بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای انتخاب راحت تر از بین صدها باغ تالار و تالار عروسی که در سطح شهر در حال فعالیت هستند لازم است با ویژگی های یک باغ عمارت عروسی مناسب آشنا شوید در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم.

یک باغ عمارت عروسی عالی چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟

ویژگی هایی که یک باغ عمارت عروسی خوب باید داشته باشد شامل چه مواردی است؟ یک باغ عروسی عالی چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟ ویژگی های مهم یک باغ عمارت عروسی مطلوب چیست؟ شب عروسی شبی نیست که دوباره تکرار شود و انتخاب یک باغ تالار خوب و با کیفیت می تواند این شب را رویایی رقم بزند . همه ما برای این شب رویا پردازی های زیادی داشته ایم و به دنبال آن هستیم تا این شب به یادماندنی را به بهترین شرایط برگزار کنیم.

انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی مثل پیاده روی در پارک نیست و تقریباً تعداد نامحدودی از گزینه ها و ویژگی های مختلف وجود دارد که می تواند شما را برای انتخاب و شروع برای برنامه ریزی مراسم اذیت کند و کار شما را دشوار کند.

با این حال، اگر بتوانید با دانستن اینکه به دنبال چه چیزی هستید، گزینه های خود را محدود کنید، این روند بسیار آسان تر می شود ما در این مقاله از سایت سوربان به بررسی ویژگی هایی که یک باغ عمارت عروسی خوب باید داشته باشد پرداخته ایم و به شما خواهیم گفت یک باغ عروسی خوب چه شاخصه ها و ویژگی هایی باید داشته باشد.

14 شاخصه مهم که یک باغ عمارت عروسی عالی باید داشته باشد!
ویژگی های یک باغ تالار عروسی خوب

ویژگی های یک باغ عمارت عروسی خوب

برای انتخاب راحت تر از بین صدها باغ تالار و تالار عروسی که در سطح شهر در حال فعالیت هستند لازم است با ویژگی های یک باغ عمارت عروسی مناسب آشنا شوید در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم.

۱. موقعیت مکانی باغ تالار

یک تالار پذیرایی خوب باید در موقعیتی قرار داشته باشد که نه تنها رفت و آمد و دسترسی به آن آسان است بلکه به دور از شلوغی‌ها و ترافیک‌های سنگین شهری باشد. در واقع مکان قرارگیری تالار باید به گونه‌ای باشد که مهمانان بتواند به سهولت آن را پیدا کرده و به آن دسترسی یابند. از طرفی نباید آن قدر در مرکز شهر قرار داشته باشد که مخل آسایش مردم و زندگی شهری شود.

۲. ظرفیت باغ عمارت عروسی

ظرفیت تالار عروسی از دیگر فاکتورهایی بوده که می‌تواند در انتخاب یا عدم انتخاب آن موثر باشد. در واقع هرچه ظرفیت باغ تالار بیشتر باشد می‌تواند برای برگزاری مراسم‌های بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد. البته این به این معنا نیست که باغ تالارهایی که ظرفیت کمتری دارند نمی‌توانند به خوبی از عهده برگزاری یک مراسم لوکس برآیند.

در واقع ظرفیت تالار باید متناسب با تعداد مهمانان انتخاب شود. به عنوان مثال اگر تعداد مهمانان ۳۰۰ نفر است بهتر است به سراغ باغ عمارتی با همین ظرفیت رفت و نیازی به مراجعه به باغ تالار‌هایی با ظرفیت‌های بالا مانند ۵۰۰ نفر نیست. در مقابل برای مراسمی با تعداد مهمان ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفر انتخاب یک تالار ۲۵۰ یا ۳۰۰ نفره هوشمندانه نیست.

۳. دکوراسیون باغ عمارت عروسی

14 شاخصه مهم که یک باغ عمارت عروسی عالی باید داشته باشد!

از دیگر ویژگی‌های یک باغ عمارت خوب دکوراسیون زیبا و منحصربه‌فرد آن است. در دکوراسیون داخلی باغ تالار باید از یک سبک دکور استفاده شده باشد. به عنوان مثال اگر معماری باغ عمارت کلاسیک است، بهتر است از میز و صندلی‌ها، اکسسوری‌ها و المان‌های کلاسیک نیز در دکوراسیون داخلی باغ عمارت استفاده شود.

در مقابل برای معماری‌های مدرن استفاده از چیدمان کلاسیک چندان زیبا و چشم نواز نخواهد بود. از طرفی دکوراسیون و طراحی داخلی باغ عمارت باید به شکلی مرتب و منظم انجام شود تا نه تنها فضای آرامش‌بخشی را برای مهمانان فراهم کند، بلکه در روند پذیرایی از مهمانان نیز اختلالی ایجاد نکند.

۴. سالن غذاخوری

یک باغ عمارت خوب بهتر است به سالن غذاخوری مجزایی مجهز شده باشد تا به این ترتیب فضای غذاخوری از آلودگی‌های احتمالی به دور باشد و سرو غذا مطلوب‌تر و منظم‌تر انجام شود. سالن غذاخوری باید تمیز و کاملا بهداشتی باشد و از میز و صندلی‌های تمیز و مرتبی در آن استفاده شده باشد.

میز و صندلی‌های استفاده شده در سالن غذاخوری باید راحتی لازم جهت صرف غذا را در اختیار مهمانان قرار دهد. در ضمن سالن غذاخوری باید دکوراسیون زیبایی داشته باشد و میزها با استفاده از گل‌های طبیعی یا مصنوعی و رومیزی‌های تمیز و زیبا دیزاین شده باشد.

۵. نورپردازی عالی

یکی دیگر از ویژگی‌ های یک باغ تالار خوب نورپردازی مطلوب سالن‌ها است. یک تالار پذیرایی خوب باید از روشنایی مناسبی برای لابی، ورودی عروس و داماد و سالن‌ها بهره برده باشد و همچنین نورپردازی خاص و منحصربه‌فردی را با استفاده از رقص نورهای مختلف برای استیج رقص و فضای نشیمن عروس و داماد در نظر گرفته باشد. نورپردازی مطلوب سالن می‌تواند در هیجان‌انگیزتر شدن مراسم و زیباتر شدن فیلم‌ها و کلیپ‌های عروسی تاثیرگذار باشد.

۶. سیستم تهویه مناسب

14 شاخصه مهم که یک باغ عمارت عروسی عالی باید داشته باشد!

یک باغ عمارت خوب باید از سیستم‌های تهویه مناسبی برای سالن‌ها استفاده کرده باشد. این امر سبب می‌شود تا ازدحام جمعیت و رایحه‌های مختلف ادکلن و مواد آرایشی در فضا نپیچد و به این ترتیب مهمانان اذیت نشوند. از طرفی تهویه مناسب از بروز احتمالی بیماری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

۷. کیفیت و تنوع بالای غذاها

شاید بتوان کیفیت بالای غذا را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های باغ تالارهای عروسی به شمار آورد. در یک باغ تالار عروسی خوب باید از تازه‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی برای طبخ غذاها استفاده شود. همچنین محل آماده‌سازی غذاها باید کاملا استریل و تمیز بوده و عاری از هرگونه آلودگی باشد. عطر و طعم غذا یکی از فاکتورهایی بوده که پس از یک مراسم عروسی در ذهن مهمانان باقی می‌ماند.

علاوه بر کیفیت غذاها تنوع غذاهای سرو شده نیز بسیار اهمیت دارد. یک باغ تالار خوب باید بتواند منوهای متنوعی را در اختیار عروس و دامادها قرار داده تا عروس و داماد متناسب با بودجه و سلیقه خود بتوانند منوی مورد نظر خود را انتخاب کنند. یک منوی متنوع باید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، انواع فینگر فود، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع دسرها و پیش غذاها را شامل شود.

۸. تمیزی سالن و فضای باغ

یک باغ تالار عروسی خوب باید تعداد کافی پرسنل و نیروی خدماتی در اختیار داشته باشد تا در زمینه نظافت و تمیزی فضای باغ، تمیز کردن باغچه‌ها، گل‌آرایی باغچه‌ها، تعویض آب استخرها و آبنماها، تمیز کردن سالن‌ها، تعویض مداوم رومیزی‌ها و گردگیری محیط فعالیت کنند.

۹. سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب

یک باغ تالار عروسی خوب باید به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسبی مجهز شده باشد تا بتواند در تمامی فصول سال بهترین خدمات را به مهمانان ارائه دهد. از آن‌جایی که در مراسم عقد و عروسی مهمانان لباس‌های خاصی استفاده کرده و نمی‌توانند چندان متناسب با فصل لباس بپوشند، وجود سیستم سرمایشی مناسب برای فصول گرم و سیستم گرمایشی مطلوب برای فصول سرد سال بسیار اهمیت دارد.

۱۰. پارکینگ اختصاصی

14 شاخصه مهم که یک باغ عمارت عروسی عالی باید داشته باشد!

از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند به یک باغ تالار لقب بهترین را اعطا کند در اختیار داشتن پارکینگ اختصاصی می‌باشد. بدیهی است که تمامی مهمانان با وسایل نقلیه شخصی به مراسم عقد و عروسی می‌روند. بنابراین وجود یک پارکینگ اختصاصی برای آن که مهمانان با خیال راحت خودروهای خود را در آن پارک کنند بسیار اهمیت دارد. در ضمن هر چه فاصله پارکینگ باغ تالار به فضای برگزاری مراسم نزدیک‌تر باشد بهتر است.

۱۱. ارائه خدمات متنوع و ویژه

از دیگر ویژگی‌های یک باغ تالار خوب می‌توان به ارائه خدمات متنوع اشاره کرد. یک باغ تالار خوب باید متناسب با نیاز عروس و دامادها به ارائه خدمات مختلف بپردازد. از جمله این خدمات ویژه می‌توان به اجرای موسیقی زنده، اجرای آتش‌بازی، استفاده از مه و دود مصنوعی، اجاره ماشین عروس، ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری مراسم، ارائه خدمات آرایش و میکاپ عروس و داماد، ارائه خدمات گل‌آرایی ماشین عروس، خدمات گل‌آرایی و مشعل‌آرایی سالن‌ها و محیط باغ، فرش قرمز عروس و داماد، گلریزان و دف‌زنی برای ورود عروس و داماد، تاکسی سرویس ویژه برای مهمانان و… اشاره کرد.

۱۲. پرسنل کاربلد و حرفه ای

یک باغ تالار عروسی خوب باید از تیم خدماتی حرفه‌ای و مجربی بهره‌مند باشد تا بتوانند به شکلی صحیح به پذیرایی از مهمانان بپردازند. تیم خدماتی انتخاب شده باید خوش برخورد و خوشرو بوده و تا جای ممکن نیازهای مهمانان را برطرف سازند. وجود یک تیم خدماتی حرفه‌ای می‌تواند در منظم‌تر برگزار شدن مراسم تاثیر بسزایی داشته باشد.

۱۳. سفره عقد زیبا و لاکچری

یک تالار عروسی خوب باید به اتاق عقد مجزا و سفره عقده‌های متنوعی مجهز شده باشد تا عروس و دامادها بتوانند برای برگزاری مراسم عقد خود نیز از فضای تالار استفاده کنند. سفره عقدهای موجود در باغ تالار باید دارای تم‌ها و دیزاین‌های متنوعی باشد تا با هر سلیقه‌ای بتواند هماهنگ شود.

14 شاخصه مهم که یک باغ عمارت عروسی عالی باید داشته باشد!

۱۴. اتاق پرو و آسانسور

وجود آسانسور در یک باغ تالار عروسی یکی از فاکتورهای مهمی بوده که می‌تواند در انتخاب تالار عروسی تاثیرگذار باشد. همچنین وجود اتاق پرو اختصاصی برای مهمانان با تجهیزات لازم جهت تعویض لباس، رسیدگی به کودکان و استراحت افراد مسن نیز حائز اهمیت است.

کلام آخر

در پایان ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان تا آخر این مقاله در این مقاله سعی شد مهمترین شاخصه ها و ویژگی هایی که یک عمارت عقد خوب باید داشته باشد را برایتان شرح داده ایم امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده و توانسته باشیم به شما در انتخاب بهترین تالار عروسی و یا باغ تالار عروسی کمک کرده باشیم.

در ضمن اگر نظری، انتقادی و یا پیشنهادی دارید خوشحال میشویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: