بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

Godless

معرفی و دانلود سریال بی خدا "کافر"

نتفلیکس با اولین سریال وسترنی خودش Godless موفقیتی بزرگ رقم زد.

اگر سریال بی خدا از نظر برخی منتقدان نتیجه ولخرجی و شکم سیری نتفلیکس ئه، باشد که هیچوقت چاه ثروت و سرمایه این سرویس استریم خشک نشود. در سریال شش قسمته  "بی خدا" با ژانر وسترن، محصول 2017 نتفلیکس تاثیرگذارترین سلاحی که یک مرد میتواند از آن استفاده کند، وعده پوچ دین است. مهاجران و سودجویان ممکنه هنوزم به قانون جذب و سرنوشت اعتقاد داشته باشند اما در سرزمینی که توسط بیرحمان اداره میشود، دعاها بی پاسخ میمونن.
در نبود یک قدرت برتر، مردم شهر کافر و بی خدا در ترس از شخصیتی زندگی می کنند که از ترس اونها به نفع خودش استفاده می کند و البته که هیچکس بیشتر از جف دنیلز که نقش دیوانه تک دست بنام فرانک گریفین رو بازی میکنه شایستگی همچین تعریفی رو نداره.

میبینین؟ ساخت وسترن در عصر مدرن هیچ ایرادی نداره! اگر بودجه و سرمایه نتفلیکس رو دارین چرا اسکات مک نیری و میشل داکری رو در وسط نیومکزیکو قرار ندین و از اسب هایی که به سمت افق میتازن فیلم نگیرین؟ چندین راه دیگر هم برای زیباتر کردن آن وجود دارد که درنهایت نتیجه رو در سریال کوتاه و 7 قسمته Godless خواهیم داشت.

وسترن درواقع نوعی اسطوره آفرینی به سبک آمریکایی است. یک ژانر کلاسیک و البته محبوب فیلم است و عمیقا احساسات آمریکایی درش ریشه داره. نیازی به باز کردن بحث زیبایی شناسی مناظر ناهموار که فضا های باز این کشور رو تشکیل میدن نیست. زمانی که مهاجران اولیه آمریکا، اولین نسخه از رویای آمریکایی رو زندگی کردند. آزادی غیرقانونی برای انجام هرکاری...

دانلود سریال

معرفی و دانلود سریال بی خدا "کافر"

فرار به شهر زنان خودکفا

داستان در همان اپیزود اول درخشان شروع می شود. ویرایش های هوشمندانه ای در داستان ایجاد میشن و خطوط داستان به خوبی در هم تنیده میشن تا صحنه رو برای بازی موش و گربه ای بعدی آماده کنن و درنهایت این هفت قسمت رو بوجود آوردند. بعد از اینکه در معدن حادثه ای رخ میده تقریبا همه مردان شهر لابل از بین می روند و زنان خودکفا به اداره شهر خود می پردازند. روی گود (جک اوکانل) فراری را در شهر خود پناه میدن. درحالی که دیوانه ای بنام فرانک گریفین (جف دنیلز) بهمراه سی مرد قوی برای شکار فراری بسمت شهر می تازد.

سریال بی خدا یک وسترن در ابتدا آرومه که به سمت پایانی پر هرج و مرج و پر آشوب می رود.
در دنیای فرانک گریفین خدایی وجود ندارد. بهرحال این جهان درحال تغییر است و دولت و قوانینش در راهند. لذت تو اینه که ببینیم چه کسی حاضره برای زنده موندن هرکاری که لازمه رو انجام بده.

معرفی و دانلود سریال بی خدا "کافر"

درمورد خالق سریال Godless اسکات فرانک

نویسنده، کارگردان و تهیه کننده اجرایی بی خدا بر عهده اسکات فرانک بوده. او کارنامه هنری حرفه ای خود را با عناوین نویسنده و کارگردان فیلم های Logan، سینمایی A Walk among tombstones و ولورین پرکرده است. همچنین قبل از مینی سریال "کافر" تجربه کاری در مجموعه تلویزیونی shamless رو هم داشته.

سریال وسترن

 

بی خدا از کشتن ابایی ندارد!

یکی از پررنگ ترین ویژگی های سریال Godless که در نوامبر سال 2017 از نتفلیکس منتشر شد، تعداد کشت و کشتار زیادیست که به تصویر می کشد. چندین شهر کاملا از بین رفته است. یکی از شهر ها دوبار! یک بار در اثر حادثه مین و بعدش غارتگرانی که ویرانش کردن. بیماری آبله جوامع رو به شهر های ارواح تبدیل می کند. گروهی از سواران به خانه ای می رسند که تها اعضای زنده آن دو قلوهایی غرق در خون هستند. شخصیت ها صرفا درحال روایت داستان هایی زندگی وحشی و بیرحمانه هستند.

سیل هایی که از ناکجا آباد سرشون خراب میشه، وحشی های نقاب دار و راهزنان بی رحم. این نمایش به خوبی روایتگر اینه که در این جوامع جان خلق بسیار ارزان است.
برخلاف تبلیغاتی که نتفلیکس درمورد جامعه ای زنانه در ژانر وسترن کرده بود، زنان همچنان در درجه دوم اکشن بی خدا قرار دارند.

معرفی و دانلود سریال بی خدا "کافر"

بی خدا یک احیای استادانه از  ژانر  وسترن است!

ارزش های تولیدی فوق العاده بالای Godless انکار نشدنیه. تصاویر دوربین در امتداد مناظر وسیع، زیبایی چشم انداز آمریکا را به تصویر میکشد. ترس و دل شکستگی نهفته در مرز و همچنین شجاعت مردان و زنانی که جسورانه در آنجا تاختند به طرز شفافی در تصاویر پیداست.

اما همه اینها در حالی انجام شده که مفهوم غرب قدیم رو بعنوان تجسمی از ارزش های آمریکایی به چالش می کشه. اینکه فتح بیایان ها براساس خون و ظلم انجام شده. اسطوره سازی فردگرایانه و مملو از خشونت و قانون شکنانه در این ژانر ثابت میکنه که میتوان داستان های واقعی تری گفت. به این ترتیب صادقانه تر تاریخ را به تصویر میکشد.

احتمالا اولین چیزی که شما رو به سریال وفادار میکنه زیبایی صحنات آن است. بی خدا تا آخر خیره کننده باقی میمونه.

سریال Godless از بسیاری جهات سریال عجیبی است. این سریال همه لوازم موجود برای اینکه تبدیل به سریال بی نقص بشه رو داره. نقش آفرینی ها به بهترین شکل ممکن انجام شده که با بازی مهیج جف دانیل در نفش فرانک گریفین و بقیه بازیگران پشت سرش مشخص می شود. فیلمبرداری های پرزرق و برق زیبایی مناظر رو بطرز چشم نوازی به رخ بینندگان می کشد. با تمام نقاط قوت طول بیش تر از 7 ساعت این سریال توجیه پذیر نیست. مواقع زیادی در سریال وجود دارد که سرعت روایت بی دلیل پایین میاد.

با همه اینها Godless از بهترین عناصر ژانر وسترن استفاده می کند و اون رو به یه سریال لایق نمره هشت و خرده ای تبدیل می کنه. بی خدا اثری کامل نیست اما میتونین برخی قسمت هارو به سلیقه خودتون جلو بزنین و به خط داستانی فرمولاتیکی که در هر اثر ژانر وسترن یافت میشه اهمیت ندین و ازش لذت ببرین!

 معرفی و دانلود سریال بی خدا "کافر"

علاقمندان به دانلود سریال بی خدا – کافر Godless با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(8 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما: