بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

تختخواب مینیمال و ساده

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که پیرو مد و سبک‌های جدید در المان‌های دکوراسیون داخلی خود هستند، احتمالا با سبک مدرن و مینیمالیسم آشنایی دارید. افراد در سبک مدرن زندگی امروزی، بیشتر پیرو سادگی هستند و زیبایی را در سادگی می‌بینند. تختخواب به عنوان یک کالای خواب، جزو آن دسته از لوازم خانه است که کاربران در انتخاب و خرید آن وسواس و حساسیت زیادی نشان می‌دهند؛ به همین خاطر این روزها تختخواب مینیمال و ساده به عنوان کالای خواب ترند شناخته شده و طرفداران بسیاری دارد. در تختخواب مینیمال و ساده همانطور که مشخص است سادگی و زیبایی را، در کنار هم تعریف کرده‌اند و تلفیق این دو ویژگی شما را به شدت هیجان‌زده خواهد کرد.

تختخواب مینیمال و ساده

تختخواب مینیمال چیست؟

برای آشنایی با تختخواب مینیمال و ساده بهتر است ابتدا با سبک مینیمال آشنا شوید. این روزها سبک مینیمال در بخش‌های مختلف زندگی افراد دیده می‌شود و سرویس خواب نیز از این قاعده مستثنا نیست. در سبک مینیمال یک اصل مهم همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و آن هم سادگی و کاربردی بودن است. سبک ساده هیچگاه قدیمی نمی‌شود و همیشه جذابیت‌های خود را دارد. یک تختخواب مینیمال، کاملا ساده بوده و از هر گونه تجمل‌گرایی دور است. این نوع تخت، از ساده‌ترین و البته باکیفیت‌ترین متریال‌ها ساخته می‌شود. بیشترین متریال مصرفی در ساخت این نوع از تختخواب‌ها، چوب است؛ به همین خاطر در کاتالوگ سرویس خواب مینیمال بیشتر با تختخواب چوبی مواجه می‌شوید.‌ در این سبک، از رنگ‌های ساده و روشن استفاده می‌شود، رنگ چوب نیز بیشتر حالت خنثی دارد.

تختخواب مینیمال و ساده

اهمیت استفاده از تختخواب مینیمال و ساده

همانطور که می‌دانید این روزها زندگی آپارتمان نشینی در واحدهای مسکونی کوچک و نقلی به یک امر معمول در زندگی افراد تبدیل شده است. تختخواب مینیمال گذشته از سادگی، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که استفاده از آن را برای اتاق خواب‌های کوچک ایده‌آل می‌سازد. اولین فاکتوری که در ساخت این نوع از تخت خواب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، ساخت یک تختخواب نقلی برای استفاده بهینه از فضا است. مینیمال در لغت به معنای حداقل است. تختخواب مینیمال و ساده از ابعاد استانداردی برخورداری است؛ اما سادگی آن فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. با وجود اینکه تختخواب مینیمال طرح بسیار ساده‌ای دارد؛ اما با این حال دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید تختی به سلیقه خود انتخاب کنید.

استراحت کردن روی این نوع تختخواب ساده، به خصوص تختخواب چوبی مینیمال، می‌تواند آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد. ساده‌گرایی می‌تواند دغدغه‌های اضافی را از شما دور کند؛ در نتیجه شما می‌توانید پس از یک روز شلوغ در یک اتاق ساده و آرام، روی تختخواب مینیمال و ساده خود، جسم و روحتان را ریکاوری کنید. تختخواب ساده و مینیمال از رنگ‌های خنثی تشکیل شده است. در واقع این خاصیت سبک مینیمال است؛ اما شما می‌توانید با استفاده از کالای خواب رنگی، یک تضاد جالب ایجاد کنید و فضای اتاق خواب را جذاب‌تر سازید.

 

انواع تختخواب مینیمال

تختخواب مینیمال و ساده تنوع طرح و مدل زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به تختخواب بدون کتیبه، مسطح، گوش‌دار و ... اشاره کرد. این چند مدل، بیشترین طرفدار را در بین کاربران دارند. هرگز در تخت‌خواب‌های مینیمال به دنبال فریم کلاسیک یا تاج‌های بزرگ نباشید. این فاکتورها کاملا با ماهیت این تختخواب‌ها در تضاد هستند. تخت‌خواب‌های ساده سبک مینیمالیسم دارای چهارچوب، تاج کوتاه و ساده‌ای هستند. البته به جز تختخواب چوبی، تخت‌های باکسی هتلی نیز جزو سبک مینیمال محسوب می‌شوند. این نوع تخت‌ها کاملا ساده بوده و کم‌ترین فضا را اشغال می‌کنند.

تختخواب مینیمال و ساده
تختخواب مینیمال در انواع تک نفره و دونفره به تولید می‌رسد. با توجه به اینکه تختخواب دونفره بیشتر برای زوج‌ها استفاده می‌شود، استفاده از رنگ‌های خنثی در آن یک امر طبیعی است؛ اما در مورد تختخواب تک نفره که پای جنسیت افراد به میان می‌آید، یک نکته وجود دارد. در تختخواب‌های تک نفره، دختر بودن یا پسر بودن صاحب تختخواب، چندان اهمیتی ندارد؛ چون این تختخواب‌ها از رنگ‌های خنثی تشکیل شده‌اند و در واقع حالت اسپرت دارند‌. اندازه این تختخواب‌ها استاندارد خاصی دارد؛ اما امکان سفارشی آن در ابعاد دلخواه نیز برایتان فراهم است.

 

ویژگی‌های تختخواب مینیمال

این نوع سرویس خواب، جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون اتاق خواب در عصر مدرن امروز دارد. بارزترین ویژگی این تختخواب که راجع به آن صحبت کردیم، زیبایی در عین سادگی است. اگر جنبه‌های کاربردی این کالاها را بررسی کنید، خواهید دید که این نوع تخت از بهترین متریال‌ها ساخته شده و کیفیت بالایی دارد‌. ظرافت در کنار مقاومت بالا یک ویژگی مهم در ساخت این نوع از تختخواب است. حمل و نقل این تخت‌ها نیز بسیار راحت انجام می‌شود.

 

قیمت تختخواب مینیمال و ساده

این تصور اشتباه در بین برخی از افراد وجود دارد که هرچه سرویس خواب ساده‌تر باشد، هزینه تمام شده خرید آن کم‌تر است. شاید این ذهنیت در مورد تخت‌خواب‌های کلاسیک صدق کند؛ چون در این نوع از سرویس خواب، تجمل‌گرایی بیشتری دیده می‌شود؛ اما در مورد تخت‌خواب‌های مینیمال داستان کمی متفاوت است. قبل از هر چیزی باید بدانید که به هیچ وجه نباید قیمت تخت‌های مینیمال و کلاسیک را با یک دیگر مقایسه کنید.

قیمت خرید تختخواب مینیمال و ساده به مدل آن، نوع و کیفیت متریال مصرفی، برند تولیدکننده و فاکتورهایی از این قبیل بستگی دارد. هرچند محصولات ترند و مد روز قیمت بالاتری دارند؛ اما در مورد این تختخواب باید بدانید که با توجه به ویژگی‌های آن، معمولا قیمت‌گذاری منصفانه‌ای انجام می‌شود. در نهایت بهتر است برای تهیه تختخواب مینیمال مورد علاقه خود با قیمت مناسب، یک مرکز معتبر و به‌روز را انتخاب کنید.

تختخواب مینیمال و ساده

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به تختخواب مینیمال و ساده صحبت کردیم. این نوع تخت خواب همانطور که از نام آن مشخص است، یک سرویس خواب ساده است که در سبک مدرن امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است. این روزها در هر اتاق خوابی که دکوراسیون مدرن دارد، یک سرویس خواب مینیمال به چشم‌ می‌خورد. این نوع تخت خواب در عین سادگی بسیار زیبا، لاکچری و کاربردی است، همچنین ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز