بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
امروزه آرایشگری یکی از شغل‌های جذاب و پر درآمد به حساب می‌آید اما برای اینکه بتوان در این شغل به درآمد بالا رسید عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

امروزه آرایشگری یکی از شغل‌های جذاب و پر درآمد به حساب می‌آید اما برای اینکه بتوان در این شغل به درآمد بالا رسید عوامل مختلفی مانند میزان مهارت و تجربه، موقعیت مکانی آرایشگاه، روابط اجتماعی، تبلیغات، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت زمان و ساعت کاری، نحوه برخورد با مشتریان و ... نقش دارند. آرایشگری از آن دسته شغل‌هایی است که بازار رقابت در آن حسابی داغ است، بنابراین به عنوان یه آرایشگر فقط نباید به دنبال کسب مهارت و تجربه باشید بلکه باید نحوه برقرای ارتباط موثر با مشتری، روش‌های افزایش و جذب مشتری و تبلیغات موثر در این حوزه را هم یاد بگیرید.

در این مقاله ابتدا مواردی که می‌تواند به افزایش درآمد آرایشگاه کمک کند، معرفی کرده‌ایم و در ادامه شغل‌های پر درآمد آرایشگری را بررسی کردیم.

چطور از طریق آرایشگری به درآمد بالا برسیم؟

  • موقعیت مکانی آرایشگاه خود را در برنامه‌های مسیریابی ثبت کنید

اگر موقعیت مکانی آرایشگاهتان را در برنامه‌هایی مانند گوگل مپ ثبت کنید تعداد بیشتری از افراد می‌توانند آرایشگاهتان را ببینند و مشتریان جدید به راحتی می‌توانند به آرایشگاه بیایند.

  • مشتریان را به خرید محصولات آرایشگری تشویق کنید

در کنار ارائه خدمات آرایشگری می‌توانید چندین محصول با کیفیت آرایشی را به مشتریانتان پیشنهاد دهید. این کار را برای مشتریان قدیمی خود انجام دهید چون آن‌ها از کیفیت کار شما مطمئن هستند و خیالشان راحت است که محصولات پیشنهادیتان حتما از کیفیت خوبی برخوردار است.

  • رضایت مشتریان را جلب کنید

حتما زمانیکه خدمتی را به مشتری ارائه می‌دهید مطمئن شوید که از نتیجه کار راضی است و دقیقا همان چیزی که می‌خواهد را ارائه داده اید . اگر بتوانید نظر مشتری را جلب کنید او به افراد دیگر تبلیغ کارتان را می‌کند و به این ترتیب مشتریان جدید به سراغتان خواهد آمد.

  • رزور خدمات را آسان تر کنید

اگر مشتریان زیادی دارید شاید بهتر باشد که به فکر راه اندازی یک سایت حرفه‌ای باشید که مشتریان به‌راحتی بتوانند برای نوبت‌گیری از طریق آن اقدام کنند. از آنجاییکه آرایشگاه از هر قشر جامعه مشتری دارد بنابراین باید حواستان باشد که تا جای ممکن سایت به سادگی طراحی شود.

  • برای آرایشگاه هزینه‌های اضافی تولید نکنید

برای آرایشگاهتان بهترین و با کیفیت‌ترین لوازم را خریداری کنید اما از خرید وسایل‌های اضافی که واقعا به آن‌ها نیاز ندارید، خودداری کنید.

  • استفاده از فضای آرایشگاه مناسب و جذاب

برای دکور آرایشگاهتان وقت بگذارید و نظر چند طراح را بپرسید. چیدمان را طوری قرار دهید که هم مشتری و هم خودتان احساس راحتی داشته باشید. بعضی اوقات مشتری ممکن است چند ساعت منتظر بماند تا کارش انجام شود برای همین به دکوراسیون آرایشگاه توجه کنید. برای سرگرم شدن مشتری می‌توانید کاتالوگی از نمونه کارهایتان را تهیه کنید و در اختیار مشتری‌ها قرار دهید.

  • حواستان به رقیب‌هایتان باشد

در محیطی که قرار دارید آرایشگاه‌های برتر را شناسایی کنید و نوع خدمات و هزینه‌شان را بررسی کنید. سعی کنید شما هم قیمت منصفانه‌ای را به مشتری اعلام کنید.

  • خدمات متنوعی ارائه دهید

معمولا افراد سعی می‌کنند یک آرایشگاه را شناسایی کنند و کلیه خدماتی که لازم دارند را همانجا دریافت کنند. سعی کنید خدمات متنوعی را در آرایشگاه ارائه دهید تا بتوانید طیف بیشتری از مشتریان را پوشش دهید. برای این کار لازم است مهارت‌های مختلفی یاد بگیرید در اصل مهارت بیشتر برابر با سود بیشتر است. هیچوقت برای یادگرفتن مباحث جدید دیر نیست.

چطور از طریق آرایشگری به درآمد بالا برسیم؟

  • برای خدمات خود قیمت منصفانه‌ای داشته باشید

از عوامل مهم برای جذب و حفظ مشتری بحث قیمت است. شغل آرایشگری رقیبان زیادی دارد علاوه بر ارائه کار باکیفیت باید هزینه مناسبی هم از مشتری دریافت کنید، در غیر اینصورت مشتری جذب آرایشگاه‌های دیگر می‌شوند. می‌توانید با ارائه قیمت منصفانه یک مزیت رقابتی خوب ایجاد کنید و با این کار تعداد مشتری‌ها را افزایش داده و در بلند مدت حفظشان کنید.

  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

امروزه مردم وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام صرف می‌کنند. شما می‌توانید با هزینه‌ای کم به‌راحتی در اینستاگرام نمونه کارهایتان را با مردم به اشتراک بگذارید و به‌راحتی تبلیغ کنید و به جذب مشتری بپردازید. سعی کنید به طور مرتب پست و استوری و آن هم با کیفیت بالا بگذارید تا ارتباطتان را با کاربران افزایش دهید. پست های آموزشی تهیه کنید. هر از گاهی لایو برگزار کنید و سوالات کاربران پاسخ بدهید. به سوالاتی که مشتریان در دایرکت یا کامنت‌ها می‌پرسند حتما پاسخ دهید .در انتخاب هشتگ‌ها دقت کنید از هشتگ‌های مرتبط با حوزه آرایشگری و زیبایی استفاده کنید و حتما هشتگ اسم آرایشگاهتان را قرار دهید.

در بیو‌(Bio) اسم و آدرس و شماره تماس یا کلا راه‌های برقراری ارتباط با آرایشگاه را قرار دهید.

  • در همایش ها شرکت کنید

سعی کنید در همایش‌های مهمی که در سراسر دنیا برگزار می‌شود شرکت کنید شرکت در همایش باعث گسترس دامنه ارتباط‌ها می‌شود. با شرکت در همایش می‌توانید خودتان را به بقیه معرفی کنید و جدیدترین نمونه کارها را ببینید و با آرایشگرهای حرفه‌ای صحبت کنید.

  • با متدهای روز آشنا باشید و دوره آموزشی آرایشگری ببینید

بدون شک یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر درآمد آرایشگران، مهارتشان است. هر چقدر یک آرایشگر حرفه‌ای‌تر باشد می‌تواند دستمزد بالاتری دریافت کند. آرایشگاه زنانه دارای خدمات متنوعی است و مشتریان بیشتری دارد بنابراین بهتر است به سراغ دوره‌های حرفه‌ای آموزشی آرایشگری بروید و از یک مرکز متخصص آن‌ها را یاد بگیرید. آکادمی فوق تخصصی الهه بیوتی با ارائه بیش از ۳۰ مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای و با داشتن ۲۰ سال تجربه آموزش آرایشگری، ابزار و دانش مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در یک شغل پر سود، فردی موفق باشید. آموزشگاه الهه بیوتی دوره‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند که در ادامه 7 دوره پردرآمد آرایشکری را معرفی می‌کنیم:

  1. دوره بافت مو: این دوره شامل آموزش بافت کف سری، بافت آفریقایی، بافت مکزیکی، بافت فرانسوی، بافت با موی اضافه، بافت به شکل تل و بافت مو از بغل سر می‌شود.
  2. دوره کوتاهی مو: آموزش کوتاهی مو به صورت صفر تا صد در آموزشگاه آرایشگری زنانه الهه بیوتی توسط بهترین مربیان فنی حرفه ای برگزار می‌شود. این دوره شامل آموزش‌های جامع مربوط به کوتاهی مو از جمله:آموزش آماده سازی موی مشتری قبل از شروع کار، آموزش کوتاهی پایه، آموزش پیتاژ مو، آموزش کوتاهی با موزر، آموزش كوتاه كردن چتري، آموزش کاهش حجم موها و آموزش انواع مدل‌های کوتاهی مو می‌شود.
  3. چطور از طریق آرایشگری به درآمد بالا برسیم؟

  4.  
  5. دوره اکستنشن مژه: این دوره شامل آموزش طراحی اکستنشن مژه با توجه به فرم چشم مشتری، آموزش اکستنشن کلاسیک، آموزش اکستنشن والیوم، آموزش اکستننشن مژه مگاوالیوم، آموزش اکستنشن مژه روسی، آموزش اکستنشن مژه اسپانکی و آموزش مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه می‌شود.
  6. دوره کاشت ناخن: این دوره شامل آشنایی با روش‌ها و ابزارهای کاشت ناخن، آموزش کاشت پایه، آموزش کاشت ناخن با تیپ، آموزش کاشت ناخن با فرمر، آموزش کاشت ناخن پودری ، آموزش کاشت ناخن هلویی و آموزش ژلیش و لمینت ناخن است.
  7. دوره میکاپ و گریم عروس: این دوره شامل تجزیه و تحلیل پوست، شکل‌های صورت و رنگ‌های پوست، اطلاعات لازم درباره‌‎ی رنگ‌های گرم و سرد، تصحیح رنگ و پنهان کردن، روش‌های پاکسازی پوست، بهداشت و ایمنی پوست، آشنایی با ابزارهای لازم، ترکیب آرایش چشم، استفاده از مژه مصنوعی، تکنیک‌های برجسته‌سازی سایه‌زنی و کانتور حرفه‌ای، دستیابی به بهترین فرم لب‌ها، شکل دادن به ابرو، خودآرایی، گریم حرفه‌ای، آرایش عروس و تکنیک‌های مشاوره مشتری است.
  8. دوره رنگ و مش: در آکادمی الهه بیوتی مراحل رنگ کردن مو با روش‌ها و تکنیک‌های جدید توسط بهترین مربیان آموزش داده می‌شود.
  9. دوره کراتینه مو: دوره آموزش کراتین مو شامل شناخت انواع موها، ریباندینگ مو، کراتینه مو، گلوبال و نانوگلوبال، بوتاکس مو و پروتئین تراپی است.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با کسب در آمد بالا از طریق آرایشگری آشنا کنیم و به دوره‌های پرطرفدار در این حوزه اشاره کردیم که با استفاده از هرکدام به‌راحتی می‌توانید مشغول به کار شده و کسب درآمد کنید. اما مسئله مهم انتخاب یک آموزشگاه معتبر برای یادگیری این حرفه است که پیشنهاد ما به ‌کارگیری از دوره‌های آموزشگاه الهه بیوتی است. درواقع متقاضیان در این آموزشگاه، به انواع تخصص‌ها دسترسی خواهند داشت و بنا به نیاز می‌توانند از هرکدام استفاده کنند. حال برای این‌که بتوانید از خدمات الهه بیوتی بهره‌مند شوید، کافی است که از طریق سایت آموزشگاه الهه بیوتی به آدرس elahebeauty.com، با مشاوران و کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز