بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
قیمت یاقوت سرخ تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله کیفیت سنگ، برش سنگ و ... می باشد که در این مقاله به طور کامل آن ها را توضیح داده ایم.

یاقوت سرخ یا سنگ روبی، به دلیل رنگ خاص و درخشش زیبایش، یکی از محبوب ترین سنگ های زینتی است. یاقوت سرخ در بسیاری از جواهرات مانند انگشتر، گردنبند و گوشواره مورد استفاده قرار می گیرد. یاقوت سرخ جزو سه سنگ طبیعی با ارزش در جهان است، به همین، قیمت یاقوت سرخ نیز نسبت به برخی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بالاتر است.

اگر می خواهید جواهراتی که دارای سنگ یاقوت سرخ می باشند خریداری کنید، بهتر است که در ابتدا در مورد عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ، اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه این مقاله، عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ را توضیح می دهیم.

عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ

عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ

چند عامل مهم که بر قیمت یاقوت سرخ اثر می گذارند، عبارتند از:

عامل اول؛ رنگ

برخلاف گذشته، اکنون ابزار زیادی وجود دارند که برای ارزیابی رنگ سنگ های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های ایده آل برای یاقوت سرخ، شامل قرمز روشن، قرمز تیره و قرمز ارغوانی می باشند. اما اکثرا یاقوت سرخ یا سنگ روبی، به رنگ قرمز پیدا می شود، اما گاهی می توان این سنگ ها را با رنگ بنفش یا نارنجی هم پیدا کرد که رنگ های دیگری از یاقوت سرخ محسوب می شوند. یاقوت هایی که به رنگ قرمز مایل به ارغوانی هستند، از محبوب ترین سنگ های موجود در بازارند. به همین خاطر، قیمت آن ها نیز نسبتا بالاتر است. یاقوت های بنفش یا نارنجی را می توان با قیمت پایین تر پیدا کرد.

عامل دوم؛ تناژ رنگ یاقوت سرخ

منظور از تناژ رنگی، میزان روشنی یا تیرگی سنگ یاقوت سرخ است که مستقیما بر ارزش آن تاثیر می گذارد. یاقوت های کوچک معمولا با رنگ تیره تر یافت می شوند. تناژ رنگ یاقوت سرخ نباید آنقدر تیره باشد که رنگدانه های طبیعی سنگ مشاهده نشود و درخشش سنگ از دست برود. همچنین، نباید تناژ رنگ آنقدر روشن باشد که یاقوت بی رنگ نشان داده شود. دقت داشته باشید که یاقوت سرخ با رنگ روشن وجود ندارد.

 عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ
 

عامل سوم؛ اشباع رنگ یاقوت

خلوص یا شدت رنگ سنگ های طبیعی را اشباع رنگ می نامند. یکی از عوامل اصلی برای تعیین ارزش یاقوت، اشباع رنگ آن است. هر چقدر اشباع رنگ یاقوت بالاتر باشد، رنگ یاقوت به سمت قهوه ای متمایل می شود و ارزش بیشتری خواهد داشت. یاقوت های بسیار ارزشمند دارای درجه اشباع و خلوص رنگ زیادی هستد.

عامل چهارم؛ وزن سنگ یاقوت سرخ

سنگ روبی فواید بسیار زیادی برای روح و جسم ما انسان ها دارد. برخی بر این باورند که این سنگ خوش شانسی می آورد و می تواند باعث موفقیت شود. سنگ یاقوت سرخ می تواند به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری بدهد. هر چقدر وزن سنگ یاقوت سرخ بالاتر باشد، قیمت یاقوت سرخ نیز بالاتر می رود، چون کیفیت یاقوت سرخ با افزایش وزن آن نیز بالاتر خواهد رفت.

 

عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ

عامل پنجم؛ شفافیت سنگ یاقوت

معمولا سنگ های طبیعی حاوی ناخالصی هستند. به همین خاطر، بسیار نادر است که بتوانیم یک سنگ یاقوت سرخ بسیار شفاف پیدا کنیم. یکی از ویژگی های یک سنگ یاقوت سرخ، وجود آخال های مختلف در آن است. آخال های سنگ یاقوت، به طور طبیعی در سنگ رشد می کنند و کریستال به وجود می آید.

آخال های موجود در سنگ یاقوت سرخ، با نام ابریشم شناخته می شوند. این آخال ها نور را پراکنده می کنند و می توانند باعث شفاف تر نشان دادن سنگ شوند. جالب است که بدانید، خواص درمانی سنگ یاقوت سرخ، بستگی به میزان آخال ها و شفافیت آن دارد.

قیمت یاقوت سرخ تحت تاثیر شفافیت و وضوح یاقوت سرخ است. اگر اجزای مختلفی زیر یاقوت سرخ مشاهده می شوند، به این معناست که یاقوت کیفیت خوبی ندارد. هر چقدر روشنایی و شفافیت سنگ یاقوت کمتر باشد، قیمت یاقوت سرخ هم بالاتر خواهد رفت.

عامل ششم؛ برش سنگ یاقوت سرخ

برش یاقوت سرخ یکی از دیگر از عواملی است که بر قیمت یاقوت سرخ تاثیر می گذارد. برش سنگ به سبک، شکل و تقارن سنگ اشاره می کند. یک یاقوت سرخ خوش تراش، می تواند به بهترین شکل درخشش و نور را به نمایش بگذارد. با توجه به اینکه سنگ یاقوت سرخ سنگی گران است، باید هنگام برش آن دقت کافی وجود داشته باشد. برش یاقوت سرخ باید به گونه ای باشد که در زوایای مختلف، رنگ و متناسبی داشته باشد. برش مناسب می تواند درخشش و زیبایی فریبنده ای به سنگ اضافه کند.

عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ
 

قیمت جواهرات ساخته شده از یاقوت قرمز چقدر است؟

جواهراتی که با سنگ یاقوت سرخ تزئین شده اند می توانند استایلی شیک برای شما بسازند. به همین خاطر، بسیاری از بانوان علاقه زیادی به این سنگ و جواهراتی که با آن تزئین شده اند، دارند. با توجه به بالا بودن قیمت یاقوت سرخ، بدیهی است که قیمت جواهراتی که در آن ها از یاقوت سرخ استفاده شده نیز بالا باشد. اما قیمت جواهرات یاقوت سرخ بستگی به عوامل مختلفی از جمله، وزن یاقوت سرخ، تعداد سنگ های به کار رفته و کیفیت سنگ دارد. برای انتخاب بهترین جواهرات ساخته شده با یاقوت سرخ، باید حتما به فروشگاه های معتبر در زمینه فروش این جواهرات مراجعه کنید تا از کیفیت جواهر خود مطمئن شوید.

گالری زمردی به شما این امکان را می دهد تا از زیباترین و خاص ترین جواهرات ساخته شده با یاقوت سرخ دیدن کنید. با کیفیت ترین و درخشان ترین یاقوت های سرخ را در جواهرات گالری زمردی جست و جو کنید. متخصصین گالری زمردی شما را به بهترین نحو در مورد مرغوب ترین و مناسب ترین سنگ های زینتی چون یاقوت سرخ راهنمایی می کنند.

عوامل موثر بر قیمت یاقوت سرخ



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز