بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راز ماندگاری یک رابطه عاشقانه چیست؟

یک رابطه عاشقانه را می توان به راحتی با نیروی محرکه احساسات شدید و گاه حتی غیر منطقی تشخیص داد.
بی تردید عشق به رفتار شما جهت می دهد، افکارتان را هدایت می کند، عملکرد های فیزیکی و شیمیایی در بدن تان را تغییر می دهد و روی زندگی شما تاثیر به سزایی دارد.

زن و شوهر در طول زندگی مشترک خود به بهانه های مختلف از جمله اولین، دومین و ... دهمین سالگرد ازدواج، عشق خود را به یکدیگر ابراز می کنند اما اثبات عشق و زیبایی آن شاید در این باشد که روزی، جایی و در نقطه ای متن تبریک سالگرد ازدواج عاشقانه روی کیک ازدواج حک شود ...

اما راز دوام و ماندگاری عشق چیست و چگونه می توان سال های سال در کنار همسر که روزی عاشقانه با هم پیوند زناشویی بسته اید زندگی رمانتیکی را تجربه کنید؟
برای شکوفا کردن یک رابطه باید به یک سری جزئیات و نکات ساده و در عین حال مهم توجه داشت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

قدر شگفتی های زندگی تان را بدانید

بخش جادویی رابطه شما دقیقا همان چیزی است که ناشناخته مانده است، مثلا کشف این که شریک زندگی تان در کودکی عاشق آتش بازی بوده، در دبیرستان فلوت می نواخته یا در کلاس سوم دبستان برای اولین بار با پدرش به ماهیگیری رفته است.

تماشای خوشحالی او وقتی با گربه اش بازی می کند و لذتی که از خوردن یک بستنی کاراملی می برد همگی اکتشافاتی هستند که به شما این امکان را می دهد تا به شکلی منحصر به فرد او را بشناسید.

عادات و خصوصیات آزار دهنده اش را بپذیرید

تلاش برای تغییر همسرتان به فردی که خودتان می خواهید اغلب باعث ایجاد خفقان در رابطه مشترک شده و به شکست محکوم می باشد.

بگذارید قضاوت های شما نرم تر و متعادل تر شده، محدودیت ها و آسیب پذیری های یکدیگر را در آغوش بکشید و هرگز بخش هایی از کلیت وجود هم را رد نکنید.
انسان ها در طول زندگی خود تغییر می کنند و چقدر خوب است که این تغییرات در جهت بهتر شدن باشد اما هرگز نباید او را وادار کنید به چیزی که نمی خواهد تبدیل شود.
شناخت و پذیرش واقعیت وجودی همسرتان و نه ایده آل هایی که از او در ذهن تان ساخته اید یک پروسه طولانی مدت به درازای یک عمر است و برای حفظ رابطه در طولانی مدت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

بیشتر بدانید و ترس های مخفی خود را ابراز کنید

هر چه بیشتر بدانید که همسرتان چه احساس و افکاری دارد و پشت رفتارهایی که انجام می دهد چه علتی نهفته است بیشتر و بهتر می توانید یکدیگر را درک کرده و بپذیرید.

توجه داشته باشید انرژی مورد نیاز برای پنهان کردن رازها، انرژی لازم برای جریان پیدا کردن احساسات را خنثی می کند و زمانی که این موانع برداشته شوند عشق و اشتیاق در زندگی تان بیشتر از قبل خواهد بود.

با آینده روبرو شوید

راز حقیقی در آن چه در پیش روی زندگی شما قرار دارد نهفته است، در آن چه هنوز در راه است و کسی که قرار است در آینده به آن تبدیل شوید.
به رویاهای خود اجازه دهید که بسط پیدا کنند و زندگی مشترک خود را در آینده تصور کنید.

اجازه دهید احتمال داشتن تجربه های مشترک به واقعیت زندگی تان تبدیل شود و برای اختلافاتی که هر از گاه بین شما رخ می دهد ارزش قائل شوید تا زندگی مشترک تان ادامه پیدا کرده و دوستی بین شما شکوفا شود.

توجه داشته باشید که می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید اما هرگز روی نتیجه آن سرمایه گذاری نکنید.

ملایم بودن و مراقبت را تمرین کنید

عشق و علاقه بین زوجین با فداکاری، مراقبت از یکدیگر و هوای هم را داشتن رشد می کند و تقویت می شود.
همان طور که دوستی و صداقت می تواند عشق را زنده نگه دارد، مراقب هم بودن می تواند اکسی توسین را تقویت کرده که باعث می شود به آن سوی علاقه مندی های شخصی خودمان نگریسته و نیازهای طرف مقابل خود را نیز ببینیم.

نقش تماس فیزیکی را دست کم نگیرید

روابط عاشقانه با لذت تماس و تزریق احساسات مثبت و انرژی حاصل از تماس فیزیکی به طرفین رابطه پاداش می دهند.
احساسات مربوط به شیمی بدن به خودی خود اغوا کننده هستند و میل به تماس مداوم و مکرر ایجاد می کنند. چه دوپامین با لذت و خوشی به شما پاداش دهد یا اکسی توسین با صمیمیت و لمس احساسات نوع دوستانه خودتان، به هر حال تماس فیزیکی جایگزین ندارد و رابطه جنسی می تواند صادقانه ترین و قوی ترین نوع ارتباط ها باشد.

حسادت را بپذیرید

حسادت به شما درباره نیازی هشدار می دهد که برآورده نمی شود و زمانی رخ می دهد که همسرتان به جای توجه کردن به شما حواسش جای دیگری باشد.
خواه این حواس پرتی شخص دیگری باشد یا یک فعالیت خاص یا یک پروژه کاری و غیره ... به احساسی که درباره این مسئله در دل دارید توجه داشته باشید.
بهترین راه برای مقابله با این موضوع این است که ناراحتی خود را بشناسید و هر کاری که می توانید انجام دهید تا با توجه به نیازهای خود احساسات تان را مستقیم به همسرتان بیان کرده و در عین حال به یکدیگر فضایی بدهید تا با افراد دیگر، مکان ها و غیره ارتباط داشته باشید.

زبان یکدیگر را یاد بگیرید

چه زمانی بیشتر از همیشه احساس می کنید مورد توجه قرار گرفته اید؟ چه زمانی بیشتر احساس عاشق بودن می کنید؟
واکنش های ساده در روابط اهمیت زیادی دارند. در واقع افراد آن چه خودشان دوست دارند در حق عزیزان خود نیز انجام می دهند.
به عنوان مثال اگر خانمی با نوازش شدن شانه هایش توسط همسر احساس کند مورد عشق و توجه قرار گرفته ممکن است برای بیان عشق خود به همسرش همین کار را برایش انجام دهد.

یا اگر یک مرد زمانی که همسرش شام خوشمزه ای برایش تدارک می بیند حس می کند عاشقش است احتمالا سعی می کند با رفتاری مشابه مثلا بیرون بردن همسرش، عشقش را به او ابراز کند، اگرچه شاید همسرش ترجیح دهد در خانه بماند و روی مبل لم بدهد!

برگرفته از: psychologytoday



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: