بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر در آستانه برگزاری مراسم عروسی خود هستید، حتماً این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله کامل‌ترین و جامع‌وترین چک‌ لیست هزینه‌ های برگزاری مراسم عروسی در شهرهای بزرگ مانند تهران در سال 1402 ارائه شده ‌است. بدیهی است که ممکن است این هزینه‌ها در شهرهای کوچک‌تر کمتر باشد.

برای خیلی از عروس و دامادهایی که می خواهند با برگزاری یک جشن به یادماندنی زندگی مشترک خود را آغاز کنند این سوال پیش خواهد آمد که هزینه های عروسی شامل چه چیزهایی می شود؟ برای برگزاری مراسم عروسی چقدر باید هزینه کنیم؟ خب، باید بگوییم شما عزیزان برای اینکه بخواهید جشن عروسی خود را به زیباترین شکل ممکن و آنطور که دوست دارید برگزاری کنید باید از خرج و مخارج آن اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید.

ما در این مقاله از سایت سوربان با ارائه این مقاله سعی داریم تا شما را با تمام خرج و مخارج های مربوط به جشن عروسی آگاه کرده و به شما بگوییم که هزینه هایی که برای جشن عروسی خود باید در نظر داشته باشید شامل چه مواردی و حدودا چقدر میشوند می باشند.

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

هزینه های عروسی شامل چه مواردی می‌شود؟

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کرده ایم برای برگزاری جشن عروسی شما باید با هزینه هایی که برای برگزاری این جشن باید خرج کنید آگاهی کامل داشته باشید.

در پاسخ به سوال شما عروس و دامادهای عزیز درباره اینکه هزینه های عروسی شامل چه چیزهایی می شود؟ ما یک لیست آماده کرده ایم که درباره هر یک از آن ها به اختصار اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

لیست هزینه های مربوط به عروسی شامل موارد زیر می باشند.

  1. هزینه رزرو تالار یا باغ تالار عروسی
  2. هزینه خرید یا کرایه لباس عروس
  3. هزینه خرید لباس داماد
  4. هزینه آرایشگاه عروس و داماد
  5. هزینه کارت دعوت عروسی
  6. هزینه موسیقی و دی جی مراسم
  7. هزینه آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی
  8. هزینه ماشین‌ عروس
  9. هزینه دسته گل ‌عروس

1. هزینه رزرو تالار عروسی یا باغ تالار عروسی

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

معمولاً اولین گزینه‌ای که در چک‌لیست برنامه‌‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی به‌چشم می‌خورد، رزرو سالن عروسی است که بخش چشمگیری از هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسم به آن اختصاص می‌یابد؛ رزرو تالار عروسی به مراتب دشوارترین بخش برنامه ریزی جشن عروسی می‌باشد، هزینه رزرو تالار یا رزرو باغ تالار عروسی بسته به شهر و منطقه محل زندگی، تعداد مهمانان دعوت‌شده به مراسم و … متغیر است.

معمولاً سالن‌های برگزاری مراسم عروسی جدای از هزینه‌های ذکرشده، ورودی نیز دریافت می‌کنند. به‌طورتقریبی بودجه‌ای که باید برای رزرو باغ تالار یا تالار با خدماتی مانند منوی پذیرایی، گل‌آرایی و دکوراسیون به همراه ورودی در نظر بگیرید، بین 150 تا 500 میلیون تومان است. معمولاً هزینه رزرو تالار و تشریفات از مهمان‌ها بر عهده خانواده داماد یا داماد میباشد.

2. هزینه کارت دعوت عروسی

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

کارت دعوت عروسی نیز بخشی از هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی را به‌خود اختصاص می‌دهد. بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از کارت دعوت آنلاین استفاده کنید؛ اما اگر شیوه سنتی را برای دعوت کردن از مهمانانتان ترجیح می‌دهید، لازم است بدانید که هزینه تهیه کارت دعوت عروسی به طرح انتخابی و تعداد مهمانانتان بستگی دارد. به‌طور کلی هزینه یک کارت دعوت از 20 هزار تومان شروع می‌شود و در برخی موارد حتی به 200 هزار تومان نیز می‌رسد. هزینه تهیه کارت دعوت برای مهمانان عروس بر عهده خانواد داماد است.

3. هزینه کرایه یا خرید لباس عروس

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

کرایه و یا خرید لباس عروس نیز یکی از مواردی است که هزینه زیادی را در برگزاری مراسم به خانواده داماد تحمیل می‌کند. وظیفه تهیه لباس عروس و پرداخت هزینه مربوط به آن برعهده خانواده داماد است.

درصورتی‌که بخواهید در سال 1402  لباس عروس خود را بخرید، باید بودجه‌ای بین 20 میلیون تا 10 میلیون تومان و در صورت کرایه آن باید مبلغی بین 7 میلیون تا 10 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

4. هزینه دسته گل عروس

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

هزینه دسته گل عروس در سال 1402 نیز بر اساس نوع گل و طرح انتخابی متغیر است. اگر از گل‌های ساده‌تری استفاده شود، مبلغی بین 900 هزار تومان تا 2 میلیون تومان و اگر از گل‌های زیباتری استفاده شود، مبلغی بین 3 تا 4 میلیون تومان باید برای آن اختصاص دهید. در اینجا نیز می‌توانید با انتخاب گل مصنوعی به‌جای طبیعی در هزینه‌های برگزاری مراسمتان صرفه‌جویی کنید.

5. هزینه خرید لباس داماد

لباس دامادی همچون لباس عروس زیاد دنگ و فنگ ندارند و با خرید پیراهن، کمربند و ست کت و شلوار داستان تمام می شود. هزینه ای که برای خرد لباس آقای داماد باید در نظر بگیرید چیزی بیش 5 تا 7 میلیون تومان می باشد.

6. هزینه میوه و شیرینی و شام مراسم عروسی

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

میوه و شیرینی و شام عروسی از الزامات پذیرایی مراسم عروسی به‌حساب می‌آیند. هزینه‌ای که باید بابت خرید میوه و شیرینی پرداخت می‌کنید به تعداد مهمانان، انواع شیرینی و میوه سفارشی و کیفیت آنها بستگی دارد. با توجه به قیمت‌های سرسام‌آور سال 1401 باید حداقل 20 میلیون تومان برای پذیرایی از تقریباً 200 نفر مهمان در نظر داشته باشید.

7. هزینه آرایشگاه عروس و داماد

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

از دیگر هزینه هایی که باید برای جشن عروسی در نظر داشته باشید آرایشگاه عروس خانم و آقای داماد می باشد. متاسفانه هزینه آرایشگاه عروس خانم قیمت ثابتی ندارد و هر آرایشگاه باتوجه به سالن و خدماتی که دارد همچنین با توجه به شهرت و نامی که دارد هزینه را مشخص می کند.

این روزها آرایش دامادی آقایون هم دست کمی از خانم ها ندارد اما به نسبت ارزان تر و کم هزینه تر می باشد.

8. هزینه موسیقی مراسم

یکی از ضروریات برگزاری مراسم عروسی، انتخاب یک دی جی یا گروه موسیقی خوب است. بدون وجود موسیقی، جشن و پایکوبی در مراسم عروسی امکان‌پذیر نخواهد بود. انتخاب دی جی یا گروه موسیقی بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر شهرت آنها، تحقیق و جستجو و مشاهده نمونه کارها می‌تواند در انتخابتان تأثیر چشمگیری داشته باشد. هزینه استخدام یک دی جی یا گروه موسیقی هم به شهرت و امکاناتشان بستگی دارد. معمولاً یک گروه کوچک موسیقی حداقل 3 میلیون تومان برای اجرا در مراسمتان دریافت خواهد کرد.

9. هزینه کیک عروسی

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

کیک عروسی یک از اقلامی است که خرید آن برای برگزاری مراسم عروسی ضروری نیست. اما اگر می‌خواهید مراسم عروسی باشکوه‌تری داشته باشید، سفارش کیک عروسی می‌تواند رضایتمندی بیشتری برایتان به‌همراه داشته باشد. تعداد طبقات کیک، طراحی آن و شیرینی‌سرایی که کیک را به آن سفارش می‌دهید، تعیین‌کننده مبلغ کیک عروسیتان هستند. کیک عروسی حداقل از کیلویی 200 تا 400 هزار تومان آغاز شده و حداکثر به کیلویی 600 هزار تومان نیز می‌رسد.

10. هزینه کرایه و تزئین ماشین عروس

اگر ماشین خودتان برای گل‌ آرایی مراسم عروسیتان مناسب است، نیازی به کرایه ماشین عروس ندارید و به‌ این‌ ترتیب می‌توانید تقریبا 1.5 میلیون تومان در هزینه‌های مراسمتان صرفه‌جویی کنید. گاهاً برای کرایه ماشین‌های لوکس خارجی هزینه‌ های هنگفت و شاید بیش از 10 میلیون تومان دریافت می‌شود.

هزینه تزئین ماشین عروس به نوع و مقدار گل و طرح و دیزاین انتخابی و حتی فصل برگزاری مراسم عروسی بستگی دارد. اگر از گل‌های ساده و معمولی برای تزئین ماشین عروس استفاده کنید، هزینه تقریبی 1.5 میلیون تومان و اگر از گل‌های زیبا و گران‌قیمت‌تری استفاده کنید، هزینه‌ تقریبی 3 تا 4.5 میلیون تومان باید بپردازید. لازم به‌ذکر است درصورت استفاده از گل‌های مصنوعی به جای گل طبیعی، هزینه کمتری برای تزئین ماشین عروس متقبل خواهید شد.

11. هزینه فیلم‌برداری از مراسم و آتلیه عکاسی

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

هزینه آتلیه عکاسی عروسی در سال 1402 نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌ طور کلی هزینه آتلیه براساس تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری، تهیه کلیپ مراسم فرمالیته و مراسم اصلی، تهیه آلبوم عکس دیجیتال یا چاپی تعیین می‌شود. این هزینه‌ها به‌طور میانگین بین 10 تا 100 میلیون تومان متغیر است. درصورتیکه می‌خواهید از هزینه‌های مراسمتان بکاهید بهتر است از تهیه کلیپ اسپرت و فرمالیته صرف‌ نظر کنید یا تجهیزاتی مانند هلی‌شات را از پکیج پیشنهادی آتلیه حزف نمائید.

کلام آخر

برای برگزاری یه عروسی کم خرج و آبرومند در سال 1402 چقدر پول لازمه؟!

به‌طورکلی با توجه به نوسان قیمت ارز و در نتیجه تأثیرات آن روی بازار، قیمت اجناس و کالاهای مختلف با نوسانات روزانه زیادی همراه است و پیش‌بینی دقیق هزینه‌های برگزاری مراسم عقد و عروسی تاحدودی غیرممکن است. اما به‌طور تقریبی می‌توان گفت برای برگزاری یک مراسم ساده با حضور تعداد کمی از مهمانان باید حداقل و تقریباً 100 تا 150 میلیون و با حضور تعداد بیشتری از مهمانان مثلاً مهمانان 150 تا 200 نفر، تقریباً 200 تا 300 میلیون بودجه در نظر گرفت.

اگرچه شب عروسیتان، بهترین و خاطره‌انگیزترین شب زندگیتان است، اما با توجه به مشکلات اقتصادی و هزینه‌های سرسام‌آور بهتر است مراسم عروسیتان را ساده‌تر برگزار کنید تا مجبور نشوید در آغاز زندگی مشترکتان با مشکلات مالی ناشی از برگزاری مراسم عروسی بزرگ و مجلل مواجه شوید. فراموش نکنید که آرامش و آسایش شما در زندگی مشترک بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(27 امتیاز , میانگین: 4.1 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز