بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اختلافات دوران نامزدی یک موضوع کاملا طبیعی است. دختر و پسر به دلیل شرایط جدیدی که تجربه می کنند ممکن است شرایط سختی داشته باشند و با مسائل و مشکلات زیادی مواجه شوند. در چنین شرایطی داشنت اختلاف نظر و حتی جر و بحث یکی موضوع کاملا طبیعی است آنچه مهم است این است که که دختر و پسر کاملا شرایط را مدیریت و اختلافات را تا حد امکان حل نمایند.

دوران نامزدی یا دوستی قبل از ازدواج یکی از بهترین قسمت های زندگی هر کسی است، خیلی ها معتقدند که بهترین روزهای زندگی دوران نامزدی است.

در این مدت شما با نامزتان بهترین روزها رو سپری می کنید تا طرف مقابل تان را بشناسید ، با خلقیات و رفتارهای هم دیگر آشنا شوید.

اما خب همه ما می دانیم که روزهای سخت و پرچالش در دوران نامزدی و آشنایی قبل ازدواج وجود دارد ، گاها دو طرف در مورد مسائل متفاوتی به اختلاف می خورند.اختلافاتی که می تواند منجر به دعوا و درگیری بین دختر و پسر شود.

اختلافات در دوران نامزدی طبیعی است و ما باید علل و ریشه اختلافات را پیدا کنیم و با صبوری و درصورت نیاز به کمک مشاور مشکلات را حل کنیم. در این مطلب از سوربان ما به بررسی دلایل دعواها و اختلاف های دوران نامزدی یا دوستی و راهکارهای رفع مشکلات و اختلافات از زبان بهترین روانشناس تهران پرداخته ایم تا انتها همراه ما باشید.

دعوا و اختلاف در دوران نامزدی + بررسی علل اصلی و ارائه بهترین راهکار ها

اختلاف در دوران نامزدی

در دوران نامزدی دوطرف جدی تر از قبل به رابطه فکر می کنند و خودشون رو متعهد به یکسری اصول و قواعد رابطه می دانند.و با بیشتر شدن رفت و آمد و مراوده شناخت از طرف مقابل روز به روز بیشتر می شود.

در این دوران مهارت های گفتگو ، مدیریت بحران ، کنترل خشم ، تعهد و پذیرش و… در دو طرف به چالش کشیده می شود. در این دوران دو طرف از یکدیگر انتظاراتی را دارند.

بنابراین هرچه دوطرف به هم نزدیک تر می شوند رفتارها و ویژگی هایی را در طرف مقابل می بینند که مورد پسند شان نیست و نمی توانند تحمل کنند و در بسیاری از موارد رابطه ها در همین دوره به پایان می رسد.

در ادامه برخی از اصلی ترین اختلافات را بررسی می کنیم:

اصلی ترین اختلافات دوران نامزدی

  1. بی اعتمادی نسبت به طرف مقابل : دروغ گویی ، خیانت ، پنهان کاری ، روابط غی عرف.
  2. مسائل جنسی : اختلاف در مورد مسائل جنسی ، میزان و این که در دوران نامزدی تا چه میزان رابطه داشته باشند و تفاوت در میزان میل جنسی.
  3. عادات و اخلاقیات خاص :بی نظمی ، رعایت نکردن نظافت شخصی ، هر نوع اعتیاد ، بی ادبی و…
  4. شک: شک کردن در انتخاب خود؛ تفاوت های اساسی در معیارها و خواسته ها.
  5. اختلافات خانوداگی: تفاوت در آداب و رسوم ، میزان رفت و آمد و اختلافات فرهنگی و...
  6. مشکلات مالی و اختلاف طبقاتی

دعوا و اختلاف در دوران نامزدی + بررسی علل اصلی و ارائه بهترین راهکار ها

چرا در دوران نامزدی اختلاف و مشکل پیش می‌آید؟

همانطور که گفته شد علت های بسیاری وجود دارد که میتواند باعث بوجود آمدن مشکلات شود که برخی از مهمترین آن ها را بررسی می کنیم:

علل اصلی به وجود آمدن اختلافات و مشکلات در دوران نامزدی

  • عجله کردن برای عقد

عجله کردن در عقد کردن یا برگزاری مراسمات عقد و عروسی یکی از دلایل بوجود آمدن مشکلات است زیرا دو طرف فرصت کافی برای آشنایی با یکدیگر را ندارند و نمی توانند اخلاقیات و خصوصیات فردی یکدیگر را بررسی کنند. بنابراین پیشنهاد می شود حداقل شش ماه را برای آشنایی کامل در نظر بگیرید.

  • طولانی شدن دوران نامزدی

گاها به دلیل برخی مشکلات به خصوص مشکلات مالی و آماده نبودن دختر و پسر و خانواده هایشان برای برگزاری مراسم های ازدواج ، دوران نامزدی بسیار طولانی می شود که بسیار دیده شده که مشکلات و اختلافات پیش آمده و کش پیدا می کند و همچنین در این دوران دو طرف برای جلب توجه نفر مقابل بعضی مسائل مهم را از خودشان مخفی می کنند که با طولانی شدن دوران نامزدی کار را سخت می کند.

  • عدم رابطه فیزیکی و حضوری

دور بودن محل سکونت دختر و پسر و عدم رابطه فیزیکی باعث می شود شناختن سخت تر شود . با ادامه پیدا کردن به سردی رابطه منجر خواهد شد.

  • دخالت خانواده ها

دخالت پدر و مادر عروس و داماد و خانواده هایشان یکی از اصلی ترین مشکلات زوجین دخالت خانواده ها به خصوص در دوران عقد می باشد، دخالت های بی جا و نظر دادن پدر و مادر ها باعث ایجاد تنش در رابطه بین پسر و دختر می شود.

دعوا و اختلاف در دوران نامزدی + بررسی علل اصلی و ارائه بهترین راهکار ها

راهکارهایی برای حل اختلافات دوران نامزدی

جامعه روانشناسی معتقد است برای حل مشکلات بین زوجین در ابتدای آشنایی باید راهکارهایی را پیش ببرد که برخی از آن ها اشاره می کنیم :

  1. در مورد خواسته ها و نیازهای مالی و روحی تان، طرف مقابل و اخلاقیات او را مد نظر بگیرید.
  2. صداقت؛صاقت؛صداقت :صادق باشید تا بتوانید اعتماد طرف مقابل را بدست آورید.
  3. سعی کنید نقاط قوت و منفی طرف مقابل را بشناسید و به درستی مدیریت کنید.
  4. روابط تان را صمیمی کنید تا به همبستگی و همدلی بیشتری برسید.
  5. از خانواده های خود مشورت بگیرید اما تصمیم نهایی را خودتان دونفری بگیرید.
  6. از اختلاف ها و بگومگو ها نترسید؛ هر زوجی این دردعواها را تجربه کردند، فقط سعی در مدیریت آن کنید.

کدام مشکلات در دوران نامزدی جدی و خطرناک است؟

دعوا و اختلاف در دوران نامزدی + بررسی علل اصلی و ارائه بهترین راهکار ها

۱. برخورد فیزکی و کتک کاری

دعواها در دوران آشنایی و نامزدی طبیعی است اما اگر طرف مقابلتان به هنگام دعوا توانایی کنترل خشم را ندارد و شروع به فحش دادن و کتک کاری می کند این یک نکته مهم است که باید به آن توجه کنید ، به عبارت دیگر باید خط قرمزتان در رابطه باشد.

۲. اخلاق خاص یا اختلال

مجموعه ای از اختلال های روانی (شخصیتی) که به بخشی از خصوصیت و شخصیت یک فرد تبدیل شده در رابطه آن شخص با دیگران هم نمود خواهد داشت، بنابراین این مسئله باید حتما جدی گرفته شود.

اختلال هایی مثل شخصیت پارانوئید،اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت نمایشی و… از جمله مهمترین اختلال های روانی هستند که می تواند بسیار خطرناک باشد و زندگی مشرک شما را به نابودی بکشاند.

۳. خیانت

خیانت دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد به خصوص در دوران نامزدی ، مثلا یکی از رایج ترین دلایل خیانت ، ازدواج اجباری و تحمیل خانواده است و دیگر دلیل خیانت عدم برآورده شدن نیازهای شخص در رابطه است که به رابطه دوم و مخفیانه پناه می برد و یا دلایل دیگر اما با هر دلیلی خیانت به هیچ وجه توجیح پذیر نیست و باید بسیار در این مورد جدی باشید و درصورتی که فرصت دوباره دادید به طرف مقابل حتما پشیمانی را در رفتار او ببنید نه گفتارش.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز