بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

8 اشتباه برای میکاپ عروس که نباید مرتکب شوید!

وجود اشتباه در میکاپ عروس، می­تواند بسیار استرس زا باشد. در واقع نوع میکاپ عروس و نحوه آرایش او می­تواند باعث شود او از روز عروسی خود نهایت لذت را ببرد یا کل روز را نگران میکاپ و آرایش خود باشد. از آنجایی که در روز عروسی عکس­ها و ویدیوهای زیادی از عروس ثبت می­شود، اجرای میکاپ مناسب پوست او، استفاده از بهترین برند لوازم آرایشی و انجام میکاپ توسط یک میکاپ آرتیست خبره بسیار ضروری است.

اشتباهات رایج در آرایش عروس

احتمالا به عنوان عروس ساعات زیادی را قبل از مراسم در سایت­هایی همچون پینترست به جستجوی عکس­های مختلف از میکاپ مدنظرتان برای روز عروسی صرف کرده اید یا بارها خود را در لباس­ها و میکاپ­های متنوع تصور کرده­اید، اما اندکی صبر کنید یکی از قسمت­هایی که ممکن است روز عروسی را برای یک عروس خراب کند، اشتباهاتی است که می­تواند به واسطه انجام میکاپ نادرست برای او رخ دهد. هنگامی که شما با این اشتباهات آشنا باشید، می­توانید از رخ دادن اغلب آنها جلوگیری کنید، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

قبل از عروسی میکاپ نهایی را انجام دهید!

پیشنهاد می­شود حتما از چند ماه قبل از روز عروسی به دنبال آرایشگری خبره و حرفه­ای که می­تواند آرایش مدنظر شما را اجرا کند، بگردید و حتما یک الی دو ماه قبل از عروسی برای انجام آرایش نهایی خود نزد او بروید. از او بخواهید آرایش نهایی مناسب و مدنظر شما را انجام دهد و مدت زمانی که آرایش به درازا می­کشد را ثبت کنید تا بدانید دقیقا به چند ساعت زمان برای میکاپ نیاز دارید.

زمانی که شما تست آرایش نهایی را انجام دهید در صورت رخ دادن هر گونه خطایی می­توانید آن را سریعا اصلاح کنید. توجه داشته باشید قبل از آرایش به مواردی همچون نوع لباس، آرایش موها و رنگ پوست شما توجه شود. در صورتی که از محصولی خوشتان نمی­آید یا به آن آلرژی دارید حتما این موضوع را با میکاپ آرتیست خود مطرح کنید.

آرایش مناسب 24 ساعت داشته باشید!

از ساعات ابتدایی روز که شما برای انجام آرایش و میکاپ خود نزد آرایشگرتان می­روید تا ساعات پایانی شب باید آرایش خود را به تمیزی همراه داشته باشید، به همین خاطر انجام آرایش سنگین و غلیظ می­تواند از اشتباهات میکاپ عروس باشد. زیرا نه تنها کل روز او را اذیت خواهد کرد، بلکه ممکن است آرایش صورت بهم خورده و شرایط موجود برای عروس سخت­تر شود. حتما این موضوع را با آرایشگر خود مطرح کنید و از تجربه او برای میکاپ صورتتان بهره ببرید.

میکاپ جدیدی را امتحان کنید!

8 اشتباه برای میکاپ عروس که نباید مرتکب شوید!

اگر طرفدار رژ لب قرمز و جیغ هستید اما هرگز از آن استفاده نکرده­اید یا دوست دارید چشم­های خود را به شیوه خلیجی آرایش کنید یا اگر از میکاپ جیغ خوشتان نمی­آید همه موارد را با میکاپ آرتیست خود مطرح کنید و تا جای ممکن هیچ بخشی از میکاپ خود را قبل از روز عروسی تغییر ندهید. توجه داشته باشید آرایش شما باید با پوست و رنگ صورتتان سازگاری داشته باشد.

بیش از حد رژگونه استفاده نکنید!

شاید در دورانی داشتن گونه­هایی قرمز و هلویی باب بوده اما امروزه استفاده بیش از حد رژگونه می­تواند یکی از نکات منفی باشد که میکاپ آرتیست می­تواند اجرا کند. قطعا همه خواهان مشاهده عروسی زیبا و جذاب هستند، اما این به معنای اینکه گونه­ها و لب­های عروس باید به طرز عجیبی قرمز باشند، نیست. به همین منظور استفاده از رژگونه تا اندازه­ای مناسب است اما پس از آن به مقداری کرم پودر برای کمررنگ­ کردن رژگونه نیاز است.

به کار نبردن پودر فیکس اشتباه بعدی است.

پودرهای مات کننده برای ثابت نگه داشتن آرایش و به عنوان بخش تکمیلی میکاپ مورد استفاده قرار می­گیرند. تصور کنید از برندهایی همچون لورآل برای میکاپ استفاده کرده­اید اما بنا به هر دلیلی از پودر مات کننده برای تنظیم و فیکس میکاپ بهره نبرده باشید، چه اتفاقی می­افتد؟ در این شرایط احتمالا میکاپ از صورت عروس محو می­شود و علاوه بر از بین رفتن میکاپ از زیبایی عروس نیز کاسته می­شود.

عدم استفاده از پرایمر

یکی از اشتباهات میکاپ عروس عدم استفاده میکاپ آرتیست از پرایمر (از ضروری­ترین محصولات برای آرایش عروس) است. این در حالی است که استفاده از پرایمر باعث افزایش زیبایی­، شفافیت و لطافت سطح پوست عروس می­شود.

علاوه بر این پرایمر ماندگاری آرایش بخش­های مختلف صورت نظیر لب­ها، صورت و چشم­ها را افزایش می­دهد. همچنین استفاده از پرایمر باعث انعکاس بهتر نور می­شود که یکی از مولفه­های مهم برای ثبت عکس و ویدیوهایی زیبا است. در واقع حذف پرایمر می­تواند باعث داشتن آرایشی نه چندان تمیز با ماندگاری پایین شود.

استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب و بی­کیفیت

مراسم عروسی و نحوه آرایش عروس یکی از مهم­ترین بخش­های هر عروسی هستند، زیرا عروس مهم­ترین فرد در این رویداد زیبا و احساسی است که باید بدرخشد. استفاده از محصولات آرایشی باکیفیت و اورجینال یکی از ضروریات خلق میکاپی فوق العاده زیبا، ماندگار و شاداب است. در غیر اینصورت عروس لحظات زیادی از روز عروسی را به سختی می­گذراند. پس قبل از انجام آرایش حتما از میکاپ آرتیست خود بخواهید بهترین برند لوازم آرایشی را برای شما استفاده کند.

میکاپ گوش، گردن و قفسه سینه را فراموش نکنید!

علاوه بر آرایش صورت میکاپ آرتیست شما باید به آرایش بخش­های دیگری نظیر گردن، قفسه سینه و گوش توجه کند. تصور کنید در مراسم این قسمت­ها رنگی متفاوت­تر نسبت به صورتتان داشته باشند یا قرمز شوند، قطعا جلوه مناسبی برای شما نخواهد داشت. پس حتما در انتهای میکاپ موها و صورت با استفاده از یک برس زیرسازی، مقداری کانسیلر همرنگ پوستتان را روی گوش‌ها، قفسه سینه و گردنتان بمالید. سپس با یک اسپری تنظیم کنید، آنها را فیکس کنید تا لباس شما را کثیف نکند.

نکاتی کارآمد برای قبل از روز عروسی

8 اشتباه برای میکاپ عروس که نباید مرتکب شوید!

پیشنهاد می­شود قبل از روز عروسی از انجام بعضی از کارها خودداری کنید و حتی بعضی از کارها را قبل از آن روز حدودا از یک هفته قبل به روتین زندگی خود اضافه کنیم. این موارد به شما کمک می­کنند از مشکلات احتمالی تا جای ممکن خودداری کنید.

  • به هیچ عنوان یک هفته قبل از عروسی محصولات آرایشی، شیمیایی و خوراکی­های جدید استفاده نکنید. زیرا این موارد می­توانند باعث جوش زدن یا قرمزی پوستتان شوند.
  • از اشتباهات میکاپ عروس می­توان به عدم مراقبت از پوست سه روز قبل از مراسم عروسی اشاره کرد. حتما از محصولات مراقبتی مناسب پوست نظیر سرم ویتامین C با قابلیت جوانسازی، استفاده کنید.
  • خواب باکیفیت و راحتی داشته باشید، پیاده روی روزانه یک هفته قبل از عروسی علاوه بر افزایش قدرت جسمانی شما به شفافیت پوستتان و افزایش کیفیت خوابتان کمک می­کند.
  • حواستان به مقدار آب مصرفی روزانه­تان باشد و تا جای ممکن 8 لیوان آب در روز مصرف کنید.
  • در صورتی که خواهان انجام اعمال سنگین نظیر مزوتراپی، بوتاکس یا ... هستید حتما یک ماه قبل از عروسی آنها را انجام دهید.

در پایان فراموش نکنید حتی در صورتی که مشکلی در مراسم عروسی برای میکاپ صورت یا موهایتان رخ داد به آن توجه چندانی نکنید و همچنان خاطرات زیبایی برای خود از این روز مهم بسازید. توجه کنید که به جز میکاپ باید به رنگ موی خود نیز توجه کنید و مطمئن شوید که آرایشگرتان از بهترین برندهای رنگ مو برای سالن های آرایشی، استفاده می کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: