بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

به آستارا سفر کنیم یا ایزدشهر؟

سفر به ایزدشهر یا آستارا؟ کدام‌یک را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنیم؟ برای بسیاری از گردشگرانی که به بازدید از شهرهای ییلاقی و سرسبز علاقه دارند، گاهی انتخاب بین دو مقصد، سخت می‌شود. این انتخاب زمانی سخت‌تر می‌شود که دو شهر موردنظر هردو جزو بهترین و زیباترین مناطق توریستی باشند. آستارا و ایزدشهر، جزو این دسته از شهرها هستند که به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی فراوان، مقصد محبوب گردشگران به‌شمار می‌روند. در هر دو شهر، امکانات و جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. اگر قصد سفر به آستارا یا ایزدشهر را دارید، بهتر است قبل از حرکت، اقدام به رزرو هتل مناسب نمایید. خوشبختانه، در حال حاضر، اکثر هتل های آستارا و ایزدشهر، بهترین خدمات و امکانات را در قیمت مناسب به میهمانان عزیز ارائه می‌دهند. در ادامه مقاله، به بررسی و مقایسه این دو شهر توریستی به‌عنوان مقصد گردشگری خواهیم پرداخت.   

معرفی شهر آستارا

شهر زیبای آستارا، از جمله شهرهای بزرگ در نزدیکی مرز ایران و جمهوری آذربایجان است که در منطقه تالش واقع شده است. این شهر، در استان گیلان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به مرز، از نظر اقتصادی و توریستی، جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور دارد. جالب است بدانید که دقیقاً در آنسوی مرز و در کشور آذربایجان، شهر دیگری به همین نام وجود دارد که مردمانی با فرهنگ مشابه ایرانی در آن زندگی می‌کنند. نام آستارا به معنای ستاره، منسوب به آناهیتا ملکه آب‌ها در ایران است و تاریخ چندهزار ساله این شهر را نشان می‌دهد.

آستارا به دلیل نزدیکی به مرز، دارای بازارها و مراکز خرید بسیار زیادی است و معمولاً هیچ گردشگری دست خالی از آن بر نمی‌گردد. پس اگر خرید سوغاتی برای شما اهمیت زیادی دارد؛ سفر به آستارا یک گزینه عالی محسوب می‌شود. در بازارهای آستارا، انواع اجناس خارجی اصل و کالاهای با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. همچنین امکان اقامت در کمپ‌ها و چادر زدن در جاهای دیدنی، برای همه مردم فراهم است.

معرفی شهر ایزدشهر

برای سفر به ایزدشهر، ابتدا بهتر است به‌طور کامل با آن آشنا شویم. ایزدشهر، یکی از شهرهای زیبای ساحلی استان مازندران است که در نزدیکی شهرستان محمودآباد واقع شده است. به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوان و آب‌و‌هوای بسیار عالی، این شهر مقصد بسیاری از گردشگران است. متأسفانه در سال‌های اخیر، این شهر هدف ساخت ویلاهای متعدد قرار گرفته است و به واسطه آن، بخشی از طبیعت شهر اشغال شده است. با این حال، ایزدشهر، آنقدر جاذبه طبیعی بکر دارد که گردشگران برای بازدید از تمام آنها فرصت کافی نداشته باشند.

همچنین، شهرک‌های باکیفیتی برای اقامت میهمانان و گردشگران ایجاد شده‌اند که اقامت آرامش‌بخشی را برای شما به‌ ارمغان می‌آورند. این شهر نیز همچون آستارا، دارای قدمتی طولانی است و نام آن در زبان طبری، ایزده خوانده می‌شود. به اهالی ایزدشهر در هزاره‌های قبل، تپوری گفته می‌شده است. سفر به ایزدشهر نیز به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان، جزو سفرهای محبوب گردشگران است.  

مقایسه مسیر آستارا با مسیر ایزدشهر

به آستارا سفر کنیم یا ایزدشهر؟

در این بخش قصد داریم، مسیرهای ارتباطی برای سفر به آستارا و سفر به ایزدشهر را بررسی کنیم. برای سفر به آستارا، بهترین کار این است که از شهر مبدأ، ابتدا به رشت برویم و سپس با عبور از صومع‌سرا، به سمت آستارا برویم. برای رفتن از صومعه‌سرا به آستارا، باید از جاده تالش عبور کنیم و در سه‌راهی پونل، به مسیر آستارا برویم. ایزدشهر نیز، در استان مازندران واقع شده و مسیر دسترسی راحتی دارد. برای سفر به ایزدشهر، می‌توانید از راه‌های مختلف محمودآباد و تهران اقدام کنید. مسافرین تهرانی، می‌توانند از جاده‌های چالوس یا هراز، به ایزدشهر بروند.

جاهای دیدنی آستارا

آستارا، نزدیک به دریای زیبای خزر است. سواحل رؤیایی، جنگل‌های و جاذبه‌های طبیعی بکر و آبشارهای بلند، تنها گوشه‌ای از جاهای دیدنی این شهر هستند. شاید بتوان این شهر را، نگین شهرهای ساحلی در استان گیلان خواند. در ادامه به معرفی مهمترین جاهای دیدنی آستارا خواهیم پرداخت.

گردنه حیران

گردنه حیران، از جمله دشت‌های رؤیایی و زیبا در آستارا است که در منطقه‌ای به همین نام، واقع شده است. بازدید از گردنه حیران، یعنی بازدید از جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و هوای مه‌آلود و رؤیایی! اگر به این گردنه زیبا سفر کردید؛ حتماً از رودخانه خروشان و زیبای آستارا یا آق چای بازدید کنید. تجربه سفر به گردنه حیران، خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

آبشار لاتون

به آستارا سفر کنیم یا ایزدشهر؟

اگر به جنوب آستارا سفر کنید، با آبشارهای زیبایی مواجه خواهید شد که یکی از بلند‌ترین آنها، آبشار لاتون است. این آبشار دارای ارتفاع 105 متر است که در نوع خود کم‌نظیر است. برای بازدید از آبشار بلند لاتون، باید به روستای کوته‌کومه بروید. در مجاورت این آبشار، کوه‌ها مرتفع و جنگلی انبوه وجود دارد که دیدن این جاذبه توریستی را جذاب‌تر کرده است. امیدواریم از دیدن این آبشار زیبا، نهایت لذت را ببرید.

تالاب استیل

تالاب استیل، جزو مهم‌ترین تالاب‌های کشور است که از نظر محیط‌زیستی، محل سکونت و مقصد مهاجرت گونه‌های متنوع و کمیاب جانوری است. هر ساله، دسته‌های زیبای پرندگان مهاجر، صحنه‌هایی رؤیایی را خلق می‌کنند که تماشای آنها بسیار لذت‌بخش است. اگر قصد دارید از این تالاب زیبا بازدید کنید؛ باید از جاده اصلی تالش به جنوب آستارا بروید. این تالاب در 7 کیلومتری آستارا واقع شده است.

جاهای دیدنی ایزدشهر

اکنون نوبت به معرفی جاهای دیدنی ایزدشهر می‌رسد برای سفر به ایزدشهر، آشنایی با جاذبه‌های توریستی این شهر، بسیار اهمیت دارد. از آنجا که ایزدشهر، جزو شهرهای ساحلی است؛ بنابراین باید منتظر جاهای دیدنی و ییلاقی فراوانی باشیم. در ادامه به معرفی مهمترین جاهای دیدنی ایزدشهر خواهیم پرداخت. اگر قصد بازدید از این مکان‌های دیدنی را دارید؛ بهتر است ابتدا اقدام به رزرو هتل های ایزدشهر نمایید تا اقامتی بی‌دردسر و آرامش‌بخش داشته باشید.

پارک جنگلی ایزدشهر

به آستارا سفر کنیم یا ایزدشهر؟

پارک جنگلی ایزدشهر، جزو بزرگترین پارک‌های جنگلی کشور است که در مساحتی به وسعت 15 هزار هکتار، برای بازدید گردشگران عزیز، محافظت می‌شود. بسیاری از افرادی که به این جنگل زیبا رفته‌اند، از صدای پرندگان متنوع، درختان کمیاب و متراکم، آب‌و‌هوای معتدل و فضای فوق‌العاده رؤیایی آن، خاطرات زیادی ثبت کرده‌اند. این پارک جنگلی، برای چادر زدن و مسافرت‌های خانوادگی و دوستانه، بسیار مناسب است.

جاده ایزدشهر به چمستان

شاید بسیاری از ما، جاده‌های رؤیایی زیادی را در کشورهای مختلف اروپایی دیده‌ باشیم. برای دیدن این‌گونه جاده‌ها، نیازی نیست که به قاره اروپا بروید. جاده زیبا و حیرت‌انگیز ایزدشهر به چمستان، قطعاً باعث شگفتی شما خواهد شد. قدمت این جاده، به زمان شاهان قاجار باز می‌گردد و در اطراف آن، ویلاهای متعددی به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که قیمت زمین در این منطقه، نسبت به دیگر مناطق ییلاقی بسیار کمتر است. بهتر است در سفر به آستارا حتماً از این جاده دیدن کنید.

شرایط آب و هوایی آستارا در مقایسه با ایزدشهر

آب‌و‌هوای هردو شهر آستارا و ایزدشهر، معتدل و مرطوب است. البته آستارا جزو شهرهای کوهستانی است؛ در حالی که ایزدشهر جزو شهرهای ساحلی است. برای سفر به آستارا، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان اقدام کنید. برای سفر به شهر ایزدشهر نیز، فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان است.

مقایسه هتل ها در هردو شهر

برای سفر به آستارا و یا سفر به ایزدشهر، بهتر است با هتل‌های باکیفیتی که در این شهرها وجود دارند، آشنا شوید. خوشبختانه، هتل‌های مختلف 2، 3 و 4 ستاره در شهرهای آستارا و ایزدشهر وجود دارند که می‌توانید برای یک اقامت عالی، در آنها اتاق رزرو کنید. از جمله بهترین هتل‌های آستارا می‌توان به هتل‌های اسپیناس، افرا، پارلا، ایساتیس و نگین استیل اشاره کرد. در ایزدشهر نیز، هتل‌های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به هتل‌های شهر و ناتل کنار اشاره کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: