بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در قانون اساسی هر کشوری قوانین مربوط به ازدواج شرایط خاص و متفاوتی دارد که باید از آن پیروی کرد. در خصوص ثبت ازدواج بین الملل در هرکشوری نیز همین ویژگی وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم درباره شرایط ثبت ازدواج در ترکیه بخصوص ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه صحبت کرده و چنانچه قصد دارید به عنوان یک خارجی در این کشور ازدواج کنید مراحل ثبت ازدواج در ترکیه را شرح دهیم همچنین در انتها مجموعه‌ آرال گام را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید اطلاعات و مشاوره‌های لازم را در این خصوص از آن‌ها دریافت نمایید.

ثبت ازدواج بین الملل

ازدواج در ترکیه

نه تنها بسیاری از ایرانیان بلکه اتباع سایر کشورها نیز این روزها کشور ترکیه را برای ثبت ازدواج خود انتخاب می‌کنند. این امر به دو دلیل انجام می‌پذیرد. یکی آن که ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه می‌تواند برای ایرانی‌ها منجر به دریافت گواهی ازدواج بین المللی شود که این امر از نظر آن‌ها یک پوئن مهم به شمار می‌آید زیرا گواهی بین المللی ازدواج مورد پذیرش اغلب کشورهای ارووپایی و امریکا قرار می‌گیرد. دیگر آن که هزینه ثبت ازدواج در ترکیه پایین است و موضوع دیگر آن است که برگزاری مراسم عروسی در ترکیه در یک محیط بسیار زیبا با هزینه‌ای بسیار کمتر از ایران می‌تواند برای زوج‌های جوان بسیار جذاب و دلنشین و البته خاطره انگیز باشد.

ثبت ازدواج در ترکیه چه شرایطی دارد؟

کشور ترکیه در بین کشورهای خاورمیانه عضو کمیسیون بین المللی احوال شخصیه  ICCS  بوده و این موضوع به این معناست که چنانچه سند ازدواجی در کشور ترکیه صادر شود به صورت بین المللی بوده و در کشورهای عضو و ناظر در این کمیسیون که مهم‌ترین آن‌ها امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی و .. به شمار می آید، قابل قبول واقع می شود. 

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه توسط شهرداری‌های هر شهر و مناطق مختلف شهری و توسط ماموران اجرایی این بخش صورت می‌گیرد که برای انجام این امر نیاز به دو شاهد خواهد بود. پس از اینکه ثبت رسمی ازدواج در شهرداری صورت گرفت افرادی که دارای اعتقادات مذهبی اسلامی هستند، می‌توانند توسط افراد مذهبی در ترکیه که به آن‌ها ( امام نکاحی) گفته می‌شود، عقد اسلامی را نیز جاری نمایند. نکته لازم به ذکر این است در قانون ترکیه عقد امام به تنهایی رسمی و کافی نیست و هر نوع ازدواجی غیر از طریق شهرداری‌ها غیر قانونی محسوب می‌شود و رسمیت ندارد و لازم است حتما قبل و یا پس از عقد امام، عقد رسمی توسط شهرداری‌ها صورت گیرد تا این ازدواج در ترکیه قانونی به شمار آید.

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، مراحل ثبت ازدواج در تركيه ساده است و نه تنها اتباع خارجی بلکه افرادی که تابعیت این کشور را ندارند و در حال حاضر به ترکیه پناهنده شده‌اند امکان پذیر خواهد بود. برای ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه فرد پناهنده می‌تواند وکیل پناهندگی گرفته و ازدواج خود را ثبت نماید. بر اساس قوانین جمهوری ترکیه، افرادی که مدارک لازم و مورد تایید ارگان‌های رسمی مانند شهرداری‌ها را آماده کرده باشند می‌توانند به صورت رسمی به عقد هم در بیایند.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در ترکیه

  • برای انجام مراحل ثبت ازدواج در تركيه لازم است افراد مدارکی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را به شهرداری ارائه کنند
  • پر کردن فرم درخواست ازدواج به صورت مجزا برای هر فرد
  • ارائه گواهی تجرد که نشان دهد شخص در حال حاضر متاهل نیست
  • برگه سلامت پزشکی که سلامت فرد را تایید نماید زیرا ابتلا به بیماری در صورتی که طرف مقابل از آن بی اطلاع باشد می‌تواند مانع ازدواج شده و یا آن را بر هم زند
  • فردی که به عنوان پناهنده و بدون وطن قصد انجام ازدواج را دارد باید مدارکی مبتنی بر داشتن حمایت بین المللی را ارایه نماید
  • ارائه چهار قطعه عکس رنگی تمام رخ
  • داشتن حداقل 18 سال تمام برای متقاضیان

ثبت ازدواج بین الملل

آیا با ثبت ازدواج در ترکیه می‌توان شهروندی این کشور را به دست آورد؟

شاید این سوال برای برخی خوانندگان به وجود آمده باشد که چنانچه دو فرد ایرانی یا به طور کل غیر ترکیه‌ای در این کشور ازدواج نمایند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت نمایند یا خیر؟ پاسخ ما به این پرسش خیر است. زمانی این اتفاق امکان پذیر است که یکی از زوجین شهروند ترکیه و یا دارای تابعیت این کشور باشد. در این صورت می‌توانید با دریافت شهروندی ترکیه به راحتی و بدون اخذ ویزا به 72 کشور دنیا سفر کنید.

مدارک لازم جهت ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه

چنانچه شما شهروند ترکیه نباشید و تابعیت این کشور را نداشته باشید، برای ثبت ازدواج بین الملل در این کشور لازم است مدارکی که در ادامه اشاره می‌کنیم را ارائه نمایید.

  • اصل پاسپورت
  • گواهی تجرد
  • 6 تا 8 قطعه عکس تمام رخ رنگی
  • اصل شناسنامه و یا برگه تولد
  • کارت ملی
  • گواهی سلامت
  • رضایت نامه پدر برای خانم‌های ایرانی چنانچه سابقه تاهل قبلی نداشته باشند.
  • طلاق نامه برای افرادی که قبلا طلاق گرفته‌ و قصد ازدواج مجدد دارند.
  • دو نفر شاهد
  • مترجم رسمی چنانچه یکی از طرفین یا هر دو با زبان ترکی آشنایی نداشته باشد.
  • تاییدیه مدارک از کشوری که شهروند آن هستید و همچنین کشور ترکیه
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان ترکی

این نکته مهم لازم به ذکر است که ازدواج بین الملل مدتی است در بین افراد از کشورهای مختلف بیشتر شده است بنابراین نیاز به ثبت ازدواج بین الملل و دریافت گواهی آن ضرورت پیدا کرد. به این ترتیب برای یکپارچه نمودن سندهای ازدواج شرایطی مهیا شد تا افراد از تابعیت‌های مختلف بتوانند به راحتی با یکدیگر ازدواج نمایند و نکته قابل توجه این است که در سند ازدواج‌های بین المللی حساسیتی نسبت به مذهب و دین، نژاد و ملیت افراد وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها و آقایان ایرانی جهت ازدواج با فردی که تابعیت دیگری دارد و هم دین آن‌ها نیست کشور ترکیه را برای ثبت ازدواج بین الملل انتخاب می‌کنند. این سند اعتبار جهانی دارد و همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم مورد تایید اغلب کشورهای جهان قرار می‌گیرد زیرا این سند علاوه بر زبان ترکی به چند زبان دیگر نیز ترجمه شده و قابل ارائه می‌باشد.

ثبت ازدواج بین الملل

 مجموعه آرال گام

به دلیل آن که کشور ایران با ترکیه همسایه است، مراودات بسیار زیادی بین این دو کشور از هر لحاظ صورت می‌گیرد. بنیان‌گذاران مجموعه آرال گام با توجه به این امر سعی کرده‌اند با راه‌اندازی این موسسه شرایطی را فراهم نمایند تا مشتریان بتوانند به راحتی امور مختلف خود را در ترکیه به انجام برسانند و سردرگم نباشند.

ایده را‌اندازی مجموعه‌ای تخصصی در زمینه مشاوره و همکاری با افراد حقیقی و حقوقی جهت انجام امور مختلف در کشور ترکیه در سال 94 به وجود آمد و آرال گام فعالیت خود را در شهر استانبول آغاز نمود به طوری که اکنون می‌تواند در زمینه‌های مختلفی همچون ثبت ازدواج بین الملل، خرید ملک، ادامه تحصیل، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت و .. به افراد مختلف کمک کرده و خدمات مورد نیاز را ارائه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت آرال گام به آدرس الکترونیکی https://aralgam.com/  مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: