بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بسیاری از رابطه‌ها هستند که با رفتارهای سمی زن و مرد به بدترین شکل ممکن به هم ریخته است و نابود می‌شوند.

بعضی از رفتارها در روابط عاطفی غیرقابل قبول اند. و رفتارهاییِ که رابطه را به نابودی میکشانند . رابطه یک اتحاد است و این یعنی هر دو شریک باید با هم سازش داشته باشند. رفتارهای سمی و ناسالم میتوانند به قوی‌ترین پیوندها هم آسیب رسانده و رابطه را به سمت نابودی بکشاند.

در ادامه این مطلب از سوربان به شما خواهیم گفت کدام رفتار ها منجر به نابودی رابطه احساسی شما خواهد شد، پس اگر در یک رابطه عاشقانه و احساسی هستید باید بدانید کدام رفتار های سمی رابطه را نابود میکند و باید از کدام رفتار ها دوری کنید.

این 10 رفتار سمی رابطه عاشقانه و احساسی رو نابود می‌کند!

۱۰ رفتار سمی که منجر به نابودی رابطه می‌شوند

۱. بی احساسی و بی مهری رابطه را نابود می‌کند.

آدمها اغلب تمایل دارند به افرادی که نسبت به احساسات و خواسته‌هایشان حساس هستند تکیه کنند. افراد بی‌احساس که فاقد همدلی و شفقت هستند، اغلب از توجه به مسائلی که برای شریک عاطفی‌شان مهم است یا برای پیشرفت رابطه اهمیت دارد فرار میکنند.

کسانی که نسبت به احساس طرف مقابلشان حساس نیستند، بیشتر درگیر خودشان هستند و قادر به پذیرش نظرات و انتقادات پارتنرشان نیستند آنها افراد عاطفی را افرادی ضعیف میبینند.

باید حواستان به شریک زندگیتان باشد بعضی از افراد نیاز به توجه بیشتری دارند و زمانی که احساس میکنند مورد توجه و دوست داشتنی نیستند، شروع به دور شدن میکنند و در مکانهای دیگری آرامش را جستوجو میکنند.

۲. انتقاد و نق زدن بیش از حد رابطه را نابود می‌کند.

آدمها متفاوت هستند، انتقاد سازنده میتواند نگرشهای نادرست را اصلاح کنند، اما وقتی بیش از حد باشد مشکل ساز خواهد شد و رابطه را به سمت نابودی سوق میدهد. انتقاد بیش از حد سم یک رابطه است و احساسات مثبت را در رابطه از بین میبرد و عزت نفس را به شدت پایین می‌آورد. توهین، صدا زدنهای ناجور و … باعث رنجش و ناراحتی شده و زوج‌ها را از هم دور میکند.

این 10 رفتار سمی رابطه عاشقانه و احساسی رو نابود می‌کند!

نق نق کردن دائم، آزاردهنده است. اینکار عیب جویی از پارتنر و شریک زندگی است. شکایت مدام و مزاحمت‌های بی‌امان احساسات منفی را تقویت میکند. موقع درخواست کمک شفاف و فعال باشید. صبور و همدل باشید.

۳. عدم صداقت

رفتارهای فریبکارانه، در دراز مدت باعث از بین رفتن اعتماد میشود و رابطه را نابود میکند. راستگو و صادق بودن روش سالمی است که از آشفتگی‌ها در آینده جلوگیری میکند. اشتباهات خود را پنهان نکنید، آنها را بپذیرید و از این اشتباهات درس بگیرید.

۴. نداشتن مهارت‌های ارتباطی

ارتباط بستر شکوفایی هر رابطه‌ای است. موقع صحبت صمیمانه با شریک زندگی یا پارتنر خود از گوشیت استفاده نکنید، این بی‌احترامی است. موقع مکالمه حضور فعال داشته باشید. قبل از پاسخ دادن به صحبت های شریک عاطفی خود خوب گوش کنید و فکر کنید و سپس پاسخ دهید. احساساتت خود را با پارتنر خود در میان بگذارید و هرگز درون خود نگه ندارید.

این 10 رفتار سمی رابطه عاشقانه و احساسی رو نابود می‌کند!

۵. کنترل و محافظت بیش از حد

محافظت از چیزی که مال تو است خوب است اما وقتی بیش از حد باشد سمی خواهد شد و میتواند رابطه را نابود کند. این حساسیت‌ها میتوانند ناشی از خیانت در رابطه قبلی باشند. از محرک‌های خود اجتناب کن، روی واقعیت تمرکز کن. و به شریک زندگی خود اعتماد کن و از تجربیات خود درس بگیرید. اگر نسبت به شریک عاطفی خود احساس ناامنی می‌کنید، در مورد احساست با او صحبت کنید و اجازه ندهید افکار منفی رابطه شما را از هم بپاشاند.

۶. طوری رفتار کنی که انگار مجرد هستی

شما نمیتوانید در یک رابطه باشید و همزمان جوری رفتار کنید که انگار مجرد هستید. این رفتار یعنی انقدر که باید با رابطه‌تان مهم رفتار نمی‌کنید و رابطه را نابود میکند به شریک عاطفی خود افتخار کنید، وقتی کسی به شما ابراز علاقه میکند، به راحتی اعلام کنید که در یک رابطه جدی هستید.

۷. از نظر مالی بی‌مسئولیت بودن هم رابطه را نابود میکند

هرجور که فکر کنید این پول است که دنیا را میچرخاند. بی‌مسئولیتی مالی میتواند رابطه شما را خراب کند. سعی کنید امور مالی را با هم برنامه ریزی کنید و همیشه به وضعیت مالی شریک عاطفی‌تان اهمیت دهید.

این 10 رفتار سمی رابطه عاشقانه و احساسی رو نابود می‌کند!

۸. بی‌توجهی به ظاهر و بهداشت شخصی

این که فقط در دوره آشنایی و خواستگاری خوب به نظر برسید، عطرهای خوب استفاده کنید و موهای خود را مرتب کنید کافی نیست. این که الان در رابطه هستید دلیل خوبی برای ظاهر نامرتب شما نیست. ظاهر کسل کننده نشان دهنده عدم اشتیاق در زندگی و رابطه است. مراقب خودت باشید و کاری نکنید شریک زندگیتان فکر کند تصورش از ظاهر شما جز جدایی ناپذیر شخصیت شما است.

۹. از تغییر فراری بودن

انسان روز‌به‌روز رشد و تغییر میکند. از ایجاد تغییرات کوچک در رابطه نترسید. شخصیت شریک عاطفی‌تان را درک کنید و تا جایی که امکان دارد با تغییراتی که در خودت ایجاد میکنید باعث راحتی بیشتر خود با او شوید. گاهی باید کمی خود را تغییر دهید تا از رابطه لذت ببرید. عشق باید به ما جرات دهد تا با عیب هایمان مقابله کنیم. اگر پارنترت میخواهد کمی تغییر کنید و انعطاف داشته باشید این ظلم نیست، این دلیلی است که به او اهمیت میدهید.

۱۰. خشونت و اجبار آفت رابطه است

خشونت در هر رابطه‌ای محکوم است. پارتنر عاطفی خود را مجبور نکنید کاری را برای تو و به خاطر تو انجام دهد. به هیچ وجه از شریک عاطفی خود سوءاستفاده نکنید. به بدن، سلامت روان و احساساتش احترام بگذارید جایی که خشونت وجود دارد، صلح جایی ندارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز