بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چمن مصنوعی چیست و چرا تا این اندازه محبوب شده است؟ طولانی بودن زمان مورد نیاز برای رشد چمن‌های طبیعی، آسیب‌پذیرتر بودن آن‌ها و همچنین نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر همگی از دلایلی هستند که موجب شده است افراد ترجیح دهند به جای استفاده از چمن طبیعی، چمن مصنوعی خریداری کنند. چمن‌های مصنوعی به دلیل ویژگی‌ها و مشخصات فیزیکی که دارند برای نصب در زمین‌های ورزشی، ویلاها، حیاط، تراس و... بسیار مناسب هستند. برای برای طراحی دکوراسیون فضای ویلا یا حیاط خانه خود به کمک چمن‌های مصنوعی می‌توانید از یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در تهران کمک بگیرید.

انواع چمن مصنوعی برای نصب در محوطه ویلا و زمین های ورزشی

انواع چمن های مصنوعی که توسط فروشگاه یا یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی فروخته می‌شوند، از نظر میزان مقاومت با یکدیگر متفاوت هستند. الیاف برخی از این چمن‌ها زبر و محکم هستند درحالی که برخی دیگر از آن‌ها الیافی بسیار نرم و لطیف دارند. از همین‌رو حین خرید چمن مصنوعی باید به کاربری آن توجه داشته باشید. برای مثال اگر قصد دارید این چمن را برای پوشش کف زمین بازی فرزندان خود خریداری کنید، باید چمنی با الیاف نرم و همچنین مقاوم و دارای طول عمر بالا خریداری کنید.

برای خرید چمن مصنوعی می‌توانید از شرکت‌های معروفی که در زمینه دکوراسیون پذیرایی، اداری یا باغ و ویلا فعالیت می‌کنند کمک بگیرید. قیمت چمن مصنوعی بر حسب متر مربع، احساس نرمی و لطافت آن و همچنین میزان مقاومت و دوام این چمن از عوامل مهم و تاثیرگذار خرید چمن مصنوعی به شمار می‌روند. یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی از چمن‌های مرغوب برای طراحی دکوراسیون استفاده می‌کند. بنابراین بهتر است برای نصب این چمن‌ها از متخصص این کار درخواست کمک کنید.

انواع چمن مصنوعی از نظر جنس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم در خرید چمن مصنوعی، جنس الیاف آن است. در طراحی دکوراسیون اداری مانند طراحی روف گاردن‌های که در محل شرکت‌ها قرار دارند نیز از چمن مصنوعی استفاده می‌شود. این چمن‌ها اغلب جنبه تزئینی دارند به همین خاطر در مقایسه با چمن مصنوعی برای زمین بازی شاید به نرمی و لطافت زیادی احتیاج نداشته باشد. توجه به چنین نکاتی کمک می‌کند که انتخاب درستی داشته باشید و هزینه اضافه‌ای بابت خرید چمن مصنوعی غیرکاربردی پرداخت نکنید.

انواع چمن مصنوعی برای نصب در محوطه ویلا و زمین های ورزشی

چمن مصنوعی از جنس نایلون

نخ‌های نایلونی یکی از متریال‌هایی هستند که برای تولید چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. الیاف نایلون بسیار مقاوم و محکم است و همین موضوع سبب می‌شود که چمن مصنوعی‌هایی که از جنس نایلون هستند، دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند. به دلیل مقاومت بالای چمن مصنوعی‌های نایلونی عموما از این چمن‌ها برای پوشش کف زمین‌های ورزشی مانند فوتبال، گلف و... استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن

الیاف چمن‌های مصنوعی ممکن است از جنس پلی اتیلن نیز باشد. این چمن‌ها به دلیل ظرافت بیشتری که نسبت به دسته‌ قبلی دارند، عموما برای مکان‌هایی چون خانه یا ویلا استفاده می‌شوند. طراحان دکوراسیون آشپزخانه، اداری و آشپزخانه برای پوشش دهی کف محوطه ویلاها یا تراس خانه‌ها از این نوع چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. این نوع چمن مصنوعی شباهت بسیار زیادی به چمن طبیعی دارد به همین خاطر تشخیص آن برای سایر افراد دشوار است.

چمن مصنوعی از جنس پلی پروپیلن

اگر به دنبال یک چمن مصنوعی ارزان برای پوشش محوطه ویلا یا حیاط خود هستید، می‌توانید چمن مصنوعی‌های پلی پروپیلن را خریداری کنید. این چمن اگرچه در مقایسه با چمن‌های نایلونی از ظرافت کمتری برخوردار هستند، اما در نوع خود و بسته به قیمتی که دارند می‌توان آن‌ها را جزو چمن‌های کاربردی و مقرون به صرفه به شمار آورد. توجه داشته باشید که این دسته از چمن‌ها دوام و ماندگاری چندان بالایی ندارند بنابراین اگر مکانی که قرار است کف آنجا را با چمن مصنوعی پوشش دهید پر رفت و آمد است، بهتر است از دیگر انواع چمن مصنوعی استفاده شود.

از چمن مصنوعی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

انواع چمن مصنوعی برای نصب در محوطه ویلا و زمین های ورزشی

کاربری‌های انواع چمن مصنوعی گسترده است چراکه از این متریال می‌توانید هر جایی که نیاز به یک کفپوش مقاوم و در عین حال زیبا دارید استفاده کنید. برخی از کاربری‌های چمن مصنوعی عبارت است از:

  • زمین فوتبال: یکی از بیشترین مکان‌هایی که در آنجا از چمن مصنوعی استفاده می‌شود، زمین‌های ورزشی علی الخصوص زمین فوتبال است. چمنی که قرار است برای پوشش کف زمین فوتبال استفاده شود باید تراکم بالایی داشته باشد چراکه این چمن‌ها دائما با ضربه پای فوتبالیست‌ها و برخورد توپ با سطح آن مواجه هستند به همین خاطر لازم است که مقاومت بیشتری داشته باشند.
  • تزئین حیاط یا ویلا: از دیگر کاربردهای چمن مصنوعی می‌توان به کاربری تزئیناتی آن اشاره کرد. اغلب کافی شاپ‌ها یا رستوران‌هایی که در محل روف گاردن یک ساختمان اداری یا تجاری راه اندازی شده‌اند برای زیباتر شدن محیط از این چمن‌ها برای پوشش کف استفاده می‌کنند. همچنین شما می‌توانید برای پوشش تراس خانه خود نیز از چمن مصنوعی استفاده کنید. آپارتمان نشینی انسان را از طراوت طبیعت دور کرده است پس می‌‌توان با پرداخت هزینه‌ای کمتر این چمن‌های مصنوعی را جایگزین گیاهان طبیعی کرد.
  • پوشش کف زمین بازی کودکان و مهدکودک‌ها: مهدکودک‌ها و زمین‌های بازی نیز می‌توانند برای زیباتر شدن محیط و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن بچه‌ها کف را با چمن‌هایی نرم و لطیف پوشش دهند. در تولید چمن‌هایی که برای استفاده در محیط‎هایی مرتبط با کودکان تولید می‌شوند از رنگ‌ها و مواد مضر و شیمیایی استفاده نمی‌شود. به همین خاطر این چمن‌ها هیچگونه حساسیتی ایجاد نکرده و این یک مزیت بزرگ است.

قیمت چمن مصنوعی چقدر است؟

می‌توانید از طریق تماس با فروشگاه یا بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون تهران از قیمت هر متر مربع چمن مصنوعی مطلع شوید. توجه داشته باشید که با خرید چمن مصنوعی ارزان ممکن است کمی بعد مجددا مجبور شوید چمن‌ها را تعویض کنید چراکه چمن‌های ارزان چندان استاندارد نبوده و نمی‌توان دوام بالایی را از آن‌ها انتظار داشت. حین خرید چمن و انتخاب از میان گزینه‌هایی که پیش رو دارید باید به این فکر کنید که این چمن قرار است کجا نصب شود. اگر جنبه ظاهری و زیبایی چمن چندان برایتان اهمیت ندارد، می‌توانید از چمن‌های مقرون به صرفه‌تر نیز استفاده کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: