداری از آن، نیاز به انجام کارهای پیچیده ای ندارید. تنها توصیه می شود اگر پارچه شما لک شد، به سرعت اقدام به رفع لکه کنید و سپس تمام لباس را بشویید. در فرآیند شستشوی پارچه لینن طرح دار، می توانید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

از شوینده مناسب استفاده نمایید

پارچه لینن طرح دار دوام رنگ بالایی دارد. این پارچه به طور معمول بر اثر شستشو دچار پرزدهی نمی شود و رنگ خود را نیز از دست نمی دهد. اما مشروط بر اینکه برای شستشوی آن از شوینده های ملایم و آب ولرم استفاده نمایید. سعی کنید این پارچه را از مواد سفید کننده و رنگ بر دور نگه دارید، زیرا یقینا به رنگ پارچه شما آسیب جدی وارد می کنند.

این پارچه را به تنهایی درون لباسشویی قرار دهید

به طور معمول پارچه لینن طرح دار زمینه ای روشن دارد. این پارچه می تواند به شدت رنگ لباس های دیگر را به خود جلب کند. در نتیجه توصیه می کنیم آن را به تنهایی درون ماشین لباسشویی قرار دهید و یا تنها همراه با لباس های رنگ روشن آن را بشویید.

از اتو کشی مکرر پارچه لینن طرح دار بپرهیزید

پارچه لینن طرح دار چروک پذیری متوسطی دارد و به سرعت نیز با دمای اندک اتو، صاف می شود. اما شما می توانید با صاف آویزان کردن این پارچه، از بروز چروک های احتمالی جلوگیری کنید و از اتو کشی این پارچه بی نیاز شوید.

کاور لباس را فراموش نکنید

الیاف طبیعی برای حشرات موذی جذاب هستند. در نتیجه اگر قصد دارید برای طولانی مدت از لباس لینن خود استفاده نکنید، حتما آن را درون کاورهای مخصوص لباس قرار دهید. از قرار دادن این لباس در کنار لباس های رنگی نیز بپرهیزید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز