بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

انتخاب نوع مناسب موکت آشپزخانه می‌تواند به عالی جلوه دادن فضا و همچنین محافظت از کف کمک کند. در کنار این دو مورد حس آرامشی که دکوراسیون آشپزخانه به اعضای خانواده القا می‌کند هم مهم است. با چنین طیف وسیعی از گزینه‌های موجود برای بررسی، ممکن است روند پیدا کردن یک موکت مناسب دلهره‌آور به نظر برسد. اما برای سهولت شما در این مجال چند نکته برتر را بررسی کرده‌ایم. البته تمرکز اصلی ما بر انتخاب رنگ مناسب است؛ زیرا جلوه‌دهی موکت‌ها با رنگ همیشه تأثیرگذاری بیشتری داشته است.

انتخاب بهترین رنگ موکت آشپزخانه در 10 گام

  1. سبک زندگی خودتان در آشپزخانه را بررسی کنید
    قبل از انتخاب بهترین رنگ موکت برای آشپزخانه، باید در نظر داشته باشید که آشپزخانه یک منطقه پر تردد است؛ بنابراین خرید موکت‌هایی با طیف رنگی تیره یا طرح‌دار به نمونه‌های روشن تصمیم درستی خواهد بود؛ زیرا انواع موکت‌های تیره کثیفی و لکه‌ها را به راحتی پنهان می‌کنند. با این حال، اگر نمی‌توانید بدون موکت رنگ روشن کار کنید، مطمئن باشید که تمیز کردن آن برای شما بسیار آسان باشد.
  2. دکوراسیون کلی آشپزخانه را در نظر بگیرید
    موکت آشپزخانه باید با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه شما انتخاب شود. برای آشپزخانه‌ای به سبک روستایی، باید از موکت‌هایی استفاده کنید که ظاهری روستایی دارند یا تم طبیعی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین، یک موکت با طرح‌هایی مانند توت فرنگی یا آفتاب‌گردان به خوبی با آن سبک هماهنگ می‌شود. به همین ترتیب، آشپزخانه‌ای به سبک کلاسیک با خرید موکت پرزبلند چند رنگ و باشکوه، زیبا به نظر می‌رسد.
  3. یک کنتراست بصری با رنگ‌های موکت آشپزخانه ایجاد کنید
    از موکت می‌توان برای جداسازی یا تعریف فضاها در یک مکان استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید به راحتی با استفاده از دو موکت مختلف، بخش غذا پختن خود را از ناهارخوری آشپزخانه جدا کنید. هنگامی که از بیش از یک موکت در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، حتما آنها را در اندازه‌های مختلف انتخاب کنید؛ زیرا فرش‌های هم اندازه فضای کلی شما را به نصف تقسیم می‌کنند. از طرفی در مورد استفاده از موکت‌های متعدد حساس باشید که آیا سبک آنها با یکدیگر هماهنگ است یا خیر. الگوهای متخاصم و سبک‌های متضاد زیاد می‌تواند حس هارمونی در فضای کلی شما را از بین ببرد و جلوه‌ای ناخوشایند ایجاد کند.
  4. از رنگ‌های روشن و الگوهای برجسته استفاده کنید
    اگر آشپزخانه شما به دلیل رنگ‌های ساده روی دیوار یا کاغذ دیواری تک رنگ کسل‌کننده به نظر می‌رسد، با خرید موکت طرح دار، جذابیت بیشتری به مکان اضافه کنید. با انتخاب موکت آشپزخانه با نقش و نگارهای آراسته و رنگ‌های روشن، حال و هوای آشپزخانه خود را تغییر خواهید داد.

    انتخاب بهترین رنگ موکت آشپزخانه در 10 گام

  5.  به یک شکل واحد برای موکت آشپزخانه وابسته نباشید
  6. به جای استفاده از موکت‌های مستطیلی معمولی، به سراغ جدیدترین مدل موکت آشپزخانه بروید. با انتخاب نمونه‌های گرد، بیضی یا مربعی شکل، به آشپزخانه خود جذابیت بصری متفاوتی بدهید. شکل غیرمعمول به موکت کمک می‌کند تا به نقطه کانونی مکان تبدیل شود و در نتیجه تأثیر زیادی بر کل دکوراسیون بگذارد. می‌توانید با استفاده از موکت تک رنگ یا رنگ‌های متضاد، تأثیر آن را قوی‌تر کنید.
    صرف نظر از نوع کف آشپزخانه شما، استفاده از موکت‌های کوچک همیشه گزینه خوبی برای یکسان‌سازی تم و طرح رنگ آشپزخانه شما است. در واقع، اگر می‌خواهید هیجان را به آشپزخانه خود بیاورید، افزودن موکت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  7. وسایلی که در آشپزخانه هستند را بررسی کنید
    موکت آشپزخانه می‌تواند با میز ناهارخوری هماهنگ شود؛ اما به این شرط که اصلا میزی برای این مکان انتخاب کرده باشید. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما سنتی است، احتمالا میز ندارید. در این موقعیت هماهنگ کردن موکت با کابینت‌ها مهم است. بهتر است یا از رنگ‌هایی در یک تونالیته استفاده کنید و یا به سمت انتخاب رنگ‌های متضاد بروید.
  8. آشپزخانه محل غذاخوری هم محسوب می‌شود؟
    در برخی از خانه‌های ایرانی بله. بیشتر خانواده‌های ایرانی عادت دارند غذا را در همان آشپزخانه سرو کنند. برخی برای این کار سفره را روی زمین پهن می‌کنند. در نتیجه موکت انتخاب شده برای آشپزخانه باید بتواند تمام محیط را پوشش دهد. زیرا ما روی پارکت و یا سرامیک‌ها نمی‌نشینیم. در واقع برای انتخاب بهترین موکت آشپزخانه باید به نوع استفاده از محیط توجه ویژه داشته باشیم.
  9. قانون 60-30-10 را در رنگ‌بندی با موکت آشپزخانه نظر بگیرید
    این قانون به ما می‌گوید که هنگام ترکیب رنگ‌ها باید 60 درصد از دکوراسیون خود را در رنگ اصلی نگه دارید (این رنگ معمولا رنگ دیوارها یا کابینت‌های شما است). رنگ‌های مکمل 30 درصد از فضا را اشغال می‌کنند، در حالی که 10 درصد باقیمانده باید با یک رنگ برجسته طراحی شود. با توجه به این الزام شما باید موکت آشپزخانه‌ای را انتخاب کنید که رنگ‌های مکمل با فضای کلی را ارائه کند.
  10. رنگ‌های داخلی و خارجی را جدا انتخاب کنید
    برای داشتن یک طراحی شخصی می‌توانید رنگ موکتی که داخل آشپزخانه است را متفاوت‌تر از موکت‌های سالن انتخاب کنید. این کار می‌تواند ظاهری منحصر به فرد ایجاد کند. اگر آشپزخانه شما دارای دو نقطه ورودی طبیعی یا مناطق بسیار پرتردد مانند دو طرف جزیره است، موکت‌های متضاد را انتخاب کنید. یک موکت قرمز در مقابل سرامیک‌های سفید و یا یک موکت طرح‌دار در تضاد با کف‌پوش ساده می‌تواند گزینه خوبی باشد. در واقع شما تعادل و هماهنگی را به هم می‌زنید تا زیبایی بیشتری را به دست آورید. همچنین یک موکت طراحی شده با رنگ‌های صورتی و آبی که با دقت در جلوی سینک و در مسیر طبیعی آشپزخانه به اتاق ناهارخوری قرار گرفته است، جلوه دهی بسیار خوبی خواهد داشت.
    انتخاب بهترین رنگ موکت آشپزخانه در 10 گام
  11.  به دنبال ترکیب رنگ و طرح باشید
    گرچه موکت آشپزخانه ساده بسیار زیباست؛ اما وجود یک نقش الماس، طرح راه راه یا طرح عجیب دیگری روی موکت هم می‌تواند زیبا باشد. البته این طرح باید مکمل بقیه دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. بسته به ظاهر دلخواه شما برای آشپزخانه، می‌توانید موکت‌هایی را در رنگ‌های شاد یا خنثی انتخاب کنید. برای مثال، اگر کابینت‌های قهوه‌ای و پیش‌خوان‌های چند رنگ دارید، موکت‌های خاکستری ملایم با نوارهای باریک ممکن است مناسب باشند.

کلام آخر
در این مبحث سعی کردیم با طرح راهکارهایی به شما کمک کنیم که برای انتخاب موکت آشپزخانه مناسب خودتان ایده‌یابی کنید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید یک موکت با رنگ گرم یا روشن انتخاب کنید تا کمی تضاد رنگی ایجاد کنید. همچنین مهم است که به سلیقه شخصی خودتان فکر کنید و اینکه آیا دوست دارید آشپزخانه شما رنگارنگ باشد یا مینیمالیست. با رنگ‌های مختلف مانند قرمز روشن یا آبی تیره بازی کنید تا رنگی را انتخاب کنید که واقعا دوست دارید و هر روز دیدن آن برایتان خسته کننده نیست.
 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: