بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

وان جکوزی؛ انتخابی عالی برای فضاهای سرپوشیده ویلایی

در بسیاری از استخرها از جکوزی‌های عمومی استفاده می‌شود که بیشتر افراد لذت حضور در این جکوزی‌ها را تجربه کرده‌اند. با تولید وان‌های جکوزی‌ خانگی امکان استفاده از آن‎‌ها در فضای باز تراس و حیاط ویلاها و حتی در داخل محیط‌های خانگی فراهم شده است.مکانیزم وان‌ جکوزی ، شبیه وان ساده می باشد که با پمپ‌هایی برای پرتاب آب ، حالتی از ماساژ را ایجاد می‌کنند. اما چطور یک وان جکوزی مناسب را انتخاب کنیم؟ برای آشنایی با معیارهای خرید با ما در این مطلب همراه باشید.

راهنمای خرید وان جکوزی | چه معیارهایی را برای خرید در نظر بگیریم؟

سایز وان جکوزی؛ معیار مهمی برای انتخاب

سایز وان جکوزی چندین معیار دیگر را نیز برای شما تعیین می‌کند. بهتر است ابتدا بپرسید که این وان، چند نفره است. در حال حاضر انواع یک نفره وان‌های جکوزی نیز در دسترس هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در بسیاری از حمام‌ها نیز نصب کنید. نوع چندنفره این وان‌ها نیز وجود دارند که بر اساس تعداد نفرات، سایزها و نیز اشکال مختلفی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها در ویلاها و مکان‌های عمومی دارای فضاهای مشترک نیز استفاده کنید. همچنین این معیار، روی جانمایی وان جکوزی نیز تاثیر خواهد داشت.

جانمایی برای وان جکوزی

با توجه به فضای مورد نظر برای نصب و انتخاب سایز مناسب برای وان جکوزی ، باید به نحوه جانمایی آن فکر کنید. در این زمان باید به یاد داشته باشید که مکان مورد نظر باید با ابعاد وان جکوزی هماهنگی داشته باشد. اما نکات بسیار دیگری نیز وجود دارند که مرتبط با نصب این تجهیز هستند. برای مثال در برخی مکان‌ها نیاز است که یک کاشی‌کاری کامل به‌همراه یک سیستم لوله‌کشی اجرا شود و همچنین سیم‌کشی برق برای وان جکوزی انجام شود. بنابراین در همان زمان انتخاب وان جکوزی باید این موارد را نیز در نظر بگیرید.

اگر قرار است وان را در حمام نصب کنید، فضای حمام خود را به دقت اندازه‌گیری کنید. حتما ابعاد کامل وان را در نظر بگیرید، نه فقط اندازه‌های داخلی. همچنین بد نیست فضایی برای تاقچه کنار وان را نیز نظر بگیرید تا برخی آیتم‌ها را روی آن قرار دهید.

راهنمای خرید وان جکوزی | چه معیارهایی را برای خرید در نظر بگیریم؟

اصولا وان و وان جکوزی در چند حالت مختلف قابل نصب اسب :

  • نصب وان جکوزی با پانلی از جنس بدنه وان
  • نصب وان جکوزی به صورت توکار Built-In
  • نصب وان جکوزی به صورت جزیره Free Standing

متریال استفاده شده در ساخت وان جکوزی

دوام یک وان جکوزی ارتباط مستقیمی با متریال‌های استفاده شده در آن دارد. برخی از متریال‌های به کار رفته در این تجهیزات عبارتند از:

  • وان جکوزی فایبر گلاس
  • وان جکوزی پی وی سی
  • وان جکوزی لعابی با جنس فولاد ضد زنگ
  • وان جکوزی کامپوزیتی

جنس بدنه وان از هرچه که باشد، با این هدف به‌کار رفته که آب را بدون نفوذ در خود نگه دارد. همچنین نوع لایه‌بندی و متریال در این وان‌ها به‌گونه‌ای است که کمترین میزان تبادل حرارتی را داشته باشند و آب در آن‌ها گرم بماند.
 

راهنمای خرید وان جکوزی | چه معیارهایی را برای خرید در نظر بگیریم؟

در گذشته این نوع از وان‌ها از چوب ساخته می‌شدند اما امروزه از متریال‌هایی که گفتیم و برخی متریال‌های دیگر مانند وینیل و یا اکریلیک  ساخته می‌شوند که دوام بسیار بیشتری دارند. همچنین بسیاری از وان‌های مرغوب دارای چندین لایه هستند که این موضوع باعث میشود تا مقاومت بدنه وام افزایش یافته و موقع استفاده از آن صدایی ناشی از ایجاد تغییر در ظاهر بدنه وان به گوش نرسد!

بررسی شرایط لوله‌کشی و سیم‌کشی وان جکوزی

حتی اگر فضای کافی برای نصب وان در حمام دارید، باید وضعیت لوله‌کشی فعلی حمام خود را نیز در نظر بگیرید. از آنجایی که وان‌های جکوزی خانگی باید به خطوط آب متصل شوند، باید از قبل بدانید که آیا این فرآیند سریع و آسان خواهد بود یا اینکه نیازمند تعمیرات اساسی گسترده است.
 

راهنمای خرید وان جکوزی | چه معیارهایی را برای خرید در نظر بگیریم؟

بنابراین، قبل از انتخاب وان جکوزی، مشخصات لوله‌کشی چندین مدل را از فروشنده دریافت کنید و از یک لوله‌کش مشاوره بگیرید تا به شما بگوید کدام مدل‌ها کمترین دردسر را برای شما خواهند داشت. همین مساله را در مورد برق‌کشی نیز در نظر بگیرید.

انتخاب وان جکوزی بر اساس دکوراسیون

وقتی گزینه‌های خرید وان جکوزی را به دو یا سه مدل محدود کردید، نوبت به این می‌رسد که به نکات دیگری مانند هماهنگی وان جکوزی با دکوراسیون محیط فکر کنید. برای مثال برخی از حمام‌ها یا کنار استخرها دارای کفپوش‌های چوبی هستند. برخی از وان‌های جکوزی نیز دارای پوسته بیرونی با رنگ و طرح چوب هستند که هماهنگی را ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر پوشش بیرونی بیشتر وان جکوزی ها با پانلی از جنس بدنه وان می باشد، که این موضوع باعث دسترسی ساده برای نگه داری تاسیسات برقی و خروجی آب وان می گردد .

همچنین برای موارد دیگر در این زمینه به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

  • آیا می‌خواهید وان جکوزی شما شیک و کلاسیک به نظر برسد یا ساده و مدرن؟
  • وان جکوزی از کدام رنگ با دکوراسیون حمام شما تناسب دارد؟
  • آیا وان جکوزی باید دارای نورپردازی LED باشد؟

گارانتی و پشتیبانی را بررسی کنید

یکی از مزایای خرید یک دستگاه وان جکوزی مرغوب و با کیفیت ،  دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش آن می باشد ؛ هر چند که تهیه یک محصول با کیفیت نظیر برند   Jacuzzi   ایتالیا  یا برند GALATEA  آلمان شما را تا سالها از نیاز به این خدمات مصون می کند !

انتخاب برند وان جکوزی

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین وان جکوزی، برند تولید کننده است. در انتخاب برند سعی کنید به مواردی مانند: تاریخچه و سابقه برند، تنوع محصولات برند، استانداردهای دریافت شده برای تولید و مواردی از این دست توجه کنید.

دو برند برتر دنیا در تولید این وان‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • برند جکوزی (Jacuzzi) نامدارترین برند تولیدکننده وان‌های گردابی یا همان وان جکوزی است که کار خود را از سال 1915 آغاز کرده و همچنان انواع این وان‌ها را در سه کشور ایتالیا ، امریکا وانگلیس تولید و به کشورهای گوناگون صادر می‌کند.
  • برند گالاتیا (Galatea) یک برند پرسابقه وان جکوزی آلمانی است که کار خود را از سال 1880 میلادی آغاز کرده و یکی از رهبران این صنعت در دنیا به‌شمار می‌آید

خرید زیباترین و کاربردی‌ترین انواع وان جکوزی از کارنو

وان‌های جکوزی می‌توانند دو عامل راحتی و زیبایی را به محیط‌های داخلی خانه و محیط‌های بیرونی ویلای شما بیاورند. با این حال باید در زمان خرید به موضوعات متعددی مانند: جنس، برند، قیمت، آپشن‌هایی مانند نورپردازی، اجزا و موارد دیگر توجه کنید. اما آخرین نکته این است که وان را از کجا می‌خریم؛ زیرا اعتبار مجموعه فروشنده وان جکوزی نیز می‌تواند عاملی برای اعتماد بیشتر خریدار باشد.

ما برای خرید وان‌های جکوزی، مجموعه کارنو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گروه بازرگانی کارنو دارای بیش از دو دهه تجربه در واردات انواع وان‌های جکوزی از برترین برندهای جهانی مانند گالاتیا آلمان و جکوزی ایتالیا است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کارنو، وان مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: