بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این کار را باید به دست افراد متخصص و مجرب همچون تیم حرفه ای آرین پاراکس در این زمینه بسپارید. به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های طراحی باغ و ویلا محوطه سازی و افزایش فضای سبز آن است. برای طراحی محوطه از سبک های مختلفی همچون کلاسیک، مدرن، طبیعی، مراکشی و باغ ژاپنی استفاده می شود.

آشنایی با نکات مهم در طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ

بهتر است قبل از محوطه سازی باغ و طراحی حیاط ویلا یا تالار عروسی که در باغ قرار دارد یکسری اصول و نکات مهم را رعایت کنید. در حالت کلی اجرای محوطه سازی شامل یکسری مراحل خاص است.

آماده سازی محوطه و صاف کردن آن از جمله مراحل اولیه این کار به شمار می آید. همچنین جهت اجرای محوطه سازی باغ ویلا لازم است شبکه های آب و فاضلاب با دقت خاصی بررسی شوند. اجرای سیستم آبیاری و آبرسانی به محوطه نیز از دیگر مراحل اجرای این کار است. همچنین لازم است پیاده رو ها و مسیر های ارتباطی را بررسی کنید.
در آخرین مرحله نیز لازم است شبکه های برق و گاز ساماندهی شوند و بعد از آن نسبت به اجرای محوطه سازی اقدام نمایید. در واقع قبل از هر گونه عملیات اجرایی نقشه های مهندسی از جمله پلان محوطه سازی بصورت سه بعدی و نقشه های تاسیسات باید تکمیل گردد.

به نوعی می توان گفت محوطه سازی باغ چیزی کاملا تصادفی نبوده و لازم است برای طراحی آن از اصول و قواعدی خاصی استفاده شود. مهم ترین اصول طراحی حیاط ویلا یا باغ شامل وحدت، تعادل، کنتراست و هماهنگی، رنگ، انتقال، خط، تناسب و تکرار است. منظور از وحدت تکرار و سازگاری یک طرح در محوطه سازی و طراحی باغ می باشد. همچنین تعادل در طراحی باغ دارای دو نوع متقارن و نامتقارن است. در ضمن شما با استفاده از اصل کنتراست به راحتی می توانید اقدام به برجسته سازی عناصر خاصی نمایید. از دیگر عناصر برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا می توان به خطوط اشاره کرد. از این عنصر برای ایجاد چشم انداز، بافت محوطه، راهرو، ورودی و تخت استفاده می شود.

طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ تالار

آشنایی با المان های اصلی فضای باغ

بهتر است بدانید منظور از محوطه سازی باغ و عمارت های عروسی به کارگیری و قرار دادن المان های مورد نیاز در فضای باغ می باشد. در واقع امروزه برای محوطه سازی و طراحی حیاط ویلا از یکسری المان های خاص استفاده می کنند. یکی از این المان های محبوب و پرکاربرد آلاچیق می باشد. آلاچیق ها از طراحی های بسیار متنوعی برخوردار هستند. استفاده از این المان علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که به محیط می بخشد، باعث راحتی افراد نیز می شود. از دیگر المان های پرطرفدار در محوطه سازی می توان به آبنما اشاره کرد. استفاده از این نوع المان در کنار نورپردازی حرفه ای زیبایی بی نظیری را در حیاط ویلا و باغ ایجاد می کند.
از دیگر المان های مورد استفاده جهت طراحی حیاط ویلا باربیکیو است. استفاده از این نوع المان صفا و صمیمیت مضاعفی را به دورهمی های شما می بخشد. آتشکده نیز از دیگر المان های مورد استفاده برای محوطه سازی باغ است. به جرات می توان گفت یکی از لوکس ترین المان هایی که می توان در محوطه و حیاط ویلا یا باغ خود استفاده کرد آتشکده می باشد.

استخر از دیگر المان های مورد استفاده در طراحی حیاط ویلا است. با استفاده از این المان به راحتی می توان فضای مورد نظر را لوکس و منحصر بفرد کرد. از دیگر المان های محوطه سازی باغ می توان به ساخت نهر، درخت کاری و گل کاری اشاره داشت.

طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ تالار

تاثیر نورپردازی در محوطه سازی و طراحی حیاط ویلا

بهتر است بدانید نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی و خارجی هر فضایی دارد. به گونه ای می توان گفت نورپردازی نه تنها در دکوراسیون داخلی بلکه در محوطه سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در واقع استفاده از نور مصنوعی و نور طبیعی در کنار یکدیگر فضایی زیبا و بی نظیر را در محیط خلق می کند. با نورپردازی حیاط ویلا و باغ علاوه بر ایجاد زیبایی بی نظیر به راحتی می توان در طراحی فضای باغ و نقاط کور و تاریک آن را به گونه ای کاملا حرفه ای روشنایی بخشید.
استفاده از روش های صحیح نورپردازی به شما کمک می کند فضایی مناسب در طراحی باغ خود ایجاد کنید. نورپردازی باید متناسب با فضای مورد نظر و کاربری آن انجام شود. هماهنگی و همگونی بین نورپردازی با دیگر اجزا باغ از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد نورپردازی نقش بسیار مهمی در بهتر دیده شدن تمام محوطه دارد.

نگاهی بر مراحل مختلف طراحی حیاط ویلا

بهتر است بدانید طراحی حیاط ویلا شامل یکسری مراحل مختلف است. اولین مرحله انتخاب شرکتی نام آشنا همچون آرین پاراکس جهت طراحی محوطه و باغ ویلا می باشد. کارشناسان این گروه حرفه ای شرایط ویلا و امکانات آن را از نظر مساحت و ابعاد، موقعیت اقلیمی، میزان دسترسی به انواع منابع و شرایط آب و هوایی مورد بررسی قرار می دهند. در واقع یکی از مهم ترین مهم ترین مراحل در این نوع طراحی بررسی حیاط یا باغ با دقت است. در مرحله بعد طرح سه بعدی و ماکت فضایی توسط طراحان با دقت خاصی طراحی و به کارفرما تحویل داده می شود. بعد از تایید طرح نهایی هزینه های ناشی از سفارش و خرید المان ها، وسایل، مصالح، دستمزد طراحان و ... برآورد می گردد.
در مرحله بعد طراحی حیاط ویلا ، فضای سبز باید ایجاد شود. برای این کار لازم است باغچه ها با توجه به ابعاد و مساحت محوطه طراحی و ساخته شوند. همچنین طراحان حرفه ای این گروه نام آشنا از درخت ها و گیاهان متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما برای محوطه سازی باغ و ویلا استفاده می کنند. همچنین از دیگر نکات برای طراحی ایجاد تقارن بین باغچه های محوطه می باشد. با اجرای منظم این مراحل توسط طراحان مجرب می توان فضایی بی نظیر را در محیط بیرونی ویلای خود ایجاد کرد.

طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ تالار


استفاده از آتشدان یا آتشگاه در محوطه سازی یا لنداسکیپ

آتشدان یا آتشگاه از جمله مواردی است که استفاده از آن تاثیر بسیار زیادی در محوطه سازی و طراحی حیاط ویلا دارد. آتشدان کارکردی مشابه با شومینه دارد، اما فضا و هزینه کمتری برای احداث آن نیاز است. همچنین تغییر مکان و ساختن آتشدان ‌ها نسبت به شومینه ها بسیار راحت ‌تر می باشد. استفاده از آتشدان در مناطقی که دارای آب و هوای سردی هستند اهمیت بسیار بالایی دارد. با استفاده از این المان در حیاط و یا محوطه باغ خود به راحتی می توانید یک مکان گرم و دلنشین را ایجاد کنید. طراحی این المان یک کار اصولی است که باید توسط افراد مجرب و متخصص در این زمینه صورت گیرد.

استفاده از الگوها و رنگ های غالب در طراحی باغ

بهتر است بدانید یکی از نکاتی که تاثیر بسیار زیادی بر روی طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ دارد استفاده از الگوها است. استفاده از الگوی راه راه و رنگ های خنثی برای این کار بهترین گزینه به شمار می آیند. با استفاده از الگوها به راحتی می توانید فضایی منسجم را در حیاط ویلا یا باغ خود ایجاد کنید. از این الگوها می توان در انتخاب صندلی، کوسن ها، نیمکت و میز نیز استفاده کرد. از دیگر ایده های جالب برای طراحی حیاط ویلا و محوطه سازی باغ استفاده از رنگ های غالب در این فضا است.
در واقع استفاده از رنگ های غالب همچون رنگ قرمز در کنار رنگ های خنثی تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد تعادل در فضای مورد نظر دارد. همچنین استفاده از رنگ های سفید بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال استفاده از سبک مینیمالیسم در طراحی حیاط ویلا یا باغ هستند. در این سبک بهتر است از رنگ سفید در کنار گیاهان و المان های سبز رنگ استفاده کنید. در واقع این کار مانع از ایجاد یکنواختی در طراحی فضای مورد نظر می شود.

منبع: arianparax.com



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز