بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای عروسی چی بپوشم؟ با رعایت نکات ریز و ساده ای می‌توانید برای هر عروسی به راحتی لباس انتخاب کنید و آماده شوید، انتخاب لباس مناسب برای عروسی گاها کار سختی به نظر میرسد لازم است با توجه به نسبتی که با عروس و داماد دارید و چند نکته مهم دیگر به انتخاب لباس برای عروسی بپردازید.

لباس مناسب عروسی چه ویژگی هایی دارد؟

وقتی صحبت از عروسی به میان می‌آید قطعا اولین سوالی که به ذهن همه خصوصا دختران و خانمها خطور می‌کند این سوال است که : برای عروسی چی بپوشم؟

انتخاب لباس برای عروسی قطعا کار سختی است ما در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم با ارائه مقاله ای جامع و کامل در رابطه با لباس مناسب برای عروسی اینکار یعنی انتخاب لباس برای عروسی را راحتتر کنیم.

برای عروسی چی بپوشم؟ | لباس مناسب عروسی آشنا و غریبه مردانه و زنانه
برای عروسی چی بپوشم؟
انتخاب لباس مناسب برای عروسی

تاثیر زمان عروسی در انتخاب لباس

اولین نکته ای که در انتخاب لباس برای عروسی باید در نظر گرفت این است که عروسی در روز برگزار می‌شود یا شب زیرا در روز معمولا هوا گرمتر است و شب به دلیل غروب آفتاب هوا نسبت به روز سردتر است.

حال اگر عروسی در روز باشد بهتر است لباسی که برای عروسی انتخاب می‌کنید یقه ای باز و همچنین رنگ روشنی داشته باشد باز بودن یقه از عرق کردن زیاد جلوگیری کرده، همچنین رنگ روشن آن مانع از جذب گرما می‌شود.

نکته دیگر در انتخاب لباس برای عروسی در روز این است که بهتر است جنس لباس از مواد پلاستیکی و ضخیم نباشد چراکه پلاستیک گرما را در خود نگه میدارد و احساس گرمای زیاد باعث نارضایتی فرد می‌شود.

اغلب مراسمات عروسی خصوصا در ایران در شب برگزار می‌شوند که به صرف میوه و شیرینی و شام هستند برای شب انتخاب لباس آسانتر بوده چراکه انتخاب های متععدی دارید و می‌توانید از لباس های یقه بسته، رنگ های تیره و حتی پر زرق و برق استفاده کنید همچنین استفاده از لباس های یقه باز و رنگ روشن نیز برای عروسی در شب هیچ مانعی ندارد.

برای عروسی چی بپوشم؟ | لباس مناسب عروسی آشنا و غریبه مردانه و زنانه

برای عروسی رسمی چی بپوشیم؟ ( برای عروسی غریبه چی بپوشم؟)

عروسی ای که دعوت میشویم ممکن است از طرف غریبه یا آشنا باشد اقوام دور یا نزدیک ، دوست ، همکار و همسایه جزء آشنایان حساب می‌شوند و سایر افراد جزو غریبه ها.

عروسی افراد غریبه و نا آشنا به نوعی رسمی محسوب می‌شود که ممکن بجز عروس و داماد یا شخصی که شما را دعوت کرده فرد دیگری را نشناسید.

در جواب سوال برای عروسی چی بپوشم؟ باید بگوییم که اگر از نزدیکان عروس و داماد نیستید بهتر است لباس های بلند که دامن آن از زانو پایینتر است گزینه مناسبی برای شماست یا لباسی آستین دار یا لباسی که با حریر پوشیده شده است را انتخاب کنید.

برای عروسی های غیر رسمی و صمیمانه اگر با عروس و داماد نسبت نزدیکی دارید می‌توانید از دامن های کوتاه، دکلته، و بندار استفاده کنید طرح پارچه لباس بسته به سلیقه خودتان می‌تواند ساده یا شلوغ باشد اگر طرح ساده ای انتخاب کردید بهتر است آرایشی پررنگ داشته باشید و از جواهراتی پر زرق و برق و لوکس استفاده کنید.

برای عروسی چی بپوشم؟ | لباس مناسب عروسی آشنا و غریبه مردانه و زنانه

برای عروسی چی بپوشم؟ (مردانه/زنانه)

برای عروسی چی بپوشم؟

اگر عروسی ای که دعوت شده‌اید مختلط نیست یعنی قسمت مردانه و زنانه از هم جدا هستند در بخش بانوان به راحتی می‌توانید با درنظر گرفتن میزان صمیمیت خود با عروس و داماد هر لباسی که دوست دارید را بپوشید.

اگر مقید به حجاب هستید زمانی که قرار است داماد وارد بخش زنانه شود و با عروس برقصد می‌توانید با شال یا روسری موهای خود را بپوشانید و برای پوشاندن دست ها یا پاهای خود هم از چادر ، مانتو ، کت و... استفاده کنید تا راحتتر باشید لازم به ذکر است حجابی که انتخاب می‌کنید بهتر است سبک باشد تا باعث به هم ریختن شینیون موها و آرایشتان نشود.

در اینگونه عروسی ها که معمولا در تالار برگزار می‌شود آقایان از کت و شلوار استفاده می‌کنند کت شلوار می‌تواند ست باشد یا اینکه کت تک انتخاب کرده و رنگ آنرا با پیرهن یا شلوار ست کنید استفاده از کروات هم به سلیقه شخص بستگی دارد.

برای عروسی دوستم چی بپوشم؟

برای عروسی چی بپوشم؟ | لباس مناسب عروسی آشنا و غریبه مردانه و زنانه

دوست شخصی است که ممکن است مثل خواهر یا برادر عزیز باشد محرم اسرار ما باشد و ما با او سفرها و گردش های زیادی رفته باشیم، دوست ما یک روزی ازدواج می‌کند و مارا به عروسی خود دعوت می‌کند حال سوالی که به وجود می‌آید این است : برای عروسی دوستم چی بپوشم؟

تاچه اندازه دوست خود را می‌شناسید؟ آیا با او رفت و آمد خانوادگی دارید؟ آیا به طور کامل به او اعتماد دارید؟ اگر پاسخ شما به همه این سوالات مثبت است بهتر و راحت‌تر می‌توانید برای انتخاب لباس تصمیم بگیرید.

زمانی که دعوت او را پاسخ مثبت داده اید و قرار است به عروسی او بروید پس بهتر است ضمن حفظ شخصیت خود به فرهنگ و اعتقادات دوست خود احترام بگذارید در صورتی که به مسائل اسلامی پایبند بوده و حجاب دارند می‌توانید از لباس های بلند و کمی گشاد استفاده کنید اگر برعکس است انتخاب لباس راحتتر بوده و میتوانید دامن کوتاه و لباس اندامی جذب تن را انتخاب کنید.

برای عروسی خواهرم چی بپوشم؟ برای عروسی برادرم چی بپوشم؟

عروسی خواهرم چن روز دیگه اس برای عروسی چی بپوشم؟
عروسی داداشم نزدیکه برای عروسی داداشم چی بپوشم؟

در مراسم عروسی به عنوان خواهر عروس یا خواهر داماد نسبت به بقیه بیشتر زیر ذره بین هستید و لازم تا لباسی که انتخاب می‌کنید برازنده شما و جایگاه شما باشد.

اگر خواهر عروس یا داماد هستید بهتر است لباسی که انتخاب می‌کنید خاص بوده باشد تا کمترکسی به انتخاب آن دست بزند اینکه به عنوان خواهر عروس یا داماد در عروسی ببینید که چند نفر از مهمانان همان لباس شما را بر تن دارند قطعا اصلا برای شما جالب نیست!!

برای عروسی چی بپوشم؟ | لباس مناسب عروسی آشنا و غریبه مردانه و زنانه

لانتخاب باس تک رنگ با طرحی ساده اما با دوخت تمیز به همراه کفشی مناسب و یک آرایش ملیح و بی نقص کمک می‌کند مثل ستاره‌ای در مجلس بدرخشید. اگر علاقه ای به طرح‌های ساده ندارید سراغ پارچه‌های طرح دار بروید اما قبل از انتخاب آن لازم است تا هیکل خود را در نظر بگیرید. توصیه می‌شود اگر درشت هیکل هستید از طرح‌های ریز و اگر ریز نقش هستید از طرح‌های ریز یا درشت استفاده کنند.

اگر دوست دارید نگین و پولک‌های لباس در برخورد با نور اثری رقصان و درخشان از خود به جای بگذارد دست نگه دارید! استفاده از نگین و پولک‌های بسیار شاید در نگاه اول جذاب و دلربا باشد اما به دلیل انعکاس زیاد نور در عکس و فیلم جلوه چندان جالبی ندارد. پس بهتر است در حد اعتدال از چنین لوازم زینتی استفاده شده باشد.

رنگ سفید را انتخاب نکنید! چراکه رنگ سفید مخصوص لباس عروس است بنابراین اجازه دهید عروس همچون فرشته‌ای آسمانی و معصوم در شب ازدواج خود بدرخشد. به بهانه اینکه لباس سفید اما کوتاه است به خاطر یک شب اعتبار و آبروی خود را نفروشید. اگر به رنگ‌ سفید علاقه دارید لباس خود را طوری انتخاب کنید که حاشیه‌های سفید داشته باشد یا در رنگ‌های استخوانی، شیری، نباتی و ... باشد.

برای عروسی چی بپوشم؟ | لباس مناسب عروسی آشنا و غریبه مردانه و زنانه

خلاصه مطلب

برای عروسی دخترخالم چی بپوشم؟ برای عروسی جاریم چی بپوشم؟ برای عروسی پسرعموم چی بپوشم؟

عروسی هر شخصی که باشد شما دعوت اورا پذیرفته اید و قرار است به عروسی او بروید پس بهتر است به دعوت کننده احترام گذاشته و برای چنینی شبی که بهترین شب برای عروس و داماد است بهترین لباس ممکن را انتخاب و بپوشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز