بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
همه ما دوست داریم مراسم عروسی ما بهترین مراسم در کل فامیل باشد. برای عروس و دامادها غرورآمیز است که بعد از مراسم عروسی از مهمانان بشنوند که چقدر به آنها خوش گذشته است و تا مدت‌ها حرف زدن درباره مراسم عروسیشان نقل مجلس دوستان و فامیل باشد.

برای متفاوت و خاص کردن جشن عروسی ایده‌‌‌‌های مختلفی از جمله گل آرایی،شمع آرایی و آتش بازی و تغییراتی در شام عروسی وجود دارد که با انجام دادن‌ آنها انرژی میهمانان و عروس و داماد چند برابر می‌شود. حتما در این مقاله کاربردی همراه سایت سوربان باشید تا با ایده های نو و متفاوت برای برگزاری یک جشن عروسی خاص و شیک و در عین حال کم خرج بپردازیم.

چگونه مراسم عروسی خوبی داشته باشیم؟ ( برگزاری یک مراسم عروسی خاص و متفاوت)

انجام کارهای خاص برای مراسم عروسی چه اهمیتی دارد؟

روز جشن عروسی قطعاً برای هر زوج جوانی یک روز مهمّ و به یاد ماندنی است که با برنامه ریزی و انجام کار‌‌‌‌های خاص برای عروسی می‌توان آن را به بهترین خاطره تبدیل کرد و برای همیشه با یادآوری آن لذّت برد. قطعاً در هنگام برنامه ریزی برای انجام کار‌‌‌‌های خاص برای عروسی،باید آرامش داشته باشیم و کارها را با صبر و حوصله پیش ببریم تا جشن عروسی خود را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

این گونه علاوه بر این که خودمان از جشن عروسی لذّت می‌بریم،بلکه باعث می‌شویم یک خاطره ی خوب و زیبا از جشن عروسی ما در ذهن مهمانان و اطرافیان نقش ببند.

چطور یک جشن عروسی متفاوت داشته باشیم؟

اوّلین قدم در برگزاری جشن عروسی این است که آرامش داشته باشیم و استرس را از خود دور کنیم؛زیرا روز جشن عروسی روزی است که دیگر به هیچ وجه تکرار نخواهد شد و بهتر است در آن با روحیّه ای سرشار از انرژی شرکت کرده و از همه چیز لذّت ببریم تا این انرژی را به مهمانان و دوستان خود نیز انتقال دهیم.

در هنگام انجام کار‌‌‌‌های خاص برای عروسی باید با نکات ریز و مهمّی در این زمینه آشنا بوده و‌ آنها را اجرا کنیم. در واقع برای برگزاری یک مراسم متفاوت و خاص که لحظات شیرینی را برای ما و اطرافیانمان ثبت کند و اتفاقات خاص و منحصر به فردی در آن رخ دهد،لازم نیست که هزینه ی زیادی بپردازیم؛بلکه می‌توانیم با مقداری نوآوری و خلّاقیت یک جشن عروسی متفاوت برگزار کرده و بهترین خاطره ها را رقم بزنیم.

در زیر به تعدادی از کار‌‌‌‌های خاصّ برای عروسی اشاره می‌کنیم که با انجام‌ آنها می‌توانیم یک مراسم متفاوت را برگزار کنیم. در واقع برای این که بدانیم چگونه عروسی خاصّ داشته باشیم،باید با این موارد آشنا شویم:

گل آرایی مراسم عروسی

یکی از مهمّ ترین دکوراسیون هایی که باعث زیباتر شدن و جذّابیت هر چه بیشتر مراسم عروسی می‌شود،گل ها هستند که با حضور خود،فضای خاطره انگیز و سرشار از شادی و انرژی را ایجاد می‌کنند. در این میان؛نوع چیدن گل ها و نحوه ی قرار دادن‌ آنها در سالن عروسی یا میز‌‌‌‌های مهمانان و تناسب در ترکیب رنگ گل‌‌‌‌های استفاده شده و رعایت سبک مجلس عروسی در هنگام چیدن گل ها می‌تواند تأثیر وجود گل را در مراسم چند برابر کرده و به زیباترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کند.

چگونه مراسم عروسی خوبی داشته باشیم؟ ( برگزاری یک مراسم عروسی خاص و متفاوت)

از گل ها می‌توان در ورودی سالن ها برای خوش آمد گویی،در تزیین میز مهمانان،در جایگاه مخصوص عروس و داماد،در مسیر قدم زدن عروس و داماد و حتّی در فضا به عنوان گل‌‌‌‌های معلّق استفاده کرد؛تا این گونه احساس آرامش بخش و لطیفی در میان مهمانان و عروس و داماد ایجاد شود.

استفاده از گیفت در مراسم عروسی

گیفت عروسی هدیه ای است که برای یاد بود از طرف عروس و داماد به مهمانان داده می‌شود تا یک یادگاری از مراسم عروسی برای‌ آنها باشد. امروزه گیفت‌‌‌‌ های عروسی در شکل‌‌‌‌های متنوّع و بسیار زیبایی طرّاحی و تولید می‌شوند که عروس و داماد‌‌‌‌های عزیز می‌توانند متناسب با ذوق و سلیقه ی خود در میان انواع این مدل ها یک مدل را انتخاب کرده و در جشن عروسی به مهمانان خود هدیه کنند.

امروزه از شمع‌‌‌‌ های فانتزی و کوچک نیز که کاربرد بیشتری دارند و مهمانان می‌توانند از‌ آنها در دکوراسیون خانه ی خود استفاده کنند، به عنوان گیفت استفاده می‌شود. در حالت کلّی می‌توان گفت که در انجام کار‌‌‌‌های خاصّ برای عروسی حتماً باید گیفت ها را در نظر گرفته و از‌ آنها استفاده کنید.

استفاده از شمع آرایی در مراسم عروسی

امروزه استفاده از شمع ها در مراسم عروسی بسیار رایج شده است؛زیرا با استفاده از شمع ها مجلس عروسی کاملاً خاص و عاشقانه می‌شود و در ایجاد حسّ آرامش و هیجان در مهمانان و عروس و داماد کمک فراوانی می‌کند.

شمع آرایی و چیدمان شمع ها در سالن‌‌‌‌ های عروسی یک کار تخصّصی است که باید توسّط افراد مجرّب و متخصّص انجام شود تا نتیجه ی کار عالی تر و زیباتر باشد. اگر به فکر انجام کار‌‌‌‌های خاص برای عروسی و متفاوت کردن مراسم عروسی خود هستید؛حتماً گزینه ی شمع آرایی و نور پردازی توسّط شمع ها را در نظر بگیرید.

معمولاً در جشن‌‌‌‌ های عروسی از شمع‌‌‌‌ های سفید یا قرمز استفاده می‌کنند؛زیرا این رنگ ها نماد عشق و علاقه می‌باشند و می‌توانند عروسی شما را به یک خاطره ی خاصّ و متفاوت تبدیل کنند.

آتش بازی در مراسم عروسی

یکی دیگر از کار هایی که کمک می‌کند تا مراسم عروسی شما جذّاب تر و خاصّ تر شود و در ذهن ها ماندگاری داشته باشد،آتش بازی است که با این کار همه ی مهمانان به وجد آمده و انرژی‌ آنها چند برابر می‌شود.

چگونه مراسم عروسی خوبی داشته باشیم؟ ( برگزاری یک مراسم عروسی خاص و متفاوت)

آتش بازی در انواع مختلفی از جمله آتش بازی گرم،آتش بازی سرد،نور افشانی در آسمان،آتش بازی در هنگام ورود عروس و داماد به تالار عروسی،آتش بازی در هنگام بریدن کیک،آتش بازی در هنگام رقص تانگو و آتش بازی در هنگام پایان مراسم در فضای باز انجام می‌شود که در زیر هر کدام از این روش ها را به اجمال توضیح می‌دهیم:

از آتش بازی گرم به دلیل ایجاد دود زیاد در فضای باز و محیط بیرون استفاده می‌شود. این نوع آتش بازی با استفاده از شوتینگ‌‌‌‌ های گرم و آبشار‌‌‌‌های گوگردی به وسیله ی دست انجام می‌شوند که کمی خطرناک بوده و در هنگام اجرای آن حتماً باید احتیاط کرد.

در آتش بازی سرد بر خلاف آتش بازی گرم از لوازم برقی استفاده می‌شود و این کار بر روی پایه‌‌‌‌های مخصوص انجام می‌شود و زیبایی آن فوق العاده است. این نوع آتش بازی خطر بسیار کمتری دارد.

  • نور افشانی در آسمان

در این نوع آتش بازی که جزو کار‌‌‌‌های خاصّ برای عروسی است از دستگاه هایی به نام شوتینگ استفاده می‌شود که این دستگاه ها موادّ آتش زا را به آسمان پرتاب کرده و شلّیک های‌ آنها تا ارتفاع 70 متر بالا می‌روند. این دستگاه ها قابلیّت شلیک کردن تا 150شوت را دارند و زیبایی و درخشش فوق العاده ای به مراسم عروسی می‌دهند.

  • آتش بازی در هنگام رقص تانگو

مهم ترین قسمت آتش بازی که به عکس و فیلم‌‌‌‌های عروس و داماد جذابیت بیش از حدّی می‌دهد، همین بخش است. این نوع آتش بازی در هنگام رقص عروس و داماد که همراه با موزیک است، با ریتم آهنگ توسّط کنترل‌‌‌‌های مخصوص تنظیم می‌شود و به صورت آتش بازی سرد است و شاید بهترین قسمت عروسی باشد.

  • آتش بازی در هنگام بریدن کیک

این کار هم جزو کار‌‌‌‌های خاصّ برای عروسی محسوب شده و در این زمینه که چگونه عروسی خاص داشته باشیم،کمک فراوانی به ما می‌کند. این گونه که با هر برشی که به کیک زده می‌شود یک فشفشه یا جرقه در سطح کیک عروسی روشن می‌شود و زیبایی خاصی به مجلس عروسی می‌بخشد.

چگونه مراسم عروسی خوبی داشته باشیم؟ ( برگزاری یک مراسم عروسی خاص و متفاوت)

نوع دیگری از آتش بازی این است که عروس و داماد یا حتّی مهمان ها از بالن آرزو استفاده کرده و با روشن کردن و رها کردن‌ آنها در آسمان برای عروس و داماد آرزوی خوشبختی می‌کنند که ایده ی بسیار جذاب و رمانتیکی برای خاص کردن مراسم عروسی است.

انتخاب مدل کارت عروسی

یکی دیگر از کار‌‌‌‌های جذّاب و مهم در هنگام برنامه ریزی برای عروسی،انتخاب کارت دعوت است که در مدل ها و طرح‌‌‌‌های متنوّع و جذابی وجود داشته و عروس و داماد می‌توانند متناسب با ذوق و سلیقه ی خود یکی از این مدل هارا انتخاب کرده و این گونه مهمانان را به مراسم خود دعوت کنند.

چگونه مراسم عروسی خوبی داشته باشیم؟ ( برگزاری یک مراسم عروسی خاص و متفاوت)

در این میان برخی از کارت‌‌‌‌ های عروسی وجود دارند که بسیار متفاوت تر و جذاب تر از سایر کارت ها هستند و باعث می‌شوند که خاطره ی عروسی شما در ذهن همه بماند و حتی به عنوان یادگاری نیز نگه داشته شود.

در ادامه با ایده‌‌‌‌ های کوچک دیگری برای متفاوت کردن مراسم عروسی آشنا می‌شویم:

  • هک کردن اسم عروس و داماد بر روی تخته‌‌‌‌های چوبی زیبا و آویزان کردن‌ آنها به صندلی عروس و داماد در تالار عروسی
  • پازلی کردن یکی از عکس‌‌‌‌ های عروس و داماد و گذاشتن آن بر روی یک میز(در این زمینه می‌توانید یک ماژیک بر روی میز و کنار پازل گذاشته و از مهمانان بخواهید که پشت تکه‌‌‌‌های پازل یک متن یادگاری برای شما یاداشت کنند)
  • تهیّه ی یک تابلو یا بوم نقاشی که بر روی آن تاریخ اتّفاقات مهم در زندگی عروس و داماد،مانند تاریخ و روز خواستگاری و عروسی،ثبت شده است و نصب کردن آن در تالار یا سالن عروسی
  • اختصاص دادن یک میز برای کودکان و تزیین کردن آن با بادکنک‌‌‌‌های فانتزی،انواع شکلات ها و بیسکوییت ها با شکل‌‌‌‌های عروسکی و زیبا
  • انتخاب دسته گل زیبا برای جذّاب تر شدن عروس،زیرا دسته گل جزو اکسسوری هایی است که بسیار دیده می‌شود و در صورت هماهنگ بودن با لباس و سبک آرایش عروس می‌تواند زیبایی او را چند برابر کند.
  • در پایان مراسم می‌توانید یک خداحافظی با شکوه توّسط یک رقص زیبای دو نفره از مهمانان داشته باشید.

چگونه مراسم عروسی خوبی داشته باشیم؟ ( برگزاری یک مراسم عروسی خاص و متفاوت)

نکته مهم برای داشتن مراسم عروسی خاص

همانطوری که خواندید و البته می‌دانید می‌بایست برای مراسم عروسی خود یک انتخاب مهم انجام دهید و آن هم انتخاب انتخاب بهترین تشریفات مجالس است.

تشریفات مجالس خوب می‌تواند به شما در انجام کار‌‌‌‌های گفته شده بسیار کمک کند و وظایفش را به درستی انجام دهد. اگر در انتخاب خدمات مجالس دقت لازم را نداشته باشید و با بیخیالی یا شانس این انتخاب را انجام دهید قطعا یا شام خوبی ندارید یا کیک تان شخم زده می‌شود یا شیرینی هایتان کم می‌شود و یا گل آرایی تان پژمرده خواهد بود و ... پس حتما در انتخاب تشریفات مجالس حتما حتما حتما، خواهشا دقت کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:
  • ناشناس چهارشنبه, 08 فروردين 1403

    خودم اگه عروس شم فامیل های درجه 1 خودم و شوهرم ،دوتا از صمیمی ترین دوستامون بیان.


عناوین جذاب امروز