بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

7 آیتم مهم در لیست خرید عقد که نباید فراموش کنید!

خرید مراسم عقد یکی از خاطره‌انگیزترین خریدهایی است که افراد در طول زندگی مشترک خود تجربه می‌کنند. برای برگزاری مراسم عقد نیاز به خرید وسایلی دارید که باید پیش از شروع جشن آن‌ها را آماده کنید. برای تهیه وسایل عقد باید به فرهنگ و رسوم خود توجه داشته باشید.

انتخاب وسایل عقد در شهرهای مختلف با‌توجه‌به فرهنگ حاکم در منطقه با سایر شهرها تفاوت دارد؛ ولی به‌طورکلی خرید برخی آیتم‌ها مانند حلقه، لباس عروس و ست ساعت برای عقد در همه فرهنگ‌ها دیده می‌شود. در این مطلب به ۷ وسیله مهم در لیست خرید عقد اشاره کرده‌ایم. پس اگر در نزدیکی مراسم عقدکنان خود هستید، چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مطلب کنید.

۱. حلقه؛ ضروری‌ترین آیتم در لیست خرید عقد
در آیین مراسم عقد رسم بر این است که پس از جاری شدن خطبه عقد، عروس و داماد حلقه در دست هم کنند. از این‌رو قبل از شروع مراسم باید برای خرید حلقه اقدام کنید. حلقه عروس و داماد می‌تواند به‌صورت ست یا متفاوت خریداری شود. برخی افراد در روز نامزدی نشانی را به عروس تقدیم می‌کنند که به‌عنوان پشت حلقه شناخته می‌شود و تکمیل‌کننده حلقه عروسی است.
اگر پشت حلقه را ساده انتخاب کرده‌اید، حلقه را نگین‌دار انتخاب کنید یا بالعکس. همچنین برخی دامادها طبق رسوم خود در زمان عقد به عروس ساعتی را هدیه می‌دهند. اگر رسم شما هم هدیه دادن ساعت در روز عقد به عروس خانم است، باتوجه‌به قیمت ساعت مچی زنانه مارک دار اصل ساعتی ساده یا نگین‌دار را برای عروس تهیه کنید.

۲. ساعت ست عروس و داماد؛ وسیله‌ای ضروری در فهرست خرید عقد
ساعت ست یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های فهرست خرید عقد است. خرید ساعت از زمان‌های بسیار دور در ایران رواج داشته است. برخی معتقدند تهیه ساعت به منظور گذران اوقاتی خوش در کنار هم است. به عبارت دیگر عروس و داماد به یکدیگر نشان می‌دهند که در هر لحظه و ساعت به یاد یکدیگر هستند.
برای خرید ساعت گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. بیشتر عروس و دامادها ترجیح می‌دهند ساعت ست اورجینال و مارک‌داری را برای یکدیگر خریداری کنند. برای تهیه ساعت اورجینال می‌توانید قیمت ساعت مچی مردانه لاکچری و ست ساعت را از طریق فروشگاه اینترنتی واچ مارکت مشاهده کنید. سپس باتوجه‌به بودجه خود مدلی مناسب را بخرید.

7 آیتم مهم در لیست خرید عقد که نباید فراموش کنید!

۳. سرویس طلا؛ آیتم جدانشدنی از لیست خرید عقد
در حین خطبه عقد ۳ بار از عروس در مورد رضایتش به اجرای عقد سوال می‌شود. در این زمان برای اینکه عروس رضایت خود را نسبت به عقد اعلام کند، کادویی به‌عنوان زیرلفظی به او می‌دهند. این کادو می‌تواند دستبند، گردنبند یا یک ساعت ست اصل با ساعت داماد باشد. همچنین در انتهای مراسم خانواده داماد سرویسی از طلا را به عروس تقدیم می‌کنند.

۴. لباس عروس و داماد؛ کلیدی‌ترین خرید برای مراسم عقدکنان
لباس عروس و داماد یکی دیگر از اقلام لیست خرید عقد است که باید از سمت عروس برای داماد و از سوی داماد برای عروس خریداری شود. رنگ لباس عقد برای خانم‌ها در هر شهر ایران متفاوت است؛ ولی لباس رسمی عقد برای آقایان یک کت‌شلوار رسمی است. بر اساس توافق، این لباس را داماد می‌تواند در روز عروسی هم به تن کند.

۵. عطر و ادکلن؛ یکی از مهم‌ترین ملزومات خرید عقد برای عروس و داماد
در ایران هیچ مراسمی بدون انجام تشریفات انجام نمی‌شود. یکی از رسوم عقد این است که داماد برای عروس کادوهایی را تهیه کند. عطر و ادکلن یکی از اقلام خرید عقد است که معمولا طبق سلیقه عروس انجام می‌شود. در برخی از شهرها خانواده عروس نیز برای داماد هدایایی مانند عطر تهیه می‌کنند. مراسم عقد روز خاطره‌انگیزی است که در ذهن همه می‌ماند. ازاین‌رو توصیه می‌شود که برای خرید عطر و ادکلن به دنبال رایحه‌های شیرین و خاص بروید.

۶. در لیست لوازم عقد، خرید کیف و کفش را فراموش نکنید
در لیست خرید عقد باید به تهیه کیف و کفش نیز اشاره کنیم. معمولا برای عروس کفشی با رنگ سفید انتخاب می‌شود که آن را می‌تواند در مراسم عروسی نیز به پا کند. در برخی شهرها برای داماد نیز کت‌شلوار و کفش مناسبی تهیه می‌کنند. همچنین در لیست لوازمی که به عروس هدیه داده می‌شود، اقلام متفاوتی چون کیف رسمی و کیف روزمره وجود دارد که عروس در دوران عقد از آن‌ها در مراسم مختلف استفاده می‌کند.

۷. در فهرست وسایل عقد خرید آینه و شمعدان را مدنظر داشته باشید
آینه و شمعدان یکی دیگر از وسایل ضروری لیست خرید عقد است که به‌معنای نور و روشنایی خریداری می‌شود. در برخی شهرها معتقدند هنگام جاری شدن خطبه عقد باید عروس و داماد برای برقراری مهر و صمیمیت، درون آینه به یکدیگر نگاه کنند. به همین دلیل در طراحی سفره‌های عقد ایرانی حتما یک آینه و شمعدان قرار می‌دهند. پس از مراسم عقد، عروس و داماد آینه و شمعدان را به خانه خود می‌برند تا مهر همیشه در خانه آن‌ها جاری باشد.

7 آیتم مهم در لیست خرید عقد که نباید فراموش کنید!

ساعت ست عروس و داماد را از واچ مارکت، متنوع‌ترین فروشگاه ساعت، تهیه کنید

تهیه لیست خرید عقد به شما کمک می‌کند که خرید آیتم‌های ضروری برای برگزاری مراسم عقدکنان را فراموش نکنید. سرویس طلا، حلقه، لباس عروس و داماد، آینه و شمعدان و ست ساعت از مهم‌ترین اقلام فهرست عقد هستند. برای تهیه هر یک از آیتم‌ها باید زمان کافی بگذارید تا بهترین نوع آن را خریداری کنید. در مورد خرید ساعت بهتر است به یک فروشگاه معتبر با تنوع محصولی بالا مراجعه کنید که ساعت‌هایی متنوع برای عروس و داماد را در کلکسیون خود دارد.

واچ مارکت یکی از فروشگاه‌هایی است که در زمینه فروش انواع ساعت اورجینال فعالیت دارد. از مزیت‌های این فروشگاه می‌توانیم به تنوع محصولی بالا، ضمانت اصالت کالا، عرضه بهترین قیمت و تحویل سریع کالا اشاره کنیم. برای تهیه ساعت از فروشگاه واچ مارکت به آدرس watchmarket.shop بروید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(7 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز