بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
این محتوا برای افرادی نوشته شده است که بین خرید تاج گل و باکس گل دو دل هستند. در این مقاله به تفاوت باکس گل و تا گل پرداخته ایم تا با انتخابی درست به استقبال عزیزانتان بروید

سلام ما در این مقاله قصد داریم تفاوت بین تاج گل و باکس گل را باهم برسی کنیم. باکس گل‌ها و تاج گل‌ها 5 ویژگی متفاوت نسبت به هم دارند که ما سعی کردیم در قالب تیتر، هر کدام را برای شما توضیح بدهیم تا بهترین انتخاب را برای هر مناسبت و هر مکانی داشته باشید :

فرق تاج گل و باکس گل در سایز و اندازه

باکس گل‌ها معمولاً در اشکال گرد، مربع یا مستطیل در بازار فروخته می‌شود. ابعاد باکس گل‌ها بعد از تزیین و گل آرایی بیشتر از ۵۰×۵۰ نمی‌شوند. وزن آنها بیشتر از ۵ کیلو نیست و حمل آنها آسان است. یعنی می‌توانید آنها را در دستتان بگیرید و به هر جایی که می‌خواهید بروید، مثل یک جعبه شیرینی!
اما تاج گل‌ها به این شکل نیستند، تاج گل مدل‌های مختلفی دارد تاج گل‌های یک طبقه تا ۴ و ۵ و الی ماشالله که جنس پایه های آن ها از چوب یا فلز هستند. یک تاج گل فلزی یک طبقه بعد از گل آرایی به وزن حدودی 40 کیلوگرم و ارتفاع تقریبی 170 سانتی متر می‌رسد و حمل آن به آسانی باکس گل نیست و معمولاً با خودروهای مخصوص به محل مورد نظر که می‌تواند مسجد، سر مزار یا نمایشگاه بین المللی باشد ارسال می‌شود.

تفاوت تاج گل و باکس گل در چیست؟ برسی کاربرد + مناسبت خرید هرکدام

 

تفاوت تاج گل و باکس گل در نوع گل های به کار رفته

اگر بخواهیم فرق بین تاج گل و باکس گل را در نوع گل های استفاده شده بررسی کنیم باید بگوییم که فرق آنچنان زیادی با هم ندارند یعنی در هر دو آنها می‌توان از گل‌هایی مثل لیسیانتوس، داوودی، ژربرا، آلسترومریا، رز هلندی یا مینیاتوری، آنتریوم، گلایول و لیلیوم استفاده کرد و این رابطه مستقیمی با بودجه و هزینه‌ای که شما می‌خواهید برای آن گل بکنید دارد.
معمولاً در تاج گل‌ها از گل‌های درشت‌تر استفاده می‌شود اما در باکس گل‌ها به دلیل حجم و سایز کوچکتر باکس، از گل‌های ریزتر استفاده می‌شوند که زیبایی داشته باشند.

چه مناسبت هایی باکس گل بخریم، چه مناسبت هایی تاج گل ؟

تاج گل و باکس گل در رابطه با مناسبت بسیار متفاوت اند.
تاج گل‌ها را معمولاً برای عرض تبریک یا تشکر،مراسم افتتاحیه،ترحیم و تسلیت یا عروسی سفارش می‌دهند. اما باکس گل‌ها کاربرد بیشتری دارد. یک باکس گل را می‌توان برای مناسبت‌های همچون ولنتاین، تولد، سالگرد ازدواج، تشکر و قدردانی از یک دوست و یا حتی زایمان نوزاد در بیمارستان سفارش داد. برای مثال اگر می‌خواهید از یک مرد تقدیر و تشکر به عمل بیارید، می توانید یک باکس گل مردانه شیک برای او خریده و با متن کارت پستال برای او ارسال کنید.
اگر بخواهیم طور دیگر این موضوع را بیان بکنیم معمولا اگر برای یک شخص می‌خواهید گل بفرستید باید باکس گل یا دسته گل‌ها امتحان کنید، اما اگر می‌خواهید به یک جمع یا یک ارگان یا یک فروشگاه تبریک بگویید، باید از تاج گل ها استفاده بکنید.

تفاوت تاج گل و باکس گل در چیست؟ برسی کاربرد + مناسبت خرید هرکدام

نمونه دسته گل تولد

فرق قیمت تاج گل و باکس گل

با توجه به اینکه قیمت تمام شده باکس گل و تاج گل به نوع گل‌ها و حجم گل‌های استفاده شده بستگی دارد،می‌توان گفت معمولاً تاج گل‌ها قیمت بالاتری نسبت به باکس گل‌ها دارند. گاهی اوقات این موضوع برعکس می‌شود یعنی شما می‌توانید یک باکس گل لاکچری گران قیمت سفارش داده یا یک تاج گل ارزان قیمت برای نمایشگاه بین المللی تهیه کنید. که در اینجا موضوع نوع گل و قیمت آن گل مطرح می‌شود. گل‌هایی مثل ارکیده آنتریوم یا لیلیوم بسیار گران قیمت هستند اما در عوض گل‌هایی مثل لیسیانتوس گلایول آلستر عروس گلهای ارزان قیمت هستند و بستگی دارد باکس گل یا تاج گلتان را با چه گلی تزیین می‌کنید.

تفاوت تاج گل و باکس گل در محل قرار گیری

شما می‌توانید یک باکس گل را به درب منزل، محل کار، بیمارستان، کافه یا هر جای دیگر ارسال کنید و تحویل گیرنده بعد از دریافت، آن را روی یک میز بگذارد. اما یک تاج گل نیاز به فضای باز تر و بیشتری دارد برای مثال اگر برای عرض تبریک و افتتاحیه نمایشگاه یا مغازه‌ای می‌خواهید تاج گل را ارسال بکنید باید مطمئن شوید که آن مغازه فضای کافی برای قرار دادن آن گل را دارند. بارها دیده شده که برای افتتاحیه مغازه یا برند خاصی تاج گل‌های زیادی ارسال می‌شود و به دلیل کمبود فضای فروشگاه، مدیر آن فروشگاه مجبور می‌شود تاج گل ها را به بیرون مغازه هدایت کند که تنش‌های محیطی مانند دما و نور می تواند در خراب شدن تاج گل سرعت ببخشد

تفاوت تاج گل و باکس گل در چیست؟ برسی کاربرد + مناسبت خرید هرکدام

تنوع تاج گل ها بیشتر است یا باکس گل ها ؟

وقتی موضوع تنوع بین باکس گل و تاج گل پیش می‌آید مسلماً باکس گل‌ها برنده اند!
باکس گل ها را می‌توان به شکل باکس گل و بادکنک، باکس گل و شکلات، باکس گل و کیک یا باکس گل و هدیه در اشکال گرد و مستطیل سفارش داد اما تاج گل‌ها اینطور نیستند و فقط در طبقه و مناسبت سفارش (تاج گل ترحیم، تاج گل نمایشگاهی )متنوع هستند.

جمع بندی نهایی :

همانطور که خواندید، در این مقاله سعی کردیم فرق بین تاج گل و باکس گل را در 6 ویژگی (سایز، نوع گل ها، مناسبت، قیمت، محل قرار گیری و تنوع) برسی کنیم. اگر نظری دارید خوشحال میشیم بیان کنید .

منبع : https://homaflower.com/

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز