بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اگر در حال خرید حلقه نامزدی یا جواهرات خاص هستید، احتمالا برلیان اولین چیزی باشد که چشم شما را خیره کند. اگر تا به حال الماس نخریده باشید، احتمالا خرید جواهرات دارای الماس کمی برای شما گیج کننده باشد. اگرچه الماس زیبایی خیره کننده ای دارد و می تواند به دلیل داشتن جلا و درخشش فوق العاده، بهترین سنگ زینتی برای جواهرات محسوب شود؛ اما اگر در هنگام خرید جواهرات با این سنگ قیمتی به یک سری نکات توجه نداشته باشید، دچار مشکل خواهید شد.

در ادامه این مقاله قصد داریم چند نکته بسیار مهم در مورد خرید الماس و برلیان را ذکر کنیم. پس اگر به تازگی قصد خرید جواهرات دارای الماس را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید.

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید برلیان

نکات مهم برای خرید برلیان

برلیان در گروه سنگ های گران قیمت و لوکس، در رده اول قرار می گیرد. به همین خاطر، باید در هنگام انتخاب آن به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، یک حلقه نامزدی، انگشتر و طلای تزئین شده با الماس را خریداری کنید. از جمله نکات مهم برای خرید برلیان عبارتند از:

نکته اول؛ با دقت معامله کنید.

وزن و اندازه هر الماسی مشخص است. خریدارانی که می خواهند برلیان بخرند، در همان ابتدای کار متوجه قیمت و ارزش این سنگ می شوند. بنابراین، برای خرید الماس ابتدا بودجه خود را مشخص کنید. سپس، نگاهی به قیمت انواع الماس در وزن و برش های متفاوت بیندازید و آن ها را طبق بودجه خود دسته بندی کنید.

اگر در یک فروشگاه یا طلا فروشی توانستید یک الماس ارزان قیمت پیدا کنید، باید به کیفیت الماس شک کنید. اگر قیمت الماس آنقدر ارزان باشد که نتوان باور کرد، احتمالا مشکلی در الماس وجود دارد.

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید برلیان

نکته دوم؛ قبل از خرید الماس، گزینه های جایگزین را در نظر بگیرید

الماس استخراج شده از معادن در گروه سنگ های زینتی بسیار گران بها قرار می گیرد. با این حال و با توجه به افزایش قیمت الماس های استخراج شده، می توان گزینه های جایگزینی را برای این سنگ ها در نظر گرفت. الماس های آزمایشگاهی یکی از متداول ترین جایگزین ها برای الماس های طبیعی هستند. این الماس ها زیبایی و دوام مشابهی با الماس های استخراج شده از معادن دارند. اما به دلیل اینکه در آزمایشگاه ساخته شده اند، قیمت پایین تری دارند. قیمت برلیان آزمایشگاهی حدود 30 درصد پایین تر از قیمت الماس های طبیعی و مرغوب است. این در حالی است که کیفیت این الماس ها تا حدی با هم مشابه اند.

اگر بودجه زیادی برای خرید الماس آزمایشگاهی ندارید، می توانید گزینه های دیگری را بررسی کنید. سنگ های رنگی هم می توانند گزینه خوبی برای جواهرات محسوب شوند. سنگ یاقوت و زمرد یکی از بهترین سنگ های زینتی محسوب می شوند که زیبایی خاص خودشان را دارند.

 

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید برلیان

نکته سوم؛ کیفیت برش برلیان بسیار مهم است!

الماس به دلیل اینکه در گروه سنگ های قیمتی قرار می گیرد، باید به همراه گزارش درجه بندی آزمایشگاهی یا شناسنامه فروخته شود. آزمایشگاه های معتبری در سراسر جهان وجود دارند که کیفیت برلیان را تضمین می کنند. ساده ترین راه برای ارزیابی کیفیت سنگ الماس، در نظر گرفتن شفافیت، برش، رنگ و وزن است. به هر حال، حتی با وجود یک شناسنامه کلی برای سنگ الماس، بازهم شما باید الماس شناس باشید تا بتوانید به دقت یک الماس خوب پیدا کنید.

برای برلیان، مهم ترین اصل، برش بی نقص است. یک الماس خوش تراش، عیوب رنگ و شفافیت کمتری را به نمایش می گذارد. الماس های خوش تراش، معمولا جلا و درخشش بیشتری دارند. پس حتما در هنگام خرید انگشتر یا هر نوع جواهری که با الماس مزین شده اند، به کیفیت برش سنگ الماس توجه داشته باشید.

نکته چهارم؛ به شکل الماس توجه کنید!

اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان الماس ، الماس های گرد یا همان برلیان را به دیگر اشکال الماس ترجیح می دهند؛ اما اشکال مختلفی برای الماس وجود دارند.
اکثر الماس هایی که دارای اشکالی دیگر مثل اشک، مارکیز، پرنسس، قلب و ... می باشند، اگرچه وزن قیراط یکسانی با الماس های گرد دارند؛ اما بزرگ تر به نظر می رسند. این موضوع به دلیل این است که تابش نور به وجوه مختلف الماس با شکست نور متفاوتی همراه است و می تواند بازتاب بیشتر یا کمتری داشته باشد و در درخشش الماس تاثیر بگذارد.

الماس گرد از قدیم محبوب ترین برش الماس به شمار می رود. پس از الماس گرد، الماس های تراش مربع مثل پرنسس و کوشن محبوبیت بالایی دارند.

 

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید برلیان

نکته پنجم؛ رنگ و شفافیت برلیان را مورد توجه قرار دهید.

 اگرچه رنگ و شفافیت برلیان در مقیاس درجه بندی کیفیت قرار می گیرند؛ اما توصیه می کنیم که بیشتر به این موضوع توجه داشته باشید. الماس باید آنقدر شفاف باشد که بتوان به راحتی پشت آن را مشاهده کرد. الماس های بی رنگ، از خلوص بیشتری برخوردارند.

سخن آخر

اینکه شما می خواهید یک طلای سفید و یا طلای زردی که با برلیان تزئین شده است را بخرید، بسیار خوب است. اما به دلیل گران قیمت بودن الماس، نباید بدون توجه به یک سری نکات این سنگ را خریداری کنید. انتخاب فروشگاه اهمیت بسیار زیادی بر تضمین کیفیت الماس دارد. جواهری زمردی، امکان خرید انواع جواهرات زیبای مزین شده با الماس های مرغوب و شناسنامه دار را برای شما فراهم می کند. اگر به سراغ جواهرات لوکس با سنگ برلیان هستید، فقط کافیست که نمونه کارهای گالری زمردی را بررسی کنید. قطعا با دیدن نمونه کارها، چشم هایتان از زیبایی کارها خیره می شوند!

متخصصین گالری زمردی شما را به بهترین نحو راهنمایی می کنند. الماس های موجود در گالری زمردی همگی دارای شناسنامه معتبر سازمان GIA و بهترین درجه کیفیت هستند.

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید برلیان



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 3.8 از 5)

نظرات شما: