بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
یزد ، نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان به خاطر بافت تاریخی و معماری منحصر بفردش یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران محسوب می‌گرد از این رو لازم است قبل از سفر به این شهر زیبا اطلاعات کافی در مورد بهترین هتل های این شهر داشته باشید.

یزد با معماری بی‌نظیر خانه‌ها و بادگیرهایش و کوچه‌های باریک و قدیمی اولین شهر خشتی جهان است. این شهر زیبا به تازگی به عنوان دومین شهر تاریخی زنده جهان پس از ونیز به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

شهر یزد پر از شگفتی است و هر گردشگری که پا به این شهر می‌گذارد از دیدن سقف‌های گنبدی شکل قدیمی، خانه‌های خشتی و آثاری که هنوز بدون تغییر مانده‌اند شگفت‌زده می‌شود. اما لذت سفر به یزد زمانی دو چندان می‌شود که در یکی از بهترین هتل های یزد اقامت کنید.

در شهر یزد مسافران می‌توانند در هتل‌های جدید و تازه ساخت یا خانه‌های قدیمی که امروزه تبدیل به هتل شده‌اند و جزو بهترین هتل های سنتی یزد هستند اقامت داشته باشند و با برخورداری از بهترین امکانات، راحتی و آسایش را در مدت زمان سفر خود تجربه کنند. اگر قصد دارید به شهر یزد سفر کنید در این مقاله از سوربان همراه ما باشید زیرا قصد داریم به معرفی بهترین هتل های یزد بپردازیم.

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

بهترین هتل های یزد از لوکس و مدرن تا سنتی

  • هتل سنتی باغ مشیر الممالک یزد

یکی از بهترین هتل های سنتی یزد، هتل چهاره ستاره باغ مشیر الممالک است که پس از بازسازی بنای قدیمی در سال ۱۳۷۹ تبدیل به یک هتل شده است. این هتل با وسعت ۱۳۰۰۰ متر مربعی در خیابان انقلاب و بلوار مشیر قرار دارد.

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

این هتل سنتی و زیبا یکی از خانه‌های قدیمی شهر یزد است و در زمان مظفرالدین شاه قاجار به دست میرزا فتح الله مشیرالممالک ساخته شده است. باغ مشیر الممالک در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و قبل از این که یک هتل باشد یک اثر تاریخی بی‌نظیر است.

به علت دسترسی راحت باغ مشیر الممالک به جاذبه های شهر یزد، گردشگران در مدت زمان اقامت خود در این مکان به راحتی می‌توانند از بافت قدیمی یزد دیدن کنند و از تماشای قسمت‌های مختلف خود هتل هم لذت ببرند. درختان سبز سر به فلک کشیده، دیوارهای آجری و جوی‌های باریک وسط باغ همگی بر جذابیت اقامت در این باغ می‌افزایند. از امکانات این هتل می‌توان به چایخانه سنتی، کافی‌شاپ، وای‌فای، خشکشویی و رستوران اشاره کرد.

  • هتل داد از بهترین هتل های یزد

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

هتل داد یزد یکی از بهترین هتل های یزد است که قدمتی نود ساله دارد. این هتل ۶ ستاره جزو هتل های سنتی یزد است و در میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین واقع شده است. مرحوم «حاج عبد الخالق داد» کسی بود که این بنا را از خشت و کاهگل به عنوان یک بنگاه باربری در سال‌های آغازین سده ۱۳ هجری شمسی بنا کرد و تا سال ۱۳۷۲ این بنا با کاربری مهمانپذیر و حمل و نقل کالا به کار خود ادامه داد. اما ۸ سال بعد از تعطیلی این بنگاه، در سال ۱۳۸۰ فرزندان و نوادگان حاج عبد الخالق داد، این بنای زیبا و دیدنی را مرمت و بازسازی کردند و در نتیجه هتل کلاسیک ایرانی و یزدی «داد» را به وجود آوردند.

امروزه این هتل دارای ۸۸ اتاق یک تخته، دو تخته، سه تخته، اتاق‌های متصل به هم، اتاق ماه عسل و رویال سوئیت است و امکانات اتاق‌ها شامل روم سرویس، صبحانه، یخچال، پاور سوئیچ، مبلمان، دراور، آباژور، میز تحریر، بالکن، کمد لباس، تلفن در اتاق، آب رایگان، تلویزیون، حمام، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، صندوق امانات داخل اتاق، سیستم اعلام حریق، مینی بار با هزینه، سیستم تهویه مطبوع دراتاق، اینترنت در اتاق، تلویزیون، ، لوازم بهداشتی، دمپایی، چای ساز، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق و سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق هستند.

از امکانات هتل هم می‌توان به رستوران سنتی، کافی شاپ در فضای باز، پارکینگ اختصاصی، خدمات تور، مجموعه ورزشی و خدمات پزشکی اشاره کرد. همچنین این هتل به اکثر مکان‌های دیدنی یزد مانند مسجد جامع، آتشکده زرتشیان، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان نزدیک است و دسترسی راحتی به آن‌ها دارد.

  • هتل موزه فهادان

هتل موزه فهادان یا خانه تهرانی‌ها با چهار ستاره، یکی دیگر از بهترین هتل های یزد است. این هتل به عنوان اولین هتل موزه ایران علاوه بر معماری بی‌نظیر فرصت تماشای آثار قدیمی و عتیقه را هم به گردشگران می‌دهد. هتل موزه فهادان در گذشته از خانه‌های اعیانی محله فهادان بوده و زمان ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد.  این هتل موزه دارای ۳۰ اتاق، تالاری بزرگ، سه حیاط، چاه خانه، هشتی، سرداب، دربند و سه بادگیر بزرگ است. همچنین هتل موزه فهادان به آثار تاریخی شهر یزد مانند خانه لاری‌ها، خانه ملک‌زاده و زورخانه ابوالفضل نزدیک است.

  • هتل پارسیان صفائیه

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

هتل پارسیان صفائیه یزد هتلی ۵ ستاره و سنتی است که به عنوان یکی از بهترین هتل های شهر یزد شناخته می‌شود. این هتل در خیابان تیمسار فلاحی یزد، جنب میدان امام حسن واقع شده است . معماری خاص این هتل تلفیقی از سنت و مدرنیته بوده و در دو بخش مجزا طراحی شده است. یک بخش با معماری مدرن و یک بخش با معماری سنتی این فرصت را برا

ی مسافران فراهم کرده تا مدت زمان اقامتشان را در سبک دلخواهشان سپری کنند. دو بخش مجزا در فاصله ۱۵۰ متری یکدیگر قرار گرفته‌اند و در این فاصله، فضای سبز قرار دارد. هتل پارسیان صفائیه دارای کلیه امکانات رفاهی برای راحتی مسافران است و اتاق‌های آن همگی رو به منظره باغ و فضای سبز هتل هستند.

برخی از امکانات هتل پارسیان صفائیه یزد شامل لابی،، صندوق امانات، نمازخانه، فروشگاه، خود پرداز، آتلیه، آژانس مسافرتی، چایخانه سنتی، کافی شاپ، تاکسی سرویس، ترانسفر رفت با هزینه، کافی نت، سالن ورزشی، آرایشگاه، پارکینگ، ماساژ و خشکشویی هستند.

  • هتل ارگ جدید یزد

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

هتل ارگ جدید یکی از بهترین هتل های یزد است. این هتل چهار ستاره در نزدیکی دخمه زرتشتیان قرار دارد. نمای بیرونی هتل ارگ جدید مانند بناهای قدیمی یزد از آجر و کاهگل ساخته شده و معماری داخلی آن به صورت مدرن است. این هتل سه طبقه دارد و ۱۵۰ اتاق آن همگی مشرف به رشته کوه‌های شیرکوه و دخمه هستند.

از امکانات هتل می‌توان به کافی شاپ حیاط مرکزی، کافی شاپ داخل لابی، سالن جشن تولد، سالن کنفرانس، رستوران صبحانه، فضای ورزشی بوت کمپ، رستوران ناهار و شام، روم سرویس ۲۴ ساعته و غرفه صنایع دستی و ترمه اشاره کرد. همچنین هتل ارگ جدید به فرودگاه و ایستگاه راه آهن نزدیک است.

  • هتل لاله یزد

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

هتل لاله یزد یک هتل سه ستاره است که ساختمان آن از دوران قاجار بر جای مانده است. بنای این هتل تا چندین سال قبل متروکه بود اما بعد از بازسازی به یکی از بهترین هتل های یزد تبدیل شد. این هتل هم اکنون دارای ۴۰ اتاق بوده و با امکاناتی مانند ترانسفر فرودگاه، خشکشویی، خدمات درمانی، وای فای، فروشگاه و غرفه، سالن ورزشی آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

  • هتل کاروان

هتل کاروان یزد هتلی ۳ ستاره است که در سال ۱۳۷۹ افتتاح شده است. این هتل در بلوار آزادگان یزد قرار دارد و دارای ۲۶ اتاق است. از امکانات این هتل زیبا می‌توان به فضای باز برای پیاده روی، پارکینگ، رستوران‌های متنوع، وای‌‌فای، کافی شاپ، خشکشویی، صندوق امانات، تورهای یک روزه، تاکسی سرویس داخل شهری، سالن برگزاری جشن‌ها و مراسم و فضای تمرین اشاره کرد.

  • هتل سنتی رز

هتل رز یکی دیگر از بهترین هتل های یزد است که در میدان شهید بهشتی، ابتدای خیابان امام، کوچه فرهنگ قرار دارد. این هتل به آثار تاریخی شهر یزد مانند مجموعه امیرچخماق و موزه آیینه و روشنایی بسیار نزدیک است و مسافران در مدت زمان اقامت خود به راحتی می‌توانند به این اماکن سر بزنند. برخی از امکانات هتل سنتی رز شامل سالن ورزش، سونا، جکوزی، رستوران در فضای باز، آشپزخانه عمومی، راهنمای تورهای گردشگری، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام و آشپزخانه عمومی هستند.

  • هتل سنتی پارس یزد

هتل سنتی پارس یزد دارای ۱۸ اتاق است و در خیابان امام خمینی ، خیابان فهادان یزد قرار دارد. این هتل هم مانند دیگر هتل های سنتی یزد یادگاری از دوران قاجار است و در یک فضای سنتی و جذاب از گردشگران و مسافران پذیرایی می‌کند. هتل ۳ ستاره پارس یزد جزو هتل‌های تازه تاسیس شهر یزد است و بنای قدیمی آن پس از بازسازی و مرمت، در سال ۱۳۹۶ تبدیل به هتل شده است.

  • هتل سنتی هومان

بهترین هتل های یزد در سال 1402 از لوکس و مدرن تا سنتی + عکس و آدرس

هتل سنتی هومان یزد یکی از خاص‌ترین و جدیدترین هتل‌های شهر یزد است که بنای آن پس از بازسازی در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است. این هتل قبلا متعلق به اولین تاجر طلای یزد بوده و به «خانه زرگان» هم مشهور است. هتل سنتی هومان در سه طبقه ساخته شده و دارای ۲۲ اتاق و سوئیت است. وسعت کلی بنا هم به دو هزار متر مربع می‌رسد.

از امکانات این هتل می‌توان به لابی، صندوق امانات، نمازخانه، فتوکپی، فکس، پرینتر، زنگ هشدار، چایخانه سنتی، رستوران بام، کافی شاپ، اتاق چمدان، روزنامه، صرافی، فضای سبز، پذیرش ۲۴ ساعته، دستگاه واکس کفش، ترانسفر رفت با هزینه، ترانسفر برگشت با هزینه، کپسول آتش نشانی، سیستم اعلام حریق، خدمات بیدار باش، خدمات باربری، خدمات تور، تلفن در لابی، پارکینگ، خدمات خانه داری، خدمات تهیه بلیط، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون در لابی، اینترنت در لابی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در لابی اشاره کرد.

کلام آخر

در این مقاله چند نمونه از بهترین هتل های یزد را به شما معرفی کردیم. اگر به این شهر سفر کرده باشید قطعا با تعداد زیادی از هتل های سنتی و مدرن مواجه خواهید شد که امکانات مختلفی را برای راحتی مسافران فراهم کرده‌اند. شما عزیزان می‌توانید با یک جستجوی ساده هتل مورد نظرتان را طبق سلیقه خودتان انتخاب کنید و از اقامت خود در شهر تاریخی یزد لذت ببرید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز