بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
هر عروس و دامادی مایلند تا منزلی که قرار است در آن زندگی مشترک خود را آغاز کنند در بهترین حالت خود قرار داشته باشد، در این بخش از مقالات آموزشی سوربان به نکاتی که خانه نوعروسان رو بیش از پیش خواستنی تر میکند خواهیم پرداخت.

نکاتی که خانه تازه عروسان را متحول می‌کند

بسیاری از افراد تصور می‌کنند در بدو زندگی باید تمام تمرکز را به برگزاری یک مراسم فوق العاده اختصاص دهند، اما بهتر است از طراحی داخلی و دکوارسیون خانه تازه عروسان نیز غافل نشوید. روحیه شما بعد از اتمام جشن عروسی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قطعا شما نیز دوست ندارید به عنوان یک تازه عروس راهی خانه‌ای شوید که همچنان تا تکمیل شدن راه زیادی در پیش دارد. ما در این مقاله به ارائه پیشنهاداتی پرداخته‌ایم که خانه شما را به عنوان یک تازه عروس متحول می‌کند، از این رو پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما در مجله سوربان همراه باشید.

نکاتی که خانه تازه عروسان را متحول می‌کند

خانه تازه عروسان خاطره ای تکرار نشدنی است

شما هرگز نمی‌توانید در طول زندگی خود، حال و هوای روزهای آغازین زندگی مشترک را مجددا تجربه کنید. این روزهای رویایی در خاطر تمام تازه عروسان ماندگار شده و انگار قرار نیست هرگز از خاطر آن‌ها پاک شود. پس چه بهتر است که تمام تلاش خود را برای ساخت یک زندگی رویایی و یک آغاز دل انگیز به کار ببرید.

اگر صرفا مشغول تدارک مهمانی و جشن عروسی هستید می‌توانید نگاه خود را به سمت حال و هوای خود بعد از اتمام مراسم معطوف کنید. می‌خواهید وارد چه ساختمانی شوید؟ اکنون که قرار است یک استقلال به تمام معنا را تجربه کنید بهتر است با یک خانه رویایی، شیک و شگفت انگیز مواجه شوید.

به فکر هزینه های بالای یک طراحی شیک هم نباشید. ما در این مقاله موثرترین و مقرون بصرفه‌ترین روش های تکمیل دکوراسیون داخلی را برای شما شرح می‌دهیم.

 

اتاق تازه عروس مهمتر از پذیرایی است

در مورد خانه های پدری و یا سایر خانه‌ها وضع فرق می‌کند. اصولا حتی طراحان حرفه‌ای نیز در این خانه‌ها بر روی تکمیل دکوراسیون هال، پذیرایی و آشپزخانه متمرکز می‌شوند، حال اگر بودجه یاری کند قدری هم به اتاق‌ها توجه می‌کنند، اما در خصوص منزل تازه عروسان همه چیز فرق می‌کند. ساخت یک اتاق رویایی بر طراحی هال، آشپزخانه و پذیرایی اولویت خواهد داشت.

بی تردید قرار است لحظات رویایی سرشاری را در این اتاق خواب بگذرانید و دور از انتظار نیست که در روزهای آغازین زندگی مشترک، ساعات زیادی را هم در این اتاق خواهید بود بنابراین بهتر است طراحی داخلی اتاق خواب را هم متناسب با روحیات ماه های اول انتخاب کنید. تنها چند ترفند ساده لازم است تا از یک اتاق ساده، اتاقی رویایی و شگفت انگیز خلق شود.

 

طراحی اتاق تازه عروسان

لازم نیست به بازار بروید و صد قلم جنس مختلف را بخرید! این گونه فضای اتاق خواب شلوغ شده و خستگی روزمره را هم بیشتر می‌کند. گذشته از اینکه به احتمال بسیار زیاد نمی‌خواهید روزهای اول زندگی را صرف گردگیری ده‌ها وسیله اضافه و چیدمان آن‌ها کنید. شما در این اتاق به یک حال و هوای رویایی نیاز دارید و این روحیه را می‌توانید با خرید پوستر دیواری و کاغذ دیواری مناسب خلق کنید.

اتاق خواب تازه عروس به یک طرح از کاغذ دیواری با رنگ های شاد، طرح خاصی از گل های سه بعدی در قالب پوستر دیواری و امثال آن‌ها نیاز دارد. اگر هم نمی‌خواهید عطر و طراوات گل های طبیعی را از دست بدهید می‌توانید یک گلدان زیبا گوشه اتاق بگذارید و دیوار پشت تخت خواب را با یک پوستر دیواری زیبا همانند طرح قاصدک طراحی کنید.

انواع مختلفی از پوستر دیواری های موجود قابلیت استفاده در اتاق خواب تازه عروسان را دارند، اما بهتر است از جنبه رویایی بودن تصویر غافل نشوید. رنگ های شاد و طرح های دل انگیز جایگاه ویژه‌ای در این اتاق‌ها دارند. البته سقف و طراحی آن نیز اهمیت زیادی دارد و بهتر است از طرح های دکوراتیو مناسب سقف استفاده کنید.

هر چند استفاده از موکت های ساده در اتاق خواب تازه عروس متداول‌تر است، اما اگر می‌خواهید به راحتی یک اتاق تمیز و مرتب داشته باشید بهتر است از پارکت های مدرن و یا لمینت‌ها استفاده کنید.

رنگ پارکت نیز باید متناست با طبع فضایی باشد که برای اتاق خواب در نظر گرفته‌اید. در ادامه به تشریح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

نکاتی که خانه تازه عروسان را متحول می‌کند

پوستر دیواری برای اتاق تازه عروس

خرید پوستر دیواری برای اتاق تازه عروس مهمترین کاری است که باید با دقت و حوصله صورت گیرد. در ابتدا باید سبک اتاق خواب را تعیین کرده و سپس به دنبال یک تصویر مناسب با سبک مورد نظر باشید. در این خصوص می‌توانید به مثال های ذیل دقت کنید.

  • خرید پوستر گل برای سبک های ساده و رمانتیک
  • خرید پوستر طبیعت برای سبک کاملا معمولی
  • خرید پوستر لاکچری برای سبک اشرافی و سلطنتی
  • خرید پوستر دیواری سه بعدی برای سبک مدرن
  • خرید پوستر دیواری پتینه برای سبک کلاسیک

اما اگر به دنبال یک پیشنهاد ویژه هستید بهتر است یک عکس فوق العاده از خودتان به همراه تازه داماد را به صورت سفارشی تهیه کرده و آن را در قالب پوستر دیواری سفارش دهید. همانطور که می‌دانید خرید پوستر دیواری به صورت سفارشی نیز امکان پذیر است.

بنابراین شما می‌توانید یکی از عکس های روزمره خود را در قالب پوستر دیواری سفارش داده و یا اینکه به آتلیه رفته و یک عکس خاص را تهیه کنید و همان را در قالب یک پوستر دیواری مناسب برای اتاق خواب تازه عروس سفارش دهید.

نکاتی که خانه تازه عروسان را متحول می‌کند

کاغذ دیواری برای اتاق تازه عروس

خرید کاغذ دیواری نیز باتوجه به سبک کلی اتاق خواب نوعروس صورت می‌گیرد، اما انتخاب آن به مراتب راحت‌تر از پوستر دیواری می‌باشد. پوستر دیواری‌ها باتوجه به تصویری که ارائه می‌کنند دسته بندی می‌شوند، اما آلبوم کاغذدیواری، اصولا برگرفته از متریال آن هاست. ما در این مقاله انواع کاغذ دیواری را با توجه به طرحی که ارائه می‌کنند و تناسب با سبک های مختلف در اتاق خواب نوعروسان معرفی می‌کنیم.

  • خرید کاغذ دیواری ساده بهترین انتخاب ممکن برای اتاق هایی است که حداقل دارای یک پوستر دیواری هستند. در این خصوص می‌توان به کاغذ دیواری رنگی و بدون طرح، کاغذ دیواری ساده ولی بافت دار، کاغذ دیواری ابر و باد و کاغذ دیواری پتینه اشاره نمود.
  • ممکن است خیلی هم از سادگی بسیار زیاد خوشتان نیاید. در این خصوص می‌توانید برای ایجاد یک طرح شکیل و بدون شلوغی از کاغذ دیواری راه راه، کاغذ دیواری آینه‌ای، کاغذ دیواری با طرح های محو و مات یا کاغذ دیواری با طرح های خلوت همانند طرح تک گل استفاده کنید.
  • اگر نمی‌خواهید برای اتاق خود یک پوستر دیواری تهیه کنید می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و سنگین نیز استفاده نمایید. در این خصوص می‌توان به کاغذ دیواری با طرح گل، کاغذ دیواری آبرنگی و کاغذ دیواری لمسه اشاره کرد.
  • باتوجه به اینکه سبک فضا کلاسیک، مدرن یا امروزی است می‌توانید از انواع کاغذ دیواری پتینه، لمسه و داماسک برای سبک کلاسیک، کاغذ دیواری تک گل و راه راه برای سبک مدرن و کاغذ دیواری گل یا طرح های رومانتیک برای سبک معاصر استفاده کنید.

 

دیوارپوش مناسب برای اتاق تازه عروس

قضیه دیوارپوش قدری با موارد فوق متفاوت است. دیوارپوش‌ها نوعی محصولات مدرن هستند که جنس دیوار را به صورتی متفاوت‌تر نشان می‌دهند. مثلا شما می‌توانید با دیوارپوش طرح چوب، یک دیوار گچی را طوری نشان دهید که چوبی به نظر برسد.

انتخاب و خرید دیوارپوش کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید با رعایت سبک و طبع فضای اتاق خواب از انواع دیوارپوش های ساختمانی همانند دیوارپوش چرمی‌، ام دی اف، طرح سنگ، توپر، آجری، آینه‌ای، سه بعدی و امثال آن‌ها استفاده کنید.

کف پوش مناسب برای اتاق تازه عروس

هنوز هم فلسفه اینکه چرا خرید موکت برای اتاق تازه عروس متداول‌تر است معلوم نیست، اما شما می‌توانید این سنت قدیمی‌را شکسته و با خرید پارکت برای پوشش کف اتاق، یک مکان دل انگیز را برای آغاز زندگی مشترک ایجاد کنید. خرید پارکت صرفا به معنای استفاده از پارکت های چوپ طبیعی که هزینه بسیار زیادی دارند نیست بلکه شما می‌توانید از پارکت های طرح چوب استفاده کنید.

برخی از پارکت های طرح چوب همانند لمینت، دارای مقادیر خاصی از چوب فشرده هستند و تاحدی می‌توان آن‌ها را پارکت نامید، اما پارکت پی وی سی، صرفا دارای طرح چوب است و اطلاق نام پارکت به آن اشتباه است اما باتوجه به اینکه عامه اجتماع نیز آن‌ها را در قالب پارکت می‌شناسند بنابراین ما نیز آن‌ها را به همین صورت معرفی می‌کنیم.

پارکت های طرح چوب یک ویژگی فوق العاده دارند و آن این است که اصولا در ده‌ها رنگ مختلف تهیه می‌شوند. این مسئله در خصوص پارکت چوب طبیعی صدق نمی‌کند، اما شما اگر از رنگ های ملایم در اتاق خواب خود استفاده کرده‌اید می‌توانید با خرید لمینت مناسب با رنگ مورد نظر یک فضای شیک و متناسب با قواعد دکوراسیون داخلی را خلق کنید.

نکاتی که خانه تازه عروسان را متحول می‌کند

اهمیت پذیرایی در خانه تازه عروسان

زمانیکه از اهمیت اتاق خواب نوعروس سخن می‌گوییم به این معنا نیست که باید نسبت به طراحی داخلی سایر قسمت های خانه بی توجه باشیم اما به هر حال واقعیتی که همه طراحان حرفه‌ای در خصوص آن اتفاق نظر دارند این است که بیشترین هزینه باید برای تکمیل دکوراسیون داخلی اتاق خواب نوعروس پرداخت گردد و سپس اگر بودجه‌ای باقی ماند صرف سایر بخش های ساختمان شود.

در خصوص پذیرایی نیز باید همان نکاتی را رعایت کنید که برای طراحی داخلی اتاق خواب رعایت کرده‌اید با این تفاوت که دیگر قرار نیست از وجهه های رومانتیک و رویایی بهره ببرید. بهتر است برای افزایش انرژی موجود در فضا از طیف رنگ های متفاوت‌تر و همچنین از طرح‌ها و تصاویر شاخص استفاده کنید.

به عنوان مثال باید کاغذ دیواری را طوری انتخاب کنید که طرح و رنگ آن در فضا احساس شود و تاثیر بسزایی در تکمیل دکوراسیون داشته باشد هرچند که می‌توانید باتوجه به سلیقه خود از طرح های ساده و رنگ های خنثی نیز استفاده کنید.

خرید پوستر دیواری متناسب با پذیرایی و همچنین خرید پوستر دیواری پشت تلویزیون را در برنامه اصلی خود قرار دهید. این دو رکن مهم از یک پذیرایی، مهمترین نقش ممکن را در طراحی داخلی ایفا می‌کنند. پوستر دیواری گل و پوستر طبیعت برای دیوار پشت مبلمان و طرح گل یا پوستر لاکچری برای دیوار پشت تلویزیون نیز مناسب است. البته انتخاب همه این موارد با توجه به سبک، سلیقه شما و طبع فضا صورت می‌گیرد.

 

طراحی آشپزخانه، راهرو و سرویس بهداشتی در خانه تازه عروسان

هرگز نسبت به طراحی آشپزخانه، راهرو و سرویس بهداشتی غافل نشوید. همین چند نقطه از منزل می‌تواند تحولات زیادی در طراحی داخلی ایجاد کند. برای نقاطی همانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه باید از محصولاتی استفاده کنید که بر اثر رطوبت از بین نمی‌روند و برای راهرو نیز باید یک طرح شکیل ولی ساده انتخاب کنید.

خرید دیوارپوش بین کابینت یک انتخاب ایده آل است. شما می‌توانید از طرح های مختلف همانند طرح چوب یا طرح سنگ و مانند آن‌ها برای پوشش کاشی های بین کابینت های آشپزخانه استفاده کنید. همچنین خرید کفپوش پی وی سی یک انتخاب ایده آل برای کف آشپزخانه و کف سرویس بهداشتی است چرا که ضد آب بوده و رطوبت نمی‌تواند به لایه های داخلی آن نفوذ کند.

 

خرید محصولات دکوراسیون داخلی خانه تازه عروسان

اکنون که می‌خواهید یک خانه رویایی را برای آغاز زندگی مشترک طراحی کنید باید به دنبال یک فروشگاه معتبر در زمینه عرضه محصولات دکوراتیو ساختمان نیز باشید. در این خصوص فروشگاه هایی همانند رونیا، دکور آفیس و شهر کاغذ دیواری شهرت بالایی دارند، اما فروشگاه دکوراسیون داخلی زیار دکور به علت ارائه طرح‌ها و متریال های متنوع‌تر توانسته است از میان سایت های ارائه دهنده محصولات حوزه دکوراسیون بهتر عمل کرده و محبوبیت بیشتری را کسب نماید.

با توجه به اینکه فروشگاه اینترنتی زیار دکور یک فروشگاه چند فروشندگی است، شما این امکان را خواهید داشت تا در زمانی که قصد خرید پوستر دیواری، کاغذ دیواری، کفپوش، دیوارپوش و پارکت را داشتید به این وب سایت مراجعه کرده، محصولات را به طور کامل مورد بررسی و انتخاب قرار دهید و در انتها از هر یک از فروشندگانی که مایل بودید، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

چند فروشندگی بودن فروشگاه اینترنتی زیار دکور در کنار تنوع بالای محصولات این امکان را برای شما ایجاد نموده است که به خوبی بتوانید از تامین کننده‌ای که شرایط و قیمت مناسب تری با شرایط شما دارد خرید خود را انجام دهید و از این رو دست شما بسیار بازتر خواهد بود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)

نظرات شما: