بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

دقت کردید هر چه که زمان بیشتری میگذره ، عمل های زیبایی مختلفی هم وارد حیطه پزشکی میشه!؟ گاهی اوقات اسم عمل های زیبایی را می شنویم که حتی فکر نمی کردیم چنین امری ممکن باشه و چنین عضوی از بدن و صورت را بشه عمل کرد. با این حال حتی با ورود جراحی های زیبایی مختلف ، اما می توانیم بگوییم عمل بینی همچنان در صدر قرار دارد. یعنی با اینکه امروزه افراد می توانند هر نقطه از صورت و بدن خود را با انجام یک عمل جراحی تغییر دهند ، انتخاب اکثر متقاضیان تغییر دادن دماغ است. حتی افرادی هستند که نه تنها یکبار بلکه دوبار تحت این پروسه قرار می گیرند که در اصطلاح به آن عمل ترمیمی بینی هم می گویند. البته نیازمند شدن به جراحی ثانویه میتونه دلایل مختلفی داشته باشد.

اما بحث اصلی ما این است که چرا با گذشت این همه مدت همچنان جراحی کردن دماغ پر طرفدارترین عمل زیبایی می باشد؟ به خصوص در کشور ما ! حتی افراد اگر به انجام جراحی های زیبایی دیگر هم تمایل داشته باشند ، در کنار آن از جراحی بینی غافل نمی شوند. خوب حالا می خواهیم با همدیگر به بحث و گفتگو بپردازیم تا علت این قضیه را متوجه شویم.

دکتر جاودانی : جراحی بینی از صفر تا 100

تاثیر فوق العاده یکی بینی خوش فرم در جذابیت صورت

همانطور که مشخص است ، دماغ در وسط صورت قرار دارد. هر چیزی هم که در مرکزیت قرار بگیرد ناخودآگاه تا حد زیادی در معرض توجه قرار گرفته و هر آنچه اطرافش باشد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. این قانون برای بینی هم صدق می کند. زمانی که یک بینی با قوز و بر آمدگی بسیار ، بدون قرینگی و به اصطلاح کج و کوله در میان دیگر اجزای صورت قرار بگیرد فکر می کنید چه اتفاقی پیش میاد. به احتمال خیلی زیاد اولین چیزی که یک بیننده توجه اش به آن جلب می شود همین دماغ پر از عیب و ایراد است. به این صورت ، دیگر زیبایی چهره فرد ، مثلا چشمان درشت او و لب های خوش فرم و برجسته اش آن طور که باید خودنمایی نمی کنند و به عبارتی قربانی دفورمیتی بینی می شوند. برعکس این قضیه هم هست ؛ یعنی زمانی که شکل و ظاهر بینی بسیار زیبا و متناسب باشد ، به خاطر جذابیتی که برای صورت ایجاد می کند در کانون توجه قرار می گیرد و حتی باعث می شود که سایر اجزای صورت نیز در معرض دید قرار بگیرند. حالا متوجه شدید خوش فرم بودن یا نبودن بینی میتونه چه تاثیری در میزان زیبایی صورت داشته باشد ؟ پس منطقی است که این عمل خیلی پر طرفدار باشد.

تاثیر زیبایی در اعتماد به نفس

همه ما خواهان این هستیم که اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم ؛ چون میدانیم که این خصیصه میتواند چه ابعاد مثبتی برای شخصیت و جایگاه اجتماعی مان داشته باشد. بخشی از داشتن اعتماد به نفس بالا به داشتن چهره ای آراسته بر می گردد. هر زمان که شما نسبت به ظاهر و صورت تان احساس خوب و مثبتی داشته باشید ، این حس مثبت به طور ناخودآگاه باعث می شود اعتماد بالایی نسبت به خود پیدا کنید. عمل بینی هم می تواند در این قضیه دخالت داشته باشد. گاهی بینی برخی افراد که دارای عیوب بسیاری است ، موجب می شود فرد از وجود آن بر روی صورت اش خجالت بکشد و از حضور در خیلی از مکان ها اجتناب کند. زمانی که شما به دکتر علی جاودانی برای انجام جراحی بینی یا حتی عمل بینی ترمیمی مراجعه می کنید ، ایشان حتی راجع به این گونه مسائل هم با شما صحبت می کند. در هر حال نمی توانیم تاثیر زیبایی و آراستگی را در داشتن اعتماد به نفس و ارتباطات اجتماعی مطلوب نادیده بگیریم.

یادآوری !

علاوه بر مبحث زیبایی ، این را بدانید که اختلالات عملکردی و مشکلات تنفسی که حالا فرد به صورت مادرزادی مبتلا بوده و یا در اثر برخی حوادث به آن ها دچار شده نیز از جمله دلایلی هستند که منجر به تصمیم گیری افراد برای عمل کردن دماغشان می شود. چون که کاملا واضح است بینی چه نقش اساسی در بدن دارد.

این را هم به یاد داشته باشید که بر عکس گذشته ها ، امروزه آقایان نیز در صف متقضایان عمل بینی قرار گرفته اند. همین مسئله موجب شده که آمار انجام این عمل به طور چشمگیری بالا برود.

مهمترین نکاتی که باید راجع به عمل بینی بدانید !

جراحی بینی پروسه ای است که در راستای اهداف زیبایی و درمانی به طور جداگانه و یا حتی به طور همزمان قابل انجام است. متقاضیان می توانند بعد از مراجعه به یک دکتر خوب و گرفتن راهنمای از سمت ایشان ، بینی خود را به فرم های مختلفی مثل طبیعی و عروسکی جراحی کنند. البته در انتخاب این مدل ها باید حتما مواردی مثل گوشتی یا استخوانی بودن دماغ را نیز مد نظر قرار دهید که باز هم در این شرایط جراح بینی به کمک شما می آید.

یکی از مواردی که متقاضیان از آن واهمه دارند مسئله بیهوشی است ؛ حتی برخی به دنبال این هستند که آیا جراحی بینی بدون بیهوشی هم انجام می شود؟ شما می توانید دماغ تان را تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام دهید اما شما تصمیم گیرنده نهایی نیستید ، بلکه جراح است. شما خواسته و دلیل اضطراب تان را بیان می کنید و ایشان پس از بررسی پیشینه پزشکی تان و مواردی که از جانب شما بیان شده ، بهترین تصمیم را اتخاذ می کند.

بعد از عمل هم باید بدانید که موظف به رعایت مراقبت هایی می باشید تا فرم بینی تان به هم نریزد و با پایان دوران نقاهت ، شاید یک نتیجه فوق العاده و بینی خوش فرم باشید.

چطوری از جراحی بینی بهترین نتیجه را بگیریم ؟

حالا که تا حد زیادی متوجه شدید چرا عمل کردن دماغ اینقدر خواهان دارد ، به نظرتان چگونه می توان از این پروسه بهترین نتیجه را کسب کرد؟ عوامل زیادی هستند که شما را در رسیدن به هدف یاری می کنند. اول از همه انتخاب بهترین جراح بینی است. یک دکتر خوب تمام جوانب پروسه را بررسی می کند و به اصطلاح صفر تا صد جراحی بینی را برایتان توضیح می دهد. مسئله بعدی این است که صرفا به خاطر زیبایی از نقش عمکردی بینی چشم پوشی نکنید. یعنی مدلی که برای دماغتان می خواهید انتخاب کنید تنها به لحاظ زیبایی ارزیابی نشود بلکه باید حواستان باشد مدل انتخابی شما کارکرد بینی را مختل نکند. در یک کلام انتخاب و خواسته منطقی از عمل داشته باشید.

خلاصه میتوانیم بگوییم که عمل بینی یک تیر است و صد نشان ! یعنی شما وقتی دماغتان را عمل کردید و به نتیجه دلخواه رسیدید ، جذابیت چهره تان دو چندان شده ، اعتماد به نفس تان بالا می رود ، اگر مشکل تنفس شما را از انجام برخی کارها و ورزش ها منع می کرد طی جراحی این مسئله کاملا حل می شود و حتی شما را از انجام دیگر پروسه های زیبایی بی نیاز می کند. یعنی اینکه تا وقتی که به بینی خوش فرم خود دست پیدا نکردید ، امکان دارد هر زمان که به صورت تان نگاهی می اندازید با خود می گویید که باید چشم هایم این شکلی شود ، لب ها بزرگتر شوند ، گونه ها برجسته شوند و موارد این چنینی ؛ اما به محض عمل کردن دماغ و زیباتر شدن آن ، متوجه زیبایی دیگر اجزای صورت تان هم می شوید و دیگر هزینه ای بابت جراحی اضافه نخواهید داد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: