بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن چیست؟ اخلاق مهمتره یا ظاهر؟  زیبایی چقدر در عشق نقش دارد؟ آیا خوشگلی در عشق تاثیری داره؟ آیا مردان فقط طبق ظاهر و چهره ، جذب زنان میشوند ؟ اهمیت ظاهر در ازدواج چقدر است؟ بعضی رسانه ها چپ و راست برای ما قسم می خورند که آقایان فقط عاشق خانم های زیبا می شوند و از طرف دیگر بعضی دیگر ادعا دارند که همه چیز در زیبایی خلاصه نمی شود و اخلاق و کردار در عاشق کردن مرد اهمیت بیشتری دارد. حالا می خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که عشق مهمتر است یا اخلاق و کردار خوب یک خانم تا یک مرد شیفته و شیدای او شود؟

زیبایی چقدر در عشق نقش دارد؟ اخلاق مهمتره یا ظاهر؟

4 نقش زیبایی چهره در عاشق شدن | زیبایی چقدر در عشق نقش دارد؟ 

اولین بررسی : مفهوم زیبا بودن در عشق

«علف باید به دهان بزی شیرین بیاید» همه ما این ضرب المثل خیلی معروف را شنیده ایم، چشمان درشت، چهره کودکانه، بزرگی گونه ها و تقارن و تناسب اعضای چهره و اندام شاخصه اصلی زیبایی در سراسر دنیا هستند اما بحث زیبایی واقعی کمی گسترده تر است. این روان انسان هاست تمام معادلات روان شناختی را برهم می زند.

انسان ها وقتی عاشق می شوند، معیارهای سراسری زیبایی را از یاد می برند. کسی را نمی توانید پیدا کنید که عاشق باشد و کسی را که دوست دارد را از نظر ظاهری با کس دیگری مقایسه کند، چرا که قبل این که بخواهد تصمیمی بگیرد جذب شده و طرف مقابل با هر چهره ای که دارد در دل او جا باز کرده است. 

اما بحث امروز ما در واقع این نیست که زیبایی فرد در عاشق ماندن فرد تاثیر دارد یا خیر، می خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که پیش از این که اتصالی رخ دهد، زیبا بودن یک فرد چقدر در عاشق کردن شخص دیگری تاثیر دارد؟

دومین بررسی : تحقیقات در مورد زیبایی در عشق چه می گویند؟

زیبایی یک مقهوم کلی است و هرکسی با توجه به علایق و سلیقه های خود یک مدل استایل و سبک چهره را می پسندد اما تحقیقات دانشمندان انگلیسی ثبات کرد افرادی که خیلی زیبا و جذاب هستند وقتی با هم ازدواج می کنند، زندگی مشترک خوبی خواهند داشت و به این معناست که زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت زیادی خواهد داشت. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام رابطه و در مقطع پیر و سالمندی اثبات نشده است.

روانشناسان اذعان دارند که از ابتدای خلقت خانم ها برای انتخاب همسر به ظاهر او توجهی نداشتند و در عوض قدرت جسمانی همسر برای آن ها مهم بود، اما مردها همسری می خواستند که در او جوانی، سلامت و زیبایی باشد و فرزندانی سالم و زیبا به دنیا آورد.

محقق دیگری هم توانسته این نظریه را رواج دهد که خانم ها درجه حمایتی دریافت شده از طرف مرد را به خود او برمی گردانند. مرد با ظاهری پایین تی نسبت به زن، بیشتر از آن چه انتظار دارد در اختیار داشته به و تلاش می کند برای دوام رابطه همیشه تلاش کند. اما مرد با ظاهر بهتر نسبت به همسر، شاید تعهد کمتری داشته باشد که مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، در واقع این محقق توصیه کرده که تا حدالامکان خانم ها با مردی که حداقل یک پله از نظر ظاهری از آن ها کمتر است ازدواج کنند.

اما در کل باید بدانید که دنیا پر از این فرضیه و احتمالات است و هیچکس واقعا بهتر از شما نمی داند چه مردی برای زندگی با شما مناسب تر است.

سومین بررسی: تفاوت معیارهای خانم ها و آقایان

معمولا معیارهای ازدواج و برقراری رابطه بین زن و مرد متفاوت است، به صورت غریضی که در ابتدای متن ذکر کردیم بیشتر خانم ها از گذشته به قدرت جسمانی و باروری مرد اهمیت می دانند که همین موجب شده امروزه نیز از نظر غریضی برای بقا جذب مردانی شوند که بتواند امکانات زندگی بهتری فراهم کند، نیرومند و باور باشد و زن بتواند در مواقع مختلف به او تکیه کند.

آقایان هم به صورت غریضی برای بقا سراغ خانم های سالم و زیبا می رفتند تا نسل جدید سالم و زیبا باشد، از این رو امروزه هم برای اکثر مردان جذب شدن به خانم ها نیاز به نشاط زن، انرژی خوب و زیبایی آن ها دارند.

چهارمین بررسی: بررسی زیبایی در عشق از چند نظر

زیبایی امری کاملا سلیقه ایه

زیبایی امری سلیقه  ای است و هرکس با توجه به سلیقه و باورهایی که دارد یک نفر را زیبا می بیند، مردی موهای فر دوست دارد و مرد دیگری عاشق موهای لخت و بلند است، مردی خانم قد بلند می پسندد و مرد دیگری همیشه می گوید خانم با قد کوتاه جذاب تر است.

تاریخ شهادت می ده

اگر اهل تاریخ باشید و توجه کرده باشید متوجه می شوید پادشاهان و افرادی که زور و بازو داشتند همیشه عاشق افراد زیبا می شدند و برای راضی کردن دل آن ها دست به هرکاری می زدند. 

دنیا عوض شده دیگه...

اما این روزها به لطف انواع عمل های زیبایی، لوازم آرایش و باشگاه های تناسب اندام همه می توانند زیبا باشند و دیگر مثل قدیم نمی توان خیلی روی زیبایی چهره یک شخص تمرکز داشت. با بیشتر شدن مشغله ها و دغدغه های در جهان کنونی برای آقایان، زنان پر نشاط با انگیزه و انرژی مثبت بیشتر از خانم هایی که تنها زیبا هستند مورد توجه قرار می گیرند.

زیبایی واقعا چیه؟

در این مطلب بارها به این موضوع اشاره کردیم که زیبایی استاندارد خاصی ندارد و استانداردهای زیبایی در جهان نیز همیشه در حال تغییر و تحول است، زیبایی برای جذب یک مرد در نگاه اول کافی است اما برای دوام و نگه داشتن یک رابطه کافی نیست.

معمولا رابطه هایی که تنها به خاطر معیار زیبایی شکل می گیرند کمی بعد در صورتی که طرف مقابل شخصیت ضعیفی داشته باشد کمی بعد به خاطر اخلاق و کردار پاچیده می شود.

 

این هم از مقاله ای که سعی کردیم تا حدودی به نقش زیبایی در عاشق شدن بپردازیم، نظر شما چیست؟ زیبایی چقدر در عشق نقش دارد؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید و با تجربیات و نظرات خود به ما در کامل کردن این مطلب کمک کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز