بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو چگونه است؟ برای لاغر کردن شکم و پهلو چکار کنیم؟ یکی از مشکلات اصلی چاقی در افراد، بخش چاق بودن در شکم و پهلو است، چاقی شکم و پهلو اصلی ترین علتی است که افراد به دنبال رژیم لاغری می روند. اگر شما هم در بخش شکم و پهلوی خود احساس چاقی می کنید با ما همراه شوید! در این مطلب یک رژیم هفت روزه لاغر شدن شکم و پهلو داریم و همینطور عوامل اصلی چاق شدن شکم و پهلو را در کنار نکات مهمی که باید بدانید را جای داده ایم.

7 روز رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو تضمینی | لاغر کردن شکم پهلو با روش ثابت شده و مطمئن

برنامه غذایی لاغری شکم و پهلو -  لاغر شدن شکم و پهلو در یک هفته

قبل از هرچیزی اجازه دهید اشاره کنیم که لازمه این رژیم داشتن سلامت کامل جسمی است، اگر مشکلات شدید معده و گوارشی دارید پیش از گرفتن این رژیم با یک پزشک صحبت کنید. اما برویم سراغ رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو 7 روزه تضمینی!

وعده غذایی مجاز در رژیم هفت روزه

  • یک دسته گل کلم را برای ناهار در روز های 2 تا 5 آماده کنید.
  • یک فنجان بلغور جو دوسر با موز پخته شده را برای صبحانه در روز های 1 تا 3 تهیه کنید.
  • 4 تخم مرغ را برای میان وعده در روز های 2،4،5 و 6 بجوشانید و آب پز کنید.

چه اندازه کالری در رژیم هفت روزه مجاز است؟

این برنامه غذایی سالم را با ورزش روزانه همراه کنید و در مسیر کاهش 1 تا 2 کیلوگرم در هفته، قدم بردارید! شما می توانید به راحتی مواد مغذی ای را که مناسب می دانید، مصرف کنید.

روز اول

روز اول برنامه شما باید مختص میوه ها باشد، می توانید تا هر اندازه ای که تمایل دارید از هر میوه ای که دوست داشتید به جز موز بخورید. همینطور بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید و از هیچ ماده غذایی دیگری استفاده نکنید، حتی سبزیجات پخته یا خام. هر زمان که احساس گرسنگی داشتید یک میوه بخورید و آب زیاد بنوشید. اگر می خواهید این برنامه رژیم 7 روزه برایتان مؤثر باشد، تنها باید در طول روز اول از انواع میوه های گوناگون نهایت استفاده را کنید.

روز دوم

در طول روز دوم تا جایی که دوست دارید از سبزیجات مختلف استفاده کنید، چه به صورت خام و چه به صورت پخته. بعضی از بهترین سبزیجاتی که می شو برای رژیم 7 روزه در روز دوم برنامه غذایی تان بخورید عبارتند از: لوبیا پخته، هویج خام یا پخته، بروکلی، خیار، کاهو، کلم پخته و خام و امثال آن. توجه کنید که سیب زمینی هم جز ء این سبزیجات محسوب می شود و باید آن را به شکل بخارپز یا آب پز در ابتدای روز میل کنید که کربوهیدرات آن در طول روز مصرف شود و بسوزد. توجه کنید که برای پختن سبزیجات به هیچ عنوان از روغن نباید استفاده کنید.

روز سوم

در روز سوم هم از سبزیجات و میوه ها (به جز سیب زمینی و موز) به صورت مداوم استفاده کنید. می توانید در صبح رژیم میوه و عصر رژیم سبزیجات بگیرید یا بالعکس. ترکیب میوه و سبزیجات با هم به خود شما بستگی دارد. مصرف 8 تا 12 لیوان آب را از یاد نبرید.

روز چهارم

اگر این برنامه را رعایت کنید به هیچ وجه در طول روز احساس گرسنگی نمی کنید. در طول روز می توانید 4 تا 6 عدد موز و تا 3 لیوان شیر نوش جان کنید. باید این سهم موز و شیرتان را طوری در طول روز تقسیم کنید که در هیچ ساعتی به هیچ عنوان احساس گرسنگی نکنید. احتمال دارد نگران شوید که شاید این برنامه در نهایت منجر به گرسنگی تان شود ولی برعکس انتهای روز کاملاً احساس سیری خواهید داشت.

روز پنجم

از آنجا که ممکن است میزان بالایی اسید اوره در بدنتان تولید شود، باید مصرف آب را به 12 تا 15 لیوان در روز برسانید. در این روز می توانید شش تا هفت گوجه فرنگی و یک فنجان برنج برای ناهار در طول روز مصرف کنید.

روز ششم

بدون شک در این حالت احساس سبکی بیشتری می کنید و مطمئناً دستگاه گوارشتان هم تقویت شده می باشد. دقت کنید که در این روز هم حتماً بایستی مایعات مصرف کنید و بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در این روز هم این توانایی این را دارید که برای ناهار یک فنجان برنج بخورید و باقیمانده روز را به مصرف سبزیجات بگذرانید.

روز هفتم

در این روز می توانید هر چقدر که می خواهید سراغ سبزیجات و آبمیوه موردعلاقه خود بروید و یک فنجان برنج بخورید. پس از این روز هشتم خودتان را وزن کنید و شگفت زده شوید!

 

دلایل اصلی چاق شدن شکم و پهلو

ژنتیک

شما ممکن است از نظر ژنتیکی بیشتر از سایر قسمت های بدن خود مستعد افزایش وزن در اطراف شکم خود باشید. اگرچه نمی توانید برخی از عوامل مرتبط با افزایش چربی شکم مانند سن، جنسیت یا ژنتیک را تغییر دهید، اما می توانید چربی هایی که درناحیه میانی بدن جمع شده اند را با رژیم لاغری شکم و پهلو و دنبال نمودن ورزش های قدرتی و هوازی، به صورت مدام کنترل کنید.

سن

با افزایش سن، متابولیسم تغییر نموده و کاهش می یابد بنابراین چربی سوزی کمتر می شود، پس چربی های اضافی تمایل به تجمع در نواحی موضعی مانند شکم، پهلو و باسن دارند بنابراین شخص دچار افزایش وزن ناخواسته خواهد شد.

استرس

استرس مکرر در طول زمان می تواند متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث افزایش وزن شود.

هورمون ها

همانطور که توزیع چربی بدن با یائسگی تغییر می کند، چربی بیشتری به سمت شکم هدایت می شود. به علت تغییر هورمون ها و کاهش سطح استروژن که با یائسگی اتفاق می افتد، زنان با بالا رفتن سن نسبت به مردان درصد چربی بیشتری پیدا می کنند.

 

برای لاغر شدن شکم و پهلو این مواد غذایی را حذف کنید

  • نوشیدنی های گازدار
  • شکر
  • کربوهیدرات ها
  • نمک بیش از حد
  • غذاهای سرخ شده

 

نکات مهم دیگری که برای لاغری شکم و پهلو باید درنظر بگیرید!

به موقع بخواب

هشت ساعت خواب در طول شبانه روز پیشنهاد می شود، برای این که اندازه کالری سوزانده شده با اندازه ساعت خواب رابطه مستقیم دارد.

صبحانه بخور

رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو به میل نمودن صبحانه سالم و مغذی تاکید می کند. میل نمودن صبحانه نقشی مهم در کاهش وزن دارد. باید صبحانه ای حاوی مواد مغذی مصرف شود که در آن لبنیات کم چرب، میوه و سبزیجات جای داده شود.

پای رژیمت وایسا

تقلب و زیاده روی در میل نمودن مواد غذایی خود یک عامل مهم در چاق شدن شکم و پهلو خواهد بود. به جای پیروی نمودن از رژیم لاغری شکم و پهلو هایی که باب شده و هیچ یک اصولی و علمی نیستند به دنبال این باشید که یک رژیم علمی را در نظر بگیرید که می شود هر روز رعایت نمود.

غذارو درست بجو!

در بسیاری از کشورها آهسته غذا میل نمودن و جویدن طولانی مدت جزئی از آداب و رسوم و فرهنگ غذایی شده می باشد. میل نمودن غذا به آرامی برای کاهش دادن حجم چربی شکم و پهلو پیشنهاد می شود.

وزنت رو هر چند روز یک بار چک کن

با این کار از تغییر وزن خود آگاه خواهید بود و در صورت اضافه شدن آن می توانید سریع در جهت لاغری آن اقدام کنید. وزن نمودن مرتب و کنترل میزان کالری دریافتی روزانه خود در لاغری و تثبیت وزن به شما کمک می کند.

 

 

در این مطلب سعی نمودیم به شما 7 روز رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو تضمینی را ارائه کنیم و روش های لاغر نمودن شکم پهلو با روش ثابت شده و مطمئن را بگوییم. نوبت شماست که با ما در بخش نظرات همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید!



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز