بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه به او بگویم دوستش دارم؟

عاشق شدن آسان است، اما عاشق ماندن یک چالش واقعی است! چطور می‌توانیم با وجود همۀ خواسته‌ها، تعارضات و خستگی و درماندگی‌های زندگی روزمره، رابطه‌مان را تازه و رو به جلو نگه داریم؟

درباره کتاب راه و رسم عشق ورزی

چگونه می‌توان عشق واقعی را یافت و آن را برای همیشه نزد خود نگه داشت؟

کتاب راه و رسم عشق ورزی نوشته‌ی گوردون لیوینگستون به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید چه‌ کسی را از خود دور کنید و چه ‌فردی را چنان گرامی بدارید که گویی زندگی‌تان به آن بستگی دارد.

کتاب‌های دکتر گوردون لیوینگستون (Gordon Livingston) همواره از دیدگاه مخاطبان بین‌المللی پس از ترجمه به زبان‌های گوناگون به اندازۀ آثار اریک فروم محبوبیت داشته‌اند و بینش‌های ژرفی درباره فلسفه زندگی انسان مطرح کرده‌اند.

اکنون او در کتاب جدیدش با عنوان راه و رسم عشق ورزی (How to love: choosing well at every stage of life) با بیان اندرزهایی حیاتی شما را با شیوه‌ی درست عشق‌ورزی به همسر و همینطور محبت به انسان‌های دیگر در موقعیت‌های مختلف آشنا می‌سازد.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب راه و رسم عشق ورزی به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه ، مراجعه نمایید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

دکتر لیوینگستون در این کتاب سعی دارد تا رویکرد خود را درباره این که به چه نوع افرادی باید محبت ورزید (یا نورزید) و چگونه بهترین مسیرها را در هر پیچی از روابط عاطفی انتخاب کرد، بیان نماید.

البته تمرکز اصلی او بر روی این است که به شما کمک کند تا ویژگی‌های شخصیتی خودتان و دیگران را به درستی بشناسید، زیرا این ویژگی‌ها که به اندازه خوشه‌های ستاره‌ای در کهکشان‌های عالم تنوع دارند هم می‌بایست شیوه‌های سازگاری شما با دیگران را روشن سازند و هم پرتویی بر واکنش‌های رفتاریتان نسبت به دیگران بتابانند.

در واقع لیوینگستون همانند کتاب قبلی خود با عنوان «زود پیر می‌شویم و دیر عاقل» در اینجا نیز به مسائل پراهمیت زندگی انسان می‌پردازد تا شما را با راهکارهای اساسی از زبان روانشناسان متخصص آشنا کند، نه از راه یادگیری آزمون و خطا، چرا که اگر فروشنده‌ای شما را فریب دهد، فقط پولتان از دست می‌دهید. اما اگر قلبتان را به یک فرد نالایق هدیه کنید، خیلی بیشتر از آنکه بتوانید متصور شوید از دست خواهید داد. بنابراین باید مراقب انتخاب‌هایی که خوشبختی شما به آن‌ها وابسته است، باشید.

 

کتاب راه و رسم عشق ورزی مناسب چه کسانی است؟

اگر عشق و رابطه یکی از دغدغه‌های ذهنی شماست و همچنین به مسائل روانشناسی نیز علاقه دارید، این کتاب ترکیبی از هر دو موضوع را به شما ارائه می‌دهد.

چگونه به او بگویم دوستش دارم؟

جملات برگزیده‌ی کتاب راه و رسم عشق ورزی:

- زیبایی تا ابد به خودش در آینه زل می‌زند. اما تو خودت ابدیت و آینه‌ای.

- هر فردی باید در ازدواج با کسانی که بسیار منظم و کنترل‌گر هستند دقت کند، مگر اینکه دارای شخصیت وابسته باشید و به سازماندهی زندگی خود توسط فردی دیگر نیاز داشته باشید.

- مهربانی فضیلتی ضروری است، که در میان دیگران جریان پیدا می‌کند، و برای ما خوشبختی به ارمغان می‌آورد.

- من هرگز به گروهی که شخصی مثل خودم عضو آن باشد، ملحق نمی‌شوم.

هم‌اکنون با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، هزاران کتاب رایگان را مطالعه نمایید. همچنین برای خرید کتاب و دانلود آن به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع بیش از چهار میلیون کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

 

در بخشی از کتاب راه و رسم عشق ورزی می‌خوانیم:

اهمیت موضوع انواع متفاوت شخصیت‌ها این است که کاملاً آشکار و قابل ‌شناسایی نیستند. اگر این درست باشد، ما در مورد شناسایی این افراد و نوع برخورد با آن‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد. در عوض، این شخصیت‌ها اشتراکاتی هم دارند، و همۀ ما این توانایی را داریم که بدانیم از دیگران چه می‌خواهیم.

برای مثال، عکس‌العمل عادی فردی را در‌ نظر بگیرید، که به او می‌گوییم چه کاری باید انجام دهد، یا چرا این کار برای ما و یا سازمان اهمیت دارد. اگر توضیحات کامل نباشد، اینطور برداشت می‌شود که کار نامعقول است و ما انرژی و زمان‌مان را بیهوده تلف می‌کنیم. همچنین می‌توانیم در خصوص شفاف‌سازی اهداف نیز سوال کنیم. داستان مورد علاقۀ من در این خصوص مربوط به مدیری است که 100‌ درصد مشارکت برای صندوق اتحادیۀ شرکت تعیین کرده بود. مطلع شد که یکی از کارگران به نام "جانسون" این موضوع را نپذیرفته است؛ او را صدا کرد و گفت «یا شرکت می‌کنی یا اخراج.» کارگر پاسخ داد: «خوشحال می‌شوم که مشارکت کنم.» مدیر با تعجب سوال کرد: «بسیار‌ خُب، چرا از قبل شرکت نکردی؟»، کارگر پاسخ داد: «چون کسی قبلاً در ‌مورد صندوق اتحادیه برای من توضیح نداده بود.»

به عبارت دیگر، ما می‌توانیم دیدگاه منفعل - تهاجمی را در مورد وظایف شخصی یا کار استفاده کنیم. اگر این کار را انجام دهیم، توجه به این که چه کاری انجام می‌دهیم یا چه رفتاری داریم، کاملاً حائز اهمیت است. همچنین باید با خودمان صادق باشیم که این پاسخ ما مربوط به رفتار ماست یا موقعیتی که در آن قرار گرفتیم. شغل یا حتی ازدواج ما می‌تواند به این موضوع بستگی داشته باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز