بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین آتلیه تولد با تم تولد در تهران

باید قبول کرد که همه ما در روزِ تولدمان، احساسِ یک پادشاه یا ملکه را داریم. شاید دلیلش این است که این روز فقط یک بار در سال تجربه می شود. فقط یک بار در سال است که همه حاضرند کار و زندگیِ خود را به خاطرِ ما رها کنند و فقط به فکرِ خوشحال کردنِ ما باشند.

از خانواده و عزیزان گرفته تا همکاران و دوستانِ مجازی که شاید هرگز آن ها را ندیدیم. انگار همه ی آن ها خوب می دانند که از ابتدا تا انتهای امروز فقط متعلق به ماست و باید اوجِ توجه و مهربانی را نثارمان کنند.

پس نتیجه می گیریم که یک آتلیه تولد، رسالتی بیش از ثبت کردنِ یک عکسِ معمولی را دارد.

اصلا آتلیه تولد چیست؟

آتلیه با تم تولد، یکی از آن شاخه های عکاسیِ نسبتاً تازه ظهور کرده است که در سال های اخیر طرفدارانِ سینه چاکِ زیادی پیدا کرده است.
شاید ابتدا تصور بشود که ما به راحتی خودمان هم می توانیم یک عکس که روی میزش کیکی پر از شمع خود نمایی می کند را از خودمان یا عزیزانمان بگیریم، که البته واقعا هم می توانیم. اما وقتی بحثِ تخصص و تجهیزات، ایجاد هارمونی میانِ رنگِ لباس و پس زمینه و کیک، کیفیتِ تصویر، خلاقیت در ژست گیری و حرفه ای گری به میان می آید، احتمالا خیلی از ما شانه خالی می کنیم چون اصلا نمی دانیم از کجا شروع می شود.
عکاسی تولد در یک آتلیه، دقیقا همان چیزی است که می تواند منجی شما در این لحظات باشد. همان سوپرمنی که در یک زمانِ کوتاه، می تواند دنیایِ موردِ علاقه شما در روزِ تولدتان را خلق کند و تا ابد در یک قابِ ماندگار ثبتش کند.

پس اگر هنوز تصور می کنید که می توانید همپایِ آتلیه های حرفه ای عمل کنید، لطفا سری به اینجا بزنید تا ببینید باز هم می شود ابرازِ بی نیازی کنید؟

خصوصیاتِ یک آتلیه تولد کاربلد

بهترین آتلیه تولد با تم تولد در تهران

کسی که عکاسی تولد می کند و نامِ استودیویِ خود را آتلیه می گذارد، باید یک سری ویژگی های خاص نسبت به سایرِ آتلیه های دیگر داشته باشد. توجه کنید که ما نمی خواهیم برای کارتِ دانشجویی خود عکسِ پرسنلی بگیریم، پس در نتیجه نیاز به جایی داریم که امکاناتی خیلی بیشتر از یک پس زمینه سفید و یک چهار پایه پلاستیکی داشته باشد. آتلیه های تولدِ حرفه ای این گونه مشتری را راضی از استودیو بدرقه می کنند:

جهانی از دکور های مختلف دارند

بهتر است یک مثال بزنیم. قطعا همه ی ما به صورتِ متفق القول در پائیز متولد نشدیه ایم.
از طرفی شاید همه رنگِ نارنجی را اصلا دوست نداشته باشیم. پس یک آتلیه که فقط از یک تک رنگ و یک دکورِ پائیزی گونه استفاده می کند، قطعا نمی تواند نیازِ تمامِ مشتریانش را پاسخگو باشد.
پس تنوع در رنگ ها، بک گراند ها، دکور و سناریوی نوشتن برای استفاده از هر لباس، یکی از ویژگی های یک آتلیه تولد کارکُشته است که اکستون استودیو قطعا تمام نیاز شما را از یک آتلیه تولد حرفه ای برطرف می کند.

این آتلیه های تولد دریایی از ایده های بکر دارند

بهترین آتلیه تولد با تم تولد در تهران

اصلا اگر یک آتلیه پر از افکارِ خلاقانه نباشد که  دیگر نامش آتلیه با تم تولد نیست.

در حقیقت انگار فقط چند نفر هستند که با بادکنک در یک اتاق منتظرِ شما نشسته اند تا با کیکی در دستتان عکس بگیرند.
ژست ها از آن دست فکتور هایی هستند که تقریبا هر 10 سال یک بار و حتی گاهی کمتر، به روز رسانی می شوند. یعنی شما عکسِ تولدِ یک دهه 70 را که ببینید مدام با خودتان می گوئید که چرا فردِ متولد اصلا در کنارِ کیکش قرار ندارد و خودش شبیه مهمان هاست. چرا شمع را چند نفر دیگر دارند فوت می کنند. چرا همه رخِ عقاب گرفته اند و در افق به شفق های قطبی خیره شده اند و هزاران ژستی که شاید همان موقع هم مد بودنش اشتباه بود.
یک آتلیه با تم تولد، باید سعی کند علاوه بر پیش رفتن با متدِ روز در ایده سازی برای ژست ها، کلاسیک و اصیل بودنِ آن را هم حفظ کند تا 10 سالِ بعد موجباتِ خنده و شادی همه را فراهم نکند.

قیمتشان بالا تر از کیفیتشان نیست

گاهی اوقات با شات هایی از عکاسی تولد مواجه می شویم که احساس می کنیم اگر پول را در جوی های آبِ مهرآباد ریخته بودیم، تا این حد از هزینه و دیدنِ نتیجه نمی سوختیم.
هنوز دلیلِ این همه بی کیفیتی معلوم نیست. شاید واقعا کسی که ادعای عکاس بودن می کند، اصلا عکاس نیست. شاید مکان و تجهیزاتشان بی مناسبت و از رده خارج است. و شاید اصلا فکر نمی کنند که مشتری برای ثبتِ مهمترین روزِ زندگی اش به سراغِ آن ها آمده و باید چیزی ورایِ یک سنگِ تمامِ عادی برایش بگذارند.

همه این موارد در کنارِ نداشتنِ خلاقیت در ایده پردازی در ژست، نبودِ تم های متنوع و متناسب با روحیه و سلیقه هر فرد و همچنین نگاه کردن به مشتری به عنوانِ یک ماشینِ پول چاپ کن، باعث می شود نتیجه نهایی خیلی بدتر از این ها حرف ها در بیاید.

طوری که با خودتان بگوئید: کاش پولم در جیبم می ماند و آن شبِ کذایی با گرم کنِ همیشگی ام و یک کیکِ ساده عکس می گرفتم.
پس سعی کنید قبل از مراجعه به هر استودیویی، نمونه کار های قبلی اش را بررسی کنید. ببینید اصلا با انتظاراتِ شما هماهنگی دارد؟ آن تم و ایده که در ذهنتان هست را برایتان عملی خواهند کرد؟ حالا اگر پاسخ به هر یک مثبت بود، آن وقت هزینه را به نسبتِ کیفیت بسنجید.

این آتلیه تولد ها، وقت شناس متولد شده اند

بهترین آتلیه تولد با تم تولد در تهران


عکاسی تولد، یکی از آن سورپرایز هایی است که آدم دوست دارد همان لحظه جعبه اش را باز کند و کنجکاوی اش را خاموش کند.
گرفتنِ یک شاتِ تولدیِ حرفه ای و همچنین فرایندِ اصلاح رنگ و نور و پوست، برای یک آتلیه حرفه ای بیشتر از دو هفته طول نمی کشد.

تازه این را در نظر بگرید که قبل از شما هم مشتریانی بوده اند و قطعا تنها مراجعه کننده نیستید. یک آتلیه استاندارد، نه آنقدر عکس را سریع سرِ هم می کند که فقط سفارش را تحویل داده باشد و نه آنقدر دیر ارسال می کند که وضعیتِ وزنِ فعلیتان دو برابرِ وزنی شده باشد که یک سالِ پیش عکس گرفته اید.

اگر دوست دارید یک پکیج کامل از جذابیت های عکاسی در روزِ تولدِ خودتان داشته باشید، به اکستون استودیو اعتماد کنید و نمونه کار هایش را ببینید. برای این کار کافیست روی آتلیه تولد کلیک کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز